Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtapaturma, koska lääkäriin?

Vierailija
17.11.2023 |

Onko joku aikaraja kuinka pian työtapaturman jälkeen pitää käydä lääkärissä? tapaturma sattui eilen , varasin lääkäriajan tänään ja sain sen maanantaiaamulle. Kyseessä lievä nilkan nyrjähdys eli tuskin tulee edes salkkua, fyysinen työ toki. Työnantajan mielestä minun olisi pitänyt vakuutuksen takia mennä heti tänään päivystykseen istumaan tuntikausiksi, vaikka vamma ei vaatinut välitöntä hoitoa. Soitin päivystykseen ja olivat sitä mieltä että jalka tuskin on murtunut minkä tiesin itsekin, eivätkä pitäneet päivystyksessä käyntiä järkevänä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa pitäisi mennä heti lääkäriin, sillä jos on kuitenkin jotain vakavampaa niin ongelmia seuraa.

Vierailija
2/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HETI PITÄÄ MENNÄ! Missä sinun työterveytesi on? Tuosta tulee muuten vakuutusyhtiön kanssa tappelua, jos et mene. Jos et muuten mene niin sitten menet päivystykseen äläkä yhtään vähättele tilannetta. 

Muista, että kukaan ei välitä sinusta! Sinun pitää itse puolustaa itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt mennä jo eilen, mutta menet nyt tänään. Onko selvä?

Vierailija
4/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti omaan työterveyteen tai jos se on kiinni niin periaatteessa kuuluis mennä päivystykseen.

Vierailija
5/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole sinun vikasi, että järjestelmämme on näin huono. Menet sitten päivystykseen äläkä välitä, jos vittuilevat sinulle. Sinä ansaitset apua. Ihan järkyttävää, että menetät terveytesi työlle ja Suomessa ei auteta.

Vierailija
6/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pyydät, että saat kirjoittaa itse sen tapahtumakuvauksen tai vähintään pyydät työnantajaa näyttämään sen. 

Mitä sinulle muuten tapahtui?

Vierailija
7/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petasit ittelles saikkua maanantaista eteenpäin ja nyt biletät?

Jos tulee pipi, lääkäriin mennään HETI. 

Vierailija
8/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun keskustella tästä ehkä työnantajan eikä vauvapalstan kanssa?

Vierailija
9/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaa minulle, että menet tänään ja jatkossa menet heti tapaturman satuttua, vaikka kesken työpäivän lääkäriin.

Vierailija
10/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen siis aika. Esimiehelle ilmoitin välittömästi mitä tapahtui, ja työterveydellä on tapahtumankuvaus sekä vakuutusasiat hoidossa. Käsittääkseni lääkärissä pitäisi käydä parin viikon sisällä tapaturmasta. Tapaturmavakuutuskeskuksen sivuilla lukee että "Mene lääkäriin heti tai mahdollisimman pian, mikäli vamma aiheuttaa oireita, jotka eivät häviä muutaman vuorokauden sisällä." Päivystykseen voisin mennä jos se olisi edes samassa paikassa, mutta sinne on yli tunnin matka, eikä minulla ole nyt mahdollisuutta sinne lähteä. -ap

Vierailija
11/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Työtapaturmassa soitetaan ensin omalle tai liiton lakimiehelle. Vakuutusyhtiöt syövät sinut elävältä.

Vierailija
12/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet katumaan tuota niin paljon!!! 😭😭

Vierailija
13/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaattessa ei aikarajaa, käytännössä, mitä kauemmin kestää käynnille meno (esim yli 2vko) sitä epätodennäköisempää, että vakuutus korvaa työtapaturmana. Työnantajan kanssa heti tietty ilmoituksen teko. 

Vierailija
14/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HETI PITÄÄ MENNÄ! Missä sinun työterveytesi on? Tuosta tulee muuten vakuutusyhtiön kanssa tappelua, jos et mene. Jos et muuten mene niin sitten menet päivystykseen äläkä yhtään vähättele tilannetta. 

Muista, että kukaan ei välitä sinusta! Sinun pitää itse puolustaa itseäsi.

Ei tuollaisen takia päivystykseen todellakaan mennä kuormittamaan jo entisestään ylikuormittunutta vastaanottoa!!!

P.s. kaikilla ei ole joka päivä työterveyshuollossa vastaanottoaikoja

Vierailija
15/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet katumaan tuota niin paljon!!! 😭😭

Miksi??? Täällä jotkut puhuvat ikään kuin ap olisi menettänyt vähintään kävelykykynsä koko loppuiäkseen.

Vierailija
16/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin lääkäriin noin kuukauden päästä työtapaturmasta, kun ei kipu sormissa hellittänyt. Ei mitään mutinoita mistään. Toki olin työnantajalle tehnyt tapaturmasta ilmoituksen.

Vierailija
17/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap mut olen ennenkin miettinyt, että mitä se työpaikan vakuutus auttaa noin yleensä?

Harvassa on ne tapaukset kun työtapaturmasta menee työkyky kokonaan. Jos on normaali tapaturma, jossa tulee vamma ja se hoidetaan, niin mitä merkitystä on vakuutuksella? 

Vierailija
18/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti.

Vierailija
19/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin lääkäriin noin kuukauden päästä työtapaturmasta, kun ei kipu sormissa hellittänyt. Ei mitään mutinoita mistään. Toki olin työnantajalle tehnyt tapaturmasta ilmoituksen.

Tuossa on se vaara, että ne sanookin ettei se johdu työtapaturmasta, jos ei heti mene lääkäriin. 

Vierailija
20/26 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tosiaan menettänyt mitään raajaa niinkuin vastauksista voisi päätellä. Horjahdin, kaaduin ja taitoin nilkkani. Sillä voi kävellä, eikä kipuja ole kuin tietyissä asennoissa. Jos kyseessä olisi vapaa-ajalla sattunut, niin en olisi silloinkaan mennyt lääkäriin tämän nopeammin. Nyt sattui vaan tapahtumaan työnteon yhteydessä, joten halusin että tämä dokumentoidaan työtapaturmana siltä varalta, että se alkaa myöhemmin vaivata tms. Ap