Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt rauhotelkaa mua!

Vierailija
02.01.2007 |

Huomasin toisessa rinnassa jonkun kyhmyn, joka tuntuu vain kun nostan sen puolen käden ylös! Toisessa rinnassa ei tunnu mitään kyhmyjä, vain tämä jonka nyt huomasin. Kuukautiskierto on lopuillaan, voisiko se olla jokin ihan vaaraton ja itsestään häviävä patti?

Suvussani ei ole yhtään rintasyöpätapausta, ei edes kaveripiirissä. Olen juuri 30v täyttänyt.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa kasvain tai ei, niin nyt otat siitä heti selvää!!

Vierailija
2/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaapa siis samantien aika lääkäriin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta odotella ei kannata. Eli heti varaamaan aikaa.

Vierailija
4/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ennen menkkoja. Siis varsinkin toisessa tuntuu selvä kyhmy. Häviää menkkojen jälkeen. Kysyin joskus lääkäriltä asiasta. Kuulemma ihan normaalia. 23v

Vierailija
5/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka kerralla se oli vaaraton juokse(täynnä verta)ja toisella kertaa olin lyönyt rinnan ja se patti kesti 2kk . kannattaa käydä lääkärissä niin ultraavat sen rinnan . itse olen ihan hysteerinen rintasyövän pelkääjä . .

Vierailija
6/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odottelen menkkojen alkua ja loppumista ja jos ei patti ole hävinnyt niin sitten lääkäriin! Pakko mennä yksityiselle, kun tk:ssa on karsea sovinistiäijä omalääkärinä..en voisi kuvitellakaan et antaisin sen kouria rintojani=/

Pelottaa ihan sikana:((

Ap.

Vierailija
7/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi varata heti aika yksityiselle niin saat tuon asian mielenpäältä pois ja eihän se pahitteeksi ole vaikka ne ultrais rinnat " turhankin takia" . itse aina siirsin aikaa kun pelotti niin vietävästi että mitä jos ne sanookin että mulla on rintasyöpä ? vaikka kun järjellä ajattelee että sitä nopeammin ne aloittaa hoidot mitä nopeammin menen sinne . (hyvä neuvoa kun itsellä pahkura rinnassa eikä uskalla mennä lääkäriin :/)

Vierailija
8/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla löyty vajaa 2 vuotta sitten molemmista rinnoista pieniä kyhmyjä. Äidiltä on poistettu kyhmyjä rinnoista ja äidin äidiltäni on poistettu toinen rinta syövän takia. Onneksi oli miun kohdalla vain kysta kyseessä. Kyhmyt oli vain hankalassa kohdassa kun on kylkiluun päällä ja niin, että liivien kaarituki jää juuri päälle. Eli kyhmyt jää ns. kahden luun väliin. Olivat todella kipeitä, mutta lääkäri ei suostunut niitä poistamaan, sillä yleensä kysta pahenee vain jos sitä rupeaa ränkläämään. Kyhmyt hävisivät puolessa vuodessa, mutta nyt ovat ilmaantuneet taas samoihin kohtiin uudestaan ja isompina...itsekin tässä mietin taas lääkäriin menoa...syöpää kun suvusta löytyy ja vielä läheltä:(

Vierailija
9/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mene suoraan yksityiselle mammografiaan. Niin sinun ei tarvitse rampata paikasta toiseen ja odottaa useita eri lääkäriaikoja. Minä tein viimeksi niin, samalla rinnat ultrattiin. Onneksi ei löytynyt mitään pahanlaatuista.

Vierailija
10/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuuko se? Onko tasapyöreä vai onko pitkänmuotoinen? Jos pitkulainen/soikea, niin onko pitkäsivu ihonsuuntainen vai päinvastoin? Kun nostat kättä eri asentoihin, näkyykö patin kohdilla mitään kuroutumaa iholla tms?

Vierailija
11/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin alle 25-vuotiaana toisesta rinnasta patin, ja tietysti paniikissa ryntäsin lääkäriin. Sain lähetteen ultraan, mammografiaa ei tarvinnut tehdä (ultrasta kuulema näkyi selvästi, ettei ole pahanlaatuista). Mulla kyse oli rinnan oman kudoksen tiivistymisestä, en nyt muista tämän hienompaa nimeä.. Nämä on kuulemma yleisiä tän ikäisillä, joten älä todellakaan vielä ala panikoimaan! Jookosta? :)

Vierailija
12/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt että minkä muotoinen kasvain on?

Vierailija
13/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis, että sun tapauksessa pääsisit naislääkärille jos pyydät. Kannattaa ainakin yrittää ?

Vierailija
14/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanoivat, että pahalaatuinen kyhmy on usein liikkumaton. Ja, että jos kyhmy on soikea (kuten minulla oli), niin hyvälaatuinen on usein ihon suuntaisesti. Pahalaatuinen kai tuntuisi jotenkin terävämmältä eikä muljuisi liikuteltaessa.

Itselläni oli silloin ihan hyvälaatuinen nestekyhmy.

14

Vierailija
15/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kanssa kuullut eräältä patologilta että KAIKKI rintasyöpä patit jotka hän on viipaloinut ovat kovia ,ei ikinä ole törmännyt pehmeisiin patteihin . ja jos yhtään lohduttaa niin ei rintäsyöpä ihan yleisimmästä päästä ole vielä kolmikymppisenä , vaikka ainahan se voi ilmestyä minkä ikäisenä tahanasa mutta sitten vanhempana se riski kasvaa .

Vierailija
16/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni itsestään pois parissa kuukaudessa.

Toivottavasti sulla myös tällainen vain.

Vierailija
17/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä vaikea on sanoa, liikkuuko patti vai ei. Eihän mikään patti nyt sellainen ole, että sitä voi työnnellä ihon alla minne haluaa.

Näitä olen joskus pohdiskellut, jos on ollut patti rinnassa tai esim. turvonnut imusolmuke.

Vierailija
18/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa vähän niinkun paikkaa ja palautuu sitten taas paikoilleen . kyllä sen tuntee kun tarpeeksi tunnustelee ja painelee mikä on liikkuva ja mikä liikkumaton , onko soikea vai pyöreä . itsekkin mietin kerrattain että mistä sen tietää onko patti pyöreä ja liikkuva , mutta sitten kun minulla oli pyöreä liikkuva patti niin kyllä eron huomaa tuohon liikkumattomaan nystyrään . vaarattomia olivat molemmat .

Vierailija
19/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Liikkuuko se? Onko tasapyöreä vai onko pitkänmuotoinen? Jos pitkulainen/soikea, niin onko pitkäsivu ihonsuuntainen vai päinvastoin? Kun nostat kättä eri asentoihin, näkyykö patin kohdilla mitään kuroutumaa iholla tms?

Vierailija
20/24 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. cancernetwork. com/patientguides/bse_finnish. htm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän