Miksi jotkut (useatkin) ihmiset kuvittelevat että tuntemattomia ihmisiä kiinnostaisi, mitä he älypuhelimillaan selaavat?
Ajattelin nyt tehdä tämän avauksen, kun näitä kertoja on kerääntynyt sen verran paljon. :D
Liikun siis julkisilla kulkuneuvoilla ja huomannut, että ihmiset oikeasti kuvittelevat muiden olevan kiinnostuneita siitä, mitä he älypuhelimillaan selaavat. Jos seison jonkun ihmisen takana, joka istuu selkä minuun päin selaten puhelintaan, niin kun he kääntävä päätään ja tämän noteeraavat, puhelin sujahtaa vällittömästi laukkuun, vaikka katseenii olisi suunnattu paljon ylemmäs kuin missä heidän puhelimensa sijaitsee.
Itse en jaksa jatkuvasti tuijottaa puhelintani, mutta näköjään se olisi ainoa mahdollisuus päästä näistä kiusallisista tilanteista, kun minun oletetaan olevan joku stalkkeri, kun katseeni on jossain muualla kuin tiiviisti puhelimessa-
Suurin kysymys tässä vaan on se, että MIKSI minua kiinnostaisi, mitä joku random Ulla, 65 tai Iina, 30, puhelimestaan katsovat?
Luuleeko suurin osa ihmisistä oikeasti olevansa niin mielenkiintoisia?
Ja vielä... minkälaisella ihmisillä ylipäätään olisi pokkaa stalkata muiden puhelinten selailua? Jos joku näin tekee, niin mielisairaus on jo sitä luokkaa, että itselleni ainakin olisi lähes sama, jos sen sortin ihminen näkisi minut vaikka vessanpöntöllä istumassa.
Kommentit (6)
Jos satun lukemaan työsähköpostia kännykällä, niin ei niitä tietoja parane olla ihan avoimesti levittelemässä, totta kai yritän kääntää sen enempiä ajattelematta näytön niin, ettei sisältö näy ulkopuolisille.
En kylläkään ajattele, että kukaan nyt erityisesti olisi kiinnostunut kännykkäni sisällöstä, mutta tietoturvaan liittyvät opit ja ohjeistukset ovat iskostuneet aika syvälle. Jos luen jotain Hesaria kännykällä, niin silloin se on aivan sama, vaikka kymmenen ihmistä lukisi olan yli.
Kuljen minäkin Metrolla , HSL- pussilla. Koskaan en kuvitele mitä matkujstajat tekee älypuhelimellaan selatessa sitä.Heidän asia,ei kuulu minulle. Itselläni ei tarvetta älypuhelimeen edes.
Bussissa on joskus vahingossa nähnyt mikä sivu on auki. Jos silmä vahingossa osuu siihen suuntaan tai lasi heijastaa. Vaikka yrittää välttää. Ei ole silti kiinnostavia sivuja muille. Sama kun ennen ihmisillä oli lehti auki bussissa tai jossain.
Kyllä mua kiinnostaa että mikä on niin tärkeetä, ettei voi eteensä katsoa kävellessään kun pitää puhelinta tuijottaa.
Minäkin luulin, että ihmisiä ei kiinnosta kytätä muiden puhelimen selailua kunnes kerran olin jäämässä pois omalle pysäkilleni jo muuten tyhjässä bussissa. Luulin itseasiassa että siellä oli vain yksi lisäkseni joka istui kaukana edessä. Kävin keskustelua exäni kanssa poikani seksileluista jotka olin löytänyt hänen kodistaan kun siivosin. Ja nousin lähteäkseni kun sulkiessani puhelintani käänsin päätäni käytävän suuntaan ja tajusin miehen pään olevan ihan olkapäideni takana ja hän luki keskustelua mitä kävin. Että joo suojatkaa luurejanne.