Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhetapani saa mieheni ahdistumaan

Vierailija
17.11.2023 |

Kun ollaan miehen kanssa jostain asiasta eri mieltä, tiedän että alan puhua selkeämmin ja painokkaammin kuin yleensä, se johtuu varmaan siitä että haluan tulla kuulluksi ja ymmärretyksi oikein. En kuitenkaan huuda tai korota ääntäni. Mutta tämä äänenpaino on kuulemma miehelleni liikaa ja hän ahdistuu. Minun pitäisi osata puhua leppoisasti kaikissa tilanteissa koska hän ei kestä. Mistä tämä voi johtua, onko hän niin herkkä? En käsitä. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten puhu niin. Vai teetkö sen vain ärsyttääksesi?

Vierailija
22/40 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvi leppoisasti olla, jos olet ärsyyntynyt tai vihainen. Mietin, että miksi et anna tunteen näkyä, miksi menet jonkun maskin taakse mörisemään?

Et luota?

Pelkäät omia tunteitasi tai sitä, miten saattaisit näyttää haavoittuvuutesi. Entäs, jos et menisikään sen naamarin taakse

Mies vaati ap:lta leppoisaa puhetta kaikissa tilanteissa. Sehän tässä oli ongelma. Ei ap saa olla ärtynyt eikä vihainen. Mies ei kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvi leppoisasti olla, jos olet ärsyyntynyt tai vihainen. Mietin, että miksi et anna tunteen näkyä, miksi menet jonkun maskin taakse mörisemään?

Et luota?

Pelkäät omia tunteitasi tai sitä, miten saattaisit näyttää haavoittuvuutesi. Entäs, jos et menisikään sen naamarin taakse

Mies vaati ap:lta leppoisaa puhetta kaikissa tilanteissa. Sehän tässä oli ongelma. Ei ap saa olla ärtynyt eikä vihainen. Mies ei kestä.

Ei se välttämättä niinkään mene. Ehkä ap:n puhetyyli on kuin lapselle puhuisi. Se on alistamista.

Vierailija
25/40 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et luota?

Ei se välttämättä niinkään mene. Ehkä ap:n puhetyyli on kuin lapselle puhuisi. Se on alistamista.

Näin se juuri meni. Mies vaatii leppoisaa puhetta eli kontrollia kumppanin tunteista.

Vierailija
26/40 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät ahdistu. 

Vierailija
27/40 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se äitirooli ja anna miehesi kasvaa aikuiseksi. Helpottaa kummasti.

Entä jos mies ei kasva? Eri. 

Vierailija
28/40 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se äitirooli ja anna miehesi kasvaa aikuiseksi. Helpottaa kummasti.

Entä jos mies ei kasva? Eri. 

Lopeta sitten tuo kummallisella puherytmillä puhuminen ja puhu normaalisti! Kukaan jaksa tuollaista.

Vierailija
29/40 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen yliselkeä puhetapa saattaa tuntua aliarviovalta asenteelta. Vähän niin kuin puoliso muuttuisi toimia moittivaksi vanhemmaksi tai ojentavaksi opettajaksi, varsinkin, jos nuorena on ollut tällaisten ihmisten vaikutuspiirissä.

Vierailija
30/40 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alat puhumaan kuin pikkulapselle ja ihmettelet miksi aikuinen mies närkästyy

Vierailija
31/40 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ymmärrä ns. normaalia puhetta? Tai ei kuuntele? Tai vähättelee ongelmaa? Ohittaa naisen tarpeet ja toiveet? Tekee toistuvasti samaa mikä satuttaa? Silloin voi mennä painopuhemoodi päälle, kun on toistettava sama asia ties kuinka monennen kerran....   ymmärrän ap: tä. Mulla mies ei maksa laskujaan ajoissa ja jotain muutakin mikä lopulta v.....ttaa niin peevelisti kun tulee ongelmia. Ja MINÄ monesti näitä ongelmia ratkon kun mies esim työmatkalla eikä häntä tavoiteta. Keittää todella yli, ja kun asiasta jälleen kerran keskustellaan eikö ukko kanna vastuuta, menee mulla tämä painotuspuhe päälle. Huomaan sen itsekin. Ja se ärsyttää miestä. Tulee olo että ollaan rooleissa missä minä aikuinen patistan jälleen kerran miestä joka vastuuton kakara.....   😠

Vierailija
32/40 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et luota?

Näin se juuri meni. Mies vaatii leppoisaa puhetta eli kontrollia kumppanin tunteista.

Näet vain ap:n puolen asiasta. Luulen, että miestä ei ärsytä puhetapa sinänsä, vaan se, että se on ap:n tapa riidellä. Ehkä mies on huomannut, että ap:n aloittaessa "selkeän ja painokkaan" puhetavan, on se merkki siitä, että ap ei enää kuuntele mitään vastakkaisia perusteluja ja asia on loppuunkäsitelty. Tai sitten mies on tosiaan herkkiä, joka ei osaa keskustella. Mistä sitä voisi tietää? 

Vierailija
33/40 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliherkät ihmiset ovat uuvuttavia kun tulkitsevat kaikkea herkkyytensä kautta. Ei jaksa aina pitää niitä silkkihansikkaita kädessä ja pelätä tekevänsä ja sanovansa jotenkin väärin.

Vierailija
34/40 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää kertoa miltä sinusta tuntuu se tietty asia. 

Vierailija
35/40 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliherkät ihmiset ovat uuvuttavia kun tulkitsevat kaikkea herkkyytensä kautta. Ei jaksa aina pitää niitä silkkihansikkaita kädessä ja pelätä tekevänsä ja sanovansa jotenkin väärin.

En ole herkkä, mutta kyllä ärsyttäisi tuollainen muutettu puhetapa. Kertoo asian ihan normaalisti omana itsenään. 

Vierailija
36/40 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ripittävä opettaja- puhetyyli vaan on sellainen, että ärsyttää. Yrität saada jyräämällä vallan. Kuunteletko, mitä toinen sanoo asiaan?

Minun mieheni aloittaa miksi- puheen heti kun menee hermot ja ihan sama, mitä vastaan, niin hän sanoo, että älä selitä tai älä valehtele. Miksi olet jättänyt suodatinpussin kahvinkeittimeen, miksi et sanonut, että meille tulee lauantaina vieraita, miksi olet siirtänyt minun papereita ruokapöydällä. Ja ihan sama mikä se minun perusteluni on, automaationa tulee vastaus, että älä selitä. Jos sanon, että oli pakko siirtää papereita, että sain pöydän pyyhittyä, sekin on selittelyä. Me ollaan juututtu tällaiseen asetelmaan.

Sanoin hänelle, että hän voisi kuunnella, mikä se minun perusteluni on, eikä aina olla se, joka tietää kaiken paremmin. Hän väitti, että joka ikinen kerta hän kuuntelee, mutta minulla on niin idioottimaiset perustelut ja selitykset, ettei normaali ihminen jaksa sitä lässytystä kuunnella. Minusta meillä on myös tuo tilanne, että hän jo valmiiksi jyrää, eikä tasapuolista keskustelua synny.

Vierailija
37/40 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsuudenkodissa ei tullut kuulluksi vaan oli aina huutoa, tapa voi seurata aikuisuuteen. Tämän takia toistellaan ja keskeytetään. Päälle mylviminen on moukkamaista mutta voit treenata mieltäsi.

Voit kuunnella rauhassa loppuun ja sitten rauhassa sanoa oman mielipiteesi. Vuorovaikutustaidot ei ole tunneasia.

Vierailija
38/40 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ajatellut kun ilmottauduit ohjelmaan Ensitreffit alttarilla.

Vierailija
39/40 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ripittävä opettaja- puhetyyli vaan on sellainen, että ärsyttää. Yrität saada jyräämällä vallan. Kuunteletko, mitä toinen sanoo asiaan?

Minun mieheni aloittaa miksi- puheen heti kun menee hermot ja ihan sama, mitä vastaan, niin hän sanoo, että älä selitä tai älä valehtele. Miksi olet jättänyt suodatinpussin kahvinkeittimeen, miksi et sanonut, että meille tulee lauantaina vieraita, miksi olet siirtänyt minun papereita ruokapöydällä. Ja ihan sama mikä se minun perusteluni on, automaationa tulee vastaus, että älä selitä. Jos sanon, että oli pakko siirtää papereita, että sain pöydän pyyhittyä, sekin on selittelyä. Me ollaan juututtu tällaiseen asetelmaan.

Sanoin hänelle, että hän voisi kuunnella, mikä se minun perusteluni on, eikä aina olla se, joka tietää kaiken paremmin. Hän väitti, että joka ikinen kerta hän kuuntelee, mutta minulla on niin idioottimaiset perustelut ja selitykset, ettei normaali

Kuulostaa luonnehäiriöiseltä tyypiltä. Aiotko viettää ainoan elämäsi tuon kanssa? Ei kenenkään tarvisi olla ahdistunut kotonaan.

Vierailija
40/40 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi käyttäytyy ja millaista kieltä käyttää, jos sinä olet hänen mielestään täysin väärässä jossakin asiassa. Karjuuko pää punaisena, lähteekö ulos ovia paiskoen vai alkaako mököttää sanomatta mitään? Millainen keskustelu- ja tunneilmapiiri on miehesi lapsuudenkodissa? Entä millainen oli sinun lapsuudenkodissasi? Kotoahan ne tavat ja tottumukset tulevat. Oletko paasatessasi kuin oma äitisi? Luultavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä