Minkä auton ostaisi kun budjetti 22 000 euroa
Kommentit (51)
Kaksi umpiautoa jo on, niin kolmas voisi olla avoauto, kunhan säät lämpenevät.
Ostaisin tilavan perheauton. Ajettu mielellään noin 100 000 km, ikää noin 3 v ja ohjaamo sen verran korkealla, että on parempi näkyvyys. Tavaratilaa tarpeeksi ja kaksi lisäistuinta, jolloin tilapäisesti autoon mahtuisi seitsemän. Kätevää ja turvallisempaa, niin siksi.
Täytyisi kai se itse tietää minkälaista tarvii. Iso, pieni, paku, farmari, polttoaine, ajatko vähän vai paljon, pitääkö elvistellä naapureille vai käytännöllinen ym. Ym.
Hitto, pidä kunnon bileet ja osta bussikortti kolmeksi vuodeksi!
Ei tartte maksaa korjauskuluja eikä vakuutuksia eikä mitään.
Taksilla meet jos autoa tarvii...
Itsellesikö vain tarvitset? Joku kiva pieniruokainen ja vähäpäästöinen, pari vuotta vanha kärry, jolla hyvät renkaat, jotta ei tarvitse heti niihin sijoittaa. Mittarissa siedettävät lukemat. Merkki, jonka huollot pelaa ja ovat ok-hinnoissa.
Joku ammattilainen saa kertoa mikä on tärkeää kun ollaan autoa hankkimassa.
Et sää tarvi kuin alle puolet tuosta rahasta, niin saat jonku hyvän vanhemman farmarin.
Sähkö POPEDAN, mutta sen agrekaattivaunun kanssa on ongelmia kaapunnissa mutta tiällä itärajalla on halapoo hakkee löppöö agrekaattiin....
Tervetsin häkäpönttö TRAFILLE
Vierailija kirjoitti:
Itsellesikö vain tarvitset? Joku kiva pieniruokainen ja vähäpäästöinen, pari vuotta vanha kärry, jolla hyvät renkaat, jotta ei tarvitse heti niihin sijoittaa. Mittarissa siedettävät lukemat. Merkki, jonka huollot pelaa ja ovat ok-hinnoissa.
Joku ammattilainen saa kertoa mikä on tärkeää kun ollaan autoa hankkimassa.
Rutinoff GL Super, ja jää rahaa istuvaan Tirolilaiseen jdlaavaan matikkakoiraan
22 000? Onpa tarkka summa. Ostaisin 5000-6000 euron noin 10-12 vuotta vanhan premium auton ja laittaisin loput säästöön. Meillä ajetaan kevyesti alle 5000 km vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
22 000? Onpa tarkka summa. Ostaisin 5000-6000 euron noin 10-12 vuotta vanhan premium auton ja laittaisin loput säästöön. Meillä ajetaan kevyesti alle 5000 km vuodessa.
Tuollaiseen käyttöön yli 10 vuotta vanha auto soveltuukin hyvin, mutta jos autoa on tarkoitus käyttää enemmän niin kannattaa pitäytyä alle viisi vuotta vanhassa ajoneuvossa. Vanhemmista löytyy aina jotain korjattavaa viimeistään katsastuksessa.
Riippuu käyttötarpeistasi. Ei pysty ehdottamaan mitään järkevää jos ei tiedä, millaiseen käyttöön olet hankkimassa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiseen käyttöön yli 10 vuotta vanha auto soveltuukin hyvin, mutta jos autoa on tarkoitus käyttää enemmän niin kannattaa pitäytyä alle viisi vuotta vanhassa ajoneuvossa. Vanhemmista löytyy aina jotain korjattavaa viimeistään katsastuksessa.
Autolle voi myös tehdä muutakin kuin vaihtaa pelkästään öljyt+suodatin huollossa.
Ei voi sanoa mitään kun kaikki riippuu tarpeesta; ajomatkat, tilantarve, asuinpaikka jne. Tarve ratkaisee, ei mielikuvat eri merkeistä
Hauska muuten että vuosikausia yleisin valitus autoista Suomessa on se että ne ovat liian kalliita. Mutta kun joku kyselee sitten neuvoja niin palsta on täynnä niitä joilla on loistavia muutaman tonnin autoja jotka eivät vaadi huoltoa ja syövät tuskin bensaakaan.
Sanon tämän nyt ihan suoraan: jos edes harkitset laittavasi 22 000 euroa automobiiliin, olet täysi ä ä l i ö .
Minä ostaisin max. kymppitonnilla automobiilin ja loput joko niihin iänikuisiin sIjOiTuKsIiN, tai ihan vain typerästi sukanvarteen (koska olen suoraan sanoen vttuuntunut sijoituksiin ja niitä seuraaviin iänikuisiin verojuttuihin.)
On minullakin ollut mahdollisuus ostaa vaikka 50 000 euron automobiili velattomana, reilusti kalliimpikin. Mutta en minä ikimaailmassa laittaisi kymmeniä tuhansia automobiiliin, en, vaikka kuinka rakastankin niitä ja tuliterä automobiili olisi ihana. Se ei vain ole järkevä, ja minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Sanon tämän nyt ihan suoraan: jos edes harkitset laittavasi 22 000 euroa automobiiliin, olet täysi ä ä l i ö .
Minä ostaisin max. kymppitonnilla automobiilin ja loput joko niihin iänikuisiin sIjOiTuKsIiN, tai ihan vain typerästi sukanvarteen (koska olen suoraan sanoen vttuuntunut sijoituksiin ja niitä seuraaviin iänikuisiin verojuttuihin.)
On minullakin ollut mahdollisuus ostaa vaikka 50 000 euron automobiili velattomana, reilusti kalliimpikin. Mutta en minä ikimaailmassa laittaisi kymmeniä tuhansia automobiiliin, en, vaikka kuinka rakastankin niitä ja tuliterä automobiili olisi ihana. Se ei vain ole järkevä, ja minä olen.
Niin, toinen tykkää katsoa sitä komeaa autoa kotipihassa ja toinen tilin saldoa ruudulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoitat tuolla tavoin, olet ääliö.
Ostaisin Fiatin. Paras auto ajaa eikä ole laadultaan niin huono mitä väitetään. Loput rahat laittaisin sijoituksiin. Kyllä täällä päin tiedetään miten vaurastutaan!
Ostaisin kympillä Toyotan ja käyttäsin jäljelle jäävät 12t johonkin hyödyllisempään.