Mitä tekisitte jos suomeen tulisi sota?
Niin miten toimisitte? Jäisittekö vai lähtisittekö pois sodan jaloista?
Kommentit (245)
Menisin toteuttamaan sodan aikaista tehtäväni tietenkin! Sitä vartenhan sitä on kerrattu ja harjoiteltu. Muu yhteiskunta (reserviläiset) jatkaisivat normaalia elämäänsä.
Miksi ihmeessä lähtisin ulkomaille ja jättäisin itsestään selvät, minulle kuuluvat, velvollisuudet hoitamatta?
Ap on siis niitä ääliöitä jotka luulevat että sotatilanteessa kansalaisilla ei ole mitään velvoitteita vaan jokainen voi vapaasti päättää mitähän kivaa tekisi seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa sodassa otetaan vastaan ohjeet. Sitten toimitaan. Osa toimii omatoimisesti ja osa suojelee siviilejä. Näin se menee. Mutta oletettu on ettei sotaa tule tänne muussa mielessä kuin tämä Ukraina ja sen vaikutukset sekä ryöstely mitä tekee monenmaalaiset täälläkin. Uskontolahkoissa sotaa uhonneet venäläiset ja arabit on kuitenkin tiedossa keitä he ovat.
Kyllä. On aseistusta ja ruokaa itsellä, erämajalla, ei kotiryssät uskalla korpeen lähteä. Olen muutamasta epäillyttävästä ulkomaalaisesta ilmoittanut ja pari kiinteistökauppaa olen estänyt. Petturit on tiedossa. Jos hommiin kutsutaan niin tottakai lähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa spekulaatiota, koska se eskaloituisi ydinsotaan puolin ja toisin. Kommentin voi vapaasti poistaa, kun ydinaseet syystä tai toisesta kiukuttavat sotahulluja. Tosiasia kuitenkin on, että totuus on ollut tiedossa viimeiset 60 vuotta. Näin siinä kävisi ja Suomi olisi siinä välissä.
Totta puhut, helppo laskea kaikki ne 66 ydinasetta jotka on käytetty Ukrainassa tässä sodassa.
Sota on Ukrainassa, ei kahden sotilasliiton välillä. Siihen tulisi muuten mukaan myös Kiinakin. Toivon todella, että kommentti ei tullut sellaiselta taholta, joka on jossain päättävässä asemassa armeijassa.
First we take Lappi aboriginals
Orpo haluaa tuhota ns Venäjän varjolaivaston. Orpo toteuttaa kunnon orjan lailla Bidenin ja Vale-Ursulan komentoja.
Noo antaapa Orpon yrittää, ei se siihen apuja saa oikein keltään. Loppupeleissä Orpolle pannaan luu kurkkuun ja maahan on saatu lisää orpoja.
Vierailija kirjoitti:
Aurinko, Kuu ja Tähdet
Lomps lomille kaukomaille. Pitäkää tunkkinne 🥱
Vierailija kirjoitti:
Tulisi? Täällä on jo hybridisota. Myyn kaiken metsä- ja kiinteistöomaisuuteni. Pikku hiljaa pois maasta.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis niitä ääliöitä jotka luulevat että sotatilanteessa kansalaisilla ei ole mitään velvoitteita vaan jokainen voi vapaasti päättää mitähän kivaa tekisi seuraavaksi.
Miks pitäs olla velvoitteita valtiota kohtaan. Eihän valtiolla kaan ole mua kohtaan kuin työttömyyttä ja kuritusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäs olla velvoitteita valtiota kohtaan. Eihän valtiolla kaan ole mua kohtaan kuin työttömyyttä ja kuritusta.
Entä vaihtoehto. Millainen olisi asemasi venäjän vallan alla.
Sodan syttyessä ei paljon enään hipit pakene yhtään mihinkään, kun rajat on suljettuna.
Väinämöinen I
Räjytetään Pietarin lähistöllä. Lähtevät karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Orpo haluaa tuhota ns Venäjän varjolaivaston. Orpo toteuttaa kunnon orjan lailla Bidenin ja Vale-Ursulan komentoja.
Noo antaapa Orpon yrittää, ei se siihen apuja saa oikein keltään. Loppupeleissä Orpolle pannaan luu kurkkuun ja maahan on saatu lisää orpoja.
Ei se NATO ole kuin Varsovan "liitto" johon saatiin jäseniä vain pakottamalla mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittava kysymys,luuleeko ap että silloin voi vapaasti päättää häipyykö maasta tai mitä tekee?
Kyllä nämä tuilla elävät, energiajuomaa kittaavat saamattomat laiskimukset näin kuvittelevat. Ilmeisesti ainakin osa jopa odottaa, että yhteiskunnasta joku hakee heidät turvaan tai ainakin toimittavat kotivarapaketin käyttöohjeineen oven eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö saa Kelarahojasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En omista Suomessa ainuttakaan asuntoa.
Olen nainen, en jää tänne. Lähden toiseen maahan niinkuin tännekin on tultu Ukrainasta.
Se ei ole sinun päätöksesi. Sinut voidaan määrätä sota-ajan tehtäviin, jolloin maasta poistumisesi estetään.
Onko täälläkin taas näitä "rajat suljetaan etkä pääse pois" -jankkaajia? Kun rauhan aikanakin rajojen sulkeminen ja ylipäänsä asioiden organisoiminen on Suomessa hidasta ja vaikeaa, niin miten homma sujuisi keskellä sotaa tietoliikenneyhteyksien katkeillessa? Kuka päättäisi ja ja miten asioista tiedotettaisiin ja miten päätösten toteutumista valvottaisiin? Tai ihmisten kulkemista? Suomalainen hallintokoneisto ei ole kuuluisa vastuun ottamisesta eikä nopeasta reagoinnista eikä sillä tunnu olevaan minkäänlaista soveltamiskykyä, jos asiat eivät&nb
No oletan että Suomesta käytännössä ainoa rajanylityspaikka sotapakolaisille olisi tuo Tornio-Haaparanta-asema, joka tarvittaessa varmaan on aika helppo sulkea ja valvoa. Harvempi varmaan haluaisi yrittää paeta Venäjän puolelle tai uida Suomenlahden yli Viron puolelle? Lapin metsien halki Ruotsin ja Norjan puolelle harhailisivat varmaan isoimmat pakolaisvirrat täältä Suomesta.
Jäisin tänne ja odottaisin ohjeita siitä miten voisin olla kotimaalle hyödyksi. En ole enää nuori mutta hyvähermoinen ja päättäväinen. Olen myös hyvä ja tarkka ampumaan. Enkä anna periksi.
Nostaisin valkoisen lipun salkoon ja toivottaisin tervetulleeksi.
Totta puhut, helppo laskea kaikki ne 66 ydinasetta jotka on käytetty Ukrainassa tässä sodassa.