Mitä tekisitte jos suomeen tulisi sota?
Niin miten toimisitte? Jäisittekö vai lähtisittekö pois sodan jaloista?
Kommentit (245)
Poistuisin maasta. Sota ei ole minulle vaihtoehto enkä sellaiseen osallistu.
Onko tämä joku kompa? Kaikki esi-isät ovat tarvittaessa tarttuneet aseisiin tàppàakséen ryccíä. Minä teen saman. Maksoi mitä maksoi. Älkää yrittäkö, täällä saa verísen nenän.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse sotia ja pakko ei ole osallistua. Rangaistus on ehdollinen vankilatuomio tai sakko eikä mitään muuta. Joten tuskin kannattaa uhrata henkeään jonkun kapitalistin omaisuuden takia. Yksikään varakas ja hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa oleva ei joudu sotimaan koska he ovat niitä joiden takia sotiin joudutaan.
Sulla on neukkulan propagandapaketti vielä päällä, oletko ikivanha trollí vai jotenkin vammaínen?
Välimeren kakkoskotiin hyvissä ajoin
Karkuun lähteminen ei olisi vaihtoehto. Olen vanha, en pääse sotaväkeen, mutta osani tekisin. Siitähän me lähdetään että nämä on meidän maita. Oma kansa edellä ajattelu kunniaan!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on maanpuolustusvelvollisuus myös naisilla 68 vuotiaaksi, joten ei siitä niin vain lähdetä. Naiset ei tietenkään joutuisi sotimaan, paitsi armeijan käyneet, mutta määrätään työkohde, työvelvollisuus on muistaakseni 12 viikkoa vuodessa.
Maanpuolustusvelvollisuus on olemmilla on 60 ikävuoteen saakka ja työvelvollisuus poikkeustilanteissa 1867 -vuotiailla, mutta käytännössä kuitenkin koskee maksimissaan 64 -vuotiaita. Työvelvollinen voidaan määrätä mihin tahansa työhön, johon hän terveytensä ja kykyjensä puolesta soveltuu, ikä ja perheolot huomioon ottaen. Tehtävien kesto on 12 vuorokautta tai pakottavassa tilanteessa yli 24 vuorokautta.
Voisin mennä etulinjaan muonittamaan tai mitä ikinä tarvitaan, paitsi hoitaja en ole.
Ei ole perhettä, lapsia tai mitään minkä puolesta pelätä. Kuolen sitten isänmaan puolesta.
T.n34
Ajaisin vanhalla autollamme Haaparannan kautta Ruotsiin. T-u-r-v-a-p-a-i-k-a-n h-a-k-i-j-a-t saisivat jäädä Suomea puolustamaan.
Lähtisin polkupyörällä rintamalle.
Ali J.
Vitsivitsi. Lähtisin karkuun Ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Pyrkisin ta pp amaan mahdollisimman monta r y ss ää
Mä aloitan naapureista sotaretkeni. Siinä lentää iivani, lähi-itä, zomalit. Koko loska kerralla.
Olen kohta puolin muutenkin muuttanassa täältä pois 😊
Mikäli laskee aseen ja antautuu, sota kyllä loppuu mutta se ei ole sellainen rauha joka olisi hyvä. Siispä sota loppuu vain sotimalla ja tarttumalla aseisiin. Kun aseet puhuvat olkoot diplomaatit silloin hiljaa, heidän aika on myöhemmin.
Seuraisin tilannetta tarkkaan aivan kuten suomen hallituskin tekisi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakenisin johonkin toiseen Pohjoismaahan.
Sinunlaisesi voi mennä suoraan tuosta itärajan yli ja jäädä sinne jos kotimaan arvostus on tuota luokkaa.
Sunlaisesi paskanarvostajat on pilanneet Suomen.
Suomi on paska maa ja se kuuluu sanoa ääneen, jotta asiaa voi edes yrittää korjata.
Aivan, et ole varmaankaan sitten saanut mitään rahallista tukea osaksesi ? Tiedätkös että esimerkiksi Unkarissa et saisi mitään tukea jos jäisit työttömäksi. Jos et sitten pystyisi maksamaan asunnosta aiheutuvia kuluja joutuisit kadulle ja sinne todennäköisesti myös jäisit ja huonosti kävisi. Tässä meidän paskamaassamme saat kuitenkin monenlaisia tukia joista olet täysin kiittämätön. Muuttaisit Unkariin.
AIvan perseestä tuo sinun valehteleminen.Sukulaismies asuu Unkarissa ja siellä on paremmat palvelut ja avustukset kuin täällä monessa asiassa ja hyvin tulevat toimeen .On talot ja kesämökit ym .Ei ole pikkurahasta kiinni. Pikkuneiti käy kansainväistä koulua ja osaa nyt 5 vuotiaana ruotsin, unkarin ja englannin.
Satsaisin rahat kunnon kokoiseen valurautaiseen paistinpannuun. Sillä kun voi tehdä ruokaa kaikissa olosuhteissa ja se on niin... monikäyttöinen.
Suosittelen kaikille naisille!
Jäisin ja pelkäisin mieheni ja kahden poikani puolesta (esikoinen käynyt intin v. 2020, keskimmäinen käy sitä tällä hetkellä laivastossa). Kolmas poikamme vasta aloittanut lukiossa, mutta kyllähän hänkin sitten ehtii...
Sota tulee ennemmin tai myöhemmin ja sen mukana tulee käsky rintamalle. Elämme Suomen tunnetun historian pisintä rauhankautta ikinä ja valitettavasti mikään ei kestä ikuisesti.
Sitä varten meidät on koulutettu ja olen itse myös opettanut läheiseni käyttämään puolustautuakseen niitä rautoja siitä kaapista, jonka avaimen heille lähtiessäni ojennan.
Just, javisst.
Det är bra. Bra sak,vet du? Människan vill dö i krig.
--
' war is hell ' - (ww2/vietnam war saying, american soldiers..)
--