Tiistaipino syys04 ystäville
Kommentit (17)
puurot syöty, hetki aikaa taas
olen ollut täysnettipimennossa taas useammin päivän ja vuoden viimeiset pinot on multa lukematta, eli anteeksi kun en osaa paljon mitään kommentoida... Lupaan nyt palata taas vähän aktiivisemmaksi palstailijaksi, kun mies ei ole tuossa vieressä häiritsemässä... ;-) Hassua että äidillä on enemmän aikaa yksin ollessa kuin silloin kun mies on kotona.... heh. Taisi mennä mun aika nukkuessa silloin...
Enkelille lähtetän taas voimia, kurja lukea että teillä menee taas takapakkia tuo touhu. Toivottavasti pian helpottaisi...
Lapsilukumäärä ja " AntiVauva-asioihin" en oikein vielä tiedä mitä ajatella. Nyt tuntuu että jaksan vielä joskus kolmannenkin, mutta voi olla että aika itsekäs kun olen ja omaa aikaa tarvitsen voidakseni hyvin, mieli muuttuu vielä sen kolmosen suhteen. Vaikka vauvat ovat ihania, myönnän että kaipaan oman alan töitä, ennenkaikkea työyhteisöön kuulumista, haluan tämän täytettyä kaksi mennä joksikin aikaa töihin enkä tehdä putkeen vaan lapsia kotona. Ikäkin alkaa sitten jo tulla vatsaan, no, peraatteessa lapsi olisi vielä mahdollinen mutta kyllähän se valvominen yms. rankempaa on sitten kun on itse lähempänä neljääkymppiä jos nyt ensin kotona pari vuotta ja toiset pari vuotta välissä töissäkin olisi. Olen siis vm. 73. Myös rahallisesti mietityttää, kolmonen aiheuttaisi meillä ainakin talonlaajennusta yms. rahanmenoa. Omista harrastuksista yms. menoistakaan en haluaisi taas heti luopua jos jotain tässä kahdenkanssakaan ehdin harrastamaan. Toisaalta olen aina ajatellut kolmea lasta. Saapi nähdä mihin päin vaaka tästä alkaa kallistua....
Meillä tänään vauvan neuvola, muuta ei varmaan paljon ehditäkään tekemään. Pihalla sataa vettä joten uloskaan ei ole mikään kiire. Jos neuvolaan käveltäis sit puoliltapäivin. tulis jo lunta!!!!!!!! Kohta on pakko lähtee jonnekin lappiin että edes pääsee kerran talvessa suksille. Haluisin jo hiihtään järjenjäälle tai lumiseen metsään.
Mulla on valtava kuntoiluhimo, mieli tekis jo punttisalille kovasti! Ja hiihtään jos se olis mahdollista! Ja joogatunnille. Tä velttoilu ja syöminen täytyy loppua pian, oon syönyt suklaatakin oikeesti varmaan levyn päivässä nyt joulukuussa! Jak!
Höpinää ja turhanpäiväitsä yksinpuhelua, taidan poistua vaikka pyykkihuoltoon. Tulimpas nyt kuitenkin ilmoittautumaan riviin taas!
Voikaa hyvin!!
äitikuu, syyspoitsu ja vauva 1kk
Töissä taas, kivaa:) Mutta koira valvotti. Vaelteli jatkuvasti kynnet rapisten ja ravisteli niin, että kämppä raikasi. En ole montaa tuntia nukkunut ja kyllä tuntuukin siltä. Yritin illallakin mennä aikasin nukkumaan, mutta eihän se uni heti tullut. Mutta olen iloinen, että olen töissä jälleen!
T: Ynis
Linkitän uudenvuoden ja palailen myöhemmin astialle. :-)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9212440&p=&mpage=1&tmode=…
Täällä sitä istutaan uuden työpöydän äärellä uudessa työpaikassa ja totutellaan. Ihmettelyssä ja kaappien, mappien ja tiedostojen tutkiskelussa on mennyt aamupäivä. Totuttelua vaatii uusi työnkuva sekä työajattomuus. 5 päivää viikossa täytyy töitä tehdä, muuten olen itseni pomo ja päätän mitä, milloin ja miten teen työnkuvani puitteissa. Talo on aika tyhjä, kun vielä on ihmiset lomilla eikä toiminta vielä ole lähtenyt käyntiin.
Uudelle vuodelle ei ole lupauksia tehty, mutta yritän liikkua enemmän.
Enkelille voimia ja jaksua ja helpotusta.
Miten Keilin ja perhe voi?
Tomeralle voimia ja unihiekkaa koko perheelle. Kuten muut ovat jo vastanneet, niin nopeasti sitä tottuu tiettyyn vähäunisuuteen. Liian pitkälle mennessä se kyllä saattaa vetää olon todella huonoksi. Pidä siis itsestäsi huolta. Ihmeellisesti sitä ihminen kaikkeen tottuu, kun on pakko, kaksi vuottakin ilman kunnon yöunia lyhyin, katkonaisin pätkin vain menee, vaikka tiukkoja paikkoja onkin välillä.
Antivauvafiilikset saa todellakin välillä tuntemaan itsensä outolinnuksi eikä asiasta tee kovin äkkiä mieli huudella reaktioiden vuoksi. Itsellekin tämä on kyllä ollut yllätys. Välillä asian kanssa on pitänyt kipuillakin, mutta yleensä ottaen minulla on asian suhteen rauha, koska meidän perheessä tilanne ja rajat ovat nyt näin. Juuri näin on hyvä ainakin tällä hetkellä, mutta niinhän se on, että tulevaisuudesta ei ikinä tiedä.
Josko sitä tekisi taas töitä. Smuik! =)
-Mimmuli
Aatosta selvittiin vaikka niin kovasti päivällä väsytti. Kaveripariskunta poikineen lähti kotiin vasta puolenyön jälkeen.Ihmeesti jaksoivat pojat valvoa, vaikka loppuillasta meteli oli aikamoinen.Meidän poika oli ihan innoissaan raketeista,vaikka ensin taisivat vähän pelottaakin.Muutamia omia ammuttiin ja sen jälkeen katsottiin ikkunasta.
Toivottavasti Enkeli teillä taas helpottaa.Toivoa ainakin on kun välillä oli jo paremmin.Jaksamista!
Jaksamista myös Tomeralle ja Äitikuulle.Koko ajan ootte varmaan parempaan suuntaan menossa.
Mä toivon että se ihan vastasyntynyt vaihe menee nopeesti ohi.Jotenkin pojan ajoilta muistan että en kyllä nauttinut kovinkaan niistä ekoista viikoista.Oli paljon kivempaa kun kasvoi ja alkoi ottaa enemmän katsekontaktia ym.
Mistäköhön saisi energiaa.Vauvan juttujakin vielä laittamatta vaikka kuinka.Jotenkin vaan ajattelen että ei vielä synny ja nuokun vaan sohvalla enkä saa mitään aikaiseksi.Ärsyttävää!
Sitten vanha/uusi vuosi G:hen.Vanhassa vuodessa hyvää oli se että viihdyin hyvin töissä vaikka sitä hirveesti panikoin ja pojan hoitokin alkoi alkuvaikeuksien jälkeen sujua.Hyvää oli myös tämä raskautuminen,vaikka alussa fiilikset sen osalta oli aika ristiriitaiset.Tapahtui niin nopeesti että kesti aikansa sopeutua vaikka suunniteltu olikin.Sekavaa....Mitään tosi huonoja juttuja ei vuoteen mahtunut.Uudelta odotan vauvan syntymää, ja että selviin synnytyksestä!!! Sitä että saadaan arki taas sujumaan ja pääsisin joskus kuntoilemaankin.
Mimmulille mukavia työpäiviä uudessa työpaikassa ja Mimmullekin mukavaa töihinpaluuta!Ja Ynikselle onnittelut vakituisesta työpaikasta.Tosi nopeasti sen sait.Tuntuu että monilla aloilla ei meinaa millään saada.
Helli,poika ja rv38+1
Ette ikinä arvaa mitä äsken tein: Istutin kukkasipuleita! Ihan oikeasti, tammikuun toisena päivänä. Ajattelin hyötykäyttää kuihtuneet jouluhyasintit ja kaivoin ne maahan, ehkä ne sieltä vielä nousevat kukkimaan.
Mies lähti töihin, me lasten kanssa lomaillaan vielä tämä viikko. Yritetään ainakin unirytmiä pikkuhiljaa siirtää aikaisempaan suuntaan, tänään aloitin poikien herättämisen JO puoli kymmeneltä... Lilli sentään heräsi jo ennen kahdeksaa, kun oli mennyt jo seitsemältä nukkumaan. Ilman päiväunia mennään näin lomalaisina, siksi yöt venyvät noin pitkiksi.
Pottailusta taisi olla jotain galluppia. Meillä vaippa käytössä enää öisin, ja tarhassa ulkoillessa. Ajattelin että niin kauan kuin on kylmä (..?) niin Lilli saa pitää tarhassa ulkoillessaan haalarin alla vaippaa. Lilli kun on niin arka ettei vieraalle uskalla sanoa, ja jos ei oma hoitaja osu silmiin heti kun hätä yllättää niin sitten pisut tulee housuun. Pissat kyllä muuten tulee oikeastaan aina pottaan, kakat noin joka toinen kerta. Pottaan kakkaaminen vaatii vähän houkuttelua, muuten ne tulee housuun. Mutta ihan hyvällä mallilla mennään.
Puhetta Lillillä piisaa, mutta kirjaimia puuttuu vielä ainakin r ja y ja l sanojen alusta. Lisäksi Lilli reversoi sanoja, limu = " milu" , keksi = " keski" jne. Muuten, Saamuska ja muut, yksittäisten äänteiden puuttuminen ei yleensä ole hälyttävää isommallakaan lapsella. Mutta jos vaikuttaa siltä, että lapsi ei kuule vaikkapa y:n ja u:n välistä eroa tai r:n ja l:n välistä eroa, niin sitten voisi olla hyvä tarkkailla tarkemmin. Kouluikää lähestyvälle lapselle voisi kyllä jo kovaan ääneen vaatia puheterapiaa, moni kunta " säästää" ...
Parasta vuodessa 2006: Hmm. Lillin kanssa oleminen. Lillille löytyi hyvä hoitopaikka ja minulle mukava työpaikka. Pääsin opiskelemaan ja sain ihan hyvin opintoja suoritettuakin. Ihana kesälomareissu Tanskaan. Karen eskari osoittautui vielä paremmaksi kuin olin odottanut. Kare löysi itselleen bestiksen. Milon luokka pieneni 27 oppilaasta 18 oppilaaseen. Milo todettiin neurologilla täysjärkiseksi. Milo on saanut paljon uusia kavereita.
Huonointa vuodessa 2006: Piti mennä töihin tienaamaan ja viedä Lilli hoitoon eikä voi olla kotona ottamassa isompia vastaan koulusta. Opiskelu verottaa aikaa perheeltä ja parisuhteelta. Kireää aikaa parisuhteessa. Milo käyttäytyy huonosti koulussa. Ja ylivoimaisesti kaikkein kamalin asia on anopin sairastuminen vakavasti. Näyttää tosi huonolta.
Toivottavasti vauvaperheissä jaksellaan hyvin, olette usein ajatuksissa, Enkeli ja Tomera ja Äitikuu. Miten miehen olkapää Enkeli? Entä Tea, joko miehesi selkä on parempi?
Hip-sulle halaus lähtee täältä. Olet ajatuksissa. yritä jaksaa, ja muista huolehtia myös itsestäsi.
Tämä laittaa nyt lapsille pikaisen lounaan ja sitten nämä lähtee kirjastoon hakemaan pari tenttikirjaa.
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Oikeesti. Oli ihana kun alkoi tämä arki. Ehkä siitä syystä se tuntui kivalle, että Onni nukkui 9.30 asti! Mies heräs 9 aikaan, eli myöhästyipä sekin töistä. Aamu meinas alkaa huonosti siinä vaiheessa, kun Onni sanoi menevänsä katsomaan isiä (makkariin) ja totesin, ettei isi ole kotona vaan on mennyt töihin. Mutta aikansa siinä kitisi ja vinkui ja sitten taisi hyväksyä tosiasiat:)
Ja täällä satoi aamulla lunta! Päästiin lumitöihin vaikkei sitä nyt niin paljon tullut. Oltiin pari tuntia pihalla ja meillä on ollut ihan kiva päivä. Tuossa just nautiskelin tovi sitten sohvalla makoillen ja Onnin juttuja kuunnellen. Enpä muista milloin olisin näin paljon touhuillut Onnin kanssa kaksin. Tai siis vaan antanut aikaa - eihän me mitään olla varsinaisesti tehty tänään. Päätin tuossa vuoden vaihteessa, että pitää alkaa ihan ryhdistäytymään näissä jutuissa. Koska olen kotona, silloin pitää antaa pojallekin aikaa. En nyt tarkoita, että Onni yleensäkään päivisin joutuis ihan yksin touhuileen mutta monestihan se on semmosta vasemmalla kädellä huitastua yhdessä oloa meillä. Enpä tiedä oliko tässä kirjoituksessa mitään tolkkua.. (Tuo hyvä hetki meillä sitten loppui siihen, että annoin periksi kun Onni pyysi että saa katsoa yhden jakson Tomi Traktoria. Sovittiin että sitten päiväunille. No varmaan 2-v muistaa 10min päästä mitä on sovittu. Ja sitten kun se huuto ja raivo alkoi, äitilläkin paloi pinna. Jeps että olen taas ylpeä itsestäni:/ )
Onnikin sanoo joitain sanoja silleesti väärin, että jaksa on jaska. On alkanut sanoon usein " emmä ossaa/ emmä jaska kävellä / emmä tykänny tästä" . On aika huvittavan kuuloista. Kun puhuu oulunmurretta ja sitten sekoittaa siihen osaa isänsä puheesta ja se puhuu jotain sekamurretta kun on muualta kotoisin;) Eli kun minä sanoisin emmää jaksa, Onni sitten lyhetää tuon ´emmä´. No joo, olihan taas selitys. Jotain tosi hauskaa se taas selitteli tuossa kun köllöteltiin sohvalla mutta eihän sitä enää muista. Pitäs kirjoitella useammin niitä juttuja ylös.
Tämä vuosi onkin sitten täysien kymppien vuosi. Minä täytän kesällä 30 ja isäni keväällä 60, eli 90-v juhlat meillä:) Lisäksi kaks hyvää ystävää täyttää tänä vuonna 30. Niin ja taitaapi Suomikin juhlia jo 9-kymppisiä;)
Nyt mä taidan mennä ulos lykkimään nukkuvaa Onnia. Tänään on magneettikuvaus illalla.
T-P ihan sekaisin, mikä päivä tänään on
Mä olen niin saamaton rytmittämään!Eilen typyllä oli lyhyemmät päikit,sängyssä illalla vaille10 mut silti nukahtaminen kesti tunnin!!!Sit piti jo vaippaki vaihtaa ku oli tullu iso pissa.
Yön nukuin aika huonosti ja heräsin miehen kelloon,torkuin kuiteski ysii asti..mut sit oliki kiva käydä rauhas suihkus ja meikata ja typyä en meinannu saada hereille vaille kymmenenkää.Eihänsiinä muuta mut ilta taas venyy...
Nyt yritän herätellä neitiä päikeiltä!Musta on päällä ja huutelen...Päikkejä en tahto jättää pois koskatypy ei ole VIELÄ keksiny et ne vois jättää pois.Jos jokupäivä ei vaa käydä nukkuu ni ei varmaa sit seuraavanakaan..Pähk,pähk!No,pakostihan tuo muuttuu ku poika tulee takas ja alkaa eskari viennit.
Tänää kävästii kodin anttilas ja siitä käveltii Hakiksen Sokokselle ja koko reissu yhellä riisikakulla ja vesihuikalla,ilman raivareita-hurraa typykkä :-) Typyn on kyllä hyvä olla kemppariostoksilla mukana,sopivasti rajottaa mua ku en pysty purnukoita tutkimaa ;-))
Siitä valvomisesta.Musta on pahempaa nyt ku joutuu lasetn sairastaessa valvomaan pariyötä.Sillon kai oli jossain kesto koomassa ni sitä ei niin tajunnu-tietty se näky arkipäivän toiminnassa esim.muistissa,hermoissa..mut jotenki sitä vaan eli siinä usvassa
nyt tuli uninen nyytti sylii
jatu
Miehellä oli ollut vaikeuksia saada lapset kuntoon aamulla ja taas olivat olleet ihan myöhässä. Luulen, että mieskin on höllentänyt vähän otetta, kun tietää jo, ettei aamupalalla ole pakko olla tarkalleen klo 8. Huono homma! Eikä mies saa mitään tolkkua noihin aamuihin. Saattaa mennä tunti lasten herättämisestä, että ovat pihalla. Eikä lapset siis syö kotona, vaan menevät suoraan pesulle ja pukemaan. Sanoisin, että lähestulkoon miehen oma vika! Itse on aina antanut pompotella itseään eikä ole määrännyt sitä kaapin paikkaa lasten kanssa. Nyt on sitten pulassa. Kyllä lapset osaa munkin kanssa kiukutella, mutta kyllä minä saan lapset tarhaan ennen kasia aamulla. Miten muilla aamut onnistuu?
Ankkis, mullakin ois tuolla joku alennuspakkaus kukkasipuleita. Olen miettinyt, että ne vois jonnekin pikaisesti vielä kaivaa:) Mutta, luulen, että näin märällä ne vaan mätänis maahan. Tai sitten ovat jo nyt kuivuneet pilalle sisällä.
Minäkin nautin arkeen paluusta. Aamulla oli kauhea väsy valvotun yön jälkeen, mutta sen jälkeen jaksoin ihan hyvin. Viihdyin töissä, oli kivaa! Ensi viikolla lähden työkaverin kanssa Mikkeliin työmatkalle. Eksoottisia on meidän kohteet:)
Huomenna muuten menen näyttämään työterveyslääkärille pattiani. Saa nähdä mitä sanoo ja pääsenkö ultraan yhtään aikaisemmin.
Jaksua valvojille ja rankkoja aikoja eläville! Toivottavasti pienimpien elo helpottaa! Samoin isompienkin, eli mammojen, huolet.
T: Ynis
...vaikkei asiaa olekaan.
Väsyttää ihan kamalasti. Neiti aloitti aamu-ilakoinnit jo 4.40. Plääh. Nukahti vasta kuuden maissa ja T heräili jo heti sen jälkeen. Kestokoomassa päivä mennyt. Millainen kooma mahtaa pukata ensi viikolla kun aloittaa kaiken tämän lisäksi epäsäännöllisen ja hektisen kolmivuorotyön?!
Lapsillakin kuuluu olevan iltakiukut päällä - iskä yrittää selvitä iltapuurosta. Kävin itse ruokakaupassa ja mies lupasi syöttää lapset. työnjakoa, nääs :)
Piti jotain fiksuakin kommentoida, mutta väsymys on tainnuttanut ne muutamat harvat toiminnassa olevat aivosolut. Kävin iltapäivällä tunnin hikivaunulenkinkin, mutta sekään ei selvittänyt päätä.
Mutta nyt alan etsimään mummon hautajaisia varten muistovärssyä kukkalaitteeseen. Jotain lyhyttä ja ytimekästä, koska se itse pitää kappelissa vielä laukea. Sniif, mahtaa mennä itkuksi, kun jo pelkkä ajatuskin itkettää :`(
Hauskat illan jatkot kaikille.
Mimmu - väsyneenä ja raihnaisena kuten tavallista -ja ensi viikolla taas vuotta vanhempanakin....eli 22 vuotiaana ;) + lapset x3 + koirat x2
Ihan raato olo, siirrettiin siskoni kanssa huonekaluja koko ilta. Meidän makuuhuone muutti Vennan huoneeseen ja päinvastoin. Venna on innoissaan uudesta huoneestaan, ja kieltämättä siellä onkin tosi lämpöinen tunnelma. Yksi seinä on sellainen ihan kunnolla vihreä, todella lämmin ja rauhoittava väri. Nukahtikin tosi helposti omaan sänkyynsä, luin pari Tomppaa ja pari Puppea (suosikkikirjat) ja lauloin pari tuutuutupakkirullaa. Ja niin oli neito unessa!! Pehmeällä laskulla siirrytään itse nukahtamiseen, tarkoituksena on kyllä pitää ohjelmassa iltasatu ja unilaulu, mutta pikkuhiljaa hilata vanhemman istumatuoli huoneesta ulos niin, että nukahtaa itsekseen.
Saatoin tosin päästä tänään petollisen helpolla, sillä Venna 1)heräsi klo 07 eikä 09 kuten yleensä 2) ei nukkunut päikkäreitä kunnon ulkoiluista ja muista aamupäivän menoista huolimatta ja 3) tuli kipeäksi, lämpöilee ja on nuhassa. Odotettavissa siis, että aika varhain tuolta vaeltaa viereen nukkumaan. Mutta ei se haittaa, pääasia että ei menisi joka ilta joko mun tai miehen aikaa tunnin verran nukuttamiseen.
Voi Ankkis, kurja kuulla että anoppisi on vakavasti sairas. Jaksamista vierellä kulkemiseen koko perheelle!
Onkohan Lempo ja Ampi vielä joulureissussa?
Mimmulle toivon rauhallisempia öitä tai ainakin vähän pitempiä aamu-unia. Voin taata, ettei sinulla tule olemaan unensaantivaikeuksia, kun töihin palaat!! Itse en tehnyt ees kolmivuoroa kuin ihan virka-aikaa vaan, mutta iltaisin oli kyllä taju pois yleensä viim 21.30.
T-P, samaa esiintyy meilläkin, tuota " vasemmalla kädellä yhdessä olemista" . Oon selvästi sellainen äiti, joka viihtyy pihalla lapsen kanssa vaikka kuinka, mutta legoilla/junaradalla yms. leikkiminen ei pitkään jaksa kiinnostaa. En kyllä omasta äidistäni muista yhtään, että ois meidän kanssa leikkinyt. Pikkuveljestä oli niin paljon seuraa, että äiti sai keskittyä omiin puuhiinsa ja kodin hoitoon. Mekin tässä on vähän laskettu, että parin vuoden päästä tytöt leikkivät kiltisti keskenään päivät pitkät (juu niin varmaan!!!! :D)
Pakko mennä sohvalle pötköttelemään, tuntuu raskautetuissa jaloissa tuo kodinsisäinen muutto aika ikävästi.
- tea rv30+5
Mimmu K:lle kovasti voimia ja hyviä yöunia!
Ihan kiva arkipäivä ollut. Esikoisella eka eskaripäivä loman jälkeen. Miehellä isyyslomaa, mutta oli koko päivän kaupungissa asioilla. Meinataan vaihtaa tietokonetta eikä olla kovinkaan tarkasti seurattu ko. asiaa, niin on ollu kovasti selvittämistä. Mutta selvis kuitenki ja toi samalla esikoiselle lämpökumpparit ja neitille sukkiksia. Ja parempia kauraryynejä sekä kanankoipia ja jukurtteja, kun olivat tarjouksessa ;)
Mä oon pyykänny. Lomalla kävi vieraita ja itekin välillä oltiin jossain ja hautajaisvaatteet oli myös pestävänä. Homma jatkuu huomenna. Mies ehti vielä illalla korjaamaan kenkätelineen ja yhden korikon kodinhoitohuoneessa. Tympii, kun ne ei tahdo kestää, mutta taitaa johtua siitäkin, että tulee ahdettua joka paikka liian täyteen tavaraa ja kaiken maailman varavaatetta.
Iika oli niin tomerana taas ruokapöydässä ja nappas mun kädestä leivän ja vauhdilla oli panemassa suuhun. No, lauantaina aloitetaan perunalla. Mun pitää olla niin kirjaimellinen tuon puolen vuoden täysimetyksen kanssa.
Vaippajuttuja oon kovasti miettiny,mutten osaa oikein päättää, mitä tarvittais lisää, että homma vielä sujuis paremmin. Taitais olla parasta vaan antaa ajan kulua, niin pääsisi halvemmalla, kun sitäsuntätä on jo kertynyt laatikoihin, joten niilläkin varmaan pärjää.
T@hti
..Mutta palasin vain vastaamaan kysymykseen. Miehen pään sain käännettyä kun läpätin luurissa pari päivää ja selvitin minkälaisen äippärahan saan ollessani töissä, silloin tällöin, koko ajan, toimipistekohtaiset erot/ ollessani työttömänä (jos ei tytöille löydy hoitopaikkaa)/ miten liitto laskee mahd. työttömyyskorvauksen/ miten työkkäri suhtautuu jos kieltäydyn töistä hoitopaikkapulaan vedoten/ sitten vielä kelasta että miten saan helpoiten parhaan mahd. äippärahan. Olipahan homma! Mutta kannatti, tosin mies alkoi eilen puhua että josko vasta maaliskuussa yritys päälle.. " Huokaus" .
Olette ajatuksissa.
Nyt unta palloon, nyt työlistassa 3 päivää viikossa töitä. Huomenna aamuvuoroon.
Lila75
Meillä ikäeroa vain pikkuisen enemmän kuin teille tulee. Aika usein tapellaan leluista, kun just se toisella oleva lelu pitäis saada. Uutena se, kun toinen tyrkyttää toiselle jotain lelua jota tämä ei tietenkään sitten halua. Että voi se mennä päinvastoinkin:) Mutta toki tytöistä on seuraa toisilleen, oikeasti! Ihania ovat, kun joskus ihan oikeasti juttelevat keskenään jotain:)
T@hti, näköjään se voi joskus olla päivälleen tarkkaa:) Kuulostaa ainakin lupaavalta, että ruoka maistuu, kun sen aika tulee.
T: Ynis, nukkumaan menossa...(sain muuten äsken inspiksen laittaa piiiitkästä aikaa valokuvia albumiin ja hain kaupasta jopa lisää valokuvatarroja, kun ne loppu kesken)
En nyt mitenkään saa työjuttuja katki mielestäni. Niin paljon juttuja meneillään ja uusia asioita - huomenna pitäisi olla terävänä palaverissa, omata mielipiteitä ja perustella sekä olla vakuuttava... Vaikuttaakohan uskottavalta, jos haukottelee ja pilkkii? Ja " se ehkä on niin, paitsi jos muistan vääriin ja se onkin näin - toisaalta en ole ihan varma tästäkään" ... Äh. Toivottavasti koollekutsuja on tilannut ison sammion kahvia - ja riittävästi maitoa ettei ala kesken kaiken närästää :)
Osallistun virtuaalisesti - iloitsen kanssanne ja myötäelän murheissanne. Kirjoittaminen vaan on jäänyt kovin heikoille.
Hmm, Lempo mis oot?
aeiouyäö bcdfghjklmnpqrstvxz ,.!? Laittakaa nuo paikoillleen, jos jostain puuttuu...
Käytiin neuvolassa, vauva on edelleen melko keltainen joten saatiin lupa antaa lisämaitoa. Oikeasti helpottaa tosi paljon, aamulla oli taas niin ankea olo kun toinen on jatkuvasti tyytymätön ja kaikki aika menee syömiseen. Tottakai olisin halunnu imettää kokonaan mut kun ei niin ei, pari päivää meni hyvin ilman pulloa, sen jälkeen oli pari tosi kamalaa päivää. Mulla itellänikin oli sellanen olo et maito ei riitä, ku ei pystyny edes vaippaa toiselta vaihtamaan ilman suunnatonta huutoa. Nyt on saanu kerran lisämaitoa ja meillä on NIIIIN ihana vauva! Aivan hurmaava pikku mies, joka kattelee ympärilleen tosi tarkasti. Neuvolantätikin totes et on jäntevä ja virkeä vauva, koostaan huolimatta. Painoa pikkusella edelleen just ja just 3kg, eli siinäkin mielessä lisämaito on tarpeen ku ei paino ollu pelkällä imetyksellä noussu.
Saatiin tänään meidän tuplarattaat, ihan hyviltä vaikuttaa vaik olivatkin tosi edulliset. Huomen täytyy mennä kokeilemaan ku saatiin lupa ulkoilla vauvan kanssa.
Ehdin jopa laittamaan Idan nukkumaan tänään ku vauva tyytyväisenä nukku sisällä vaunuissa, laskin pieneks hetkeks vaunuihin odottamaan ja sinne oli nukahtanu. Omassa sängyssään ei oo nukkunu yöllä vielä kertaakaan mut ehtii sitä myöhemminkin.
Ehkä huomaatte tekstistä, mut olen paljon paljon paremmalla tuulella, ei edes hirveästi pelota ens vko ku mies menee takas kouluun. Muuten tää päivä olis täydellinen, mut kuulin erittäin ikävän uutisen joka liittyy läheisiin ihmisiin, mut siitä myöhemmin s.postissa, tänne en viitti sitä ainakaan vielä kirjoittaa.
Vauva nukkuu omassa sängyssään, mies laitto sen sinne ihan kokeilumielessä... :)
No mä meen kans nukkumaan. Hyvät yöt kaikille ja tuli taas pelkkää omaa napaa... Joka on kaventunu 8kg, mut ei se missään näy... Raskauden myötä tuli 2kg, mut ku vararavintoa riittäis vaikka kahdelle ihmiselle...
Petra, Ida huomenna 2v4kk ja suloinen pikkupoika 10vrk
mies töissä, kuukauden vauva-aika loppui ja arki alkoi meidänkin perheessä. Vauva nukkui poikkeuksellisen hyvin aamu kuuteen saakka, sitten alkoi kakkaähinät ja mä en ole sen jälkeen enää nukkunut. Mutta taisi kuitenkin olla paras yö meillä tähän saakka, söi klo 23, 03 ja 05 mutta nukahti aina heti uudestaan, ja tänään pojalla ikää tasan 1kk. Eli Tomeralle, tsemppiä, aika auttaa!! Tähän saakka on ollutkin mielettömän raskasta, joka syötön päälle kamalaa ähinää ja vääntämistä ja masuvaivoja ja kakkaa ja itkua.... Meilläkin esikoinen söi pienestä saakka säännöllisesti 4h välein, ja nyt tämä kakkonen on selvästi vaativampi (vai nälkäisempi) tapaus, syö koko ajan, iltaisinkin 1-2h välein....
Vuosi 06 G: Parasta oli pienen tonttupojan odotus ja lopulta syntymä. Mitään todella huonoa meillä ei viime vuoteen mahtunut, vuosi oli oikeastaan aika mahtava kaikin puolin. Tälle uudelle vuodelle toivon terveyttä koko perheelle ja itselleni pikkuhiljaa kasvavaa omaa aikaa, aikaa urheilla ja nähdä ystäviä taas. Jotenkin on mennyt nyt tämä kuukausi niin neljän seinän sisällä että tämä erakkokin alkaa jo kaivata seuraa. Elämäntaparemonttiryhmälle lupaan kuntoilla, pudottaa 9kg ja syödä terveellisemmin. Meilläkin myös mies lupasi aloittaa laihiksen, eli matka alkakoon kohti kevyempää kesää.....
Mulla on kamala matkakuume. Eilen surffasin matkatoimiston sivuilla jo ihan kuumeessa, tekis niin mieli varata joku reissu. Italia tai kreikka houkuttaa, kanariallekin lähtisin ellei muualla lämmin.... Taloudellisesti olis kyllä mahdollistakin, ollaan säästetty lomaa varten mutta ajankohta vaan vähän mietityttää, miehen työaikataulu ei paljon jousta ja vauva vielä niin pieni... Vaihtoehtona olis lähtee nyt keväällä, viimestään huhtikuussa tai sit vasta vuoden päästä keväällä. Ehtona että lämmintä pitää olla, mihinkään vesisateeseen en palelemaan enää lähde. Katotaan nyt....
puurolle nyt, palaan kohta
äk