Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salatut elämät -spekulointiketju

Vierailija
16.11.2023 |

Asiallista keskustelua Salatuista elämistä!  Täällä voidaan puida jaksojen tapahtumia, juonten ristiriitaisuuksia, uutisia, juonipaljastuksia, pressimateriaalia, somea ynnä muuta. 

Roolipelaaminen tapahtuu vanhemmassa ketjussa, jottei tämä ketju täyttyisi sillä. Kiitos, että ymmärrät. Myös sarjan kovasanainen haukkuminen ja lopetustoiveet vanhaan ketjuun: 

https://www.vauva.fi/keskustelu/4950558/miks-salkkareissa-keskusteluket…

Muistetaan käytöstavat (ei spämmäystä, näyttelijliden haukkumista, yms) ja pidetään ketju hyvänmielen paikkana :) 

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (59562)

Vierailija
7561/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahmoilla oli jotain persoonaa. Inka oli herkkä, traumatisoitunut nuori ja äänekäs eläinaktivisti. Tässäkin kävivät Ruohonjuuressa.

Vierailija
7562/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nuoren näyttelijän rintojen ja kehon kommentoiminen. Täysin ala-arvoista ja asiatonta käytöstä. 

Mutta Petrin näyttelijää saa haukkua ällöksi sedäksi? Että sellasta me too woke tasa-arvoa sulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7563/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahmoilla oli jotain persoonaa. Inka oli herkkä, traumatisoitunut nuori ja äänekäs eläinaktivisti. Tässäkin kävivät Ruohonjuuressa.

Ja edelleen Miia oli herkkä ja suloinen! Ei voisi kuvitellakaan Erikaa tai Lailaa samaan rooliin. Nykyään kaikki teinit esitetään huonosti käyttäyttvinä rikollisina.

Vierailija
7564/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleen Miia oli herkkä ja suloinen! Ei voisi kuvitellakaan Erikaa tai Lailaa samaan rooliin. Nykyään kaikki teinit esitetään huonosti käyttäyttvinä rikollisina.

Yleensäkin jäykkiä ja mitäänsanomattomia. Näyttelijät olivat ennen luontevampia. Nykyään tosi harva on samaa tasoa. Esko Kovero ja Hanna Karjalainenkin alkanut ihan hirveästi ylinäyttelemään. Sivuhahmoissa on jopa luonnollisempia kuten Susanna Snellman Sagana.

Vierailija
7565/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla mutta mua jotenkin miehenä irvistyttää kun näen Kallen ja Petrin suutelevan. Samaa ei samassa mielessä kun oli Kalle ja Lari. Sama olo tulee myös Samposta mutta Petristä erityisesti. 

Luultavasti siinä on joku ulkonäkökysymys. Paremman näköiset tai nuoremmat on esteettisesti paremman näköinen kombo kuin setämiehet.

Kallen ja Larin muhinoinnit oli selkeästi kuvattu eri tavalla ja näyttämään siltä, että tapahtuu enemmän kuin oikeasti tapahtuikaan.

Vierailija
7566/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjan hahmoista Aki on niitä harvoja, joiden pukeutumiseen oikeasti panostetaan ja jolle hankitaan hahmolle ja näyttelijälle sopivia vaatteita. 

Vierailija
7567/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että vain nuorten ja hyvännäköisten seksi näytetään. Menevätkö Salla ja Kari tähän kategoriaan? 🤔

Vierailija
7568/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://youtu.be/CEMYy11sYVg?si=urlDIl374hcBOTyG 

0:00 kohdasta alkaen "mä tiesin että teillä on jotain tekeillä mun selkäni takana". Kohtaus tapahtuu Amandassa. Repliikki on osoitettu Lasselle. Jutasta on kysymys. 

Kohdassa 0:07 Aino sanoo "kuinka tyhmänä sä mua oikein pidät". Liittyy taatusti tämän päivän paljastuksiin jossa Aino järkyttyy näkemästään. Kun mainitaan että Ainon on Valtterin jälkeen vaikea luottaa miehiin ja nyt tämä mistä järkyttyy niin tulee ekana mieleen että Miki jää kiinni ja sen touhut paljastuu Ainolle. Samalla kuvataan että Aino pelkää jotain ja on tuskastunut. Tuo repliikki ei tietenkään kuulu tuohon kohtaukseen.

Kohdassa 0:09 alkava: "itse asiassa se olet sä joka tekee niin kuin mä käsken" on Danielan ääni. Olen varma että tuo repliikki ei ole Noelille vaan Susulle joka yrittää manipuloida Danielaa Noelia vastaan.

0:12 alkava Susun repliikki "Noel ei tiedä mikä siihen iski, tällä kertaa sitä ei pelasta mikään". Susu lausuu tämän oletettavasti Karille. Tuskin Mikille. Sana ISKI tuskin tarkoittaa iskua, iskemistä vaan Noelille on SATTUNUT jotain ja voiton varma Susu ajattelee että mikään ei enää pelasta Noelia siltä mitä sillä on edessä... Mutta... Mitä me olemme oppineet näistä "varma voitto" "mikään ei pelasta" hehkutuksista?

0:14 kohdassa jossa Noel "sssss" näyttäisi istuvan autossa. Auton taustapeili näyttäisi olevan kuvassa. Kun Noel tekee noin, se haluaa että joku ei sano nyt sanaakaan. Ilmeisesti maneeri on tarkoitettu Danielalle.

0:15 alkavassa kohtauksessa Daniela saa kohtauksen joka johtuu Noelin salalääkityksistä. Daniela joutuu sairaalaan jossa sitä hoitaa tietenkin... Susu!

0:18 kohtaus jossa Ismo Lassen sängyssä. Tähän ei tietenkään liity mikään homo homma, vaan joku Ismon käsittämätön "läheisyyden kaipuu" eikä halua nukkua yksin sängyssä. Lassen reaktio on vaan pelkkä säikähdys.

0:20 Dahlia makaa Aaron putiikin lattialla mutta ei työvaatteissa. Repliikki "älä mene, auta". Repliikki lienee tarkoitettu Aarolle. Viittaan jakson nimeen: Dahlia, joka huusi Aaroa. Kyseessä lienee ihan puhdas vahinko ja tuohtunut Aaro luulee että Dahlia teiskentee ja poistuu paikalta auttamatta.

0:23 kohdassa Eetu lyö Kristiania porraskäytävässä. Miksi. Ei oikein mitää satavarmaa. Arvailen. Kaksi teoriaa. Kristian koittanut lähentyä Nellaa. Ylisuojeleva tai mustasukkainen Eetu menettää malttinsa. Tai Kristian jotenkin negatiivisesti kommentoi Eetun muuttoa Sievisille ja Eetu provosoituu.

0:24 kohtauksessa itkuinen Sampo on sillalla, pimeässä. No tällä tietysti viestitetään "itse-eliminointi" mutta eihän Sampo sitä tee, tietenkään. Klassinen kuvio olisi että pimeydestä tulee joku joka huutaa, "hei onks sulla kaikki hyvin, voinko mä auttaa" en yllättyisi jos tämä henkilö olisi tadaaaa... Petri.

Sitten lopuksi Gunnar on sairaalan salkkarit potilashuoneessa Dahlian vieressä. Sarjassa ei olekaan kukaan ollut hetkeen.... Koomassa. 😁👍

Vierailija
7569/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0:00 kohdasta alkaen "mä tiesin että teillä on jotain tekeillä mun selkäni takana". Kohtaus tapahtuu Amandassa. Repliikki on osoitettu Lasselle. Jutasta on kysymys. 

Kohdassa 0:07 Aino sanoo "kuinka tyhmänä sä mua oikein pidät". Liittyy taatusti tämän päivän paljastuksiin jossa Aino järkyttyy näkemästään. Kun mainitaan että Ainon on Valtterin jälkeen vaikea luottaa miehiin ja nyt tämä mistä järkyttyy niin tulee ekana mieleen että Miki jää kiinni ja sen touhut paljastuu Ainolle. Samalla kuvataan että Aino pelkää jotain ja on tuskastunut. Tuo repliikki ei tietenkään kuulu tuohon kohtaukseen.

Kohdassa 0:09 alkava: "itse asiassa se olet sä joka tekee niin kuin mä käsken" on Danielan ääni. Olen varma että tuo repliikki ei ole Noelille vaan Susulle joka yrittää manipuloida Danielaa Noelia vastaan.

0:12 alkava Susun repliikki "Noel ei tiedä mikä siih

Jotenkin ajattelen, että se Sampon ns. pelastaja olisi Lari, mutta tuskin kuitenkaan on. 

Vierailija
7570/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0:12 alkava Susun repliikki "Noel ei tiedä mikä siih

Tuo Susun repliikkihän on jo tullut jaksoissa. Sen jälkeen kun Susun paluu paljastui Karille ja Danielalle. Kari ja Susu puhuivat kadulla Noelista ja Susu vannoi pistävänsä Noelin kärsimään.

Vierailija
7571/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjan hahmoista Aki on niitä harvoja, joiden pukeutumiseen oikeasti panostetaan ja jolle hankitaan hahmolle ja näyttelijälle sopivia vaatteita. 

Nuoremmista Henrikillä ja Danielalla on ollut kivoja vaatteita. Dahlia on pukeutumisen eliittiä, vaikka pari hirvitystä hänelläkin ollut. Nahkahameet ja liian kireät tai huonosti istuvat vaatteet olleet niitä hirveimpiä. Ainakin Jutalla ja sihteerillä ollut.

Vierailija
7572/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satokauden salaatti! Ihmiset tulee lounastaa ja satokauden salaattia tarjotaan! 🤣

Vierailija
7573/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus kun noi tapahtumien timelinet tämän päivän jaksossa. Ihan sekasin ja hatusta vedettyä. 

Mikin ja Ainon kohtaus alkoi jo eilen eikä se ollut varhainen aamu. Eva on kuitenkin lähdössä töihin ja Kristian jää vahtimaan Nadjaa. 

Miki ja Aino nai autossa keskellä julkista paikkaa. Tätä ei tietenkään mitenkään näytetä, annetaan vaan ymmärtää mitä sattui. Salkkareissa ei ilmeisesti enää esitetä muhinointia koska Seilis, ei Äijö. 

Eva ja Jutta (vuoden ekan kerran jaksossa) lätisevät Mirasta ja yksinäisyydestä. Sitten ne onkin jo seuraavassa hetkessä lounaalla missäs tietysti, Amandassa, satokauden salaatti ja juomana, aina vettä jos ei viiniä.

Ei vaan näytetty, missä kohtaan Eetu ja Nella tuli sinne myös syömään. Ne olivat siellä yhtäkkiä vaan. Eetukin, asunnon välittäjä, keskellä päivää. 

Hetkeä aikaisemmin Lasse oli kyllä kotona jossa Joanna teki lähtöä ja Nella oli paikalla. Aika outo kohtaus muutos kun seuraavassa hetkessä Lasse oli jo töissä ja Nella syömässä Eetun kanssa Amandassa. 

Aino poistui Miki autosta ja Miki jäi sinne autoon. Seuraavassa hetkessä Aino olikin jo Sampon seurassa kävelemässä ja jälleen jossain ihan omituisessa paikassa. Miksi ja miksi juuri siellä. Sarjassa kaikki ovat sairaalloisen uteliaita (Sampo) toisten asioista ja aina jollakin (Aino) on pakonomainen tarve kertoa intiimimmätkin yksityisasiansa kuten paneminen, veljellensä.

Oli heti nähtävissä ja arvattavissa että Jutta katsoo Lassea. Myös että Eva huomaa tämän. Yksi asua johtaa toiseen kuten oli arvattavissa. 

Miki käy poliisiasemalla. Nyt jopa Lindan ja Joannan pomo Rajala myös työskentelee siellä! Miki haluaa lopettaa Ainon kyttäämisen. Mikillä ei ole mitää todisteita Ainoa vastaa mutta ei voi sanoa että ei halua tehdä sitä koska rakastunut Ainoon. Muisti Joannan ja Rajalan kommentin, pidetään tämä ammattimaisena. Miki ei voi pitää.

Jutta menee kuten salkkareissa ilmaistaan "herkkukorin" kanssa Lasselle, Evan kehoituksesta. Miksi oli niin vi*un helppo arvata että ovea ei avaa Lasse vaan ismo. Lasse ei ole kotona vaan jossain. Ismo pyytää Jutan peremmälle ja Jutan on ikään kuin pakko olla ystävällinen. Tietenkin Ismon lempi syttyy Juttaan. Sitten Lasse ilmaantuu paikalle. Olisikohan tuohtunut kun Ismo ja Jutta kaksin herkutellut ilman Lassea. Ilmeisesti Ismo vakuuttelee myöhemmin Lasselle ettei ole enää kiinostunut jutasta ja Lasse vakuuttelee samaa Ismolle (eikö me olla tämä tarina jo kerran nähty?) mutta kumpikin alkaa välittömästi toisiltaan salaa järjestää treffejä Jutan kanssa. 

Vierailija
7574/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kirjoittaa tämän erikseen. Ekan kerran Rajala mainitsi sanan "Valtteri Forssin myrha". Kun Valtteri löytyi kylmenneenä, odotin että ruvetaan heti kohkaamaan "myrhasta" ja Aino pidätetään siitä epäiltynä muita mutkitta tyyliin, ei niin mitään todisteita. Mutta ei. Valtteri kuoli mutta sarja ei ottanut mitään kantaa siihen, luonnollinen exitus, lääkeexitus, kenties tåppo vai peräti myrha??? Ei niin mitään. Koko Valtteri pyyhittiin sarjasta pois. Henrik ja Daniela epäilivät Ainoa hetken mutta se jäi siihen. Sitten koko Aino katosi sarjasta pariksi kuukaudeksi tullakseen sitten takaisin hautaamaan Valtterin ja kartanokin oli jo myyty siinä vaiheessa. (Dahliaa ei sitten kiinostanut ostaa kartanoa). Sitten Aino pidätettiin käsittämättömästi termillä "Valtteri Forssin kuolemaan liittyviin epäselvyyksiin" vedoten. Eikä Joannalla ollut mitää. Outoa oli myös ettei varakkaalla Ainolla ollut asianajajaa. Sitten Aino päästettiin vapaaksi selityksittä tosta vaan. Sitten kun Miki oli ollut jo hyvin tovin rikosliigan pomon jäljityksessä jp:n avulla, yhtäkkiä Mikin hommaa laajennettiin tuohon Ainon postaamiseen ja töihin Amandaan mutta ei ole kovinkaan kauan aikaa kun Miki oli lähtevinään vartijan töihin 😁

Whatever. Aino tunnusti teon Sampolle mutta en usko että teki vaan kokee ikään kuin olevansa syyllinen. Todennäköisesti Miki saa myös tämän tiedon mutta kuten arvattavissa, ei ilmianna Ainoa. Koska... No sä tiedät!

Veikkaan. Aino ei jää kiinni tai ainakaan joudu vankilaan. Aino poistuu jonnekin ulkomaille josta Aino voi joskus palata tai sitten ei. 

Vierailija
7575/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nella sanoo tänään Lasselle, että oli Violan kanssa kirjastossa opiskelemassa. Nellan opiskelun aloittamista on tuotu esiin ja arveltu, poistuuko hahmo sarjasta. Myös Violan hahmon oikikseen menosta on spekuloitu. 

Viola tuskin menee opiskelemaan, ainakaan oikikseen. Axelssonille pääsee kansainvälisten soppareiden vääntäjäksi helpommallakin. Onnistuihan se Henriniltäkin Mustavaara yhtiössä. Ja Ainolta. Kummatkin Moosen tiskin takaa. 

Jos Nella lähtee sarjasta, se tehdään ehkä juurikin opiskelun puitteissa. 

Lasse mainitsi että kun asunto on tyhjä. Joannakin lähti. No onhan siellä Ismo! Nellakaan ei lähde mihinkään, esim. Eetun luokse koska "pappa tarvitsee nyt rakkaita" joten.... Eetu tulee Nellan luokse, eli muuttaa Sievisille. 

Vierailija
7576/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasti läheisriippuvaiset Lasse ja Ismo voisivat muuttaa pysyvästi yhteen ja olla seurana toisilleen. Lasse voisi laittaa hirvipaistia Ismolle, vaikka Ismo ei oikein taida hirvipaistista pitää. Ismon suosikkiruokia ovat kala, pulla ja makkaravoileivät. Ismo voisi sitten laittaa noita Lasselle.

Vierailija
7577/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko katsoneet Lindan Huone? Ihan pimeä sarja. 

Vierailija
7578/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko katsoneet Lindan Huone? Ihan pimeä sarja. 

Keskittyykö poliisin kuulusteluhuoneeseen?

Vierailija
7579/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nuoren näyttelijän rintojen ja kehon kommentoiminen. Täysin ala-arvoista ja asiatonta käytöstä. 

Mutta Petrin näyttelijää saa haukkua ällöksi sedäksi? Että sellasta me too woke tasa-arvoa sulla.

Ei sekään ole tietenkään asiallista käytöstä, mutta ei täällä voi yksi ihminen vahtia koko aikaa toisten kirjoituksia. Ei siihen riitä aika eikä motivaatio. Jokaisella on vastuu omista sanomisistaan. Ja lähtökohtaisesti Eskon ikäinen mies kestää asiattoman kirjoittelun paremmin nuin nuori naisnäyttelijä, joka on muutenkin puhunut kehollisesta epävarmuudestaan toisessa ohjelmassa. Hänellä on suurempi riski saada kommenteista vauriota.

Vierailija
7580/59562 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satokauden salaatti! Ihmiset tulee lounastaa ja satokauden salaattia tarjotaan! 🤣

Onko sinulle ihan uusi juttu, että salaattikin voi olla erittäin ruokaisa? Sisältäen esim. kananmunaa, kanaa, kalaa, juustoja, pastaa, perunaa, papuja, sieniä, rapuja, pähkinöitä, bulguria, couscousta, jne. Salaatit ovat olleet jo pitkään erittäin suosittuja ja yleisiä lounaita. Terveellisiä, ravitsevia, täyttäviä, muttei liian raskaita. Suosittelen joskus kokeilemaan lounaaksi! 🥑🥦🥗🥚🦐🧀🥔🍆🍅🌰🐔🐟

Ketju on lukittu.