Salatut elämät -spekulointiketju
Asiallista keskustelua Salatuista elämistä! Täällä voidaan puida jaksojen tapahtumia, juonten ristiriitaisuuksia, uutisia, juonipaljastuksia, pressimateriaalia, somea ynnä muuta.
Roolipelaaminen tapahtuu vanhemmassa ketjussa, jottei tämä ketju täyttyisi sillä. Kiitos, että ymmärrät. Myös sarjan kovasanainen haukkuminen ja lopetustoiveet vanhaan ketjuun:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4950558/miks-salkkareissa-keskusteluket…
Muistetaan käytöstavat (ei spämmäystä, näyttelijliden haukkumista, yms) ja pidetään ketju hyvänmielen paikkana :)
Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (59562)
Onko Ismon koulutuksesta koskaan puhuttu mitään? Mainosalalla oli pitkään ja Wikipedian mukaan Ismolla oli myös sarjan ulkopuolella ollut oma IL-mainos firma, jonka konkurssin takia Laitelat muuttivat Pihlajakadulle. Olen kaikki jaksot katsonut, mutta tuo on mennyt ohi. Mikäli tämä ei ole kirjassa ilmennyt yksityiskohta. Muistan vain Ismon kertoneen mainosalan töistä muussa firmassa, jossa oli toimitusjohtajana joku Pertsa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Ismon koulutuksesta koskaan puhuttu mitään? Mainosalalla oli pitkään ja Wikipedian mukaan Ismolla oli myös sarjan ulkopuolella ollut oma IL-mainos firma, jonka konkurssin takia Laitelat muuttivat Pihlajakadulle. Olen kaikki jaksot katsonut, mutta tuo on mennyt ohi. Mikäli tämä ei ole kirjassa ilmennyt yksityiskohta. Muistan vain Ismon kertoneen mainosalan töistä muussa firmassa, jossa oli toimitusjohtajana joku Pertsa.
Muistaakseni ei ole puhuttu. On sitä ikäluokkaa, joista monet kävivät vain kansa- tai keskikoulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko Mustavaarat suomenruotsalaisia? Ainakin hahmojen etunimet viittaavat vahvasti siihen.
Ilmeisesti ovat, mutta en muista onko suoraan koskaan sanottu. Camillan ruotsin kielen lausiminen ei ollut kummoista. Ekholmit ainakin ovat suomenruotsalaisia ja Mustavaarojen perhetuttuja.
Miksiköhän muuten Henrik oli suomenkielisessä lukiossa?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko Mustavaarat suomenruotsalaisia? Ainakin hahmojen etunimet viittaavat vahvasti siihen.
Ei kaikkien Suomessa syntyneiden nimet tarvitse olla aina perinteisiä suomalaisia nimiä. Dahlian nimen voisi selittää suomenruotsalaisuudella jos on tavallisemmasta perheestä. Ei sekään mahdottomuus ole etteikö tavallinen suomalainen perhekin olisi voinut antaa hienompia nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ovat, mutta en muista onko suoraan koskaan sanottu. Camillan ruotsin kielen lausiminen ei ollut kummoista. Ekholmit ainakin ovat suomenruotsalaisia ja Mustavaarojen perhetuttuja.
Miksiköhän muuten Henrik oli suomenkielisessä lukiossa?
Hyvä kysymys, mutta Larsin mukaan Henrikin olisi kuitenkin pitänyt ehdottomasti hakea Hankeniin lukion jälkeen.
Itse olen ajatellut, että Gunnar ja Ingvar ovat suomenruotsalaisia. Ja taustalla on mahtisuku Mustavaara, mutta en osaa sanoa onko Dahlian sukutausta sama. Joka tapauksessa sitä kautta tytöt ja Dahlia kasvanut parempaan sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ajatellut, että Gunnar ja Ingvar ovat suomenruotsalaisia. Ja taustalla on mahtisuku Mustavaara, mutta en osaa sanoa onko Dahlian sukutausta sama. Joka tapauksessa sitä kautta tytöt ja Dahlia kasvanut parempaan sukuun.
Ei vaikuta olevan varakasta sukua Dahlialla kun olisi menettänyt suurimman osan omaisuudesta erossa. Jostain tavallisemmasta perheestä varmasti on.
Miksiköhän Salkkareiden nuoret tuntuvat menevän lähes poikkeuksetta lukioon? Katri, Aamu ja Janne taitavat olla ainoita ammattikoulun käyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni ei ole puhuttu. On sitä ikäluokkaa, joista monet kävivät vain kansa- tai keskikoulun.
Olikohan mainintaa niissä sarjan alussa tehdyissä hahmokuvauksissa? Sielläkin puhuttiin asioita Ismon äidistä, jotka eivät enää pidä paikkaansa.
Kävin juuri elokuvateattereissa katsomassa Tuomion saaren. Siis sen kauhuelokuvan jossa Konsta ja Markku ovat mukana. Molemmat tekivät mielestäni ihan hyvät roolisuoritukset. Tosin mielestäni Konsta eläytyi osaansa jonkin verran paremmin/luontevammin. Markun kohdalla meni välillä vähän ylinäyttelemisen puolelle, mutta kyllä hänkin suoriutui pääasiassa osastaan ihan hyvin. Myös Tiia Weckström oli alkupuolella pienessä sivuroolissa. Seuraavana vuonna samalta ohjaajalta on tulossa Koston enkeli, jossa mukana ovat ainakin Vivi ja Konsta.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän Salkkareiden nuoret tuntuvat menevän lähes poikkeuksetta lukioon? Katri, Aamu ja Janne taitavat olla ainoita ammattikoulun käyneitä.
Koska bättre folk toisin ku amitsu...
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri elokuvateattereissa katsomassa Tuomion saaren. Siis sen kauhuelokuvan jossa Konsta ja Markku ovat mukana. Molemmat tekivät mielestäni ihan hyvät roolisuoritukset. Tosin mielestäni Konsta eläytyi osaansa jonkin verran paremmin/luontevammin. Markun kohdalla meni välillä vähän ylinäyttelemisen puolelle, mutta kyllä hänkin suoriutui pääasiassa osastaan ihan hyvin. Myös Tiia Weckström oli alkupuolella pienessä sivuroolissa. Seuraavana vuonna samalta ohjaajalta on tulossa Koston enkeli, jossa mukana ovat ainakin Vivi ja Konsta.
Oliko salissa paljon katsojia?
Elokuvateatteriliput on nykyään niin kalliita, että itse en viitsisi tästä leffasta niin kovaa hintaa maksaa (etenkin kun alkuvuodesta on tulossa pari mielenkiintoisempaa elokuvaa). Mutta mukavaa, että tuit kotimaista tuotantoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olit juonesta ja toteutuksesta muuten? Näkynyt negatiivista kritiikkiä. Toisaalta itse olen sen verran huono arvioimaan kun minusta Salkkarit leffat ja moni muukin "ö-luokan" leffa on ollut mielestäni hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Koska lukioon voi unohtaa sarjan nuorison helposti seuraaviksi 5 vuodeksi.
Mäkään en juuri koskaan käy leffassa. Hinnat ovat munkin budjettiin jotenkin liikaa. Nykyään tulee varsin nopeasti erilaisiin suoratoistoihin "ilmaiseksi" esimerkiksi Katsomo+ tai Ruutu+ tilauksella. Katsomo+ on muuten Napapiirin sankarit 4 jonka ajattelin katsoa. Siinä on Jutan näyttelijä nyt ilmeisesti saanut ihan keskeisemmän roolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olit juonesta ja toteutuksesta muuten? Näkynyt negatiivista kritiikkiä. Toisaalta itse olen sen verran huono arvioimaan kun minusta Salkkarit leffat ja moni muukin "ö-luokan" leffa on ollut mielestäni hyvä.
Mielestäni suurin osa näyttelijöistä suoriutui ihan kelvollisesti rooleistaan. Konsta sulautui yllättävän hyvin nuorten näyttelijöiden mukaan, kun ajattelee että mies täyttää ensi vuonna 40 vuotta. Tosin onhan Konsta ikäisekseen todella nuorekas. Toki osasta näyttelijöistä paistoi läpi tietynlainen kokemattomuus, mutta yllättävän hyvin filmi oli kyllä mielestäni kuvattu ja leikattu.
Järvisen Tiina heti takaisin sarjaan, airbic-ohjaajaksi ja kuntosaliyrittäjäksi! Heti! 😡
Vierailija kirjoitti:
Järvisen Tiina heti takaisin sarjaan, airbic-ohjaajaksi ja kuntosaliyrittäjäksi! Heti! 😡
No sekin olisi paljon parempaa kuin Kajandereiden tylsääkin tylsempi arki ja Susun nyyhkyttämiset. Rasmus sitten uudeksi teiniksi. Olisi sellainen Salkkareiden Patricia Ström ja Markus Antonio :D