Salatut elämät -spekulointiketju
Asiallista keskustelua Salatuista elämistä! Täällä voidaan puida jaksojen tapahtumia, juonten ristiriitaisuuksia, uutisia, juonipaljastuksia, pressimateriaalia, somea ynnä muuta.
Roolipelaaminen tapahtuu vanhemmassa ketjussa, jottei tämä ketju täyttyisi sillä. Kiitos, että ymmärrät. Myös sarjan kovasanainen haukkuminen ja lopetustoiveet vanhaan ketjuun:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4950558/miks-salkkareissa-keskusteluket…
Muistetaan käytöstavat (ei spämmäystä, näyttelijliden haukkumista, yms) ja pidetään ketju hyvänmielen paikkana :)
Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (59562)
Parempia nämä tarinat ovat kuin sarja. Ei kannattaisi käyttää enää käsikirjoittajia joilla ei koskaan pysy langat muutenkaan käsissä hiljaisten sopimusten vuoksi.
En minäkään aio luovuttaa. Taistelutahtoa löytyy vielä! En anna sitä iloa, että minut nujerrettiin!
T. Kikkis-fani
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin niiden spekuloijien vittuuntumisesta, jotka ovat itsekkäitä ja kaksinaismoralisteja. Muuten haluan että kaikilla on hyvä olla.
Ei ole vittuuntumista vaan paska olo.
Heli voi tuoda mielenkiintoa Sievisen perheeseen. Oona puolestaan Taalasmaille. Ei nykyisellään ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen syyllisyyttä tekoälystä. Menin sanomaan ensimmäisenä olga ketjusta ja sitten se alkoi täällä kun sanoin että onneksi ei sentään täällä
Ei sun tarvi potea syyllisyyttä mun tarinoistani.
Vierailija kirjoitti:
Parempia nämä tarinat ovat kuin sarja. Ei kannattaisi käyttää enää käsikirjoittajia joilla ei koskaan pysy langat muutenkaan käsissä hiljaisten sopimusten vuoksi.
Samaa mieltä, näillehän jopa nauraa.
Se nähdään syksyn aikana onko Seilis raivannut vanhoja lavasteita kaatopaikalle kesän aikana. Nyt olisi ollut hyvä tilaisuus Rantabaarin kuvaustauolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin niiden spekuloijien vittuuntumisesta, jotka ovat itsekkäitä ja kaksinaismoralisteja. Muuten haluan että kaikilla on hyvä olla.
Tuntuu kuin harrastus ois viety pois. Hyvä että muilla on hauskaa mutta mulla ei ole ketään muuta kuin naurettaa ketju, jossa muut on tuntunut kuin kavereilta.
Severi ja Benjamin olivat sopineet vuoroistaan kerrostalon saunan siivoamisen. Kesäillan lämpö suorastaan poltti heidän ihoaan, ja ystävykset päättivät riisua paitansa, jotta saisivat työn tehtyä nopeammin. He jäivät pelkkiin boksereihinsa, mikä tuntui tilantaitavuuden vuoksi tarpeelliselta, mutta samalla myös varsin intiimiltä.
Kun Severi huomasi Benjaminin tumman ihon hohkaavan saunan lämpimässä valossa, hän ei voinut olla ihailematta. "Hei, sun iho näyttää todella upealta tässä valossa", Severi sanoi hymyillen ja pyyhkiessään hikeä otsaltaan. Benjaminin kasvoille nousi punastus, mutta hän hymyili myhäillen takaisin. "Kiitos, mutta kyllä sunkin ihosi on hieno. Eikö sekin hohkaus saunassa ole jotain erityistä?"
He jatkoivat siivoamista, puhuen epäolennaisista asioista, mutta hiljalleen keskustelu ja katseet alkoivat tiivistyä. Severi huomasi, miten Benjaminin lihakset jännittyivät jokaisessa liikkeessä, ja hänen sydämensä alkoi hakata nopeammin. "Tiedätkö, mä olen aina ajatellut, että tumma iho on jotenkin... kiehtovaa", Severi sanoi rohkeasti, katsoen Benjaminin silmiin.
Benjamin katsoi Severiä hetken hiljaa, ja heidän väliinsä syntyi odottava tunnelma. "Miksi et sanonut sitä aikaisemmin?" Benjamin kysyi leikillisesti, mutta hänen äänessään oli jotain vakavampaa. Severi astui lähemmäksi, tunteakseen keholla lämpöä, joka oli enemmän kuin vain saunasta. "Ehkä pelkäsin, mitä sä ajattelisit."
Heidän katseensa tapasivat vihdoin. Severin sydän takoi rinnassa, kun Benjamin astui lähemmäksi, heidän väliinsä jäi vain pieni etäisyys. "Mä en ajatellut mitään pahaa", Benjamin sanoi hiljaa. Hän laski kätensä Severin olkapäälle, ja se tuntui jännittävältä. Severi tunsi lämpimän kosketuksen levittäytyvän kroppaansa, ja samalla hänen sisällään kyti jokin uusi tunne.
Severi hengitti syvään ja päätti antaa periksi tunteidensa vietäväksi. "Mä haluaisin tuntea sut lähemmin", hän kuiskasi ja sulki silmänsä. Benjamin, rohkaistuneena, siirsi kätensä Severin niskalle ja vetäytyi lähemmäksi.
Sen hetken aikana, kun he ovat vain kaksi nuorukaista saunassa, saunan lämmössä ja kemioissa, he ymmärsivät, että jotain erityistä oli syntynyt. Se oli sekä jännittävää että pelottavaa. Mutta jokainen hetki, jonka he viettivät yhdessä, veti heitä lähemmäksi toisiaan, kuljettaen heitä kohti tuntemattoman rajaa, joka tuntui olevan vain heidän käsissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kuin harrastus ois viety pois. Hyvä että muilla on hauskaa mutta mulla ei ole ketään muuta kuin naurettaa ketju, jossa muut on tuntunut kuin kavereilta.
Vaikka meillä on ollut erimielisyyksiä, niin kyllä minä olen alkanut välittää sinustakin. On täällä vielä niitäkin jotka vaan spekuloi, etköhän totu tähän.
Ulkolavaste kuuluu ensimmäisenä kaatopaikalle. Amandallakaan mitään ole vuosiin enää tehnyt. Amanda-päivää katsoessa ihmettelen julkisivun eroa lavasteeseen. Miten se ravintolan sali mahtuu siihen kulmaan missä on ikkunat ulospäin? Näyttää että oikeasti voisi olla jopa ahtaampi sisältä päin.
Tästä ketjusta on tullut kuin toinen perhe!
Näytteleekö Seilis Anneli Mansikan siskoa?
Sofia oli innoissaan, kun hän kuuli, että Taalasmaiden perheessä pidettäisiin suuria teinibileitä. Hän oli ollut ystäviensä kanssa suunnitellut osallistuvansa, ja nyt tuntui siltä, että illasta tulisi unohtumaton. Kuitenkin, Oona ja Joonatan olivat tunnettuja villeistä bileistään, ja Sofia halusi tehdä vaikutuksen. Hän päätti, että illasta voisi tulla vieläkin jännittävämpi, jos hän saisi salaa käsiinsä Seppo Taalasmaan pontikkaa, jota huhuttiin löytyvän talon kellarista.
Kun Sofia päätti toteuttaa suunnitelmansa, hän kertoi parhaille ystävilleen Oonalle ja Joonatanille, jotka innostuivat heti. Bileet alkaisivat kello kahdeksan, ja se olisi täydellinen hetki toimia. Illan hämärtyessä Sofia, Oona ja Joonatan saapuivat Taalasmaiden asunnolle, jossa musiikki jo soi ja valot vilkkuivat. Tunnelma oli katossa, ja nuoret tanssivat kuin ei huomenna olisi.
Sofia tunsi sydämensä hakkaavan, kun hän päätti hiipiä kellariin. Hän tiesi, että Seppo oli perinteinen junttihuumorin ystävä, ja hänen pontikkansa legendaarinen maine houkutteli. Kellari oli viileä ja hämärä, ja Sofia huomasi, että etsiessään pontikkaa, hänet ympäröi monia vanhoja tavaroita; suuria puulaatikoita ja hyllyjä täynnä muistoja.
Kerrankin Sofia oli päättänyt, ettei jännitys saisi vallata häntä, mutta nyt, kun hän avasi erään vanhan baarin oven, häntä valtasi pelon ja jännityksen sekoitus. Hän seisoi suuren tynnyrin edessä, josta kuului matala, hehkuva ääni. Hän vetää syvään henkeä, kumartuu tynnyrin ylle ja kaataa hieman kullanväristä pontikkaa vanhaan muovipulloon.
Kun Sofia palasi takaisin bileisiin, hän tunsi sydämensä pamppailevan. Hänen ystävänsä olivat jo kerääntyneet helposti tanssilattialle, ja tunnelma oli täysin katossa. Sofia päätti tarjota pontikkaa ystävilleen. Hän avasi pullon, ja kun he maistoivat, hetki tuntui taianomaiselta. Yhdistelemällä pontikkaa ja naurua, he alkoivat tanssia entistä villimmin.
Kuitenkin, hauskanpidon keskellä, Sofia huomasi, että jokin meni pieleen; pontikka teki vaikutuksensa nopeammin kuin hän oli odottanut. Ystävät alkoivat nauraa ja hymyillä lähes unten mailla. Tuntui kuin koko huone olisi pyörinyt heidän ympärillään. Sofia tajusi, että hän oli ylittänyt rajan ja alkanut pelata vaarallista peliä.
Kun bileet alkoivat rauhoittua ja vieraat lähtivät koteihinsa, Sofia seisoi ystäviensä kanssa, katsoen toisiaan ja hymyillen. Heidän seikkailuistaan oli tullut ikimuistoinen, mutta hän ymmärsi myös, että joskus olisi parempi pysyä kaukana kiusauksista, kuten Seppo Taalasmaan pontikasta. Sofia päätti, että seuraavalla kerralla nautinnot tulisivat ilman salakirjastoja tai vaarallisia oikoteitä; ystävyys ja hauskanpito riittäisivät.
Sukulaishahmoja pitäisi olla mukana enemmän. Puheissa ollut Lars Ekholm ei ole vieläkään näkynyt. Ullan sisko tai Sepon sisko, Miian ja Kallen isoäiti, Jirin kasvatti-isä Jaakko Viitamäki, Haukkalan vanhemmat jäänyt pimentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka meillä on ollut erimielisyyksiä, niin kyllä minä olen alkanut välittää sinustakin. On täällä vielä niitäkin jotka vaan spekuloi, etköhän totu tähän.
Se ei ole mun huumorin kanssa yhteen. Oon yrittänyt mutta en vaan pääse sisään. Kyllä mä haluaisin olla niin ku te. Olla yhteisössä joilla on kavereita, ystäviä ja mahdollisesti oma perhe ja lapsia. Kuin se että mun ainoa kontakti tuntemattomiin itsensä elättämisen eli työn lisäksi on joku vidun vauvapalstan salkkarit ketju. Mitä muutakaan sitä voi tulla kuin heikko itsetuntoa ja kelpaamaton tunne. Kukaan ennenkään halua olla mukava niin miksi nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaishahmoja pitäisi olla mukana enemmän. Puheissa ollut Lars Ekholm ei ole vieläkään näkynyt. Ullan sisko tai Sepon sisko, Miian ja Kallen isoäiti, Jirin kasvatti-isä Jaakko Viitamäki, Haukkalan vanhemmat jäänyt pimentoon.
Alissan äiti myös.
Seilis, uusi tuottaja Salatuista elämistä, astui ensimmäistä kertaa studioon, ja tunnelma oli jännittynyt. Sarja oli menettänyt suosiotaan, ja katsojat kaipasivat muutosta. Seilis tiesi, että hänen oli tehtävä jotain radikaalia.
Ensimmäisenä aamuna hän katsoi kerrostalon julkisivua, joka oli rakennettu lavasteeksi. Se oli kulunut ja värittömän näköinen, ja Seilis päätti, että se oli yksi syy sarjan taantumiseen. Hän päätti heittää sen kaatopaikalle ja hankkia kuvausluvan aidolle kerrostalolle Huvilakadulta. "Meidän on oltava aitoja!" hän tokaisi tiimilleen, ja he alkoivat järjestää kuvauspaikan vaihtoa.
Seuraavana päivänä Seilis teki uuden päätöksen: sairaala- ja poliisiasemalavasteet, jotka olivat liian ahtaita ja rajoittavia ja eivät tarjonneet järkevää mahdollisuutta tarinankerrontaan, saivat lähtöpassit. Tilalle hän suunnitteli kellarilavasteen, joka tarjoaisi intiimimmän ympäristön ja mahdollisuuden syvällisemmälle draamalle. Hän myös toi Happy Homes -nimisen yrityksen lavasteet mukaan, jotta katsojat saisivat nähdä arkea ja elämää aivan uudessa valossa.
Kun tuotanto alkoi muokkautua uusiksi, Seilis huomasi, että näyttelijöissä oli muutamassa tapauksessa potentiaalia, mutta ei mahdollista kykyä. Hän teki vaikean mutta välttämättömän päätöksen: potkut huonoille uusille näyttelijöille. Hän teki työnsä kunnolla ja sai vanhat suositut näyttelijät palaamaan, ja heidän karismansa ja kokemuksensa toivat entisen tuoreuden takaisin sarjaan.
Kun kuvaukset alkoivat ja tarinat kehittyivät, Seilis näki katsojien palaavan. He alkoivat keskustella sarjasta, ja sen suosio alkoi nousta. Kriitikotkin alkoivat antaa myönteisiä arvioita.
Eräänä päivänä, onnistuneiden kuvausten jälkeen, Seilis sai kutsun yllättävästi järjestettyihin juhliin. Kun hän saapui paikalle, hänet toivotettiin tervetulleeksi aplodein. Hän huomasi, että kaikki hänen tiiminsä, näyttelijät ja jopa katsojat olivat kerääntyneet juhlimaan hänen saavutuksiaan. Juhlat täyttyivät ilosta ja yhteenkuuluvuudesta, ja Seilis tunsi ylpeydestä kyynelten tulevan silmiinsä.
Yllättyneenä ja onnellisena hän nousi puhumaan. "Kiitos teille kaikille! Tämä kaikki on ollut mahdollista yhdessä tekemämme työn ansiosta," hän sanoi ja hänen äänensä värisi tunteesta. "Lupaan pitää Salattujen elämien laadun korkealla ja tarjota teille parasta viihdettä!"
Juhlat jatkuivat laulun ja tanssin myötä, ja Seilis tiesi, että hän oli onnistunut palauttamaan sarjan maineen ja sydämen. Se oli vasta alku, mutta hän oli valmis ottamaan haasteet vastaan.
Mä tunnen syyllisyyttä tekoälystä. Menin sanomaan ensimmäisenä olga ketjusta ja sitten se alkoi täällä kun sanoin että onneksi ei sentään täällä