Salatut elämät -spekulointiketju
Asiallista keskustelua Salatuista elämistä! Täällä voidaan puida jaksojen tapahtumia, juonten ristiriitaisuuksia, uutisia, juonipaljastuksia, pressimateriaalia, somea ynnä muuta.
Roolipelaaminen tapahtuu vanhemmassa ketjussa, jottei tämä ketju täyttyisi sillä. Kiitos, että ymmärrät. Myös sarjan kovasanainen haukkuminen ja lopetustoiveet vanhaan ketjuun:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4950558/miks-salkkareissa-keskusteluket…
Muistetaan käytöstavat (ei spämmäystä, näyttelijliden haukkumista, yms) ja pidetään ketju hyvänmielen paikkana :)
Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (59562)
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä ilmeisesti tulee ainakin yksi yllättävä pari. Saattaa jopa olla samaa sukupuolta, sekä muita uusia pareja. Keväällä annettiin pientä alkua Lailan ihastukselle Henrikiä kohtaan. Mitään paria heistä nyt ei tietenkään tule, koska toinen on aikuinen mies ja toinen alaikäinen teinityttö, vaikka Laila on varmasti 16-vuotias. Mietin voisiko Henrikillä mennä huumeiden vaikutuksen alaisena yli ja päätyä sänkyyn Lailan kanssa? Pikkusiskonsa bestiksen kanssa. Joonatanin trauma Sallan seksistä on hyvin omituinen. Jos Joonatan jää sarjaan niin melko turha koko ero Hanin kanssa. Mikäli Joonatan ei oikeasti tunne jotain vetoa Sallaa kohtaan, joka sekin olisi hyyyyvin outoa. Semmonen pieni spekuloinnin tynkä oli Hania ja Nellaa kohtaan, koska molemmat sanoivat eron jälkeen tarvitsevansa elämään jotain ihan uutta. Joskus puheisiin sisällytetään piiloviitteitä tulevasta.
Salkkareissa on aina teinitytöt laitettu seurustelemaan jo 14-15 vuotiaina, ja sek siä harrastamaan. Todellisuudessa vain pieni osa tytöistä seurustelee noin nuorina.
Uusinnoissa Magnus taapero😂
Vierailija kirjoitti:
Virallisesti Magnus oli 3 vuotta pois, vaikka taaperon nykyversion välissä oli 4 vuotta. Monica kun poistui keväällä 2021 oli Jirikin lähtenyt Tallinnaan. Taapero Magnus nähtiin kesäuusintojen ekassa jaksossa viimeistä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virallisesti Magnus oli 3 vuotta pois, vaikka taaperon nykyversion välissä oli 4 vuotta. Monica kun poistui keväällä 2021 oli Jirikin lähtenyt Tallinnaan. Taapero Magnus nähtiin kesäuusintojen ekassa jaksossa viimeistä kertaa.
Tulevat luokkakaverit kuitenkin yläkoulussa uusinnoissa.😂
Vierailija kirjoitti:
Voin puhua vain omasta puolestani ja omista ajatuksistani, mutta ajattelin kirjoittaa silti.
Uskaltaisin väittää kaikkien huomanneen sarjan tason laskeneen kuin lehmän häntä viimeisten vuosien aikana. Salkkareista on kuitenkin muodostunut eräänlainen rutiini tai tapa nollata omat aivot. Muutama kymmen minuutti kerrallaan tai perjantaina kaikki jaksot putkeen on omaa aikaa rentoutua. Tykkään kyllä kirjoitella omia ajatuksiani jaksoista ja pohtia mahdollisia juonenkäänteitä, mutta en jaksa liikaa miettiä lavastuksen, puvustuksen tai kuvauspaikkojen laatua. Tiedostan sen laadun ja olen todennut, etten voi tehdä sille asialle yhtään mitään.
Katson myös sitä Rantabaaria. Niin hyvä kuin se sarja onkaan, niin en kokisi Salkkareita enää Salkkareiksi, jos jokainen vanhan tuotannon hahmo poistettaisi sarjasta ja tilalle otettaisi nämä Rantabaarin näyttelijät. Se tuntuisi kuin katsoisi Salkkareita joista puuttuu kokonaan sielu. OG-hahmot ovat menettäneet hohtoaan, mutta niiden mukana kulkee yhä edelleen jotain vanhaa ja hyvää. Heidän joukostaan löytyy ne harvat, jotka osaavat näytellä ammattimaisesti. Eikä mikään ihme, koska melkein kaikki heistä, jotka nykyään ovat sarjassa on käynyt teatterikorkeakoulun. Ovat ammattilaisnäyttelijöistä. Sarjan ahdas ympyrä ja nopea kuvaustahti estää miettimästä liikaa ja suuret tunteet ei koskaan pääse kunnolla valloilleen. Käsikirjoitus tökkii paikoitellen junnaten samoissa asioista.
Jos hieman malttaa lukea muitakin alustoja, niin voi huomata sarjalla olevan faneja ja erilaisista hahmoista tykätään. Joskus täysin päinvastaisista kuin tässä keskustelussa. Kaikkien ei tarvitse ymmärtää kaikkea. Jollekin toiselle suuren osan vihaama inhokkihahmo voi olla se oma suosikki. Ihmiset eivät ole tyhmiä, vaikka katsovat sarjaa.
Itsellekin se on varmasti joku rutiini ja koukku, mutta samalla katson tosi kriittisesti kuinka hutiloiden tehtyä tämä on nyt muutaman vuoden takaiseen. Silloin oli ihan eri taso. Epärealistisia juonikuvioita alkanut olemaan 2010-luvullakin, jotka silloin aikanaan häiritsivät mutta nykyisin kaikki tuntuu turhalta. Ei kiinnosta lähes mitkään hahmot ja juonikuviot ovat kasa paskaa. Sitten sitä kiinnittää huomiota enemmän myös siihen ulkolavasteeseen, sairaalaan... kun kaikki muukin on surkeasti. Olen joka tapauksessa sitä mieltä että lavasteita olisi pitänyt uusia jo vuosia sitten, mutta Rantabaarin takia kai se sitten jäi ja tuli koronakin. Moosen ja Taalasmaan remontti oli tyhjän kanssa.
Jatkuu...
Itse katsoisin mielummin Salkkareita Rantabaarin näyttelijöillä. Mielestäni sieluttomuus on tämän sarjan suurin ongelma nykyisin. Ainoat og-hahmot enemmän ärsyttää nykyisin ja kaikki muutkin jollain tavalla. Dahliakin surkeiden juonikuvioiden takia vaikka onkin paras kaikista. Rantabaarissa sitä sielua on. Se että on ammattinäyttelijöitä ei ole mitään merkitystä jos käsikirjoitus on tehty huonosti ja lavasteet edullisempaan siirtyneiden ulkokuvausten kanssa ovat tulleet tiensä päähän ja sen yli. Nyt vain jatketaan merkityksettömän sisällön tuottamista niissä. Hahmoista on tehty myös todella ärsyttäviä. Rantabaarissa mikään ei ärsytä. Siinä huomaa sen eron kumpaan sarjaan on satsattu ja kumman on annettu hukkua paskaan. Iso yleisö ei tunnu välittävän mutta satun kuulumaan myös Rantabaarin kohderyhmään ja siksi huomaan eron niin hyvin koska tykkään siitä sarjasta enemmän kuin uskoinkaan ensimmäisten mainosten perusteella.
En ymmärrä mitä ihmiset näkee näissä Salkkareiden nykyisissä hahmoissa. En ole koskaan vihannut näin paljon sarjan tasoa vaikka olen kriittisesti ajatellut kuolleista heräämisiä ja muita. Tuntuu että olisi ollut parempi päättää sarja kevääseen 2020. Siitä alkoi sarjan isoin alamäki ja merkitys kaikesta alkoi todella hävitä.
Mä en päinvastaisesti tajua, mitä ihmiset näkee Rantabaarissa. Perus hyvää laatua, mutta en saa hahmoista kiinni. Oonko sitten liian vanha? Oon Alissan ikäluokkaa.
Nyt se studio on tyhjillään. Hyvää aikaa rempata jos haluavat. Ei ole mitään syytä paitsi raha joka sen voi estää 😅
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen lähinnä miksi toivotaan hahmoja joiden paluu on epätodennäköinen tai jopa näyttelijä sanonut ettei ole tulossa takaisin. Kuulostaa että koitetaan aina saattaa sekin sitten tuotannon syyksi ja valittaa siitäkin.
Siksi että nykyinen taso on surkea ja kaivataan vanhaa. Tiedostan sen että og-Elina tuskin koskaan palaa, mutta sarjan katselu olisi mielekkäämpää jos niin tapahtuisi. Sillä ei ole itselleni mitään merkitystä palaako Inna vai ei. Käsikirjoitus pitäisi olla myös parempi, mutta vanhat näyttelijät lisäisi mielenkiintoa seurata. Sitten on myös niitä joita ei ole edes kysytty vaikka olisivat suurella todennäköisyydellä suostuneet. Se harmittaa ettei niin keskeistä hahmoa Taalasmaan perheessä kuin Inkaa ole edes kaavailtu visiitille. Ullakin ehti poistua. Saa vaan miettimään että kuinka monia muita näyttelijöitä olisi saattanut tehdä paluun? Sara Parikka lauloi 10-vuotisjuhlissa Siniseen. Eikö siihenkään ollut oikeasti mietitty Saija-Reettaa mukaan? Moni muukin näyttelijä oli käymässä.
Kyllä Kaunarit on valovuosien päässä Salkkareista.
Vierailija kirjoitti:
Mä en päinvastaisesti tajua, mitä ihmiset näkee Rantabaarissa. Perus hyvää laatua, mutta en saa hahmoista kiinni. Oonko sitten liian vanha? Oon Alissan ikäluokkaa.
Nyt se studio on tyhjillään. Hyvää aikaa rempata jos haluavat. Ei ole mitään syytä paitsi raha joka sen voi estää 😅
Erilaiset mieltymykset sitten. Moni tuntuu vihaavan Mimosaa ja Friidaa, mutta itse tykkään niistä. Ovat huikeita hahmoja laadukkaammin tuotetussa sarjassa ja siitä syystä vaikea kuvitella muovisen ulkolavasteen eteen. Itse näen kaiken olevan paremmin siinä. Onhan se ihan erilaista oikeassa merenrannassa kuin joku metrin leveä seinä missä on muovia ja kaikki niin feikin näköistä. Se kuvastaa jo sarjojen laatueroa.
Vierailija kirjoitti:
Valovuosia takanapäin lavasteessa seisovien repliikkien lausujien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunareissa ei juoda alkoa koko ajan. Hirveetä ördäämistä salkkareissa nytkin kesäuusinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunarit on musta liian siloteltua. Kauniit ja komeat naiset ja miehet. Kauneusleikkauksia. Ei mitään tavallista pintaa. Ollaan sisätiloissa ja ulkona todella harvoin. Ärsyttävän dramaattiset loppuzoomit ja utopistiset juonet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset mieltymykset sitten. Moni tuntuu vihaavan Mimosaa ja Friidaa, mutta itse tykkään niistä. Ovat huikeita hahmoja laadukkaammin tuotetussa sarjassa ja siitä syystä vaikea kuvitella muovisen ulkolavasteen eteen. Itse näen kaiken olevan paremmin siinä. Onhan se ihan erilaista oikeassa merenrannassa kuin joku metrin leveä seinä missä on muovia ja kaikki niin feikin näköistä. Se kuvastaa jo sarjojen laatueroa.
Mimosaa ei jaksa luonteen takia. Kunnon narsisti tai epävarma, joka manipuloi ystävänsä elämän ja koittaa saada kaiken itselleen. Iljettävä. Ei sellasta jaksa katsoa vaikka onkin hyvin näytelty hahmo.
Rantabaari on sitten megalaatua Kaunareihin jossa ei käydä koskaan pihalla tai hyvin harvoin. Mian vierailusta siellä sai käsityksen kuinka massiivinen studio on. Ei jotenkaan uskoisi kuinka paljon lavasteisiin voidaan käyttää tilaa, mutta kyllä sen eron sitten huomaa Salkkareihin. Sviitissäkin olisi varmasti kaikki huoneet näkyvillä jos se kuvattaisi siellä. Tehtykin kaikki alkujaan paljon isommaksi. Amandan ravintolan salikin on pienempi kuin jonkun kodin huone missä seisotaan paikoillaan itkemässä jotain paljastuksia. Ne catwalk-lavatkin ilmeisesti lavasteita, niin siinä sen kokoeron huomaa. Paljon niitä erilaisia varmasti on kun jaksaisi seurata, mutta sarja ei vaan yhtään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mimosaa ei jaksa luonteen takia. Kunnon narsisti tai epävarma, joka manipuloi ystävänsä elämän ja koittaa saada kaiken itselleen. Iljettävä. Ei sellasta jaksa katsoa vaikka onkin hyvin näytelty hahmo.
Itse jaksan ja se on juuri parasta kun on tuollaisia hahmoja. Olisi aika tylsä sarja jos olisi täynnä Iiriksiä.
En mä sitä Iiristäkään jaksa. Mut en vaan jaksa tollasia hahmoja pidemmän päälle. Tai ne ku Mimosa paljastelee tissejään tai tunkee sen Eemelin syliin munankipeenä tai ihan vaan yrittääkseen parhaan kaverinsa miestä itelleen 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunarit on musta liian siloteltua. Kauniit ja komeat naiset ja miehet. Kauneusleikkauksia. Ei mitään tavallista pintaa. Ollaan sisätiloissa ja ulkona todella harvoin. Ärsyttävän dramaattiset loppuzoomit ja utopistiset juonet.
Tulee halvemmaksi laahustaa ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee halvemmaksi laahustaa ulkona.
No musta se ois kyllä paskaa jos Salkkarit ois sisällä vaikka saisivat vastineeksi upean ja hienon studion.
Voin puhua vain omasta puolestani ja omista ajatuksistani, mutta ajattelin kirjoittaa silti.
Uskaltaisin väittää kaikkien huomanneen sarjan tason laskeneen kuin lehmän häntä viimeisten vuosien aikana. Salkkareista on kuitenkin muodostunut eräänlainen rutiini tai tapa nollata omat aivot. Muutama kymmen minuutti kerrallaan tai perjantaina kaikki jaksot putkeen on omaa aikaa rentoutua. Tykkään kyllä kirjoitella omia ajatuksiani jaksoista ja pohtia mahdollisia juonenkäänteitä, mutta en jaksa liikaa miettiä lavastuksen, puvustuksen tai kuvauspaikkojen laatua. Tiedostan sen laadun ja olen todennut, etten voi tehdä sille asialle yhtään mitään.
Katson myös sitä Rantabaaria. Niin hyvä kuin se sarja onkaan, niin en kokisi Salkkareita enää Salkkareiksi, jos jokainen vanhan tuotannon hahmo poistettaisi sarjasta ja tilalle otettaisi nämä Rantabaarin näyttelijät. Se tuntuisi kuin katsoisi Salkkareita joista puuttuu kokonaan sielu. OG-hahmot ovat menettäneet hohtoaan, mutta niiden mukana kulkee yhä edelleen jotain vanhaa ja hyvää. Heidän joukostaan löytyy ne harvat, jotka osaavat näytellä ammattimaisesti. Eikä mikään ihme, koska melkein kaikki heistä, jotka nykyään ovat sarjassa on käynyt teatterikorkeakoulun. Ovat ammattilaisnäyttelijöistä. Sarjan ahdas ympyrä ja nopea kuvaustahti estää miettimästä liikaa ja suuret tunteet ei koskaan pääse kunnolla valloilleen. Käsikirjoitus tökkii paikoitellen junnaten samoissa asioista.
Jos hieman malttaa lukea muitakin alustoja, niin voi huomata sarjalla olevan faneja ja erilaisista hahmoista tykätään. Joskus täysin päinvastaisista kuin tässä keskustelussa. Kaikkien ei tarvitse ymmärtää kaikkea. Jollekin toiselle suuren osan vihaama inhokkihahmo voi olla se oma suosikki. Ihmiset eivät ole tyhmiä, vaikka katsovat sarjaa.