Seurustelukumppanin outo reaktio!
Hän on valitellut omaa oloaan kun päivällä soittelimme. Laitan illalla viestiä ja kysyn vointia. Ei vastausta. Hän varmaan nukkuu. Seuraavana aamuna ei kuulu mitään. Laitan viestiä puolen päivän jälkeen,onko kaikki ok. Mies ei ole vielä lukenut eilen lähettämääni viestiä. Menee tunti, ei kuulu mitään. Oikeasti huolestun. Soitan miehelle, hän ei vastaa. Menee pari tuntia ja mies vastaa että kaikki on ok, on vaan ollut tosi väsynyt. Vastasin että hyvä juttu, koska huolestuin. Tämän jälkeen miehestä ei kuulu mitään. Seuraavana päivänä hän soittaa illalla lyhyen puhelun, mies vaikuttaa vähän oudolta.
Myöhemmin hän kertoo ärsyyntyneensä siitä että kyselen vointia ja huolestun koska hän kyllä pärjää. Sen takia hän vältteli minua eikä halunnut jutella.
Ööö siis mitä, voisiko joku auttaa selittämään tätä reaktiota? Asumme kauempana toisistamme, hän valittaa vointia, kyselen oloa, huolestun kun hänestä ei kuulu mitään ja saan "huudot" siitä. En ymmärrä.
Kommentit (47)
Joskus on sairas ja kaikki alkavat soitella yms niin juuri tilanteessa sitä ei jaksais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olen pärjännyt yksin siitä lähtien kun 20v sitten lähdin äidin helmoista. Ja oikeastaan jo ennen sitä.
On oikeasti vaikea ymmärtää että joku huolestuu jos ei heti (samana päivänä/ seuraavana päivänä) saa vastausta jos olen kuitenkin jo kertonut olevani väsynyt/ kipeä tms. Ja kyllä se oikeasti myös ärsyttää jos vaikka nukkunut 12-20h ja herää siihen että on oikeasti monta kertaa yritetty tavoittaa. Joku rauha kiitos. Haluan levätä ilman huonoa omaatuntoa.
Kaikki aikuiset pärjäävät yksin. Sinä olet tehnyt siitä jonkun identiteettisi rakennuspalikan, eikä se ole hyvä juttu parisuhdetta ajatellen.
Hmm. Tiedän aikuisen joka ei vaikuta pärjäävän yksin. Aina suhteesta toiseen.
Kuten täällä onkin jo sanottu; kyseessä on masentunut alkoholisti on-off -deittailija, joka on menettänyt kiinnostuksen sinuun ja saanut uuden naisen kiikariin.
Vierailija kirjoitti:
No jos sä laitat illalla viestin, seuraavana päivänä toisen ja myöhemmin soitat kun alat miettiä onko kaikki ok niin ihan normia. Ei tuo häirintää ole mielestäni vaan ihan normaalia toisesta välittämistä. Jos mies ärsyyntyy tuosta ja kokee ettei tarvi piitata niin ehkä ei parisuhde sille sovi, tai ainakin kumppanin pitää olla hyvin samanlainen luonteeltaan. Ymmärrän jos olisit jatkuvasti pommittanut viesteillä ja soitoilla. Onko se mies muuten minkälainen?
En pommittanut viesteillä tai soitoilla enkä tee niin muulloinkaan. Mies on tehnyt samoin joskus käydessään iltaa viettämässä että seuraavana päivänä ei kuulu mitään. En ole soitellut perään. Joskus mainitsin että olisi kiva kun ilmoittelisit itsestäsi (jos juhlimisen jälkeen jaksaa) vaikka edes viestillä niin siihen hän tokaisi että on se puhelin sinullakin.. Ja nyt sitten tämä juttu mistä kerroin niin hän sitten ärsyyntyikin kun tavoittelin häntä. Miehen kanssa on välillä todella vaikea löytää yhteistä säveltä koska hän toimii miten toimii ja that's it. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joskus on sairas ja kaikki alkavat soitella yms niin juuri tilanteessa sitä ei jaksais.
No ei jaksais ei, mutta tässä ei tiedä onko kyse siitä että kaikki ihmiset on soitelleet. Ja kyllä mä kipeenä laittaisin seurustelukumppanille viestin että kaikki ok, on vaan kurja olo enkä jaksa nyt mitään, että soittelen takaisin heti kun olo helppaa. Siinä se, ei toisen tartte huolestua ja asia pienellä viestillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Uusi nainen kiikarissa, ei ole enää kiinnostunut sinusta. Näin se alkaa.
Sama tuli mieleen.
Jos olen sanonut, että olen väsynyt ja flunssa tulossa, ja sitten herään siihen että joku pommittaa typerillä kysymyksillä, niin onhan se ärsyttävää. Sinä et ole lääkäri eikä lääkärikään saa taiottua flunssaa tiehensä parissa päivässä, joten typerää tivata vointia. Oikeastiko kuvittelet, että flunssa parantui parissa tunnissa ja kirmasin oitis pettämään sinua naapurin seksipommin kanssa?
Kauanko olette seurustelleet? Ikävää käytöstä odotettavissa tulevaisuudessakin varmaan, jos ei ole jo seuraava mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sen pitäisi tuntua mukavalta, kun kumppani pitää huolta. Joko on jotain ongelmia tunne-elämän kanssa tai sitten kiinnostus on loppumassa.
Eihän tuollainen utelu ja kyttäys ole mitään huolenpitämistä. Karhunpoika sairastaa -laulussa kerrotaan rautalangasta vääntäen for dummies, miten sairasta tulee kohdella.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen sanonut, että olen väsynyt ja flunssa tulossa, ja sitten herään siihen että joku pommittaa typerillä kysymyksillä, niin onhan se ärsyttävää. Sinä et ole lääkäri eikä lääkärikään saa taiottua flunssaa tiehensä parissa päivässä, joten typerää tivata vointia. Oikeastiko kuvittelet, että flunssa parantui parissa tunnissa ja kirmasin oitis pettämään sinua naapurin seksipommin kanssa?
Ai se on liikaa, jos oma kumppani kysyy onko kaikki hyvin? Erikoista. Omat miesystävät on kyllä aina ilahtuneet huolenpidosta, samoin itse ilahdun. Ap.n tapauksessa vaikuttaa muutenkin, että kyse on muusta kun flunssasta. Taitaa syynä olla alkoholi/krapula, masennus tai toinen nainen, kuten tässä jotkut on jo veikkaillut.
Jos ensin sanoo, että on huono olo, ja sitten ei yli vuorokauteen reagoi mihinkään mitenkään, niin ei ole mikään ihme, jos toiselle huoli herää. Parilla läheiselläni ensimmäinen aivoinfarktin oire on ollut epämääräinen huono olo.
Ja yleisestikin ottaen jos ihmisellä on aiemmin ollut tapana reagoida viesteihin suht nopeasti ja sitten yhtäkkiä on vuorokauden radiohiljaisuus, niin kyllähän siinä rupeaa miettimään, että ei kai vain ole sattunut jotain. Eri asia sitten ne ihmiset, joilla muutenkin on tapana vastata miten sattuu.
Ei ole tarpeeksi sinusta kiinnostunut.
T. Saman kokenut
Jos toinen ei siedä normaalia kommunikointia niin....
Jos tätä tämmöistä epämääräistä on ollut enemmänkin, niin kannattaa miettiä suhdetta vakavasti. Ei kuulosta yhtään normaalilta. Terveessä suhteessa tuollaisesta tulisi hyvälle mielelle, jos toinen kysyy vointia.
Eksäni teki tuollaista. Hän on umpi alkoholisti. Jatkuvasti kummallisia mykkäkouluja ja hiljaiseloa, kunnes minulle valkeni, että hänellä oli parempaa tekemistä: juominen. Ei siinä sitten ehdi viestejä katsomaan, kun viina vie.
Mies alkoi rajatolppien siirtelyn. Ei kannata lähteä tuohon mukaan vaan stoppi heti.
Sillä on ollut parempaa seuraa. Ja ei nyt muutenkaan ole sinusta kiinnostunut
Vaikkei taustalla olisikaan sen kummempaa kuin väsymys, kyllä aikuinen sosiaaliset taidot omaava ihminen osaa ilmaista sen verran itseään, että voisi huolestuneelle ihmiselle kertoa olevansa väsynyt ja koettaa nukkua nyt useamman tunnin. Erityisesti, jos kyse on seurustelukumppanista, joka oletettavasti on huolissaan kuullessaan toisen pahoinvoinnista.
En nyt jaksa uskoa, että ap olisi enää perään soitellut toistuvasti, jos henkilön kommunikointitaidot olisivat kehittyneet.
Juurikin näin. Ei ole suhteessa nyt kaikki kunnossa. Onko hän aina tuollainen, vai oliko tämä eka kerta? Ei lupaa hyvää jatkolle...