Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+*+Enskattaret tiistaina+*+

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti jäi mieleen tuo kandin vaavin syntymäaika... On lapsonen ainakin luokkansa vanhin. Mahtaako tosiaan olla koko suomen eka 2007 tulokas? Titillä oli ihana raskausmaha - oisko kuitenkin pidemmällä? Jahas työt kutsuu tätä tyttöä. Pitääpi mennä. Tänään pitäisi pomolle kertoa vauvasta - jännittää niin pirusti!!

Peipposka 14+3 (ja maha tuli viime viikolla jo esiin - vielä saa just piiloon!)

Vierailija
2/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peipposkalle tsemppiä pomolle kertomiseen! On nuo aina jänskiä paikkoja, vaikka luonnollisesta asiasta onkin kysymys.

Täällä ollaan jo oltu kauan ylhäällä kun heti aamulla oli neuvola. Kaikki oli hienosti vauvalla ja mulla hemppa vihdoin noussut 119:ään! Jouluherkuttelutkin näkyi ihan tajuttoman vähän vaaassa, vain 470gr tullut per viikko! Olin ihan varma että lukema olis lähemmäs kiloa...

Kylpyläreissun se terkkari suositteli perumaan, voi kuulemma sillon jo alkaa limatulppaa irtoilemaan mikä taas altistaa infektioille. Mitään ylimääräisiä riskejä en halua ottaa, joten ilman muuta tuo perutaan (ja mietin sitäkin, että miten jaksan siellä sit olostani nauttia kun uuvahdan niin helposti...ts. tuleeko nautittua koko rahan edestä). Tuntuu vaan pahalta miehen puolesta kun hänellä oli niin kaunis ajatus :( Vaan kyllähän hänkin tuon ymmärtää.

Ai juu - tänään on äippäloman eka päivä!

Makkara 34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaralle onnea äitiysloman alkamisen johdosta! Tosi harmi kun teidän kylpyläreissu peruuntui. Mutta toisaalta parempi ottaa varman päälle. Ehkäpä mukavampi tosiaan lähteä sitten kun kaikesta jaksaa nauttia kunnolla ja voi rentoutua vesissä huoletta! =)

Peipposkalle tsemppiä pomon " kohtaamiseen" . Meillä töissä kaikki oli niiin onnellisia meidän puolesta, että toivoisin kyllä kaikkien saavan samanlaisen kohtelun osakseen.

Loma on siis takana päin ja parin tunnin päästä aika lähteä töihin. Aamulla kävin verikokeessa. Toinen näyte vesirokkovasta-aineiden tutkimiseksi. Toivotaan että näyte osoittaa kaiken olevan ok. Minusta tuntuu että masu on joululoman aikana kasvanut huimasti. Saa nähdä mitä työkaverit kommentoi. =)

Sitten kysymys teille kaikille: Ootteko hankkineet/aiotteko hankkia vakuutusta vauvalle jo ennen syntymää? Meillä pohdinnat asiasta parhaillaan menossa miehen kanssa.

Eipäs tässä kai muuta kuin oikein mukavaa viikkoa kaikille!

iida-linnea 23+6

Vierailija
4/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas ollut niin jännä aamu, että olen ihan vieläkin onnellisen hölmistynyt. Laitoinkin tämän viestin ensin ihan väärään pinoon!

Onnea kaikille viimeisen parin viikon sisällä vauvan saaneille! Yritin tuossa lueskella parin viime päivän tekstit, mutta kun olen ollut lomailemassa toisella puolella Suomea, on jääneet nämä palstan lukemiset vähiin. Siispä tyydyn kirjoittamaan hieman omaa napaa ja jatkan seurailua.

Tänään oli np-ultra aikaisin aamulla. Pikkuinen on 8 cm pitkä ja potkiskeli iloisesti. Kaikki näytti olevan kunnossa, niskaturvotusta ei löytynyt. Mieskin oli mukana ja koko tutkimuksen kohokohta oli nähdä pikkuisen hypähtävän ja kääntävän kylkeä reippaasti. Nyt olemmekin molemmat varmasti yhtä hangon keksiä koko loppupäivän. Laskettu aika olisi siten näillä näkymin 5.7.2007.

Mummoille ja ukeille ynnä sisaruksille kerroimmekin raskaudesta jouluna, mutta nythän tässä uskaltaa jo kertoa laajemmallekin porukalle. Hyvä niin, sillä edessä on sellaisia pippaloita, joissa alkoholia olen aina ennen nauttinut muiden mukana. Sitäpaitsi vatsakin alkaa näkyä. Mittasin eilen ja vyötärön ympärys on kasvanut 7 cm. Kohta kyllä kaveritkin huomaavat, kun olen aina ollut tosi laiha ja nyt vatsa kasvaa vauhdilla. Jännittää kyllä kamalasti asian paljastaminen, kun kaveripiirissä ei ole vielä yhtään vauvaa tai edes julkistettuja raskauksia. Toivottavasti en kuitenkaan ole ainut kaveripiirin äiti tämän vuoden lopussa.

Tuo ultra oli kyllä ihana, kun taas sai varmistuksen siitä, että kaikki on hyvin. Minulla kun ei noita raskausoireita ole juuri ollenkaan. Rinnatkaan eivät ole kovin kipeät sen jälkeen, kun tajusin alkaa käyttämään rintaliivejä öisinkin.

Yritän jatkossa kommentoida enemmän teidänkin juttuja, kunhan ehdin päästä hieman kärryille joululoman jälkeen.

Terveisin,

Juska 13+4

Vierailija
5/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille onnitteluista. :) Laitanpa vielä synnytyskertomusta, vaikka onkin melko pitkä..

27.12.2006 klo 9.45

Yliaikaiskontrolli K-HKS. Kaulaa jäljellä n. 0,5cm ja kohdunsuu auki 1-2cm. Sisätutkimuksen jälkeen alkoi alaselkäkivut ja supitustukset.

Illan mittaan kivut pahenivat, ei olut hyvä istua eikä maata. Nukkumaan ruettiin vaille 10, supistusten niin salliessa.

28.12.2006 Klo 1-3 supistelee säännöllisesti, toisen tunnin todella kipeästi. Herätän miehen vähän vaille kolme, oksennan ja supistukset laantuvat. Saan nukuttua pätkissä 45min istuen.

Vaille neljä jatkuu taas kauheat kivut, kärvistelen vaille viiteen, sitten herätän miehen. Soitan synnärille, sanovat että tulla sinne jos kotona ei kestä. Enkä kestänyt, laukku mukaan, ilmoitus olohuoneessa nukkuville vanhemmilleni ja lämpöpussin kanssa kohti Hämeenlinnaa. Puoli kuuden jälkeen käyrille, kuumetta 37,7 ja saan kaksi kuume lääkettä. Kuuden jälkeen tehdään sisätutkimus, vedet menevät. Pääsen suihkuun ja sieltä saliin klo 6.23. Istuin keinutuolissa käyrillä ja kuumeen takia otettiin verikokeet. Kuumetta yhä sama 37,7. Jyväpussi auttoi vähän kipuihin.

Sain nukuttua vähän ennen kymmentä, sitten kätilö tuli kyselemään epiduraalista ja en kieltäytynyt. Oksitosiini laitettiin tippumaan ja pikkuisen päähän anturi.

10.10 lääkäri tuli sitä laittamaan, sattui aivan kauheasti, mutta ei se sitä saanut laitettua oikeaan paikkaan. Kipu ei laantunut ja puolen jälkeen tuli vanhempi lääkäri laittamaan ja onnistui siinä hyvin. Kivut hävisivät tehokkaasti.

10.55 tulehdusarvot hieman koholla, antibiootit suoneen ja pumpusta puudutusainetta. Supistukset vähenivät ja vähenivät, kätilö sanoikin että vielä pitäisi saada niitä supistuksia niin päästäisiin hommassa eteenpäin.

N. 11.40 alapäässä tuntui outoa kipua ja varmaan vettä tihkui, kutsuttiin kätilö. Sanoi, että ihan normaalia ja kysyi haluanko käydä vessassa ja sanoin että kyllä. Ensin tehtiin kuitenkin sisätutkimus ja kätilö sanoikin yllättäen että ei mennäkkään vessaan vaan ruetaan synnättämän. Paikat olivat auenneet neljästä kymmeneen senttiin melkein ilma kipuja.

18 min ponnitusvaiheen jälkeen tyttö syntyi klo 12.03.

Lapsivesi oli vihreää ja se imettiin pikkuisesta. Napanuora oli kerran kaulan ympäri, mutta lähti helposti pois. Toinen kätilö ja mies menivät pesemään, punnitsemaan ja mittamaan tytön, ja toinen kursi minut kasaan.

Osastolle päästiin vasta klo 17.00, kun jälkivuoto oli niin runsasta ja kerran lähti taju kun nousin sängystä ylös.

Ekan yön pikkuinen oli vauvalassa, kävi vaan välillä syömässä.

Vielä muutama kuva Typystä.

http://s92.photobucket.com/albums/l38/kirsipi/?action=view&current=peik…

bejpi ja typy 5vrk

Vierailija
6/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#6495ED]Arki, arki..

Paljon onnea ekaksi tikrulle ja bejpille tytöistä! =)

Ravitytsylle tervetuloa! =)

Peipposkalle rohkeutta pomon kohtaamiseen! =)

Makkaralle onnea äippälomasta..Harmi, että joudutte perumaan reissun, mutta pääseehän sinne vaikka myöhemmin sitten rentoutumaan..=)

Iida-linnea kyseli vakuutuksesta..meillä oli suunnitelmissa ottaa, mutta se määräaika (2-3kk ennen la:ta) meni hissukseen umpeen ja niin sit jäätiin ilman..Pitää vaan toivoa, että kaikki menee hyvin ja otetaan sit joku tavallinen vauvavakuutus myöhemmin..=)

Juska oli nähnyt pienoisen np-ultrassa..Hyvä, että kaikki kunnossa! =)

Bejpille vielä erikseen kiitokset synnytyskertomuksesta. Ihanalta näyttää teidän prinsessa, pieni karvapää..=)

Mä ajattelin mennä osteleen vähän lakanakangasta niin mama saa ommella parit kappaleet tässä vielä ennen räpsyn tuloa..Tuntuu hassulta, että tässä kuussa se sit tulee! =D

Nyt siis suihkuun ja toimeen. Oikein mukavaa päivää kaikille!

t. poppis ja räpsy rv36+6

Vierailija
7/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme elämämme parhaan joululahjan maanantaina 25.12.2006 klo 20.53. Sitruunamme syntyi rv 41+1 ja paljastui herraspuoliseksi. Painoa hänellä oli 3670g ja pituutta 50,5cm.

Synnytys oli tosi nopea, kokonaiskestoltaan 7,5h ja hetken säikähdyksestä huolimatta kaikki meni tosi hyvin. (Sitruksen sydänäänet laskivat juuri ennen ponnistusvaiheen alkua. Mä olin saanut spinaalipuudutuksen, enkä oikein tuntenut supistuksia ja hänet autettiin maailmaan imukupilla nopeasti.) Ponnistusvaihe kesti 8 minuuttia... Päästiin kotiin vasta eilen, kun Sitruuna joutui valohoitoon keltaisuuden vuoksi. Nyt takana on eka yö omassa kodissa ja olemme todella onnesta mykkyrällä mieheni kanssa. Ei tällaista onnea ole voinut kuvitellakaan aiemmin...

Isot onnittelut muillekin jakautuneille, ainakin Kandi, Bejpi ja Tigger osuivat silmiin, kun pikaselauksen tein pinoon. Kirjoittelen tarkempaa synnytyskertomusta vähän myöhemmin, nyt on riennettävä pikku-ukon luo avaamaan maitobaari. Maito maistuu nyt kun on hommasta päässyt jyvälle... :)

Keinuhepo ja herra Sitruuna

Vierailija
8/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinuhepo, paljon onnea koko perheelle pikkumiehen syntymän johdosta!!

Vierailija
9/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mies isyyslomalla tän viikon ja just nyt ovat tytön kanssa lenkillä. Mun piti nukkua päikkärit, mutta täältähän mä itseni löysin.

Hyvää uutta vuotta vielä kerran kaikille!

Ja onnea Tikrulle, Bejpille ja Keinikselle perheineen!!! Suloinen peikkotukka tuo Bejpin typsy. =)

Kandin Noelkin on tosi suloinen. Meillä on muuten sama body (se raidallinen) ja riepu kun teillä. =)

Ja ihania masuja teillä! Mutta niistä en ole enää/vielä kade. On meinaan aikas mukavaa mahtua taas niihin vaatteisiin kuin ennen raskautta. Painoa nyt saman verran kuin ekassa neuvolassa eli reilussa kahdessa kuukaudessa lähtenyt se parikymmentä kiloa. =D

-Amy ja Mimmi-

Vierailija
10/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti Bejbille ja Tikrulle pienokaisista !!!!! Toinen sitten joulun lapsi ja toisen syntymäpäivän muistaa varmasti aina :)

Kiitos Bejbille vielä synnytyskertomuksesta!

Keinuhepolle myös hurjasti onnea pojasta !!

Viipuli, kivalta kuulosti teidän lastenhuoneen sisustaminen. Mäkin tykkään kovasti sisustella ja siihen saa aika hyvin kaikki rahat sitten menemään¿nyt joutuu varmasti jättämään tuon tavaroiden hankinnan, mut onneksi sisustaminen voi olla jo pelkästään väreillä leikkimistä tai verhojen vaihtamista ym. kivaa :)

Titiuun massu on valtava tai siis ainakin isohko viikkoihin nähden :) tulehan heti kertomaan, kun selviää onko masussa vaikka kaksi asukkia.

Moolikin oli käynyt morjestamassa =)) jännät paikat edessä, päätättekö lopulta sittenkin jäädä suomeen¿

Aurora, se mökki taitaa olla ihanalla paikalla, jos ei ole kaiken turistirysän keskellä. Onhan se masusi taas kasvanut ja kaikille ei välttämättä tule sellaista valtavaa massua. Toivottavasti lääkärissä sait hyviä uutisia¿

Viiville tsemppiä, vatsatauti taitaa olla jo kukistettu?

Kandi, ihanaa kun laitoit pojasta kuvia¿toinen on kyllä niin söötti =))

Leenis, harmi jos oikein kunnolla supisteli¿toivotaan, ettei kuitenkaan ehtinyt vielä mitään vaikuttaa. Mulla oli siinä noin 30 viikon tuntumassa sellasta menkkamaista jomotusta pari päivää ja tietty niitä kivuttomia suppareita. Ne säryt kuitenkin hävisi sitten¿.mutta ilmeisesti juuri särkyjen aikaan oli hippis sitten kääntänyt itsensä raivotarjontaan..liekö se sitten kohtua ¿ärsyttänyt¿.

Makkara, onko ummetus jo helpottanut? Ja varmaan on sit parempi siirtää sitä kylpyläreissua¿jos se on vauvalle parasta :) täytyy kyllä sanoa, että miehesi oli tosi ihanasti tehnyt, kun halusi viedä sinut hemmottelemaan =)) ja ä-lomakin alkoi, onnea siitä!

Iida, me otettiin vakuutus Pohjantähdestä¿oli jo osa vakuutuksista siellä muutenkin. Tänä päivänä tuntuu, ettei keskittäminen ole enää noissa vakuutuksissa halvinta. Joka tapauksessa olen kuullut vakuutuksesta vain hyvää ja on ainut yhtiö joka korvaa myös maitoallergian.

Juska, paljon onnea ultrakuulumisista¿nautihan siellä tuosta euforisesta tilasta =))

Poppis, iiiik teidän pienokainen on kohta maailmassa =))

Amy, mä olen jo alkanut vähän kaivata normaalimasua¿odotan, että saa jalkaan vanhat tutut farkut =) tosin en valita masusta ja pikkuisesta, joka niin ihanasti kertoo aina itsestään ja olemassaolostaan =))

Mulla lentsu alkaa jo hiukan helpottaa, joten taidan nyt lähteä ulos happea haukkaamaan. Kun ei ole moneen päivään juurikaan ulos nenäänsä laittanut.

Kaikille enskoille oikein pirtsakkaa uuden vuoden alkua!

Mykis ja hippis 35+3

Vierailija
11/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea vauvansa saaneille bejpille, Tikrulle ja Keinuhepolle!! Ihana synnytyskertomus oli bejpillä, kiitos siitä :)

Peipposka, mites pomo reagoi?

Makkaralle oikein hyvää äitiyslomaa! Kurjaa tosiaan kun kylpyläreissunne peruuntui, mutta tosiaankin paras ottaa varman päälle, tässä kun ei voi enää ajatella pelkästään itseään ;)

Juskalla oli ollut ihana ultra :) Mekin tässä mietitään, että tilattaisiin yksityiselle aika vaikka tän kuun loppuun, ihan vaan siksi kun on niiiiiin ihana nähdä se oma vauva!! Saatkin hymyillä kuin hangon keksi tänään =)

Iida-linnea, me ei juurikaan olla tuota vakuutusasiaa mietitty, mies yks päivä katseli vähän netistä, mutta todennäköisesti otetaan vasta syntymän jälkeen.

Poppis, tosiaan, loppusuoralla meet sinäkin!! Hurjaa..... :)

Kiva että Mykis on jo toennut! Lentsu on tosiaan aika syvältä.. :(

( . ) Pe oli neuvola, jossa kaikki ok. Painoakin tullut vain reilut 500g viikossa, vaikka oli joulu vasta! Kerrankin inhimillinen painonnousu, eikä neukkulantäti valitellut, niinkuin yleensä.. Jospa tää alkais tasaantua pikkuhiljaa!

Kävin kuitenkin tk:ssa antamassa pissanäytteen ja jonkin hiivanäytteen, kun oli outoja alavatsakipuja, mutta näytteet negaa. Ja kivutkin ovat onneksi hellittäneet :)

Tyttö potkii ihan mielettömiä megakiksauksia, alan olla tosissaan sitä mieltä että hän aikoo murtautua ulos tuosta vatsanahan läpi hetkellä millä hyvänsä! Koko maha heiluu ja sinkuu ja venyy ja näyttää kuin pienoinen lihapulla vaeltaisi ihon alla. Aivan ihanaa <3 !! Mieskin sai hyvän uudenvuodenlahjan, kun möyri taas tuolla massun kimpussa ja kuuli pikkuisen sydänäänet ekaa kertaa eilen. Itkuhan sillä isillä pääsi :)

Ja naapureista.... Viime yönä ei tullut nukuttua, kun yläkerran teinit juhli TAAS aamuun saakka. Kaikki puhe ja ryminä ja vessareissut ja musiikki ja ovien paukuttelu kuuluu tänne ihan selvästi, kun asutaan suoraan alapuolella. Mies sitten joskus 3n maissa paukutti harjanvarrella kattoon (kunnon kerrostalomeininkiä :D) ja siitäkös yläkerta vaan innostui: hakkasivat takaisin ja huusivat entistä kovempaa. Tänään sitten soitettiin isännöitsijälle ja saavat varoituksen. Ollaan kyllä jo sen verran ahdistuneita tästä rapun touhusta (tappouhkauksia koirille ja nuo yläkerran mölyapinat) että pakko kait muuttaa pois. Takuuvuokra vaan jää sisään kun sopimus tehty 31.8 asti, mutta i don´t care. Eihän tämmöiseen hellholeen voi vauvaa tuoda =(

Ai niin, semmoinen kiinnostava tosiasia vielä tähän loppuun, että jouluna sikisi oikein ärhäkkä peräpukama, ah tätä autuutta.. ;)

Sere 26+4 (miten se voi olla jo noin paljon tuo luku...??)

Vierailija
12/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti on toivottavasti nyt mennyttä elämää ja sen tuomat massukivut myös. Kylkeä kolottaa edelleen joissain asennoissa, liekö siellä jokin lihas revähtänyt jotenkin, mutta sekin tuntuu olevan parempaan päin. Ja liikkuminen auttaa siihen selvästi.

Tikrulle ja Keinuhevolle onnittelut nyyteistä!! =)

Lisää suloisia enskavauvoja.

Kiva että Mykiksen flunssakin on hellittänyt.

Tässä tilassa ei kyllä selvästikään ole mukava sairastaa, kun tuntuu että kaikki vaivat tulee sitten jotenkin monin kertaisina päälle.

Oonkin selvinnyt tähän asti raskautta ilman saikkua ja nyt kun viedään viimeisiä työviikkoja, niin olen koko ajan pois. Heh...

Jushkalla oli ollut mukavia ultrakuulumisia. =)

On se aina niin mukavaa nähdä oma pieni nyytti siellä massussa.

Titillä näyttää tosiaan maha kasvavan huimaa vauhtia.

Itsekin voisin veikata, että olisitkin paljon pidemmällä.

Mulla taisi olla samanlainen tuossa lähempänä puolta väliä, vai muistankohan aivan väärin...

Aika pian kyllä mullakin on näkynyt, kun pieni kokoinen olen.

Peipposkalle tsemppiä töihin vauvauutisten kertomiseen.

Muistan itsekin kun menin asiaa pomolle kertomaan, että jännitti vähän vaikka arvelinkin hänen ottavan uutiset ihan hyvänä asiana.

Toivottavasti meni hyvin. =)

Makkaralle tsemppiä ummetuksen kanssa.

Se EI TODELLAKAAN ole mitään mukavaa.

Toivottavasti sait mahan taas toimimaan.

Harmistus myös, ettei kylpyreissulle voinut enää lähteä, mutta parempi kuitenkin ottaa varman päälle ettei sitten tule mitään tulehduksia tms.

Niin juu, ja mukavaa äippälomaa myös!

On varmaan ihanaa, kun voi ottaa jo vähän lunkimmin eikä tartte kiiruhtaa töihin.

Leenaliinu, onpas sulla ollut ikäviä suppareita. =(

Onneksi helpottivat ja pääsit turvallisesti kotiin.

Mulla ei noita kipeitä suppareita ole oikeastaan ollut (hmmh.. kait sen tietäisi.. mitenköhän voinkin olla kaiken suhteen näin tietämätön..), mutta mainitsit tuosta jaloilla pitkään olosta, niin kyllä mullakin jo tuossa vaiheessa rupesi tuntumaan jos pidempään puuhasteli jotain jalkojen päällä. Rupesi painamaan tuolta alavatsalta ja välillä vähän jomotteli selkää, mutta ei nyt mitenkään kivuliaasti vaan vain epämukavasti. Oireet helpottavat, kun pääsee rennompaan asentoon sohvalle (istuminen ei välttämättä auta mulla tuohon).

Nyt taas tässä joulun alla, kun tuli siivottua ja laitettua ruokaa, niin tuli noita samoja juttuja. Tietää sitten vain ottaa vähän rennommin. =)

Iida-linnea oli kysellyt vakuutuksista.

Me otettiin vakuutus vauvalle jo heti kun sen sai tehtyä ja sen varausmaksukin on suoritettu. Tiedä häntä sitten miten tarpeeseen tulee, mutta mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että se otetaan.

(.) Tänään oli vaihteeksi neuvolakin taas.

Olikin ekaa kertaa sijainen, kun oma täti on lomilla.

Oli niin mukava " täti" , että toivoin että voi kun hän olisikin mun oikea neuvolatäti. Kyseli kaikkea mahdollista ja oli niin ihanan puhelias ja semmoinen juuri mun tyyppinen ihminen. höh..

No eipä siinä, ei tuo mun omakaan täti nyt mikään kamala ole, mutta ei ole sillä tavalla sosiaalinen kuin toivoisin.

Kaikki oli muutoin kunnossa, mutta paineet oli hieman koholla.

Epäili, että huonosti nukutulla yöllä ja kiirehtimisellä vastaanotolle on varmasti ollut osuutta asiaan. Sanoi ettei nyt niin valvasti kuitenkaan heitä noista mun aiemmin arvoista.

Piti ottaa se vielä uusiksi siinä tutkimisten jälkeen, mutta näköjään se sitten kuitenkin unohtui.

Laitan nyt nuo tulokset tuohon, niin voi sitten ihmetellä niitä ken haluaa. =)

Rv 30+4

Pissa puhdas

Painonnousu n. 506/vko

Hemppa 128

Paineet 130/78

Sf 29 cm

Liikkeet ++

Sykkeet 140

Seuraavan kerran onkin sitten taas parin viikon päästä.

Ens viikolla olisi eka perhevalmennuskin. Jännää.

No, eipä tässä tämän ihmeempiä.

Lopetan tän romaanin nyt tähän ja jätän tilaa muillekin.

Kohta pääsee onneksi taas kotiinkin.

Pitää mennä kattomaan omaa kultaa, joka on nyt sitten vuorostaan tainnut saada mun taudin. =( Soitteli tuossa puolen päivän jälkeen lähtevänsä kotiin töistä.

Toivottavasti kaikilla oli mukava uuden vuoden vaihde!

-viivi ja onnimöttönen rv30+4

Vierailija
13/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandilla ja Bejpillä oli IHANIA kuvia pikkuisista! :) Hellyttäviä olivat kumpainenkin. Onneksi kohta meilläkin tuollainen pikku mytty :)))

Keinuhepolle ONNEA pikku PRINSSISTÄ :) Mainio joululahja teillä kyllä!

Ja Tikrulle myös kovasti ONNEA NYYTISTÄ :)

juska, on se vaan aina yhtä ihanaa nähdä oma vauva ultrassa :) Onneksi kaikki oli hyvin!

Sere, varmasti rasittaa tuollaiset naapurit ja varsinkin vauvan kanssa todella inhottava elää sellaisessa talossa, jossa naapurit meuhkaa ja on olevinaan. Tympeää :/

Vakuutuksista ollut puhetta. Meillä kävi vähän niinkuin tuolla Poppiksellakin, että jahkailtiin liian pitkään ja suoraan sanottuna välillä kokonaan unohdettiin koko vakuutusasia ja nyt se taitaa olla jo liian myöhäistä. Ajateltiin kyllä käydä kysymässä vielä, mutta tuskinpa niitä enää tässä vaiheessa myönnetään. Täälläkin siis vain toivotaan, ettei vauvalla ole mitään kummempia sairauksia tai vammoja, joiden hoitoon (hoitomaksuihin) tuota vakuutusta tarvitsisi eniten.

Tänään oli lääkärineuvola, paikat kiinni ja kiinteät ja 3cm kaulaa jäljellä, mikä on kyllä ihme ottaen huomioon sen, kuinka paljon mulla noita suppareita tulee. Olisi luullut niiden edes vähän pehmentävän paikkoja, mutta ei. No, kyllä se vauva sieltä ennemmin tai myöhemmin tulee, vaikkei paikat vielä pehmeenä yms. olekaan. Rumpali oli kuulemma raivotarjonnassa ja ilmeisesti laskeutunutkin :)

Piti tänään käydä shoppailemassa tulevan mummun kanssa. Ostettiin vauvalle sukkaa ja bodya ja kahvilla käytiin, oli kyllä mukavaa. Äiti vaan jaksoi ihmetellä, että kuinka minä jaksan kulkea mukana enkä yhtään edes valittanut :D No, kun ei ole mitään valitettavaa. Useampi tunti siellä meni kauppojan kierrellessä ja vieläkin olisi energiaa jäljellä. Pitää kai käydä myöhemmin lenkillä.

Han ja Rumpali 35+6

Vierailija
14/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=27408B]

Nyt on vuosi vaihdettu ja vapaat levätty. Paras uuden vuoden aatto ikinä! Ei kännisiä kavereita, baarijonoja, taksijonoja eikä rahankulutusta. Oltiin kaveripariskunnan luona, syötiin hyvin ja ammuttiin pari kunnon rakettia. Heillä on viime huhtikuussa syntynyt poika, oli kyllä kiva seurata pojun puuhia ja ajatella, että ensi vuodenvaihteessa meillä on samanlainen tänttähäärä :) Kaupanpäälisenä mukava krapulaton vuoden ensimmäinen päivä, joka kului rattoisasti luonnonsuojelualueella ulkoillen (oli kyllä aika uneton yö reippailun jäljiltä¿)

Kaikenlaista täällä heti tapahtuu, kun on pitää muutaman päivän tietokonevapaata! Vauvoja oli taas ¿putkahtanut¿ maailmaan, [b]paljon onnea Beijpille, Keinuhevolle ja Tikrulle perheineen[/b].

Suloisia kuviakin oli niin vauvoista kuin masuista, [b]Titille[/b] veikkailen kyllä masukoon perusteella kaksosia! Tai sitten sulla onkin raskaus ehtinyt pidemmälle kuin luulet. En nyt tarkkoja yksityiskohtia muista, mutta sullahan oli kurja kokemus juuri ennen tätä plussaa. Jostain muistan lukeneeni, että kaksosraskaudessa toinen sikiö olisi mennyt kesken ja toinen jäänyt kohtuun. Voisikohan olla näin käynyt? Sittenhän voisit olla jo ties millä viikoilla. Tulehan pian kertomaan, mitä ultrassa näkyi, tuntuu kiinnostavan muitakin kuin mua ;)

[b]Aurora[/b] oli vihdoin nähnyt pientä liikettä masussa, ihanaa! Jospa poitsu on vaan niin ahtaassa sykkyrässä, ettei paljon viitsi hyöriä. Ja synnyttyään ei sitten muuta teekkään kuin hosuu ja heiluu yötä päivää ja nauttii kaikesta tilasta :) Aika hurjalle kyllä kuulostaa, että joka päivä pitäisi ajella edestakaisin. Vaan niin kuin jo muutkin totesi, mitäpä sitä ei vauvansa eteen tekisi. Kovasti voimia ja hyvää mieltä sinne päin!

[b]Poppis[/b] alkaa nyt vaan uskoa, että pikku rinsessa se sieltä kohta valloittaa teidän elämän. Eikös ookin hienoa? Mitäs sun miehelle on käynyt kun jalkakin on kipsattu?

[b]Serelle[/b] kovasti voimia kestää naapureita. Kylläpäs sulle on sattunut ikävät törpöt samaan rappuun! Ja samaa ihmettelen minäkin, miten noi viikot voikaan kulua noin nopeasti?!?!

[b]Mykis[/b] alkaa toipua flunssastaan, hyvä niin. Ulkoilu on kyllä mieltä piristävää. Kamalaa, jos joutuu päivät pitkät hautumaan sisätiloissa.

Ja lopuksi vuoden ensimmäinen (.) tai oikeastaan ( . ). Mä olen alkanut miettiä, kuinka helposti vauvan hapensaanti on vaarassa? Kun nykyään mulle tulee ihmeellisiä hengenahdistuskohtauksia. Yhtäkkiä tuntuu, että ei vaan enää osaa hengittää eikä saa happea vaikka mitä yrittää. Tällaisia on ollut mulla kyllä ennenkin (stressioireita?), mutta ovat menneet beetasalpaajilla hyvin ohi. Nyt ei niitä voi syödä ja pelottaa, voiko vauvalle olla haitallista jos mä haukon henkeä kuin kala kuivalla maalla 20 min putkeen? Tätä tapahtuu lähinnä iltaisin, jos istun ¿lysyssä¿ sohvalla tai kun menen nukkumaan. Luulen, että alkaa kohtu vähän viedä tilaa keuhkoilta. Hirvittää kyllä, mitä jatkossa tulee kun nyt jo on tällaista :( Onkos kellään muulla kokemusta vastaavasta. Pitäisi varmaan kysyä neuvolasta, mutta kun musta tuntuu aina niin vaikealta valittaa ulkopuolisille¿ Pitääköhän se täti mua hysteerisenä ensiodottajana, jos soitan sinne ja sanon ettei henki kulje :)

Ja toinenkin valitusaihe mulla on, hirvittää tämä työmäärä jonka olen itselleni kahminut. Ei kerta kaikkiaan voi jäädä saikulle (siksikään en uskalla neuvolaan valittaa mistään), kun lopputyö (jota teen siis täyspäiväisesti palkallisena) on saatava valmiiksi ennen äippälomaa. Siinä sivussa pitäisi sitten joka toinen viikonloppu ravata Turkuun pitämään valmennuskurssia. Tiedetään, pitää ajatella omaa ja vauvan parasta, mutta kun aina ennenkin olen jaksanut¿ Nyt vaan alkaa tuntua, että laskee jo päivien sijasta tunteja sinne helmikuun loppuun :( Anteeksi valitusvirsi, pakko vähän jonnekin saada purkaa tuntojaan. Oletteko muuten huomanneet, että jos on ¿normaalitilassa¿ ja valittaa vaikka väsymystä ja unettomuutta, niin kaikki on ymmärtäväisiä, mutta jos on raskaana ja sanoo nukkuneensa huonosti niin heti saa kuulla että raskaus ei ole sairaus ja kuinka oma vaimo/sisko/kaveri aikanaan oli elämänsä kunnossa koko raskausajan. Höh, sanon minä. Onneksi voi purkaa valitukset tänne ja hehkuttaa vaan oloaan kaikille muille ;) Kiitos, hyvät enskakamut, kun olette olemassa!

Nyt on paras lopettaa, ennen kuin ehdin valittaa lisää!

Mukavaa vuoden ekaa viikkoa kaikille!

Kesis, 26+5

Vierailija
15/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille, täällä uusi enskatar Niina!

Vauvakuumeiluenskoista pääsin nyt siirtymään tänne odotuspuolelle, kun joulunalusviikolla tein positiivisen raskaustestin. Laskettu aika on tämänhetkisen tiedon mukaan 27.8.2007. Tässä joululomalla opinnoista on ollut mukava totutella vauvauutiseen ja lievään pahoinvointiin. Ekat neuvolatkin ehdin jo varata, nyt sitten vain pitää malttaa rauhassa odotella.

Tuttuja nimiä täällä näkyi olevan muutama, ainakin Peipposka ja Titiuu *vilkutuksia*! Tervehdys tietysti myös kaikille muille!!!!

Eipä sen kummempia näin ekalla kertaa,

Niina rv 6+1

Vierailija
16/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysloman eka päivä (kiitos muuten kaikille lomatoivotuksista!) sujui teemaan sopien parissa lastentarvikeliikkeessä käyden. Löytyi lelukaari ja patja sekä jotain pikkusälää :) Kohta on tirsojen aika.

Juskan ultrakuulumiset sai mut suuren liikutuksen valtaan - pikkutyyppi on 8cm!!! Uskomatonta, että ne on niin pieniä aluksi...

Iida-Linnea kysyi vakuutuksista. Me otettiin Tapiolasta se vakuutus, oma vakuutusyhtiö ei tarjonnut syntymättömän vauvan vakuutusta ja me (tai siis mies, joka meillä kaikki " paperiasiat" hoitaa...) pidettiin tuota tärkeänä. Siirrettiin sit joku muukin vakuutus tuonne Tapiolaan, loput jätettiin sinne entiseen.

Bejbille suurkiitokset kertomuksesta! Aina ne on niin erilaisia. Suloinen nyytti teillä, ja tukkaa on :)

Keinuhevolle iiisot onnittelut pikkuherran johdosta!

Seren naapurusto kuulostaa kyllä aika hermoja raastavalta. Takuuvuokrat on pikku juttu jos ei sit tarvi murehtia mänttipäiden touhuiluista...koti vaihtoon vaan siis :)

Kiva että Viivi on päässyt inhasta taudista eroon - nyt sille miehelle kanssa toipumisia!

Kesiksen hapensaantiongelmat kuulostaa tutulta, mulla kans jotkut nuo kohdun ylös änkeämät sisäelimet tuntuvat painavan keuhkot kasaan...äh ja puh. Ja huono hemppa vaikeuttaa hapen saantia myös, mulla puuskutus oli pahimmillaan silloin kun se oikein romahti alas. Rohkeasti puheeksi vaan neuvolassa tuo asia :) Ja niistä töistä...nyt tekis mieli toistaa sen mulle saikkua määränneen lääkärin viisaat sanat! Mutta kiteytettynä: aina ei tarvi olla reipas! :)

Niinalle paljon onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon möhömahaiseen!

Unohdin aamulla kertoa neuvolakuulumisten yhteydessä, että th arveli vauvan pään olevan jo kiinnittynyt - mahtavaa! Pää alaspäin se on jo ollutkin ainakin 3kk, ei vissiin kauheesti jaksa nähdä vaivaa ja urheilla itseään uusiin asentoihin :)

Hih, on tää kyllä melko ihana porukka kun suolen toimintakin saa suuret määrät sympatiaa! Kiitos vaan kyselyistä - ummetus helpotti jo eilen illalla ilman mitään troppeja!

Nyt unten maille ja sit pitää koota joulukoristukset laatikoihin. Tulispa se pupu pian kotiin niin saisin esitellä ostokset :)

Makkara 34+1

Vierailija
17/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin suuret ONNITTELUT tikrulle ja keinikselle!!:)

Peipposkalle tsemiä pomolle kertomiseen, tulehan ilmoittamaan miten suhtautui kun olet kertonut!

Iida-linnea kyseli vakuutuksista. Me taidettiin hankkia siinä rv14 paikkeilla jo, kun olen sen huomannut että jos vakuutus on, niin mitään ei satu. Mutta jos se jää ottamatta, niin aina sattuu ja tapahtuu;) Näin ainakin mulla! Ja jos vauvalla todetaan joku allergia/sairaus heti syntyessään, niin vakuutus kattaa sen kulut. Mut jos se on todettu siinä vaiheessa kun vauva 2kk ja voi vakuutuksen ottaa, ei sitä enää korvata. Eli hyvä olla olemassa.

Niinalle kovasti onnea plussasta ja tervetuloa tänne masua kasvattelemaan:=) Teitä tais olla siellä useampi plussannut jos oikein muistan, missäköhän muut?!

Seren talo kuulostaa aika kauhealta, toivottavasti löydätte kivan rauhallisen kodin teille!

Amy, sullapa kilot lähti äkkiä. Ihana kuulla! Antaa uskoa tulevaan:)

Kyllä mäkin jo Mykiksen lailla odotan omia vaatteita,en usko et jään kaipaamaan tätä kumpua... Tänään oli pakko käydä alessa vähän katsomassa. Löysin benettonilta yhdet ihanat villakangas shortsit ja ostin ne, koko 38 meni jalkaan ja luulen et ne on ihan hyvät sit vauvan jälkeenkin kun nyt oli suht tyköistuvat. Hassua et sitä ostaa normaaleja vaatteita ja rv33 menossa:) Ja pari paitista vero modasta löysin...

bejpillä kyllä söde tyttö!! Ihana tukka=)

Kesis, mulla hengenahdistus jo muutaman viikon vaivannut. Vauva painaa selkään isoihin suoniin ja verenkierto heikkenee --> huimaus ja hengenahdistus mulla oireina. Helpottaa kun menen kyljelleen tai mahalleen makaamaan. Ainoat asennot missä mulla nykyään hyvä olla!

Ja sitten omaa masua: Tänään oli lääkäri naikkarilla. Vauva liikkui ultrassa!!!! Ei kovin vilkas kaveri, mutta liikkeitä hyvin=) Eli nyt sit 2x viikossa kontrollikäynti riittää, niin kauan kunnes alkaa liikkeet ulos tuntumaan. Helpotus!! Kaikki oli kunnossa, oli käyrillä ja sit juttelin anestesialääkärin kanssa ja sovittiin leikkauspäivä ja sain ohjeet sitä varten. Eli vkolla 7 meidän Poitsu sit näkee päivänvalon jos malttaa siihen saakka kyydissä pysyä:) Nyt hyvä mieli enkä stressaa niistä liikkeistä sen kummemmin.

Mut nyt lähdettävä ruokakauppaan!

Aurora & Poitsu rv 32+3

Vierailija
18/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesis, mulla oli erityisesti nyt flunssan aikaan tota hengenahdistusta ja uskon kans et kun toi kohtu valtaa tilaa, niin tekee välillä aika tukalan olon. Toivotaan et sulla helpottaa¿ja samoin yritä ottaa iisisti ton työ ja koulutyön ohessa. Jos alkaa liikaa rasittaa, niin sun vaan täytyy levätä, pari päivää auttaa aina kummasti.

Niin ja totta on, ettei näin raskaana saisi valittaa =) tai monet antaa niin ymmärtää. Kuten kesis kommentoi, mahtavaa että tänne saa ihan rauhassa purkaa tuntojaan =)))

Tervetuloa myös Niina1983!! Onnea plussasta =)

Aurora, oikein upeita uutisia toit mukanasi ja voi miten hurjaa, kun tietää koska teillä on poitsu kainalossa ==))

Oli muuten yksi maaliskuinen saanut pikkuisensa, toivotaan että siitä toipuu ja sinnittelee!!! Laitan vielä linkin maalispinoon¿.toisella sivulla taisi olla synnytyksestä.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm. asp?m=9187357&p=1&tmode=1&smode=1http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm. asp?m=9187357&p=1&tmode=1&smode=1

mykis

Vierailija
19/19 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut hetkeäkään kaksin, joten jäi kertomatta. Vakaa päätös kyllä on, että huomenna kerron.

[b]Niinalle[/b] tervetuloa! Ja iso onnittelu plussasta. Hienoa kun tulee uusia, täällä kun on niin moni ehtinyt jo nyytin saada.

[b]Moolikin[/b] oli käynyt tervehtimässä! Moit myös sinne. Kirjoittele useamminkin.

Nyt laho pääni unohti mitä muuta piti sanoa... Hmmm... No palataan pian!