Rainbow loppuu, jäätkö kaipaamaan jotain tuotetta?
Mietin juuri, olenko ikinä ostanut mitään Rainbow-merkkistä. Ehkä joskus vessapaperia. Ei tule seurattua merkkejä, usein vain ottaa tutun, jota ollut ennenkin.
Kommentit (135)
Olipa huono uudistus. Kenen toimesta tämä toteutettiin ja MIKSI??? Eikös pitäisi mennä asiakkaiden toiveet ja tarpeet edellä??
Sysip*ska uudistus. Valikoimiin tulee varmaan jotain Coop ötökkämössöä, Klaus-sedän unelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rainbow kermajuusto on mun lemppari.
Meidän lasten myös. Tulee surku kun ei saa iltapalaleipien päälle "mummon ja papan juustoa." Täytyy alkaa tyrkyttämään jotain vastaavaa
Se juusto on mun mielestä samaa ku Oltermanni. Tai hetkinen. En oo varma Rainbowista mutta ainakin Kotimaista-juusto taitaa olla. Pitääpä taas itsekin tarkistaa ku käyn kaupassa
Rainbow Kuivatut luumut ihanan meheviä ovat, parempia kuin vastaavat merkkituotteet. Täytyy ostaa varastoon.
Kyllähän sitä joskus on tullut ostettua mehuja, pähkinöitä ja kuivahedelmiä, pakastekasviksia ja -perunatuotteita ja sellaista. En ole vuosiin juonut muuta kuin heidän luomu pikakahvia, joten pitänee hamstrata vaikken kahvia usein juokaan. Vegaanista luomu suklaata ja patukkaa jään kaipaamaan, verdure pakastepizzaa, tofua eniten, lasta varmaan harmittaa ne cocoa puffs ja cocoa pillows murot, ja popparit kans.
Coopin laadusta on jo huono reklamaation arvoinen kokemus, joten eniten harmittaa se että tuotteiden hinnat tulevat varmasti nousemaan samalla kun laatu laskee.
Vierailija kirjoitti:
Sysip*ska uudistus. Valikoimiin tulee varmaan jotain Coop ötökkämössöä, Klaus-sedän unelmaa.
Klaus? Niinku Santaclaus?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä joskus on tullut ostettua mehuja, pähkinöitä ja kuivahedelmiä, pakastekasviksia ja -perunatuotteita ja sellaista. En ole vuosiin juonut muuta kuin heidän luomu pikakahvia, joten pitänee hamstrata vaikken kahvia usein juokaan. Vegaanista luomu suklaata ja patukkaa jään kaipaamaan, verdure pakastepizzaa, tofua eniten, lasta varmaan harmittaa ne cocoa puffs ja cocoa pillows murot, ja popparit kans.
Coopin laadusta on jo huono reklamaation arvoinen kokemus, joten eniten harmittaa se että tuotteiden hinnat tulevat varmasti nousemaan samalla kun laatu laskee.
Lisään vielä. Täytyi tehdä aamuinen kauppareissu selvittääkseen että mitä Rainbowta on yleensä ostanut tai muutoin tykännyt (ja ostamaan sitä pizzaa ja pikakahvia vielä kun saa). Aika monet tuotteet on sellaisia mitä on tullut ostettua kun ovat halvimpia ja seuraavaksi halvin jo ihan ryöstöhintainen, esim. herkkusienet, luumutomaatit, miniluumu- jakirsikkatomaatit, aurinkokuivatut tomaatit, limut (greippi, appelsiini, cola), pähkinät. Edullista Luomu-tuotesarjaa jään tosiaan kaipaamaan.
Hillosipuli oli uusi löytöni ja rakkauteni. Enpä kauaa ehtinyt niistä nauttia - jos siis katoavat. Varmaan niitäkin pitää ostaa säilöön varmuudenvuoksi.
Rakkolaastarit. The real deal maksaa melkein 5e enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rainbow kermajuusto on mun lemppari.
Meidän lasten myös. Tulee surku kun ei saa iltapalaleipien päälle "mummon ja papan juustoa." Täytyy alkaa tyrkyttämään jotain vastaavaa
Se juusto on mun mielestä samaa ku Oltermanni. Tai hetkinen. En oo varma Rainbowista mutta ainakin Kotimaista-juusto taitaa olla. Pitääpä taas itsekin tarkistaa ku käyn kaupassa
On minun mielestä hyvin samanlaista kuin oltermanni. Mutta se on katsos kun 4v ja 5v saa päähän että ei ole sama juusto ja ei kelpaa niin se pitää olla juuri sitä mistä tykkäävät :D ehkäpä säästän tämmöisen rainbown juustopakkauksen ja lykkään oltermannin siihen... Tai alan säilyttämään vallan juustokuvussa ja kerron sen olevan mummon ja papan juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä. En ole niitä ostanutkaan, koska en ole mikään sateenkaarihenkilö.
Mitä ihmettä typerehdit, tavallisten ihmisten tavallista ruokaa! Vuodesta 1967! ENNEN jo kuin noi eräät omi sateenkaaren itseleen! Tilalle yhteis pohjoismainen merkki
Täytyy olla erityisellä tavalla vajaa että saa tällaiseenkin keskusteluun sekoitettua omat henkilökohtaiset ongelmat vähemmistöjä vastaan.
Yleensä näissä muutoksissa on kyse rahasta: kun vaihdetaan Rainbow Cooppiin, saadaan kuluttajalta suuremmat tuotot pienemmillä kuluilla kaupalle. Saako kuluttaja sitten oikeasti samanlaisen tuotteen tilalle, se onkin sitten aivan eri asia.
Tämä muutos on jo menossa, sillä paseerattu tomaatti on jo Coop, sen huomasin, kun mies toi normaalit kauppaostokset. Onneksi tässä tuotteessa ei maun suhteen havaittavaa eroa ollut. Perinteisesti kun tuote korvataan tavalla tai toisella tai luodaan "laadullisempaa reseptiikkaa" kuten S-ryhmän nettisivuilla joku heiltä kommentoi, niin tuttu tuote muuttuu ja laatu/maku heikkenee. Olen jo havainnut eron Rainbow cheddarin laadussa, joten siinä on varmaan jo vaihdettu reseptiikkaa edullisempaan ja se näkyy tuotteessa.
Vastaus itse kysymykseen: ostamme paljon Rainbow-tuotteita, mutta eniten jäämme kaipaamaan aiemmin mainittuja thai cubeja, jotka ovat mieheni ja lasten suursuosikkeja. Odotan mielenkiinnolla, että miten kaurajuomalle käy, sillä se on kahden allergikkomme luottotuote, jota he ovat juoneet jo useamman vuoden. Siinä missä kuopus varmasti pystyy juomaan muutakin kaurajuomaa suhteellisen helposti, keskimmäisemme huomaa todellakin heti eron ja saattaa jättää juomatta. Tämän huomasimme pari vuotta sitten, kun oli hetkellisesti suosikkijuomassa saatavuusongelma. Tämän juoman uudistaminen tulee siis heti selville ja eron kyllä huomaa.
Minä taas jään kaipaamaan Rainbow mozzarellaraastetta, joka on arjen luksustuotteeni, jota käytän lähes aina, kun käytän juustoa ruoanlaitossa. Jos se katoaa, niin tulee kyllä kova ikävä.
Ykkösolutta jään kaipaamaan. Kuulemma ei välttämättä tule samaa enää valikoimiin.
Coop/Xtra- tuotteita tilalle lisää. Ei hyvä. Kaikki Xtra- tuotteet laadultaan ihan paskaa paskapaperista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Miten s ryhmällä on varaa lopettaa halpamerkki? K ryhmällä on Pirkka.
Ne muuttuvat Coopeiksi. Eivät lopu. Halpismerkki XTra taas pysyy edelleen, onnea vain sen tuotesarjan ostajille. Se olisi pitänyt lopettaa, täyttä kuraa.
En ole ostanut, en valita poistumista valokoimista.
Olin laittanut maksalaatikon ostoslistalle ja mies oli ostanut Coopin tuotteen. Se oli kuulma edullista, mutta oli kyllä kaukana Saarioisesta, jota itse ostan. Söimme tyttären kanssa 400g boksin, mutta toiste en todellakaan sitä osta. Ei maistunut oikeastaan miltään ja rakenne oli outo.
En nyt jää varsinaisesti kaipaamaan mitään Rainbow-tuotetta, mutta tämähän tarkoittaa sitä että edullinen vaihtoehto poistuu ja kilpailevien tuotteiden hintojakin on taas varaa nostaa. Ruokakorin hinta nousee rutkasti.
Rainbow:lla on monia hyviä tuotteita,joita jään kaipaamaan. Miksi se lopetetaan? WC-paperi on tainnut olla Suomen halvin vessapaperi,vähän niissä rullissa kyllä on. Oletteko muuten huomanneet,että Lidlin Floralys 3-kerroksinen WC-paperi on pienentynyt? Nopeammin kuluu ja hinta nousi roimasti.
Tomaattisoseet siis pyree oli tosi hyvää ja halpaa.