Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa ikävä tapaaminen eilen - kylläpä ovatkin jotkut ihmiset epämiellyttävää seuraa

Vierailija
16.11.2023 |

Tapasin pitkästä aikaa entistä tuttua, ei olla oltu yhteydessä vuosikausiin. Olin ajatellut, että olisi kiva tavata mutta jäipä ikävä fiilis.

Toinen vain valitti kaikesta elämässään. Työ on tylsää, palkka on huono, asuinpaikka ei ole kiva, perheen kanssa ei ole kivaa. Kävi läpi koko elämänsä lapsuudesta lähtien ja valitti kaikesta.

Ja siis mitään oikeasti ikävää ei ollut. Hän vain oli tyytymätön kaikkeen. Oli aihe mikä tahansa niin hän löysi siitä jotain negatiivista. 

Eipä taideta tavata uudestaan.

Piti vain avautua. Ei mikään ihme ettei hänellä ole elämässään mukavaa tuolla asenteella.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen noin, jos joudun kohteliaisuussyistä tekemisiin jonkun tutun kanssa: valitan antaumuksella, jotta ei tule pakkoa tavata uudestaan.

Vierailija
2/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä valitat kun toinen valitti niin sinähän olet ihan samanlainen valittaja kun se ystäväsi. Kuvitteletko että vain sinä saat valittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paska elämä, että olen tahallaan kaikille inhottava ja epäköhtelias. Ei kiinnosta jos joku pahoittaa mielensä, yhyy.

Vierailija
4/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta saapuu lauma av mammoja kertomaan, että et ole ystäväainesta kun et toimi toiselle terapeuttina ja ole hänelle tuki ja turva jolle voi elämästään valittaa. Ja että parempi ettet enää näe häntä. 

Vierailija
5/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen noin, jos joudun kohteliaisuussyistä tekemisiin jonkun tutun kanssa: valitan antaumuksella, jotta ei tule pakkoa tavata uudestaan.

Se oli hän joka halusi tavata. 

Vierailija
6/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kohta saapuu lauma av mammoja kertomaan, että et ole ystäväainesta kun et toimi toiselle terapeuttina ja ole hänelle tuki ja turva jolle voi elämästään valittaa. Ja että parempi ettet enää näe häntä. 

En aiokaan tavata häntä enää, koska itseäni ei huvita.

Vierailija
7/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minua ei tuollaiset haittaa. Siinähän valittaa. Se on heidän tapansa puhua, mutta minä muutan puhetapasni. Alan kehumasn heitä ja heidän tilannettaan. Kaivamalla kaivan kaiken hyvän esiin. Esim. Jos valittavat työtä, niin erittelen, mitä kaikkia taitoja he ovat oppineet, esim itsehillintätaitoja.

Vierailija
8/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan kyseessä ex miesystäväni, hänellä kaikki oli koko ajan huonosti, ja syytti omista huonoista valinnoistaa kaikkia muita. 

Vierailija
9/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin paska elämä, että olen tahallaan kaikille inhottava ja epäköhtelias. Ei kiinnosta jos joku pahoittaa mielensä, yhyy.

Sitten ei kannata ihmetellä jos ei ole tuttuja.

Koska siitäkin tämä ihminen valitti miten elämä on niin tylsää ja yksinäistä.

Vierailija
10/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä valitat kun toinen valitti niin sinähän olet ihan samanlainen valittaja kun se ystäväsi. Kuvitteletko että vain sinä saat valittaa?

On eri asia valittaa yhdestä asiasta kuin kaksi tuntia putkeen aivan kaikesta.

Vierailija
11/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys! Kaikki ihmiset eivät ole kivoja.

Vierailija
12/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minua ei tuollaiset haittaa. Siinähän valittaa. Se on heidän tapansa puhua, mutta minä muutan puhetapasni. Alan kehumasn heitä ja heidän tilannettaan. Kaivamalla kaivan kaiken hyvän esiin. Esim. Jos valittavat työtä, niin erittelen, mitä kaikkia taitoja he ovat oppineet, esim itsehillintätaitoja.

Ei minua kiinnosta toimia etäisen tutun terapeuttina. Yksinkertaisesti aion kieltäytyä hänen seurastaan.

Vierailija
13/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko mitään järkeä yleensä tavata, jos ei ole mitään muuta kuin valittaa? Olisi sanonut, ettei jaksa tavata, kun kaikki vtuttaa niin hemmetisti ja pysynyt mökissään. Tuollainen on toisen sylkykuppina pitämistä pelkästään. Tosi itsekästä.

Ihan eri asia, jos kaksi hyvää ystävää toisilleen avautuvat elämänsä ikävistä asioista, mutta eikö tuo valittaja olisi edes voinut kysellä vaikka kuulumisia ja vain juonut kahvit ja puhunut niitä näitä, ja hetkeksi edes ottanut kaverinsa huomioon ja unohtanut MINÄMINÄMINÄ:n?

Ja riittää jos vain toteaa, että olen aika kurjassa tilanteessa, enkä oikein jaksa keskittyä, sori, ja hyvää jatkoa sinulle! Mutta jotkut ankeuttajat vaan jaksavat vinkua, ja ikään kuin odottavat, että se toinen muuttaisi tilanteen. Se taitaa kuitenkin olla oma tehtävä erota, laihduttaa, muuttaa elintapojaan, vaihtaa työpaikkaa tai paikkakuntaa jne...

Vierailija
14/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä kerkesit kumminkin ensimmäisenä ilmoittamaan oman mielipiteesi....joka ei tosin ole mikään mielipide.

Vierailija
15/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukossamme on ankeuttajia. Heitä ei tarvitse sietää kenenkään.

Vierailija
16/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran pari menee kylllä, mutta pidemmän päälle on todella raskasta kun ystävyyssuhde onkin yksipuolinen terapiasuhde. Ihan vinkkinä sekin, että tuollainen kehu ja hyvien asioiden kaivaminen on turhaa. Jos toista ahdistaa työ eikä uutta löydy niin sinä päällepäsmäröit jollain itsehillintätaidolla ja luulet että olevas hyödyllinen ja positiivinen. 

Ei tämä ihan näin toimi. 

Vierailija
17/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys! Kaikki ihmiset eivät ole kivoja.

Silloin luulisi, että tällainen henkilö tajuaa itsekin miksi hän on yksinäinen, onneton ja tyytymätön elämäänsä, sillä ei tuollaisella käytöksellä kukaan halua olla hänen kanssaan tekemisissä.

Vierailija
18/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän joku valittaa ja surkuttelee, sitä paremmalta oma elämäni tuntuu.

Vierailija
19/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran pari menee kylllä, mutta pidemmän päälle on todella raskasta kun ystävyyssuhde onkin yksipuolinen terapiasuhde. Ihan vinkkinä sekin, että tuollainen kehu ja hyvien asioiden kaivaminen on turhaa. Jos toista ahdistaa työ eikä uutta löydy niin sinä päällepäsmäröit jollain itsehillintätaidolla ja luulet että olevas hyödyllinen ja positiivinen. 

Ei tämä ihan näin toimi. 

Ei se terapiaa ole, vaan minun tapani hiljentää heidät. Toimii myös negatiivisissa työyhteisöissä hyvin. Heitä vit*uttaa minun positiivinen asenteeni. 

Vierailija
20/49 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyt kuulumisia niin saat raatorehellisen vastauksen.

Terveys menny ja muutenkin meno viluttaa t-kirjaimella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi