Nykyeläkeläinen otta eläkkeen ja jatkaa töissä
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ajatellut tehdä töitä ennen eläköitymistäni niin paljon, ettei eläkkeellä enää tarvitse. Nyt 52-vuotiaana eläkekertymä on yli 2000€ ja 65-vuotiaana nykyrahassa 3000€, inflaatiolla korjattuna varmaan 4000€/kk.
Keksi taatusti muutakin tekemistä kuin työnteon, vaikka työstäni pidänkin.
Aika harvalla on vuosikausia bruttopalkka 4000-6000€. Inflaatio ei korjaa paskaakaan:D
Noin 20% työntekijöistä on. Inflaatio nostaa hintoja, palkkoja ja myös eläkkeitä. Ostovoimaa tuo kokonaisuus ei tietenkään paranna, jos ei heikennäkään.
Aika harva meistä pystyy jatkamaan eläkkeeseen asti isolla palkalla. Jostakin syystä tuppaa 55 ikävuoden jälkeen putoamaan pois hyviltä palkoilta, jollet satu olemaan esimies. Sen jälkeen tehdään satunnaisesti hommia pienemmällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuo on sairasta.
Työnteko ei ole elämän tarkoitus.
Eivätkö he osaa vieläkään nauttia vapaa-ajasta?
Mikä siinä on sairasta? Mitä minä juuri 64v 3kk eläkkeelle päässyt tekisin kaikella vapaa-ajallani, kun töitä tarjotaan enemmän kuin jaksan tehdä? Otan vastaan vain kivat hommat. Enkä kysele sinulta lupaa. Oma äitini jäi varhaiseläkkeelle 58-vuotiaana ja on nyt 30 vuotta eläkkeellä oltuaan kuolla tylsyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisistä ei ole Suomelle mitään hyötyä. Kuluja ja kitinää vain. Turha menoerä.
Myös sinun äitisi ja isäsi.
Kyllä, loisia kuten muutkin eläkeläiset.
Muistathan itse päättää päiväsi ennen kuin sinusta tulee loinen. Ai niin, paitsi että olet loinen jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisistä ei ole Suomelle mitään hyötyä. Kuluja ja kitinää vain. Turha menoerä.
Myös sinun äitisi ja isäsi.
Muistathan itse päättää päiväsi ennen kuin sinusta tulee loinen. Ai niin, paitsi että olet loinen jo nyt.
En tietenkään, aion loisia kuten muutkin.
Eläkeläisen on helppo tehdä lyhyitä sijaisuuksia, koska he saavat joka kuukausi eläkkeen ja palkka on vain lisätulo.
Sen sijaan kun työtön tekee sijaisuuden niin saa odottaa ansiosidonnaista 2 kuukautta. Siksi itse teen vähintään 6 kuukautta sijaisuuksia, jotta saan säästettyä 2 kuukauden asumis - ja ruokarahat.