Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyeläkeläinen otta eläkkeen ja jatkaa töissä

Vierailija
16.11.2023 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallittakoon se heille.  Työvoimapulaa ainakin omalla alalla ja monella muulla.

Vierailija
2/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä työssä jatkavia on marginaalisen pieni ryhmä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo on sairasta.

Työnteko ei ole elämän tarkoitus.

Eivätkö he osaa vieläkään nauttia vapaa-ajasta?

Vierailija
4/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntahan tuossa hyötyy, koska verottaja nappaa eläkkeestä ja palkasta oman pottinsa. Lisäksi moni eläkeläinen on työssä. johon nuoremmat eivät suostu tulemaan liian pienen palkan tai hankalien työaikojen takia.

Vierailija
5/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisistä ei ole Suomelle mitään hyötyä. Kuluja ja kitinää vain. Turha menoerä. 

Vierailija
6/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun ajattelin nauttia, mutta sitten peruselintarvikkeet ja energian hinnat tuplaantuivat, niin ei eläke vain riitä elämiseen. 

Vierailija
7/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta nämä eläkeläistyöntekijät "kuorii kermat päältä" ainakin meidän firmassa. Tekevät ne mukavat projektit, joissa helpot tutut asiakkaat. 

Jos ei saisi näitä mukavia projekteja, niin eivät tekisi mitään. Kun ei edes tarvitse. Jos kuulee hankalan asiakkaan nimen niin "en kusekkaan sinne päin".

Tavallaan hyvä, että tekevät ja helpottaa työkuormaa muilla, mutta toisaalta muille jää vain niitä hankalia projekteja. Meidän työikäistenkin olisi kivaa välillä onnistua jossain.

Vierailija
8/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mielellään vetää ensin pari vuotta happea ja sitten tekee mielellään jotain jos kunto kestää. On aivan eri asia tehdä jotain kun se ei ole pakko.

Vierailija
9/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet on niin pieniä ettei niillä elä varsinkaan jos ei ole maksettua omistusasuntoa. Lisäksi ihmiset kaipaavat aikuiskontakteja ja tekemistä.

Mun kaverini tekee kaikki ns paskavuorot öisin erityisterveydenhuollossa/sosiaalipuolella. Tienaa niistä 200-400e nettona per yö. Kyllähän se kannattaa! 

Itse yritän päästä takaisin töihin 2-3pv viikossa näin talvikaudelle kun tylsistyn kuoliaaksi kotona. Kevät-loppusyksy välillä on paljon tekemistä ja asun ulkomaillakin useita kuukausia. Omalla alalla vaan palkka jää bruttona alle 20€/h mutta jokainen euro on kotiinpäin. 

Kaipa me näin 40 työvuoden jälkeen olemme aivan turha kuluerä? Ilman meidänkin työpanosta kotonamakaajilla olisi paljon niukempaa....

Vai mitä #5.

Vierailija
10/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyvät varmaan työssä pakon edessä kun eläke ei riitä elämiseen.

Vierailija
11/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut tehdä töitä ennen eläköitymistäni niin paljon, ettei eläkkeellä enää tarvitse. Nyt 52-vuotiaana eläkekertymä on yli 2000€ ja 65-vuotiaana nykyrahassa 3000€, inflaatiolla korjattuna varmaan 4000€/kk. 

Keksi taatusti muutakin tekemistä kuin työnteon, vaikka työstäni pidänkin.

Vierailija
12/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisistä ei ole Suomelle mitään hyötyä. Kuluja ja kitinää vain. Turha menoerä. 

Sinäkin olet tuleva eläkeläinen.

Vierailija
13/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on tosi huono työeläke. 

Vierailija
14/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jotka ovat terveitä. Pystyvät hyvin liikkumaan. Toista se on joillakin fyysistä työtä tehneillä

Vierailija
15/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajatellut tehdä töitä ennen eläköitymistäni niin paljon, ettei eläkkeellä enää tarvitse. Nyt 52-vuotiaana eläkekertymä on yli 2000€ ja 65-vuotiaana nykyrahassa 3000€, inflaatiolla korjattuna varmaan 4000€/kk. 

Aika harvalla on vuosikausia bruttopalkka 4000-6000€. Inflaatio ei korjaa paskaakaan:D

Vierailija
16/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten ei myöskään työssä käymättömistä ihmisistä, tietänet tämän.596

Vierailija
17/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla on vuosikausia bruttopalkka 4000-6000€. Inflaatio ei korjaa paskaakaan:D

Noin 20% työntekijöistä on. Inflaatio nostaa hintoja, palkkoja ja myös eläkkeitä.  Ostovoimaa tuo kokonaisuus ei tietenkään paranna, jos ei heikennäkään.

Vierailija
18/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin tietysti lapset. Onneksi niitä ei enää tehdäkään.

Vierailija
19/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, minä olen ansiosidonnaisella ja osaeläkkeellä,

Vierailija
20/26 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös sinun äitisi ja isäsi.