~~~Tammisten Tiistairutinat~~~
Arki koittaa =) Jospa tuo liite toimisi edellisiin viesteihin
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9206089&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (51)
Nukkumaan yritin yhdentoista jälkeen, mutta joku monottelee sen verran kovasti kylkiin, että ei tuo uni tule.. Mutta eipä sillä kai niin väliä, lomallahan tässä ollaan, joten yritän unohtaa kellon :)
Ja onnea kaikille vauvelinsa jo saaneille, vielä en olekaan onnitellut!! Mukava lukea, että yksi jos toinenkin kipaisee jo laitokselle... Itsellä ei vielä sen kummempia tuntemuksia, paitsi noita kohdunsuun vihlomisia, mitä on ollutkin jo pitkään. Ja pää on ollut kiinnittynyt jo monta viikkoa, mutta ei mitään kipeitä supistuksia (kai ne nyt huomaisi??) ole ollut. Jännityksellä odotan ja toivon, että lähtö tulisi pian tännekin. Vauveli on ennusteiden mukaan jo ihan hyvän kokoinen, joten eiköhän tuo jo selviäisi mainiosti tässä maailmassa. Tuleva isukkikin on jo kovasti huhuillut masuun, että tulehan jo, täällä on jo ikävä.... Ja kovasti potkii aina vastaan :)
Taidanpa lähteä unta kuitenkin metsästämään. Huomenna taas neuvola klo 12, eipä sen ihmeempiä.... kovasti täälläkin yritetty käynnistellä omin avuin synnytystä, mutta toistaiseksi tuloksetta. Taitaa olla turhia nuo omat keinot....
Mukavaa tiistaita kaikille tammisille ja varsinkin tuoreille äipyleille..!! :)
omppu 38+2
[color=00688B][b]Mä haluun takas sänkyyn!![/b]
Ääääh.. mutta ei voi, lapset pittää viedä kouluu..
Mä nukuin ihan sika hyvin ja olisin nukkunut kyllä vieläkin,ellei kellon pirulainen olis vaatinut ylösnousua!
Mua on sitä paisi [b]huijattu![/b]
Eikös tuon seksin ja saunan ja siivouksen pitänyt aiheuttaa synnytys?? eilen tuli kaikkee tehtyä ja jopa illalla käytiin piiitkän tauon jälkeen kävelyllä (kaikki 2km!Wou!) ja saunan päälle join hyvällä omalla tunnolla lasin mieheltä pöllittyä olutta... niin tuli vaan sika makea unet,eikä synnytystä :DD
Ei maar, nyt pukemaa ittekkkii että ehtii muksut kouluu..
[b][color=8B2252]Maria ja himpula 38+2
Kun se uni ei vaan tule; joko on pissahätä, sattuu lantionseudulla johonkin tai joka paikkaan(..), tai sitten vaan valvon pimeessä silmät auki ja tiedän et pitäis nukkua mutta ei.. jopa masuvauva nukkuu, mutta minä en! Tosi rasittavaa kun tietää että aamulla puolitoistavuotias tulee herättämään seittemältä olin nukkunut tai en...
Nyt sitten esikon kansa kaksin taas kun mies luonnollisesti meni töihin tänään. Kuuluu tyttö pusaavan tuolla kakkaa parhaillaan..alkaa olla tosi rankkaa nostella lähes 12 kiloista pyllypesulle, mutta minkäs teet. Kun ei pysty kumarassa olemaan kun hetken jotta vois sen pyllyn vaikka suihkussa pestä. Muutenkin tuntuu että kaikki kotihommat käy pikkuhiljaa yksitellen jotenkin aivan ylitsepääsemättömän vaikeiks:-(
( . ) Supistelee ilman kipua jatkuvaan ja kivun kanssa kerran pari päivässä. Luuliitokset särkee koko ajan. Kaurapussi siis on ahkerasssa käytössä.. Sais jo supistella ihan kivun kanssa, mä olen ihan valmis jo ottamaan vauvan vastaan! *synnytys mielessä useemman viikon tosi usein*
Nyt tuli tohon viereen vajaat 90 senttiä tosi pahalta haisevaa pientä tyttöä, joten pyllypesulle.
Lounis rv 37+2
Onnea synnyttäneille ja tänään synnyttäville!
Hyvin nukuttu yö takana. Aamulla olisi kyllä väsyttänyt, kun poika heräsi 6.20, mutta noustava se oli.
Samaa Maria minäkin ihmettelen miksei nuo kolmen S:n hommat aiheuttaneet sen kummempaa. Vaikka kuinka lisäksi hääräsin ja kävelin tosi reippaasti puolen tunnin lenkinkin.
No, ensimmäistä kertaa kyllä supisteli jonkun aikaa, jopa pikkuisen kivuliaasti, mutta ne loppui ennen kuin ehdin niistä " nauttimaankaan" sen enempää.
Jotenkin en pääse tähän arkeen nyt käsiksi, kun koko ajan on tunne, että kohta sitä lähdetään synnytyshommiin. Enää maksimissaan kolme viikkoa...
Taneli 39+2
[color=darkviolet]Kovin on lähtökeskusteluihin tarinat kääntyny ;) Mitäs muuta kuuluu?
Täällä on ihanan näköstä piiiitkästä aikaa ulkona. Satanu lunta ja satelee parasta aikaaki hiljakseen!! Ainutlaatusta. Tossut meinas luistaa, ku akan kans köpöteltiin ukon porukoille auton lainaukseen.
Ukon ajovuoro ja ku se meiän toinen pirssi lepää nyt laakereillaan tallissa oottaen mm. uutta maalia pintaan niin. .
Iisisti pitää tuolla liikkua, ku lumi ei oo viel tarttunu jään päälle.
Hoitotätit oli jo pähkäilleet tuleekohan akka hoitoon vai joko on tullu isosiskoksi. Mä kun en vähässä kummassa oo tietoo jakanu millon on LA. Jos käynnistyspäivä tai sektiopäivä satutaan määrään niin sitä ei kyllä paranen missään ääneen sanoo. Lisäis vaan mun paineita.
( . ) eilen illalla huomasin masun olevan useemman kerran pinkeenä. Ukon mielestä korispallona :D Joten jos sitä nyt on jotai harjotuksia " kunnolla" meneillään. Muista yhtään oliko viimeksi mitään.
[b]Lounis[/b] entä jos pyllynpesua kaipaava istus pöntöllä ja suihkuttelisit siinä?
Taianpa mennä katastaan lämpimänveden tilanteen ja iskee kattilaan tulet, jos tarve vaatii.
Z ja peipi 36+4
Aamun eka aika tuli käytettyä neuvolassa ja kaikki oli tosi hyvin!
Paino + 933g/vko
Turvotus -
RR 126/76
Pissa -/-
Hemppa noussut 125:n! =)
Sf 35cm, tipahtanut yläkäyrän yläpuolelta. Hassusti sahaa näköjään siksakkia ;D
Rt oli, ei vielä kiinnittynyt
Syke 140-150
Th sanoi, että hänen veikkauksen mukaan ei ole ihan lähiaikoina syntymässä =/
Eilen tosiaan illalla siivosin ja puunasin keittiön ja tänään ois tarkotus jatkaa siivoilua. Höyrypesurinkin kaivoin jo komerosta, vois tuon kylppärinkin ottaa sillä ihan kunnolla. Illalla piti kuitenkin kokeilla myös toista S:ää miehen kanssa, mut eipä tuolla ollut mitään ihmeempää vaikutusta muuta kuin että liitoskivut yltyi entisestään ja hyvä, kun yöllä/aamulla sängystä pääs ylös =D
Ukko tosta pikku hiljaa on häviämässä duuniin, poika leikkii joululahjaksi saamillaan leluilla, niin nyt siis puunaamaan...
-tau- 37+3
Onnea kaikille viimeisen parin viikon sisällä vauvan saaneille! Yritin tuossa lueskella parin viime päivän tekstit, mutta kun olen ollut lomailemassa toisella puolella Suomea, on jääneet nämä palstan lukemiset vähiin. Siispä tyydyn kirjoittamaan hieman omaa napaa ja jatkan seurailua.
Tänään oli np-ultra aikaisin aamulla. Pikkuinen on 8 cm pitkä ja potkiskeli iloisesti. Kaikki näytti olevan kunnossa, niskaturvotusta ei löytynyt. Mieskin oli mukana ja koko tutkimuksen kohokohta oli nähdä pikkuisen hypähtävän ja kääntävän kylkeä reippaasti. Nyt olemmekin molemmat varmasti yhtä hangon keksiä koko loppupäivän. Laskettu aika olisi siten näillä näkymin 5.7.2007.
Mummoille ja ukeille ynnä sisaruksille kerroimmekin raskaudesta jouluna, mutta nythän tässä uskaltaa jo kertoa laajemmallekin porukalle. Hyvä niin, sillä edessä on sellaisia pippaloita, joissa alkoholia olen aina ennen nauttinut muiden mukana. Sitäpaitsi vatsakin alkaa näkyä. Mittasin eilen ja vyötärön ympärys on kasvanut 7 cm. Kohta kyllä kaveritkin huomaavat, kun olen aina ollut tosi laiha ja nyt vatsa kasvaa vauhdilla. Jännittää kyllä kamalasti asian paljastaminen, kun kaveripiirissä ei ole vielä yhtään vauvaa tai edes julkistettuja raskauksia. Toivottavasti en kuitenkaan ole ainut kaveripiirin äiti tämän vuoden lopussa.
Tuo ultra oli kyllä ihana, kun taas sai varmistuksen siitä, että kaikki on hyvin. Minulla kun ei noita raskausoireita ole juuri ollenkaan. Rinnatkaan eivät ole kovin kipeät sen jälkeen, kun tajusin alkaa käyttämään rintaliivejä öisinkin.
Yritän jatkossa kommentoida enemmän teidänkin juttuja, kunhan ehdin päästä hieman kärryille joululoman jälkeen.
Terveisin,
Juska 13+4
täältäkin!
Miekin nukuin vähän huonosti viime yönä.. Mentiin vissiin liian myöhään nukkumaan eikä uni sitten ehti tullutkaan. Neiti heräsi sitte 6:30, joten vähän haukotuttaa. No, kohta puoliin pääsee sitten päikkäreille:)
Illaksi sain sovittua kyläilyä, kiva saada ohjelmaa. Täällä on tosi kurjannäköinen keli eikä ulos huvita mennä. Siis lämmintä ja märkää eikä yhtään lunta maassa:( Pitää kait alkaa kurahousuja tytölle etsimään kun toppikset menee ihan likasiksi tuolla pihalla. Vähän jo huuto.netistä niitä jo katsastelin.. Ei täällä kellään ole ylimääräisiä kurahousuja 92 tai 98 kokoa myytäväksi?!
Maha on ollut vähän löysällä parina päivänä.. Enteileeköhän synnytystä?! No, tuskinpa sentään!
Tällä viikolla pitäisi tulla parit imetyspaidat, toisen ostin uutena ja toisen huuto.netistä. Sit voikin laittaa omat kotiutumisvaatteet valmiiksi. Onneksi miulla on yhdet mammahousut, jotka ovat aika pienet ja niitä voi hyvin pitää vaikkei olisikaan raskaana. Ne varmasti menevät hyvin synnytyksen jälkeen päälle. Inhottaa jo etukäteen se löysä vatsa, mikä on odotettavissa kun tuo " täyte" sieltä poistuu;)
Juu, alkaa kyllä ajatukset pyörimään aika kiitettävästi oman navan ympärillä, ja synnytyksessä.. No, en taida tästä porukasta olla ainoa..
Huomenna olisi aamulla neuvola. Kuinkahan monesti sinne vielä pääsee/joutuu?!
tikru 37+4
ihanaa seurata teidan saavutuksianne; onnea kakille jo ynnyttaneille!
Nenn:in ja Faible;n jatkoa seurailen innolla / oltiinhan me kasi kadessa se pieni hetki!
Marialle oikeestaan tulin sanomaan, etta varoo noitten vakevien pippureiden syomista; tekee aivan hirveen koliikin tulevalle vauvalle=lue kokemusta on!
Muuten kaikille oikein hyvia vointeja ja mukavaa tammikuuta
-levinia haavepuolelta-
Supistukset, joita tuli ennenaikaisesti niin paljon, ovat laantuneet päivä päivältä mitä lähempänä laskettu aika on. Tai ne on muuttuneet sellaisiksi reisistä vetäviksi, ensin supistaa, sitten vetää reisien sisäpinnoilta eli ovat pitempiä kuin ennen mutta ei niin kivuliaita -tosin eivät kyllä mitään kivuttomiakaan.
Nyt sitten menee varmaan ties kuinka monta viikkoa vielä! Ei pitäis vielä ees miettiä synnytystä, kun siihen voi olla kuukausi, mutta kyllähän sitä miettii. Vielä tosin ei ole sellaista hirmu poltetta että pitäis päästä synnyttämään, enemmänkin hirvittää. Mutta kyllä se kahdella aiemmalla kerralla iski se pakottava tarve päästä HETI synnärille, joten iskee varmaan nytkin. Tää on viimeinen kerta kun olen raskaana (ei kiitos enää kestopahoinvointia ikinä) joten sikälikin pitäisi malttaa mielensä -olen nyt raskaana enkä koskaan enää uudestaan. Kuitenkin sitä jännittää just ehtimistä ajoissa ja lastenhoitoa sillä aikaa jne.
Olen just outo rajatapaus, helmikuisten listoilla tuntuu että olen edellä ja tammiksissa olen peränpitäjänä. Ensi viikolla selviää, onko vauva jätti ja jos on, ehkä se käynnistettäis etukäteen. Mutta kuka uskoo noihin painoarvioihin?!
Kummasti on valkovuoto lisääntynyt viime päivinä. Tuntuu että sitä lorottaa aika paljon, tähän asti on säästynyt housut raikkaina. Onko muilla " lorotusta" ? Tuntuu, että haisee heti jos ei pese kaikkia housuja joka päivä.
Meil on tänään ystävän 4-vuotias hoidossa ja pitää vahtia lapsia hieman eri silmällä kuin pelkästään omia. On tosin niin tuttu lapsi ettei sikäli tarvitse jännittää -on ollut meillä yökylässäkin kun vanhempansa meni naimisiin. Kolme tyttöä saa kyllä aikaan erinäisiä riitoja ihan eri lailla kuin omat kaksi tyttöä. Naiset on aikamoisia pareittain eläjiä ja liittoutujia! Jos tämä vauva ois poika kuten ultran mukaan näyttäis olevan, se tasapainottais tilannetta verrattuna kolmeen omaan tyttöön. Mutta kyllä se pieni tyttökin ois ihana.
Itellä ois hirmu polte siihen intiimeimpään S-konstiin, mutta mies ei lähde mukaan. Sitten on ite hirmu herkkänä kun toista ei huvita. Miks ihmeessä miestä ei huvita just kun oisin oikein intona?! Alkuraskaudessa hän oli koko ajan vonkaamassa eikä mua kiinnostanut yhtään. Ei mee tasan nää toiveet. Sitä alkaa miettiä, olenko niin ruma nyt ettei siksikään innosta toista. Kyllähän tässä alkaa aika möykky olla ja pukeutumistyylikään ei ole sieltä innostavimmasta päästä.
Mutta parin viikon päästä vasta alan hötkyillä enemmän, siivota kovempaa jne, nyt vielä pitää olla iloinen ettei beibi tule ihan vielä.
Heinä 35+1
ja myös litistyneet.
( . ) neuvolassa sitten käyty, kaikki hyvin:
Painoa 250g/vk, vähemän kuin odotin, JEEE
Turvotus: +
RR: 95/60, normaali mulle
Hb: 129, ilman lisiä
Syke: ~130
Virtsa: puhdas
Sf: 34,5 noussut kahdesa vk:ssa 3,5cm, ei ihme että hengästyttää.
Maanantaina sitten ä-polilla käynti, kun vauvan painoarvio on 3persentiilin käyrällä. Mutta en mä osaa olla ainakaan vielä huolissani. Terkka halus kuitenkin lähettää mut maksa kokeisiin kun on kutinaa ja nää arvot voivat kuulemma vaikuttaa vauvan kokoon.
Unesta: meillä kakkonen on vihdoin oppinut nukahtamaan nätisti ilman tuttia, ei siinä mennyt kuin 3vk:a. Onneks mäkin pystyn nukkumaan suht hyvin.
Pläääääh, taas täällä sataa, eikö sitä lunta vois jo tulla. Nuorempi sai stigan joulupukilta ja olis kiva päästä sitäkin koklaamaan. Meillä molempien poikien polvet+peppu haalareissa on jo ihan tuusannuuskana, enää en osta kalliita haalareita vaan ihan halpis versiot ja käytän kuriksia joita voi sitten paremmin korjailla.
Kestiksistä: mulla on 3kpl ä-pakkauksen kestoja ja saman verran ruskovillan villaisia vaippahousuja(lainassa), osaako kukaan valistaa mitä muuta mä tarviin, harsoja, flanellia tai muuta lisäimuksi? mulla kanssa valkaisemattomia vanhoja harsoja jonkin verran.
Kohta saadaan varmaan tietoa käynnistykseen lähteneiltä, stemiä kaikille heille.
Ei nyt siivoamaan.
-MM- ja baby 36+4
olen katayaa ajatellut, missä lienee? niin ja sinda? ettei vaan yllättäs meitä :)
onnea kaikille vauvautuneille! jollekin pojalle on ainakin minun masusta tulossa tyttö pariksi joten ei hätää ;)
sulina: miksi sinulla käynnistettiin? onnea pojasta :)
limatulpasta kysyttävää, valaskaa minkälainen se on? itselläni oli aamulla sellainen vaaleahko, sitkeä limaklöntti pala (ihan kuin räkää?) yllätyksenä pöksyissä?? olisko ollu vaan sitkeämpää valkovuotoa..
päivät matelee ja osasin sitä odotellakin, kun ei tähän kuuhun ole mitään suunniteltu :(
c & typsi rv36+3
[color=8B4726][b]levinia:[/b] kiitos vinkistä :) mitäs muuten kuuluu??
[color=#800000][b]Ceciliah: [/b]Mä en oo oikein sitä limatulppaa kunnolla tavannut,on tainnut irrota vasta synnytyksessä,ainakin niin oli edellisessä. Supistelujen alkaessa kunnolla, tuli paksua limaa,jossa oli veriviiruja seassa (nam).
Oliko isokin klöntti?? (päivän kysymykset-sarjaa taas !)
[color=#228B22][b]MoominMamma:[/b] Täällä sataa kans, yöllä suli sekin pieni määrä lunta mitä tuli toissa yönä :(
[color=#483D8B][b]( . )[/b] Aina vaan niiiin väsyttäis.. siivotakki pitääs,vein meinaan kuusen ulos ja nyt on olkkari kuorrutettu neulasilla!
Nivuset on kipeenä eilisetä kävelystä.
Huomista neuvolaa odotellessa nyt sit kai..
[color=68228B]Mulla on piäni ongelma, herra 7veestä tulee 7. päivä herra8vee, uskaltaakohan sitä luvata järjestää kaveri synttäreitä,jos vaikka lähtö tulee?? hmmm...
[color=8B2252][b]Maria ja himpula 38+2[/b] [color=CD69C9][size=4]♥
Neuvolassa oli aamulla sijainen ja heti sain tuta, ettei asiat hoidu niinkuin pitäisi.
Sain päivystyslähetteen synnärille paino-/käynnistämisarvioon, mutta sieltä meinasivatkin käännyttää mut takaisin kotiin ja antaa aikaa vasta ens maanantaiksi polille. En kuulemma ollut akuutti tapaus ja viikkojakin kuulemma vähänlaisesti käynnistystä varten kasassa (39+5!)... Lievää natkutusta käyttäen sain kuitenkin tutkimukset käyntiin ja lopputulos oli oikein helpottava; painoarvio " vaivaiset" 3600-3800gr käsikopelolla ja 4000gr ultraten! Saan siis rauhassa odotella luomukäynnistymistä, ihanaa. Verenpaine tosin huiteli 139/82, turvotukset edelleenkin ++ ja pissa +/-. Loppuviikosta pitäisi mennä vielä kerran kontrolliin niiden puitteissa ja toivottavasti pysyvät aisoissa, ettei sen takia sit jouduta käynnistelemään. Oma paino oli grammalleen sama kuin viikko sitten ja hyvä niin.
Supistelutkaan eivät olleet oikein mitään saaneet kohdunsuulla aikaiseksi. Kohdunkaulaa oli vielä jäljellä 1,5cm ja auki vajaalle kahdelle sormelle. Vain puoli senttiä oli siis tapahtunut sekä kutistumista, että avautumista viimeisten neljän viikon aikana :-(. Taitaa tulla pitkä ja tuskallinen avautumisvaihe tälläkin kertaa...
On sitä vaan niin sisäänpäinkäpertynyt olo, ettei oikein mitään muuta päähän mahdukaan kuin tämä raskaus ja tuleva synnytys. Kaikilla vissiin rupeaa olemaan sama vaihe päällä.
Toivottavasti Fable ja Äitiliini saivat synnytykset hyvin käyntiin. Nennin uutisten kanssa palailen heti, kun jotain kuuluu. Pidän henkisiä peukkuja kaikille tositoimissa oleville koko päivän!
Jaksamista lyllertelyihin muille mahakkaille ja ~~~~~supistussäteitä niitä tarvitseville!
¨c¨
Täälläkin jännitetty viime yönä josko synnyttämään pääsis. Supisteli niin maan pirusti illalla ja yöllä. mutta sit olin nukahtanut ja supparit loppunu. Tänään ollu kivistävä olo koko päivän mutta ei muuta.
VIelä kerran onnea nenn ja Fable vaika ette varmaan pinoa enää luekaan olettehan jo tositoimissa! Toivottavasti käynistykset sujuu hyvin.
Kovasti tuntuu kaikki jo odeottelevan synnytystä ja niin minäkin toivon että pian pääsis. Miehen kaveri tossa totesi mukavasti: Eihän se sit mitään kamalaa voi olla tai sattua kauheasti kun naiset aina TOIVOO PÄÄSEVÄNSÄ synnyttämään... :) just joo ne miehet ;)
Nyt laiskottaa sen verran että taidan mennä lepäilemään kun olin siskolla siivous apuna kun muuttaa tällä viikolla.
äityli ja rinsessa 36+6
Täällä sitä olla pollotellaan kotosalla :) Eikä mitään merkkiäkään synnytyksestä. Lapset tuossa katselee videoita ja kuopus nukkuu päiväuniaan. Suihkussa just kävin, kuumassa sellaisessa. Meni melkein puoli tuntia - esikoinen tuli jo ovelle huutelemaan, että " Äiti, miksi sulla menee noin kauan?!" :) Oli vaan niin kiva istuskella siinä lasten pikku jakkaralla kuuman veden valuessa pitkin isoa ruhoani ;)
Eipä tuota synnytystä silleen enää edes odota. Tai miten sen sanois... Hmmm... Tulee sitten kun tulee. En jaksa vartoa ja pähkäillä sitä enää :( Mulla käy aina näin, joka raskaudessa: ennen aikojaan saa pelätä, ettei vauva synny liian aikaisin, supistelee kipeesti ja usein, on tosi tukala olla, ja sitten kun laskettu aika lähestyy, kaikki loppuu... Olen aivan varma, että tämäkin kaveri tulee maailmaan käynnistyksen avulla.
Siskoni naljailikin mulle (viiden lapsen äitinä), että laittakaapa siellä lakanoiden alla töpinäksi, niin johan käynnistyy synnytys! :) Mutta minulla on, kuten jollain muullakin, aivan erilainen käsitys noista " kolmesta kuuluisasta ässästä" . Ei mitään tehoa millään niistä. Tosin, äitini sanoi kerran, että tosi monet minun sisaruksistani ovat lähteneet syntymään sänkypuuhien jälkeen... Ja meitä kun on kaksitoista, niin varmasti tuossa jotain perääkin on, sitä en kokonaan kiellä. Ne ei vaan tunnu mulla tehoavan :(
Toisaalta, olisi sitä jo valmis tästä pötsistä luopumaankin... Kyllähän te kaikki tiedätte miksi ;)
Illalla kauppaan ruokaostoksille. Toivoa sopii, että siellä vaikkapa poksahtaisi kalvot ;) Heh.
Huomenna olis ollut neuvola, mutta peruin sen. En tiiä miksi mulla ei vaan jaksata mennä sinne... No, rehellisesti sanottuna taidan tietääkin: ei vaan jaksais raahata kaikkia lapsia aina mukanaan sinne :( Mutta, pakkohan se on. Huomenna olis ollut aika jo kahdeksalta, siirrettiin se torstaille yhdeksitoista. Eipähän tarvi olla repimässä lapsia sängyistään ihan niin aikaisin! :)
Paljon jaksamista ja voimia kaikille tammiksille!
Nasu 39+3
Ps. Anteeksi taas omanapainen viesti...
Heipat taas arkeemme!
Onnea myös kaikille pakettinsa saaneille :)
Viime yö meni taas valvoessa, murr! Unta piisais kyllä pitkälle aamupäivään. Tänään taas syötiin esikoisen kanssa aamupuurot vasta yheltätoista :O Noh lomalla ollaan, joten mitäs tuosta. Ens viikolla esikoinen menee takas dagikseen, joten pakko kai alkaa muuttamaan näitä lomarutiineja vähän arkisemmiksi.
Ceciliah:
Tuosta limatulpasta...mulla oli just tuossa pari viikkoa sitten samanlainen aavistus omasta räkälimpistä, mutta oli täysin vaaleta, niin ajattelin, että se on vaan valkovuotoa, joka on paksumpaa kuin normaalisti. Mulla ei myöskään ole esikoisen ajoilta mitään havaintoa tuosta limatulpasta, eli on mennyt multa täysin ohi...Mun käsityksen mukaan siinä on kai useasti verta joukossa...
Jaahas potut kiehuu kattilassa ja esikoinen nälissään, joten palaillaan taas. Huomenna neuvolaan kuulostelemaan, mitä se vakaa sanoo joulun jälkeen???????
Äitee ja Aatutar 36+4
Heipä hei! Kiitos kaikille onnitteluista ja OIKEIN SUURET ONNITTELUT VUPIILLE JA OUTILLE!
Täällä ollaan kotona nyt kolmatta päivää. Päästiin jo sunnuntaina 2 vrk jälkeen kotiin kun kaikki ok. Albert voi hyvin, tankkaa öisin monta tuntia niin että äiti on ihan silmät ristissä :-) No nukutaan sitten päivällä enemmän.
Esikoinen ottanut isoveljen roolin vastaan tosi upeasti, ei ole vielä mustasukkaisuutta näkynyt ja ihanan kärsivällinen ollut. Mies on ollut upea, täytyy myöntää että kyllä sitä molemmat ollaan vähän " viisaampia" tämän toisen kanssa. Ei stressata turhaan ja mennään vauvan tahtiin. No on tietysti vähän eri tapauskin tämä...
Pikaisesti vain vilkaisin pinoja ja toivottelen jaksamisia kaikille Terhoa vielä mahassaan pitäville, kyllä se sieltä tulee :-) Toivottavasti nenn ja oliko muilla käynnistystä tänään, pääsevät hyvin hommiin.
Niin se synnytys lähti suht yhtäkkiä meilläkin käyntiin joten ei koskaan tiedä mikä päivä se h-hetki koittaa. Tosiaan klo 4 alkoi säännölliset supistelut ja Albert syntyi 10.29. Kaikki meni niin nopsaan että jäi epiduraalit saamatta ja pelkän ilokaasun voimilla mentiin, hiukka oli rankkaa mutta onneksi tuo tulos korvaa kaiken :-) Eppari tehtiin ja jotain pientä tikattavaa lisäksi, mutta ihan hyvä fiilis on. Palailen astialle kun taas ehdin :-)
OIKEIN HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA 2007 KAIKILLE TERHOILLE!
t. Mirabella ja Albert 4 vrk
ps. kuvia laitoin blogiin tulemaan...
Oon menny jo vähän kymmenen aikaan sänkyyn ja äsken luovutin, oon käyny varmaan kymmenen kertaa pissalla, selkää särkee ja supistaa ihan kiitettävästi. Vauvallaki oli äsken hikka, loppu kun kävin vessassa. Mahan alla on lämmin kaurapussi. Välillä tulee ihan oikeasti _kipeitä_ suppareita, mutta justiinhan pääsin kehumasta, kuinka mussakin on sitä masokistin vikaa, niin ei voi valittaa =/. Eipä tässä silti olla varmaankaan mihinkään lähdössä. Kunhan kukutaan. Ei vielä tällä viikkosaldolla.
Eetulle piti antaa panadolia, kun heräsi pari kertaa itkemään niin huomasin, että kulmahammasta pukkaa. Raasu.
Käly on kuulemma tilannu siskonsa ostamaan turvaistuimen tytölleen, niin saadaan varmaan kaukalo takasin ens viikonloppuna =). Minä aattelin ostaa toisen hoitotason, jos löytyy hyvä ja halpa käytetty jostain läheltä. Meillä on vauvan pesupaikka ja makkari eri päissä tupaa, niin vois sitten olla molemmissa omansa. Mulla kun ei tuo selkä oo parhaasta päästä eikä sitte tarvi alastonta vauvaa kiikuttaa edestakasin. Mutta saa ny nähdä löytyykö.
Koisikaahan makoisasti!
Elina ja masukki 36+3