Millainen paikka on Lapinlahti Pohjois-Savossa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Maaseutua. Joku kylpylä siellä on vissiin. Muuten ei siellä ole mitään ja Iisalmessa on palvelut. Olen käynyt monesti Lapinlahdella, mutta en tiedä miksi. Mun isä on tykännyt ajella siellä päin ja huvikseen on siellä ajeltu joskus.
Kiitos kun jaksoit vastata :) Olenkin saanut käsityksen, että on maaseutua, mutta kaunis luonto vaikuttaisi olevan sielläpäin. Väisälänmäki vaikuttaisi vierailemisen arvoiselta paikalta. Ap
Lapinlahdella on Suomen suurin muikkutori ja kylpylähotelli hojo hojo. Akkalansalmen lossi ja jyrkkäset.
Ei siellä kyllä kylpylää ole. Taidepitäjänä haluaa profiloitua. Ankea asua, ainakin 90-luvulla teininä.
Mukava rauhallinen paikka jos haluaa pysyä kaukana monikulttuurisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä kyllä kylpylää ole. Taidepitäjänä haluaa profiloitua. Ankea asua, ainakin 90-luvulla teininä.
Miksi koit sen ankeaksi paikaksi asua? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaseutua. Joku kylpylä siellä on vissiin. Muuten ei siellä ole mitään ja Iisalmessa on palvelut. Olen käynyt monesti Lapinlahdella, mutta en tiedä miksi. Mun isä on tykännyt ajella siellä päin ja huvikseen on siellä ajeltu joskus.
Kiitos kun jaksoit vastata :) Olenkin saanut käsityksen, että on maaseutua, mutta kaunis luonto vaikuttaisi olevan sielläpäin. Väisälänmäki vaikuttaisi vierailemisen arvoiselta paikalta. ApOn todella kaunis luonto, kuten muuallakin Pohjois-Savossa. Lapinlahdella voi ehkä asua, jos jaksaa ajella autolla hoitamaan asioita muualle. Jos tykkää olla paljon luonnossa ja luonnon keskellä ja ettei ympärillä ole paljoa muita ihmisiä, Lapinlahti voi olla hyvä paikka asua.
Vierailija kirjoitti:
Lapinlahdella on Suomen suurin muikkutori ja kylpylähotelli hojo hojo. Akkalansalmen lossi ja jyrkkäset.
Akkalansalmen yli menee nykyään silta.
Jumalaa pelkääviä metsäläisiä jotka puhuvat kaikista pahaa, joista vain pystyy puhumaan pahaa. Sama homma kaikkialla Suomessa alle kymppitonnin tuppukylissä.
Kyläpahanen lähellä Iisalmea. Toki Kuopio on lyhyen ajomatkan päässä, mutta kuuluu kuihtuviin kuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Olikos tuolla ne ihmeen romufestarit, joilla myydään täysin käyttökelvotonta romua? Sellaista kuulin yhdeltä, joka oli käynyt niillä romumarkkinoilla. Kertoi, ettei mitään ostettavaa löytynyt, kun kaikki oli käyttökelvotonta ja turhaa eli kirjaimellisesti romua.
Tunnettu mm. erittäin runsaasta määrästä mt-ongelmaisia. Taidelukio ja jotain muita taidejuttuja siellä on, ihan täyttä maaseutua ja kaukana kaikesta. Luonnonrauhaa toki on tarjolla ja väestö pääosin ihan paljasjalkaisia savolaisia, paitsi sinne taidelukioon voi hakeutua jokunen muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustasta sinne menevän tien varrella on kesäisin pieni koju josta itsepalvelumyyntinä hunajaa. Käykää ostoksilla.
Pieni ja kuollut. Emil Halosen kotipaikka joten siellä on se museo. Matin ja Liisan asema Juhani Ahon muistoksi ja Ennenwanhaan Valion juustola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustasta sinne menevän tien varrella on kesäisin pieni koju josta itsepalvelumyyntinä hunajaa. Käykää ostoksilla.
Joo, tuo pieni hunajapuoti on ihana 😍 Luovassa puussa (kahvila) suosittelen myös käymään!
Vierailija kirjoitti:
Tunnettu mm. erittäin runsaasta määrästä mt-ongelmaisia. Taidelukio ja jotain muita taidejuttuja siellä on, ihan täyttä maaseutua ja kaukana kaikesta. Luonnonrauhaa toki on tarjolla ja väestö pääosin ihan paljasjalkaisia savolaisia, paitsi sinne taidelukioon voi hakeutua jokunen muukin.
Hmm.. onpa jännä ilmiö. Miksiköhän juuri sielläpäin on mt-ongelmia noin paljon? Toisaalta onhan niitä joka puolella.. Ap
Kiitos, kun olette jakaneet tänne kokemuksianne! Savolainen (mielen)maisema jotenkin kiehtoo itseäni, vaikka olen itse Oulusta. Monesti miettinyt muuttoa sinne päin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö siellä on Honkaharjun tanssilava?
Honkaharjulla ei ole tanssittu kai kymmeniin vuosiin enää. 90-luvulla siellä saattoi huvitella koko suku, kun oli erikseen tanssilava ja disko.