Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikka on Lapinlahti Pohjois-Savossa?

Vierailija
15.11.2023 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savossa on ihmeellisen paljon mt-ongelmia ihmisillä.

Itselläkin kokemusta. 

Vierailija
22/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savossa on ihmeellisen paljon mt-ongelmia ihmisillä.

Itselläkin kokemusta. 

No missä ei ole, pkseudulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun olette jakaneet tänne kokemuksianne! Savolainen (mielen)maisema jotenkin kiehtoo itseäni, vaikka olen itse Oulusta. Monesti miettinyt muuttoa sinne päin. Ap

Joskus aikanaan olen harkinnut Kuopio-Iisalmi- seudulle muuttamista. Enää en muuttaisi, koska Keski-Suomesta ja alempaa on paremmat kulkuyhteydet muualle Suomeen. Muuten esimerkiksi Iisalmi on parhaimpia paikkoja, missä olen ikinä käynyt Suomessa lomailemassa. Luonto on nättiä ja hyvät palvelut. 

Vierailija
24/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut että täällä olisi hulluja sen enemmän kuin muuallakaan missä olen asunut. Metsä ja vesistö on lähellä, sekä kaikki tarpeellinen ruokakaupoista rautakauppaan. Alko ja muutama kahvilakin on ja erikoisemmat tavarat löytyy netistä niin kuin muuallakin.

Vierailija
25/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinlahden Linnut edusti paikkaa kunniakkaasti.

Vierailija
26/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä sisäänpäin kääntyneitä umpimielisiä persuja.

Vierailija
27/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten edustanut.

Vierailija
28/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eekös Hojo-Hojo oo Tuusniemellä eekä Lapillahella?

Vierailija
29/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eekös Hojo-Hojo oo Tuusniemellä eekä Lapillahella?

No on. Ee ou Lapillahella mittään kylypylöetä.

Vierailija
30/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo siellä kylpylää ja väisälänmäki ihan paskapaikka.

Vierailija
31/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnettu mm. erittäin runsaasta määrästä mt-ongelmaisia. Taidelukio ja jotain muita taidejuttuja siellä on, ihan täyttä maaseutua ja kaukana kaikesta. Luonnonrauhaa toki on tarjolla ja väestö pääosin ihan paljasjalkaisia savolaisia, paitsi sinne taidelukioon voi hakeutua jokunen muukin. 

Hmm.. onpa jännä ilmiö. Miksiköhän juuri sielläpäin on mt-ongelmia noin paljon? Toisaalta onhan niitä joka puolella.. Ap

En tiedä, kuulemani mukaan siellä sitä on vielä enemmän kuin muissa vastaavissa taajamissa lähiseudulla. Ehkä ne taidejutut vetää puoleensa sellaisia ahdistumiseen taipuvaisia taiteilijasieluja? Mutta tuskin se sinne muuttavan elämää suuremmalti haittaa. 

Vierailija
32/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun olette jakaneet tänne kokemuksianne! Savolainen (mielen)maisema jotenkin kiehtoo itseäni, vaikka olen itse Oulusta. Monesti miettinyt muuttoa sinne päin. Ap

Miksi? Oulu on savolaisten Ameriikka. Huomattava osa Oululaista on savolaista alkuperää. Moni ameriikkasn matkaaja jäikin pysyvästi Ouluun.

Vierailija
33/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Lapinlahti  on mielisairaala Helsingissä.

Vierailija
34/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pikkukunta Lapinlahti on. Helppo lähteä halutessaan myös reissuun, junat kulkee eikä lentokenttäkään (Rissala) ole kaukana.

Hyvä paikka ihmiselle, joka tykkää luonnosta. Myös taidetta on tarjolla.

Vierailija
35/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen perseenreikä

Vierailija
36/55 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Savon ja itäsuomen alueen köyhyys ja vähäiset elinkeinomahdollisuudet ovat omiaan lisäämään mielenterveysongelmia, syrjäytymistä ja muita negatiivisia asioita. Täällä ei ole paljon positiivisia juttuja. Kuopio on kasvukeskus, mutta yliopistokaupunkina Kuopiossa on paljon tätä ylimielistä ja töykeää kokoomuslaista vastenmielistä porukkaa joka pikemminkin lisää kuin vähentää mielenterveysongelmia.

Vierailija
37/55 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Savon ja itäsuomen alueen köyhyys ja vähäiset elinkeinomahdollisuudet ovat omiaan lisäämään mielenterveysongelmia, syrjäytymistä ja muita negatiivisia asioita. Täällä ei ole paljon positiivisia juttuja. Kuopio on kasvukeskus, mutta yliopistokaupunkina Kuopiossa on paljon tätä ylimielistä ja töykeää kokoomuslaista vastenmielistä porukkaa joka pikemminkin lisää kuin vähentää mielenterveysongelmia.

Täällä on ihan riittävästi töitä tekijöille. Nyky yhteiskunta on mennyt niin monimutkaiseksi, ettei kaikille riitä töitä ja jotkut työt ovat sellaisia ettei kaikkien rahkeet riitä, asuinpaikasta riippumatta. Kuopio on kuten sanot, paitsi se mikään kasvukeskus ole. Liittää vaan ympäröiviä kuntia itseensä ja jättää oman onnensa nojaan. 

Vierailija
38/55 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiseutupitäjä, mutta olen tyytyväinen että tuli lähdettyä ja juurruttua tänne Espooseen aikoja sitten.

Vierailin monta kertaa vuodessa, silloin kun vielä sukua oli elossa. Nyt vain hautausmaat.

Siellä on yksi erinomainen, pieni vaatekauppa, josta saa palvelua. 

Muutoin Kuopiokin mennyt ihan kuolleeksi, varsinkin sunnuntaisin. Savolaisista tullut happamia, palvelukyky kadonnut.

Vierailija
39/55 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialue säästää ja keskittää kohta palveluita rajusti. Pienet kunnat jäävät ilman omaa terveyskeskusta, tai se on vaan joskus auki. En muuttaisi enää pieneen kuntaan asumaan, kohta on useita kymmeniä kilometrejä terveyspalveluiden äärelle.

Vierailija
40/55 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa pienissä kunnissa on? Ei tuolla terkkarillakaan tarvitse alvariinsa juosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän