Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skitsofrenia?

Vierailija
15.11.2023 |

Tosiaan, tein jo yhden aloituksen joka poistettiin. Haluaisin kuitenkin kuulla lisää ihmisten mielipiteitä ja mahdollisesti omakohtaisia kokemuksia. 

Ikää mulla on 19 vuotta. Minulla on todettu keskivaikea masennus, josta olen kärsinyt yläasteikäisestä asti. Oireilin jo ala-asteen lopulla mutta silloin minua ei tutkittu tarkemmin. Uskon että olin jo silloin masentunut. Kuolemaan liittyviä ajatuksia oli jo niihin aikoihin, mutta ne voimistuivat yläasteella niin että aloin jo konkreettisesti suunnitella itsemurhaa. 

Nyt viime aikoina itsetuhoiset ajatukset ovat mielestäni muuttuneet. Ikäänkuin sisälläni asuisi joku "demoni" joka sitten "riivaa" minut välillä ja ottaa minusta vallan. Se saa minut uskomaan, että minun on PAKKO tappaa itseni eikä muita vaihtoehtoja ole. Olen suunnitellut kaiken valmiiksi, ja se on vain ajan kysymys, milloin toteutan suunnitelmani. 

Sillon kun tuo "demoni" ottaa minusta vallan, koko mieleni täyttyy ajatuksista siitä miten tapan itseni. En saa hetkeäkään rauhaa noista ajatuksista.

En tiedä onko sillä vaikutusta asiaan, mutta aloitin viime keväänä kannabiksen polton. Poltin 2-5 kertaa viikossa aina lokakuun loppuun asti. Muutaman kerran olen nähnyt harhoja kun olen poltellut. 

Mitään harhoja ei kuitenkaan selvinpäin ole koskaan ollut. 

Kuulostaako tämä teidän mielestä joltain lievältä skitsofrenialta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelet, niin käy kouluterkalla ja kerro sille nuo asiat. Hän osaa neuvoa eteenpäin.

Vierailija
22/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuuostat exältä joka muutti pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon vaan ja kannabis pois. Olet sen verran nuori että ainakin huumejutuista pääsee terveen oloisena eroon (?). Tarvittaessa vaihda kavereita/maisemaa.

Vierailija
24/24 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta skitsofrenialta eikä myöskään kannabispsykoosilta, luultavasti masennus pahentunut. Uni ja säännöllisyys tärkeää, hae tarvittaessa apua. Yritä pysyä liikkeessä, ja olla antamatta liiaksi valtaa omille ajatuksille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi