Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skitsofrenia?

Vierailija
15.11.2023 |

Tosiaan, tein jo yhden aloituksen joka poistettiin. Haluaisin kuitenkin kuulla lisää ihmisten mielipiteitä ja mahdollisesti omakohtaisia kokemuksia. 

Ikää mulla on 19 vuotta. Minulla on todettu keskivaikea masennus, josta olen kärsinyt yläasteikäisestä asti. Oireilin jo ala-asteen lopulla mutta silloin minua ei tutkittu tarkemmin. Uskon että olin jo silloin masentunut. Kuolemaan liittyviä ajatuksia oli jo niihin aikoihin, mutta ne voimistuivat yläasteella niin että aloin jo konkreettisesti suunnitella itsemurhaa. 

Nyt viime aikoina itsetuhoiset ajatukset ovat mielestäni muuttuneet. Ikäänkuin sisälläni asuisi joku "demoni" joka sitten "riivaa" minut välillä ja ottaa minusta vallan. Se saa minut uskomaan, että minun on PAKKO tappaa itseni eikä muita vaihtoehtoja ole. Olen suunnitellut kaiken valmiiksi, ja se on vain ajan kysymys, milloin toteutan suunnitelmani. 

Sillon kun tuo "demoni" ottaa minusta vallan, koko mieleni täyttyy ajatuksista siitä miten tapan itseni. En saa hetkeäkään rauhaa noista ajatuksista.

En tiedä onko sillä vaikutusta asiaan, mutta aloitin viime keväänä kannabiksen polton. Poltin 2-5 kertaa viikossa aina lokakuun loppuun asti. Muutaman kerran olen nähnyt harhoja kun olen poltellut. 

Mitään harhoja ei kuitenkaan selvinpäin ole koskaan ollut. 

Kuulostaako tämä teidän mielestä joltain lievältä skitsofrenialta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisitkö mitenkään käymään päivystyksessä?

Vierailija
2/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko yrittää hankkia hoitokontakti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabispsykoosi. 

Vierailija
4/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ainakin se polttelu.

Hae apua terveydenhuollosta.

Ehkä se päivystys tai lääkäri huomenna.

Nuo itsemurha-  ja tappoajatukset on aina hälytysmerkkejä. Auttava puhelin tai voitkos jutella jonkin kassa?

Vierailija
5/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk

Vierailija
6/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabispsykoosi. 

En oikein usko kun olen kohta kuukauden ollut polttelematta, ja silti ajatukset ei muutu. Ap

Vierailija
7/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabispsykoosi. 

En oikein usko kun olen kohta kuukauden ollut polttelematta, ja silti ajatukset ei muutu. Ap

Se voi jäädä päälle. Jos pohjalla on masennusta, nuoren aivot sekoavat helposti kannabiksesta. Aivoissa on luonnostaan kannabinoideja, joiden tasapaino järkkyy kun poltetaan. 

Olen elänyt ihmisen kanssa, joka oli kokenut tämän. 

Mene ja hae apua ennen kuin on liian myöhäistä. 

Vierailija
8/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joltain psykoottiselta häiriöltähän tuo kuulostaa, mutta näillä tiedoilla ei voi sanoa, että mikä. Hakeudu päivystykseen heti huomenna.

Vierailija
9/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös pakko-oireista, ettet saa irroitettua ajatuksia asiasta. Jos todellisuudentajusi on muuten normaali, niin kukn kuulostaa. Älä hyväksy mitään rankkoja diagnooseja.

Vierailija
10/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös pakko-oireista, ettet saa irroitettua ajatuksia asiasta. Jos todellisuudentajusi on muuten normaali, niin kukn kuulostaa. Älä hyväksy mitään rankkoja diagnooseja.

En usko että ap turhaan saisi mitään diagnoosia.

Vierailija
11/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa psykoottiselta masennukselta. Mene lääkäriin. Lopeta kannapiksen polttelu. Hae ihan oikeasti apua, koska voit parantua pysyvästi. Esim. sähköhoidosta on hyviä kokemuksia. Tehdään nukutuksessa, ei satu ja auttaa nopeasti.

Vierailija
12/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin.

Vierailija
13/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö vielä koulua?

Vierailija
14/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö vielä koulua?

Käyn, vaikkakin huonolla menestyksellä. Ap

Vierailija
15/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutatte aloitusta?

Vierailija
16/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä ja sinun ei kannata todellakaan jatkaa kannabiksen käyttöä. 

Seurasin vuosikymmeniä kuinka tuttava käytti kannabista vaikka sai monta kannabispsykoosia joka vuosi. Lopulta hän alkoi uskomaan olevansa koko ajan telepaattisessa yhteydessä avaruusolion kanssa. Turha leikkiä omalla mielenterveydellä kun voi jättää huumeet käyttämättä ja pysyä ainakin vähän terveempänä. Jos on yhtään ongelmia valmiiksi, huumeet eivät tee terveemmäksi. 

Vierailija
17/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte aloitusta?

Varmaan samat jotka tekee joka viikko aloituksia joissa kehutaan kannabista. 

Vierailija
18/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ehkä adhd?

Vierailija
19/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vainoharhoja arjessa, niin tuskin skitsofreniaa. Uskoisin kyseessä olevan masennustila. 

Vierailija
20/24 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta skitsofrenialta tai psykoosilta ollenkaan jos tuo on ainoa, satunnainen siihen viittaava oireesi. Ehkä pahentunutta masennusta, ahdistusta, pakkoajatuksia. Kannabis voi kyllä vaikuttaa niihinkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän