Haluaisin vastauksen, miten Suomi toimii jos rajalle tulee ensi kuussa 10 000-30 000 ihmistä
Onko edessä täydellinen lamaantuminen, kaikki vain vyöryvät Suomeen emmekä tee mitään. Kun nuo ihmiset on Suomessa, ei heitä voi palauttaa takaisin venäjälle, me tiedämme jo että venäjä ei tule ottamaan yhtä ainutta ihmistä takaisin.
Kiitos jo vastauksista etukäteen, mielellään haluaisi näitä vastauksia päättäjiltä, mutta heiltä niitä ei saa. Saamme vain ulkoa opeteltua jargoniaa, tilanne on hallinnassa, työkalupakit on kunnossa. Olisi varmasti hyvä varautua ihan konkreettisesti tuohon skenaarioon, se meinaan voi olla edessä nopeammin kuin halusimme. Sekään ei ratkaise mitään siirretäänkö ihmiset 1-2 rajapisteelle. Se ongelma on siinä, että olemmeko oikeasti varautuneet, niin että me ihan konkreettisesti teemme jotain, meillä on resurssit tehdä jotain ja isoin ongelma on se, että ihmisten tulo Suomeen pitää estää kokonaan.
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä, minä ja me suomalaiset...aivan kuin me oltaisiin parempia kuin muut. Osoittakaa vähän empatiaa kauheuksia kokeneille.
Tunnen kyllä empatiaa, mutta en sinisilmäisesti. Tänne tulevilta odotan integroitumista yhteiskuntaan, aitoa halua elättää itsensä muulla kuin suomalaisten verovaroilla, ja elämistä lakien ja sääntöjen mukaan. Jos ei tähän ole halua tai kykyjä, kannattaa etsiä toinen maa, jossa voi vapaasti toteuttaa itseään haluamallaan tavalla. Ei suomalainenkaan voi mennä paperittomana s0maliaan ja vaatia siellä täyttä ylläpitoa veronmaksajien rahoilla.
Somalien laki varmaankin sallisi esim työnteon papereita odotellessaan mutta Suomen laki kieltää sen. Voivat pojat odotella helpostikin vuoden kaksi kun käsittelemme ja selvittelemme tapaustasi....Miksei kukaan puhu et meidän estolakia pitäisi hieman ...tarkastella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä, minä ja me suomalaiset...aivan kuin me oltaisiin parempia kuin muut. Osoittakaa vähän empatiaa kauheuksia kokeneille.
Tunnen kyllä empatiaa, mutta en sinisilmäisesti. Tänne tulevilta odotan integroitumista yhteiskuntaan, aitoa halua elättää itsensä muulla kuin suomalaisten verovaroilla, ja elämistä lakien ja sääntöjen mukaan. Jos ei tähän ole halua tai kykyjä, kannattaa etsiä toinen maa, jossa voi vapaasti toteuttaa itseään haluamallaan tavalla. Ei suomalainenkaan voi mennä paperittomana s0maliaan ja vaatia siellä täyttä ylläpitoa veronmaksajien rahoilla.
Minä taas odotan, että tänne tullaan laillisesti jos tullaan. Eli työviisumilla. Ei yritetä hyväksikäyttää systeemiä johon ei ole oikeutettu. Nämä Venäjän nyt tänne lähettämät kun eivät ole hädänalaisia eivätkä pakene yhtään mitään. Vaan ovat vain parempien taloudellisten mahdollisuuksien perässä. Mutta sitä varten on ihan oma systeeminsä, eli työluvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta missä on Nato?
Mentiin Natoon ja nyt on Kato? Mitenkä tässä näin kävi?
NATO on turva aseellista hyökkäystä varten.
Kai sen tajuat sentään?
Elikkä paikallinen konflikti...-))! Noo, näillä mennään sano mummu kun potkuri juuttu.
Jaaha. Rys sä näppisellä kirjoitettu.
RÖLLI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta missä on Nato?
Mentiin Natoon ja nyt on Kato? Mitenkä tässä näin kävi?
NATO on turva aseellista hyökkäystä varten.
Kai sen tajuat sentään?
Elikkä paikallinen konflikti...-))! Noo, näillä mennään sano mummu kun potkuri juuttu.
Jaaha. Rys sä näppisellä kirjoitettu.
RÖLLI.
Mitä käännöskonetta käytät työssäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kysymys pitäisi ohjaa presidentti ehdokkaille. Tietäisitte ainakin, ketä kannattaa äänestää.
Kyllä siinä Haavisto kiemurtelis tukalasti ja käsiä kovasti heiluttelis kun yrittäis puhua puuta heinää ottamatta kantaa asiaan :D
Noiden joukossa on rikollisia, takuu varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kysymys pitäisi ohjaa presidentti ehdokkaille. Tietäisitte ainakin, ketä kannattaa äänestää.
"...pitäisi ohjata presidenttiehdokkaille"
minä soomi puuh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä kun palestiinilaisalueilla on menossa valtava humanitäärinen hätätila ja muslimimaa Egypti pisti kylmän rauhallisesti rajan kiinni vaikka tulossa olisi muslimiväestöä.
On se kumma kun Eva ja Li on tästäkin ihan hiljaa, kai se sitten heille ihan Ok.
No kun se kansainväliset säännöt koskevat vain ja ainoastaan Suomea. Kaikki muut maat soveltavat niitä ja rikkovatkin niitä ja tarpeen mukaan irtisanovat sopimuksia. Mutta Suomi ei kykene sellaiseen. Meidän pitää olla kilttejä ja kuuliaisia, vaikka se maksaisi mitä ja vaikka se tuhoaisi Suomen.
Niin, se on sitä imagonrakentamista, jotta kuuluttaisiin ns länsimaihin. Suomen kohdallahan sitä länsimaisuutta on aina epäilty ja huono itsetunto näkyy sitten ns pinko-asenteena eli aina pitää olla luokan paras ja tunnollisin. Joku Tanska tekee mitä haluaa, kukaan ei koskaan epäile, etteikö se olisi länsimaa. Mutta suomalaisten on esitettävä ruotsalaisille ja ennen kaikkea USA:lle, että länteen päin ollaan kallellaan ja noudatetaan kaikkia sääntöjä. Joita USA tietysti itse rikkoo räikeästi heti jos sen etu vaatii. On aina rikkonut ja tulee rikkomaankin. Tämä on sellaista lastentarhameininkiä tämä maailmantason kukadiggaaketä ja tonkanssamäenleiki- jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka ymmärtää pyytää t-paikkaa pääsee sisään. Oikeus hakea sitä on kansainvälisen lain takaama, eikä ihmisten tuloa voi estää vaikka kuinka olisi persukiukkua.
Puola taisi estää.
Puola, Unkari, Kreikka totesivat että pelkkä taikasana "asylym" ei riitä. Suomessa viher-vas oli järkyttynyt tästä ja ihmisoikeus harrastelijat kuten M. Scheinin suorastaan kauhuissaan.
Ministeri Mari Rantanen totesi ykskantaan ettei mikään kansainvälinen sopimus tarkoita että valtio olisi velvoitettu "itsemurhaan". Hallitus kuitenkin päättää mitä tehdään ja nykyään hallituksen kuoroa johtaa Orpo. Toivotan hänelle voimia, onnea ja menestystä (vaikka luottoni häneen on välillä vähän heikkoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somalien laki varmaankin sallisi esim työnteon papereita odotellessaan mutta Suomen laki kieltää sen. Voivat pojat odotella helpostikin vuoden kaksi kun käsittelemme ja selvittelemme tapaustasi....Miksei kukaan puhu et meidän estolakia
Kuinkas paljon Suomessa on töitä joita voi tehdä ilman kielitaitoa (edes englannin)?
Ja rikollisuus, kuten merirosvous eivät kelpaa "työn tekemisen" joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somalien laki varmaankin sallisi esim työnteon papereita odotellessaan mutta Suomen laki kieltää sen. Voivat pojat odotella helpostikin vuoden kaksi kun käsittelemme ja selvittelemme ta
Suomessa ei ole havaittu minkäänlaista merirosvousta. Eli nyt menee yli hilseen viestisi.
Venäjä on aina ollut maailman paras shakissa joten ovat miettineet Suomen siirrot jo etukäteen rajojen osalta.
Jos kaikki raja-asemat suljetaan jatkossa yksi reitti olisi myös Suursaaren kautta Kotkaan, Venäjä kuskaa ihmiset Suursaareen antaa heille (moottori)veneet ja käskee soutamaan/moottorimaan Suomeen, tosin nyt on jo melko talvinen keli mutta sulan aikaan ei mikään mahdottomuus Suursaari on senverran lähellä Suomea
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on aina ollut maailman paras shakissa joten ovat miettineet Suomen siirrot jo etukäteen rajojen osalta.
Jos kaikki raja-asemat suljetaan jatkossa yksi reitti olisi myös Suursaaren kautta Kotkaan, Venäjä kuskaa ihmiset Suursaareen antaa heille (moottori)veneet ja käskee soutamaan/moottorimaan Suomeen, tosin nyt on jo melko talvinen keli mutta sulan aikaan ei mikään mahdottomuus Suursaari on senverran lähellä Suomea
Tai sitten joku vuoti tiedon venäjälle, sekin mahdollisuus on pakko ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät pistä Ukrainaan sotaan?
Venäjä myös laittaa kolmansien maiden miehiä taistelemaan äiti venäjän puolesta ja houkuttelevat heitä maahansa ja antavat heinäseipään aseeksi,tapelkaa saatte tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somalien laki varmaankin sallisi esim työnteon papereita odotellessaan mutta Suomen laki kieltää sen. Voivat pojat odotella helpostiki
Ei toki, mutta kavereilla on toki CV:ssa.
Kyllä ne metsän läpi voi tulla vaikka kaikki raja-asemat olis kiinni. Suomessa on niin paljon korpirajaa. Ei tarvi mihinkään merelle mennä. Ei metsässä raja ole merkattu kuin jatkuvalla aukeakaistaleella.
Tähän sopisi nyt ne 30 asteen pakkaset, koko itärajalle.
Tervetuloa kylmään maailmaan ja kannattaa avata silmät,suurin osa maapallon maista on venäjän kaltaisia, eli kuin villi länsi 1700-luvulla myös ne monet turistimaat lämpimine palmurantoineen missä ihmiset lomailee.