Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokkoset lanseerasi tamponit miehille

Vierailija
15.11.2023 |

Mitäs mieltä, eikö ole hienoa että suomalainen firma Vuokkoset on rohkeasti lanseerannut tamponit nyt myös vaginan omaaville miehille!

https://vuokkoset.fi/oma-keho/vuokkoset-for-men-tamponi

Kommentit (1123)

Vierailija
1021/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormoneista kun vuosia olen hormoniongelmieni vuoksi joutunut opiskelemaan: 

Miehillä ja naisilla on omat hormoninsa, hiukan myös vastakkaisen puolen.

Esimerkiksi biologiselle miehelle EI kuulu pääasiassa estrogeeni.

Transnaisille kun annetaan uudeksi päähormoniksi estrogeeniä niin estrogeeni syövät yleistyvät biologisilla miehillä.

Transmiehille taas uusi päähormoni testosteroni aiheuttaa omat ongelmansa.

Alkanut tuntumaan että Wokesta tykkäävillä on pieni älykkyysosamäärä. Ja egon pönkittäminen sekä julkisuus.

Tähän lisään Google löydön transmiehille:

Testosteronihoidon turvallisuuteen liittyviä huolenaiheita ovat hirsutismin, aknen, käyttäytymis- ja persoonallisuuden muutosten, rintasyövän, kohdun limakalvon syövän, maksatoksisuuden ja mahdollisesti haitalliset vaikutukset sydämen ja luuston terveyteen.

Luonto ei tee erehdyksiä.

Vierailija
1022/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta on olemassa ihan lääketieteellisiä tutkimuksia päinvastoin.

Ensimmäinen maa joka aloitti 50- luvulla sukupuolen korjaukset oli ruotsi .

Ja sieltä asti on tietoa siitä kuinka sukupuolen korjaus vähensi masennusta ja itsemurha riskiä. 

Itse mieluummin kuolisin kun pitäs väkisin elää naisena. 

T. Transmies.

Ja nyt on hyvä olla, niin kysyn miks en saa sun mielestä elää näin?

Ja niin en sun lupaa tai mielipidettä edes kysy. 

Transfobinen väärin ajattelija fasisti urpo

Itse asiassa on laaja ruotsalainen tutkimus, jonka perusteella transhoidot pikemminkin lisäävät itsetuhoisuutta ja ongelmakäyttäytymistä. Lisäksi transhoitoja tehdään koko ajan nuoremmille ja kevyemmin perustein. Suomessakin vaaditaan blokkerihoitojen vapauttamista lapsille ja itsemäärittelyn laajentamista alaikäisille, vaikka sosiaalisen transition lukitsevan ajattelua transition suuntaan. Maailmalla on jo tutkimustuloksia jopa 30 prosentin katumisluvusta, Suomessa katujia arvellaan olevan 5-10 prosenttia. Luvut senkun nousevat, mitä nuorempia ja mitä löyhemmin perustein transiutetaan. -eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu jo.

Vuonna 2001 suomen yhdistetyn hiihdon miestenjoukkue käytti naisten siteitä.

Vierailija
1024/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sieltä asti on tietoa siitä kuinka sukupuolen korjaus vähensi masennusta ja itsemurha riskiä. 

T. Transmies.

Sairaushan tuo on siinä missä muutkin mielensairaudet ja jos sen hoitoon auttaa tampooni tai hormoonit niin ongelmiahan ei silloin enää ole. 

Vierailija
1025/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja jos joku ajattelee tai kokee eri tavalla kuin sinä, on tämä sinulle ongelmaksi, koska..?"

Mitä ongelmia voisikaan seurata siitä, että muu yhteiskunta pakotetaan aistihavaintojen ja fyysisen todellisuuden vastaiseen toimintaan ja toimimaan sukupuoliharhaisten validointiautomaattina...? Transiushan ei ole yksilön, vaan koko yhteisön projekti. Trans lakkaa olemasta, jos muut eivät usko ja validoi hänen sukupuolifantasiaansa.

Ei kukaan ole pakottanut ketään tekemään yhtään mitään. Huomaatko, sinäkin saat ihan vapaasti olla umpimielinen pässi eikä kukaan ole sinulta ottamassa mitään pois.

Naiseuden ja lesbouden määritelmä on jo otettu pois. 

Ei ole. Täältä löyty

Eihän sitä päältä päin tiedä, onko jollakin kohtu vai ei. Toisilla on ollut esim.kohdunpoisto. Ja on aika härskiä puhua menstruoivista ihmisistä, kun et esim teineistä tiedä, kellä on menkat alkanut ja kellä ei. Samoin aikuisissa naisissa on paljon ihmisiä, ketkä ei menstruoi. Kuka sitä omaa kuukautistilannetta haluaisi tuntemattomille tai edes tutuille mainostaa. Sekä myös kohdunpoistot ovat henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu kellekkään.

Olemme naisia, emme genitaalejamme. Ällöttävää, jos aletaan kutsua vulvalliseksi yms.

Vierailija
1026/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne työnnetä nenään :D

Vierailija
1027/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Transmies.

En ole varma kenelle tässä nyt vastaat, mutta: transsukupuolisten elinajanodote on toimivallakin transhoitojärjestelmällä vain noin 70 vuotta, eli huomattavasti matalampi kuin keskimäärin (+80 vuotta). Tämä ei enää ole selitettävissä yhteiskunnan transfobialla, vaan yksiselitteisesti lääketieteellisten hoitojen haittavaikutuksilla. Toki elinikä on pienempi maissa, joissa terveydenhuolto ei (yleisestikään) pelaa, jolloin transhoitoja rahoitetaan rikollisuudella/päihdekaupoilla/prostituutiolla, siis elämänvalinnoilla joissa henki lähtee muutenkin helpolla.

Kuka on kieltänyt sinua elämästä niin kuin haluat? Täysi-ikäisenä se voi olla vaikka äitisi, eikä sillä ole hulihumpan merkitystä siihen, mitä oikeasti saat tai et saa tehdä. Laki voi tietyissä rajoissa tulla vastaan. 

Vierailija
1028/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitsi mua ärsytti eilen töissä kun eräs otti tämän asian puheeksi. Hän ihmetteli, minne miehet tunkevat tamponin ja sanoi, että ei kai nyt sentään p e r ä reikään? Sanoin moneen kertaan, että tässä tarkoitetaan varmasti sitä, että joku tuntee olevansa mies, mutta omaa naisen sukuelimet. Hän hoki, kuinka miehillä on miesten vehkeet ja naisilla naisten... Ei lainkaan tajunnut tätä uutista.

Vierailija
1029/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa sukupuolenkorjausleikkauksessa käy noin 60 ihmistä vuodessa. Määrät ovat siis todella pieniä. Olisiko ollut järkevämpää vaikka tehdä tamponi sinisilmäisille tai liilasilmäisille?

Mietin samaa, tällaisista lanseerauksista saa käsityksen, että asia koskettaisi vähintään kymmeniä tuhansia ihmisiä vuodessa.

Vierailija
1030/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä aijon toivoo joka kaupan valikoimaan :D yllätetään ne kysynnällä

Vierailija
1031/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Transmies.

ei sullakaan mitään menkkoja silti oo urpo :D ja voiko väärin ajatella? siitä ollaan samaan mieltä että toisilta se pitäs kieltää.

Vierailija
1032/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kai lähinnä hyväksynnän eleestä transmiehiä kohtaan. Jos näitä ilmestyy kauppoihin, suurin osa menee vitsilahjoiksi. Se kai ei ollut tarkoitus

Vierailija
1033/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on kai lähinnä hyväksynnän eleestä transmiehiä kohtaan. Jos näitä ilmestyy kauppoihin, suurin osa menee vitsilahjoiksi. Se kai ei ollut tarkoitus

Ja vitsilahjoiksi onkin ihan ok. Nämä "miestamponit" on silti mun mielestä erittäin mauttomia GDstä kärsiviä bionaisia kohtaan, kun niitä markkinoidaan heidän nimissään. Julmaa pilailua jolla ei ole mitään tekemistä hyväksynnän kanssa. 

Vierailija
1034/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olemme naisia, emme genitaalejamme."

Ja kaikki tietävät, että ainoastaan naiset menstruoivat, ovat raskaana ja synnyttävät, vaikka kaikki eivät siihen syystä tai toisesta pystykään. Mikään kielileikki, rikosoikeudellinen tai sosiaalinen rangaistus ei poista sitä tosiasiaa. Paatuneinkin vihervassarimies tietää, mikä nainen on, kun häntä panettaa tai kun hän haluaa jälkeläisen. Vihervassarimiehen suusta onkin kuultu, että "transnainen on täysi nainen, paitsi seurustelumielessä."

Vierailija
1035/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitsi mua ärsytti eilen töissä kun eräs otti tämän asian puheeksi. Hän ihmetteli, minne miehet tunkevat tamponin ja sanoi, että ei kai nyt sentään p e r ä reikään? Sanoin moneen kertaan, että tässä tarkoitetaan varmasti sitä, että joku tuntee olevansa mies, mutta omaa naisen sukuelimet. Hän hoki, kuinka miehillä on miesten vehkeet ja naisilla naisten... Ei lainkaan tajunnut tätä uutista.

Miksi Vuokkoset sitten mainostavat tuotetta miehille, vaikka se on tarkoitettu transmiehille, eli biologisille naisille? Mies ja transmies, eli transidentifioituva nainen, ovat täysin eri asioita. Jos joku haluaa esimerkiksi seksuaalisesti miehiä, niin ei hän ole kiinnostunut transmiehistä, ellei sitten ole bisse tai panseksuaali.

Vierailija
1036/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa sukupuolenkorjausleikkauksessa käy noin 60 ihmistä vuodessa. Määrät ovat siis todella pieniä. Olisiko ollut järkevämpää vaikka tehdä tamponi sinisilmäisille tai liilasilmäisille?

Mietin samaa, tällaisista lanseerauksista saa käsityksen, että asia koskettaisi vähintään kymmeniä tuhansia ihmisiä vuodessa.

Transit ovat häviävän pieni porukka yhteiskunnalliseen vaikutusvaltaansa ja näkyvyyteensä nähden. Miettikää vaikka kuinka monta vuosikymmentä homoseksuaalit kampanjoivat tasa-arvoisen avioliittolain puolesta ja mitä suunsoittoa joutuivatkaan kuulemaan. Transit saivat yleisen sukupuolenvaihtolain jokaiselle, myös ei-transeille, ihan parissa vuodessa. Ja ainoastaan persut ja kristilliset uskalsivat pistää vastaan, vaikka yleisen itsemäärittelyn vastustamiseen on vedenpitävät perusteet.

Vierailija
1037/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näiden mielisairaiden aivopestyjen naisten harhoja tuetaan, miksei heitä ohjata hoitoon psykiatrille?

Vierailija
1038/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorempana kovaa kipuilua oman sukupuoleni kanssa. Uskon sen johtuneen siitä, että olen lesbo ja sisäistänyt naisvihaa siinä vuosien varrella. Olen aina halunnut olla poika ja suku on muutenkin täynnä miehiä. Kun keho alkoi muuttumaan murrosiässä, ahdistuin entistä enemmän. En pystynyt koskemaan itseäni kunnolla esim. suihkussa peseytyessäni, en pystynyt katsomaan itseäni alasti peilistä ja kuukautiset olivat henkisesti todella raskaat. Tätä jatkui vuosien ajan eikä siinä vaiheessa olisi tullut mieleenkään tunkea mitään tamponia yhtään mihinkään. Joten ihmettelen suuresti, että minkä takia on tehty miesten _tamponi_? Miksei miesten kuukautisside? Koska kuka sellainen, jolla on vaikeuksia naissukupuolensa kanssa, haluaa tunkea tamponia yhtään mihinkään? En tiedä ketkä ovat näiden tamponien kohderyhmää, mutta epäilen suuresti, että sitä olisivat oikeat transmiehet. 

Aamen, ramen. Bissenä samat kokemukset nuorena. En todellakaan olisi tunkenut yhtään mitään sisääni teininä, vieläkin menkkabokserit voittaa kuukupin (vaikka sitäkin olen oppinut iän myötä käyttämään). Tamponi on kieltämättä erikoinen tuotevalinta silloin jos asiakasryhmä on transmiehet...

Vierailija
1039/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sulla ei oo mitään käsitystä siitä, miltä tuntuu syntyä väärään kehoon, joten mitäpä, jos yksinkertaisesti ette puhu asiasta mistä ette ymmärrä. 

Kyllä mäkin synnyin väärään kehoon. Mulla on sairaan ruma nenä, leveä perse, liian pienet rinnat ja paljon muutakin sellaista, joka ei vastaa todellista identiteettiäni. Voisiko yhteiskunta maksaa mulle kasan kauneusleikkauksia, jotta saisin sellaisen kehon joka vastaa sisintä olemustani?

Vierailija
1040/1123 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sulla ei oo mitään käsitystä siitä, miltä tuntuu syntyä väärään kehoon, joten mitäpä, jos yksinkertaisesti ette puhu asiasta mistä ette ymmärrä. 

Kyllä mäkin synnyin väärään kehoon. Mulla on sairaan ruma nenä, leveä perse, liian pienet rinnat ja paljon muutakin sellaista, joka ei vastaa todellista identiteettiäni. Voisiko yhteiskunta maksaa mulle kasan kauneusleikkauksia, jotta saisin sellaisen kehon joka vastaa sisintä olemustani?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä