Vuokkoset lanseerasi tamponit miehille
Mitäs mieltä, eikö ole hienoa että suomalainen firma Vuokkoset on rohkeasti lanseerannut tamponit nyt myös vaginan omaaville miehille!
Kommentit (1123)
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan tavallisena naisena harkinnut jo nuoresta asti kohdunpoistoa, koska kuukautiset ovat olleet yhtä helvettiä minulle alusta asti. En ole koskaan halunnut myöskään lapsia hankkia, joten minulle kohtu on käytännössä täysin turha. En vain ole saanut aikaiseksi hankkiutua tuollaiseen operaatioon, kun aina on ollut muutakin tekemistä.
Mutta ihmettelen sitä, että miksi transmiehet eivät käy tekemässä kohdunpoistoa, vaikkeivät värkkejään muuten lähtisikään muokkaamaan? Ehkä sinulta tai joltain muulta gender-ideologilta löytyy vastaus tähän.
Monethan käy. Mutta kun siihen transprosessiin voi mennä esim. 6 vuotta aikaa. Nyt kun on uusi translaki, niin sukupuoli on lähinnä ilmoitusasia, mutta (ihan syystäkin, osin) mitään leikkauksia ja muita ei tehdä ihmisille ihan tosta vain.
Tuohan on oiva tapa erottautua ja mainostaa olevansa transmies eli leikelty nainen. Jos 'mies' ostaisi normaaleja tamponeja niin olettamus olisi että ostaa niitä jollekin muulle.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen transmies ja ihan yhtä mies, kun kaikki miehet ja kellään muulla ei ole oikeutta määritellä sitä kuka tai mikä olen.
Olen saanut enemmän naisiakin varmaan osa miehistä kateellisia, kun eivät osaa olla yhtä herrasmiehiä.
Seksissäkin olin parempi, kun sain naiselle organismin mitä biologisesti mies ei ollut koskaan saanut, joten on teillä "oikeasti" miehillä aiheutta pelätä, sillä minä vien teidän naiset.hahahaaa.
Komea ja älykäs ja kohtelias, sitä mitä sinä et pysty olemaan koskaan.
Mä oon sitä mitä haluan ja ylpeä siitä .
En sano ettei se ole sulta pois, koska onhan se.
Sori vaan mutta ei miehuuteen kuulu mitkään kuukautiset tms.
Ei sulla ole mitään käsitystä siitä millaista on kasvaa mieheksi mutta toki voit omassa päässäsi kuvitella mitä haluat.
Kyseessä ei ole se etteikö jokainen saisi olla mitä on.
Muiden pakottaminen osallistumaan omaan sukupuoliperformanssiin ja identiteettinen vahvistamiseen ei toimi, koska muillakin on oikeus olla sellaisia kuin on.
Toiset uskovat biologiaan, toiset sanoihin ja silti kaikki voivat kunnioittaa toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Muiden pakottaminen osallistumaan omaan sukupuoliperformanssiin ja identiteettinen vahvistamiseen ei toimi, koska muillakin on oikeus olla sellaisia kuin on.
Toiset uskovat biologiaan, toiset sanoihin ja silti kaikki voivat kunnioittaa toisiaan.
Mihin kukaan on pakottanut sua osallistumaan, tai mikä niissä tamponeissa jotenkin ei kunnioittaisi cis-naisia? Sua ei ymmärtääkseni pakoteta ostamaan miehille suunnattuja kuukautissuojia, vai kuinka? Sulla on oikeus olla sitä sukupuolta, mitä koet olevasi, ja olla sitä mieltä, että se sun kokemus määräytyy sun biologiasta. Eihän kukaan käske sua osallistumaan mihinkään, annat vain toisten olla ja jatkat omaa elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa olisikin noin. Mutta jo kouluissa pienille lapsille opetetaan biologian vastaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin gynekologilleni, etten enää jaksa kolmatta raskautta, vaikka toivomme vauvaa. Kerroin, että olemme miehen kanssa keskustelleet asiasta ja sopineet miehen hoitavan nyt raskautumisen, raskauden ja synnytyksen sekä imettämisen.
Gynekologi väitti ettei se ole mitenkään mahdollista! Mitä hän mahtoi tarkoittaa, kun lehdissä lukee ihan päin vastaista?
Kannatta ilmiantaa Valviralle moinen transfobinen puoskari! Jotkut transnaisethan väittävät, ettei gynekään erota heidän arpionkaloaan aidosta tavarasta. Kuka uskaltaisi mennä sellaisen vastaanotolle...
Niin varmaan ja täydestä menee kuin väärä raha...😅
Vierailija kirjoitti:
Mies ja kuukautiset. Siinä sellainen sanapari, joka on pelkkää biologian häpäisyä. Kyllähän sitä ruiskeilla ja kirurgialla saa itsestään vaikka yksisarvisen näköisen, mutta siihen se jääkin. Transmies ei ole mies. Transmies on nainen, joka on testoa vetämällä saanut kroppansa kaaostilaan. Tieteellisesti tämä on totuus.
Hakevatko he kaupan pakasteosastolta sian tai naudan verta ja sitten neovaginaan ruiskulla ja päivän mittaan vuotavat sen siteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kukaan on pakottanut sua osallistumaan, tai mikä niissä tamponeissa jotenkin ei kunnioittaisi cis-naisia? Sua ei ymmärtääkseni pakoteta ostamaan miehille suunnattuja kuukautissuojia, vai kuinka? Sulla on oikeus olla sitä sukupuolta, mitä koet olevasi, ja olla sitä mieltä, että se sun kokemus määräytyy sun biologiasta. Eihän kukaan käske sua osallistumaan mihinkään, annat vain toisten olla ja jatkat omaa elämääsi.
Ei ole olemassa mitään cis-naisia, vaan ihan vaan olemme naisia ilman kissejä ja sissejä.
Ja sulla ei oo mitään käsitystä siitä, miltä tuntuu syntyä väärään kehoon, joten mitäpä, jos yksinkertaisesti ette puhu asiasta mistä ette ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tamponipakkaukset ovat jo nykyisellään varsin neutraaleja eikä erityisen naisellisia, miksi nämä samat pakkaukset ei siis kävisi heille? Se itse tamponihan nyt kuitenkin on täysin samanlainen.
Mutta mullakin kyllä on yksi toive: naisten tamponipakkauksista sitten yhtä tyylikkäät kuin miesten, kiitos! Vai pitääkö mun naisena ostaa miesten tamponeja saadakseni tyyliä??
Kyse on vain ja ainoastaan mainoskikasta. Joku designeri hokasi, että menstruation sanassa on sana men.
Mutta miksi meidän naisten kuukautiset on niin vähäpätöinen juttu, että pakettia ei juuri nenäliinapaketin designistä erota?
Mitä hemmetin väliä sillä pakkauksella on, lopettakaa jo.
En jaksa kaikkia kommentteja lukea, joten joku on varmaan tämänkin näkökulman tänne tuonut: olen ostanut aika monta tamponipakettia elämäni aikana, eikä niissä koskaan ole lukenut, että ne on tarkoitettu naisille. Pakkaukset ainakaan niillä merkeillä, joita minä olen käyttänyt, eivät mielestäni ole muutenkaan erityisen naisellisia tai tyttömäisiä, joten en ihan ymmärrä tätä ongelmaa. Jos joku kärsii siitä, että hänellä on menkat, koska hän ei halua olla nainen, niin ongelma on kyllä jossain muualla kuin tamponipaketissa tai tamponien markkinoinnissa.
Lisäksi olen ymmärtänyt, että sukupuoleen liittyvä ahdistus tulee ainakin osittain siitä, että ympäristö ja yhteiskunta liittää sukupuoleen tiettyjä ominaisuuksia, joita kaikki eivät koe omakseen. Tämän vuoksi en ymmärrä, miksi tällaisia leimoja sitten pitää vahvistaa. Jos jonkun pitää pönkittää sukupuoli-identiteettiään ostamalla vain naisille tai miehille tarkoitettuja ja väritettyjä tuotteita, niin se identiteetti on kyllä todella heikoissa kantimissa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa kaikkia kommentteja lukea, joten joku on varmaan tämänkin näkökulman tänne tuonut: olen ostanut aika monta tamponipakettia elämäni aikana, eikä niissä koskaan ole lukenut, että ne on tarkoitettu naisille. Pakkaukset ainakaan niillä merkeillä, joita minä olen käyttänyt, eivät mielestäni ole muutenkaan erityisen naisellisia tai tyttömäisiä, joten en ihan ymmärrä tätä ongelmaa. Jos joku kärsii siitä, että hänellä on menkat, koska hän ei halua olla nainen, niin ongelma on kyllä jossain muualla kuin tamponipaketissa tai tamponien markkinoinnissa.
Lisäksi olen ymmärtänyt, että sukupuoleen liittyvä ahdistus tulee ainakin osittain siitä, että ympäristö ja yhteiskunta liittää sukupuoleen tiettyjä ominaisuuksia, joita kaikki eivät koe omakseen. Tämän vuoksi en ymmärrä, miksi tällaisia leimoja sitten pitää vahvistaa. Jos jonkun pitää pönkittää sukupuoli-identiteettiään ostamalla vain naisille tai miehille tarkoitettuj
Ja jos joku ajattelee tai kokee eri tavalla kuin sinä, on tämä sinulle ongelmaksi, koska..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa olisikin noin. Mutta jo kouluissa pienille lapsille opetetaan biologian vastaisia asioita.
Missä kouluissa on biologian opetussuunnitelmassa biologian vastaisia asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei o
Tietysti on naisia jotka myös kokevat olevansa naisia. Valtaosa kaikista naisista on nimenomaan cisnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ja sulla ei oo mitään käsitystä siitä, miltä tuntuu syntyä väärään kehoon, joten mitäpä, jos yksinkertaisesti ette puhu asiasta mistä ette ymmärrä.
Kukaan ei synny väärään kehoon. Terapian avulla sitten voidaan tehdä töitä, että oppii hyväksymään synnyinsukupuolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei synny väärään kehoon. Terapian avulla sitten voidaan tehdä töitä, että oppii hyväksymään synnyinsukupuolen.
Entä miten saataisiin sinut ymmärtämään kielikuvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä miten saataisiin sinut ymmärtämään kielikuvia?
Toisia ei saa pakottaa omiin leikkeihinsä. Eikä tukemaan omia ehkä jopa vaihtuvia identiteettejään, joihin kaikki eivät pysty uskomaan/samaistumaan.
Asiat voi pitää omana tietonaan, niin kaikki saavat elää vapaasti omien arvojensa mukaan.
Mutta miksi meidän naisten kuukautiset on niin vähäpätöinen juttu, että pakettia ei juuri nenäliinapaketin designistä erota?