Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todellinen onnellisuus löytyy, kun on kiitollinen siitä mitä jo on.

Vierailija
15.11.2023 |

Pitkään halusin aina vain uutta ja parempaa. Uusia tavoitteita, tavaroita ja projekteja piti olla kokoajan. Eivät ne kuitenkaan helpottaneet sisäistä tyytymättömyyttäni kuin hetkeksi. Nyt olen vuosien jälkeen siinä pisteessä, että osaan olla onnellinen ihan vain jo siitä, että saan perustarpeeni tyydytettyä. Ei ole nälkä, jano tai kylmä, tai muuten epämukava olo. Minulla on pehmeä sänky ja lämmin koti. Olen ymmärtänyt, että minulla on jo kaikki, mitä elämässä tarvitsee. En kaipaa rikkauksia tai ylellistä elämää, tai koe tyytymättömyyttä siitä että elämä on jokseenkin vaatimatonta.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisuutta voi harjoittaa muillakin asioilla kuin rahaa miettimällä. On ihan loputtomasti asioita joista voi olla kiitollinen. Kiitollinen ihminen vetää puoleensa hyvia asioita.

Jos joku väittää ettei elämässä ole muka mitään kiitollisuuden aiheita, niin se on puppua. Voit olla kiitollinen menneistä ja tulevistakin asioista. Ja esimerkiksi ihan hölmöktäkin tuntuvista asioista. Esimerkiksi vaikka liikennesäännöistä, voit kiittää kaikkia ihmisiä, jotka ovat olleet mahdollistamassa liikennesääntöjen keksimistä ja kiittää ihmisiä, jotka noudattavat niitä. Tai vaikka ikkuna. Voit olla kiitollinen, että joku on keksinyt lasin ja nyt sinulla on mahdollisuus katsella ulos ikkunasta. Tai kiitellä sitä, cettä olet saanut käydä peruskoulun ja kiitellä opettajien koulutusjärjestelmää. Se voi olla ihan mitä vaan. Vaikka ei olisi penniäkään rahaa, voi silti olla kiitollinen ihan rajattomasti mistä vaan. Jopa huijata itseään ja uskotella itselleen, että rahaa on. Aivot eivät tiedä onko asia oikeasti niin. 

Vierailija
42/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha ratkaisee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä aivopesumantraa on hoettu köyhille jo maailman sivu :D "RaHA eI tUO onNEa!"

Vierailija
44/49 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen. Olen saanut elämässäni kaikkea hyvää enemmän kuin koskaan olisin voinut kuvitellakaan. 

Vierailija
45/49 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen se, joka tyytyy siihen mitä hänellä on. Oliko se nyt Seneca. Itselleni tuottaa tyytyväisyyttä juurikin tuo sama: on katto pään päällä, on ruokaa, ehkä muutama ystäväkin. Onnellisuuttani lisää usko Jumalaan ja se, että saan tehdä tai sanoa jotakin hyvää lähimmäisille. Siunausta kaikille!

Vierailija
46/49 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vastauksia taas :D aloittajaa haukutaan typeräksi ja ties mitä

Vierailija
47/49 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tota mantraa minun vanhempani ovat toistaneet minulle miljoonia kertoja koko elämäni ajan. "Sinun pitäisi olla kiitollinen, kun sinulla on katto pään päällä, sinulla on lämmin, saat ruokaa ja puhdasta vettä ja sinulla vanhemmat!" Samaan aikaan olen elänyt koko elämäni pelossa, sillä vanhempani ovat alkoholisteja ja isäni ollut väkivaltainen äitiä ja minua kohtaa. Lapsena oli psyykkistä ja fyysistä koulu kiusaamista ja muutenkin raha on aina ollut tiukalla...

Vierailija
48/49 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihanaa kun tuon on oppinut.

Vierailija
49/49 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän