Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todellinen onnellisuus löytyy, kun on kiitollinen siitä mitä jo on.

Vierailija
15.11.2023 |

Pitkään halusin aina vain uutta ja parempaa. Uusia tavoitteita, tavaroita ja projekteja piti olla kokoajan. Eivät ne kuitenkaan helpottaneet sisäistä tyytymättömyyttäni kuin hetkeksi. Nyt olen vuosien jälkeen siinä pisteessä, että osaan olla onnellinen ihan vain jo siitä, että saan perustarpeeni tyydytettyä. Ei ole nälkä, jano tai kylmä, tai muuten epämukava olo. Minulla on pehmeä sänky ja lämmin koti. Olen ymmärtänyt, että minulla on jo kaikki, mitä elämässä tarvitsee. En kaipaa rikkauksia tai ylellistä elämää, tai koe tyytymättömyyttä siitä että elämä on jokseenkin vaatimatonta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietysti niin, mutta ei sitä onnea myöskään uusi taulutv tai auto vähennä. Niistäkin voi sitten olla kiitollinen.

Vierailija
2/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos joku uhkaa tai jopa tulee ottamaan sinulta pois sen, mitä sinulla jo on? Mitäs siihen sanot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turhaa haalia omaisuutta enemmän kuin  pystyy käyttämään. Ihminen pystyy istumaan kerallaan vain yhdellä tuolilla.

Vierailija
4/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On turhaa haalia omaisuutta enemmän kuin  pystyy käyttämään. Ihminen pystyy istumaan kerallaan vain yhdellä tuolilla.

No mitä jos joku haluaa sahata siitä sun rakkaasta tuolista pari jalkaa pois?

Varmaan aika moni suomalainen jakaa nyt fiilikset, että meillä on ollut ihan hyvä maa, vaikkei tämä mikään Switzerlandia olekaan?

Vierailija
5/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos joku haluaa sahata siitä sun rakkaasta tuolista pari jalkaa pois?

Varmaan aika moni suomalainen jakaa nyt fiilikset, että meillä on ollut ihan hyvä maa, vaikkei tämä mikään Switzerlandia olekaan?

Ainakin minulla on jonkinlainen huoli päällä ei siitä ettei nyt olisi hyvin, vaan tulevaisuudesta.

Vierailija
6/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee. Olen köyhä ja elämän pieniin iloihin kuuluu ne hetket, jolloin jossain on tarjolla ilmaista kahvia tai löydän lempileipääni punalaputettuna -50% alennuksella. :)

Vierailija
7/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan paljon rahaa

Vierailija
8/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sille joka on elänyt kultalusikka perseessä. 

Vierailija
9/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä uusio-onnellisia pölvästejä.

Olen raihnainen ja yksinäinen pitkäaikaistyötön ja omalta osaltani väitän, että vain riittävä raha tuo onnellisuutta. Ilman rahaa elämä on loppumatonta huolestuneisuutta ja pennosten laskemista. Kaikessa on ajatuksena raha ja sen riittämättömyys. Kaikkein turvattomin ihminen on se, jolla ei ole rahaa, omia välineitä tai auttajia päästä kriisitilannetta karkuun välittömästi. Rahalla saa tätä kaikkea, ja muuten on pelkkä rasite myös itselleen.

Jotkut höynät selittelevät pikkulinnun laulelun kuuntelemisen ja auringonlaskun katselemisen autuudesta, mutta useimmiten heillä on kaikenlaista muutakin kivaa tekemässä sen rauhassa istuskelemisen ja pohdiskelemisen mahdolliseksi.

Vierailija
10/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää koko kiitollisuus sanakin jo. Haisee uskisten löpinöiltä ja keksittiin käyttöön muutama vuosi sitten. 

Vierailija
11/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää koko kiitollisuus sanakin jo. Haisee uskisten löpinöiltä ja keksittiin käyttöön muutama vuosi sitten. 

Toinen haiseva sana on "armo" ja kolmas on "lempeys". Etenkin silloin, kun käsketään olla itselle armollinen ja lempeä. Pelkkää sanahelinää.

Vierailija
12/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee. Olen köyhä ja elämän pieniin iloihin kuuluu ne hetket, jolloin jossain on tarjolla ilmaista kahvia tai löydän lempileipääni punalaputettuna -50% alennuksella. :)

Minä suosin 60 prosentin alea iltaisin...

Vierailija
13/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos joku uhkaa tai jopa tulee ottamaan sinulta pois sen, mitä sinulla jo on? Mitäs siihen sanot?

Ei se takaa sinulle onnea ja kiitollisuutta jos noin toimit.. etsi oma onnesi..

Vierailija
14/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raha tuo onnen! On joo lämmin kämppä ja sänky mutta kyllä ahdistaa, masentaa, sressaa jatkuva huoli rahasta kun elää kädestä suuhun ja rahat ei vaan riitä! Ei paljoo linnun laulut, ulkoilut yms auta kun stressaa miten taas saisi laskut maksettua. Ankeeta on, en tunne mitään kiitollisuutta.

Vierailija
15/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on vain yhden tietyn ikäkauden kestävä, vaihdevuosien jälkeen ei koe enää kiitollisuutta. 

Vierailija
16/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pankkilainastako pitäisi myös olla kiitollinen 

Vierailija
17/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä uusio-onnellisia pölvästejä.

Olen raihnainen ja yksinäinen pitkäaikaistyötön ja omalta osaltani väitän, että vain riittävä raha tuo onnellisuutta. Ilman rahaa elämä on loppumatonta huolestuneisuutta ja pennosten laskemista. Kaikessa on ajatuksena raha ja sen riittämättömyys. Kaikkein turvattomin ihminen on se, jolla ei ole rahaa, omia välineitä tai auttajia päästä kriisitilannetta karkuun välittömästi. Rahalla saa tätä kaikkea, ja muuten on pelkkä rasite myös itselleen.

Jotkut höynät selittelevät pikkulinnun laulelun kuuntelemisen ja auringonlaskun katselemisen autuudesta, mutta useimmiten heillä on kaikenlaista muutakin kivaa tekemässä sen rauhassa istuskelemisen ja pohdiskelemisen mahdolliseksi.

OLEN SAMAA MIELTÄ KANSSASI.

Vierailija
18/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi olla onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, jos on jatkuva stressi rahasta. Tiedän kyllä itsekin mitä se on, olen myös hyvin pienituloinen. Tällä hetkellä rahat riittävät kun pääsin hetkeksi töihin. Pienituloisuus onkin pakottanut tavallaan olemaan kiitollinen vähästä. Tällä tarkoitin lähinnä että kun ne perusasiat ovat kunnossa, niin ei tarvitse jatkuvasti tavoitella kaikkea uutta ja parempaa. Ei kai kukaan mene sillan alla asuvalle kodittomallekkaan sanomaan että ole kiitollinen tästä. -ap

Vierailija
19/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona rauhoitti elämää. Turha juosta lujaa kun voi kävellä hiljaa. 

Vierailija
20/49 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle sinä olet kiitollinen, siis kenelle osoitat kiitoksesi?

Parempi olisi sanoa olevansa tyytyväinen, niin ei tulisi tuota outoa uskontavibaa sotkettua tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän