Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisiä kummit muistaa?

Vierailija
15.11.2023 |

Minkä ikäisiä kummilapsia muistatte synttäreinä/jouluna? Poika täyttää 15 ja mietin et vieläkö kummit kutsutaan synttäreille. Vai onko se yleensä niin että rippikouluun saakka muistetaan

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konfirmaatioon asti. 

Vierailija
2/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikouluun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippikouluun asti.

Eli siihen asti kun alkaa rippikoulu? 

Vierailija
4/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konfirmaatioon asti.

Vierailija
5/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin joulu ja synttärilahjat siihen asti, kun kummilapsi pääsi ripille. Kortilla ja ehkä pienellä lahjalla muistan synttäripäivänä edelleen. Kun joskus valmistuu koulusta jne, muistan isommin. 

Vierailija
6/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rippikouluun asti.

Eli siihen asti kun alkaa rippikoulu? 

Konfirmaatio on se suuri juhla, jossa kummi on osallisena. Eli muistaa lahjalla myös. 

Vierailija
7/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ole mitään ikärajaa sille, milloin kummiuteni jotenkin lakkaisi.

Neljä kummilasta ja lisänä vielä sisarusten lapset ja oma lapsi. En todellakaan osta enää lahjoja 15+ ikäisille, paitsi omalle lapselleni. Samoin toimivat lapsen kummit, tädit, sefät ja enot. 

Vierailija
8/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen, kun muuttaa pois kotoa eli tässä tapauksessa 18 vuotiaaksi ja yo juhlien jälkeen. Yksi on tämän yli ja pari on vielä jäljellä. Samalla kaavalla ajattelin nokin hoitaa.

Vierailija
9/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripille pääsyyn loppuu/vastaavaan ikään. Sitten loppui lahjojen anto.

Vierailija
10/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes on valmistunut koulusta. Nuori tarvitsee rahaa noina vuosina. 

Vierailija
11/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin elän. 

Vierailija
12/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi kirjoittamisen/ammattioppilaitoksesta valmistumisen jälkeen en ole muistanut kuin viestillä syntymäpäivänä ja jouluna. 

Omia lapsia on kummit muistaneet heikonlaisesti pienestä saakka. 

Vierailija
13/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistin kummityttöä ylioppilaaksi asti. Nykyään käydään kerran kesässä jäätelöllä ja vaihdetaan kuulumisia.

Vierailija
14/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Mun kummit on antaneet mulle joululahjan varmaan 30-v. asti? Ja minä heille. Synttärilahjoja olen saanut jos olen kutsunut ja kummitätini saa multa yleensä kukkia joka syntymäpäivänään. Tosin antavat myös mun lapsille lahjat. Että en tiedä sitten mikä on jotenkin oikea linja. Me ollaan kuitenkin tekemisissä ehkä kerran kuukaudessa, jos joku on kerran vuodessa kumminsa kanssa tekemisissä niin ehkä silloin jää lahjojen antokin vähemmälle.

Vierailija
15/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan loppuikäni.

Vierailija
16/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konfirmaatioon asti

Vierailija
17/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ole mitään ikärajaa sille, milloin kummiuteni jotenkin lakkaisi.

Neljä kummilasta ja lisänä vielä sisarusten lapset ja oma lapsi. En todellakaan osta enää lahjoja 15+ ikäisille, paitsi omalle lapselleni. Samoin toimivat lapsen kummit, tädit, sefät ja enot. 

Miksi olet suostuut neljälle lapselle kummiksi? Mulle se kummius kestää kummilapsen elämän ja tietty kuinka kauan itse olen hengissä. 

Vierailija
18/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet suostuut neljälle lapselle kummiksi? Mulle se kummius kestää kummilapsen elämän ja tietty kuinka kauan itse olen hengissä. 

Lahjojen suhteen toimivat ihan samoin koko lähisuku ja lapseni kummit. Samoin ystävämme. En myöskään ole itse saanut lahjoja kummeilta enää aikuisena kuten ei puolisonikaan omiltaan.

Vierailija
19/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään pykälää ikärajaan.  Oma kummipoikani nyt 32v ja muistan jouluna ja synttäreillä.

Vierailija
20/32 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummina muistan kolmea elämäni loppuun asti. Kortteja, soittoja ym, näin tekivät omatkin kummini. Lahjoja vain yo, häihin yms

Myös kummieni hautajaisiin kaikki "kummilapset" kutsuttiin, oli mukava neljä kertaa tavata eri-ikäiset kummikset.

Oli kunniatehtävä sitoa kimppu neljän eri kummin hautajaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi