Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö vaatesäkkejä saa laittaa sekajätteeseen ilman lisämaksuja ?

Vierailija
14.11.2023 |

Kaveri sanoi taloyhtiölle tulee siitä lisämaksu. Voiko olla totta en ole koskaan kuullut. Lisäksi sanoi vaatesäkit ei kuulu sekajätteeseen ?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun käsitykseni mukaan vaatejätteet nimenomaan kuuluvat sekajätteeseen. Ekologisinta on käyttää ne sitä ennen riepuina.

Riepuina? Siis siivouksessa? Eihän ne puhdista hyvin kun ne ei ole tehty siivousta varten. Luulis ihmisten nykyään tietävän tämän. :D

Paljon pesty ja loppuun pidetty puuvilla toimii erinomaisesti siivouksessa.

Älä vänkää siivousalan ammattilaisen kanssa. Mutta toki sinä voit tehdä mitä haluat.

Vierailija
22/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun käsitykseni mukaan vaatejätteet nimenomaan kuuluvat sekajätteeseen. Ekologisinta on käyttää ne sitä ennen riepuina.

Riepuina? Siis siivouksessa? Eihän ne puhdista hyvin kun ne ei ole tehty siivousta varten. Luulis ihmisten nykyään tietävän tämän. :D

Putsaavat monta kohdetta kertakäyttöisesti, ostolinaa ei raaski antaa esim miehelle autonrassaushommiin tai käyttääntakan lasiluukkuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki taloni jätteet menee sekajätteeseen, lajitteleeko joku oikeasti jätteitä?

Vierailija
24/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille on ihan oma paikkansa.  Esim kauppojen lähellä on tällaisia pisteitä joihin voi laittaa tekstiilejä

Ehjiä, puhtaita, käyttökelpoisia tekstiilejä. 

Sekoitatko UFF:n laatikot jne. näihin teksiilijätekeräyslaatikoihin? Tekstiilijätekeräykseen saa laittaa myös rikkinäisiä tai tahraisia tekstiilejä, mutta ei ihan mitä tahansa kuitenkaan. Ei tarvitse olla käyttökelpoista eikä myyntikuntoista. UFFille jne sitten ne käyttökelpoiset ja myyntikuntoiset.

Valtaosa kauppojen yhteydessä olevista tekstiilikeräyspisteistä on tarkoitettu jälleenmyyntikuntoisille vaatteille. Sitten satunnaisesti voi olla keräyslaatikoita kuitukeräykseen menevälle jätteelle. Mutta näitä voi laittaa myös sekajätteeseen.

Alusvaatteet ovat aina seka/energiajätettä.

Vierailija
25/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vänkää siivousalan ammattilaisen kanssa. Mutta toki sinä voit tehdä mitä haluat.

Hienoa, että sinullakin on jokin asia, jossa voit esiintyä asiantuntijana. Mutta anna meidän muiden, jotka emme vähennä työvälineitä verotuksessa, olla vähemmän professionaaleja ja käyttää jätetekstiilit riepuina.

Vierailija
26/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ressukalla muuta ole millä päteä?

Säälittävää. Että oikein siivousta varten pitää olla rätin tehty😆 Jos et ymmärrä leikellä kledjujasi siivousräteiksi, niin osta nyt edes kangasta metritavarana ja ompele rätit itse.

Vai haluatko välttämättä maksaa siitä Sini-logosta?

Vierailija
27/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiin vaan sekajätteisiin.

Kierrätyssyyllisyysroskienpesemiuskovaiset tehkööt omasta elämästään ihan niin vaikeaa, kun vaan keksivät. 

Minä olen kierrätysuskovainen. Ja tosiaankin laitan loppuun pidetyt vaatteet ja jalkineet energiajätteeseen. Avainsana on, että rajoittaa ostelemista.

Vierailija
28/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää energiajätettä ovat kun sotket niihin kinkkurasvat eikä kukaan spurgu käy varastamassa niitä.

Vierailija
29/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiin vaan sekajätteisiin.

Kierrätyssyyllisyysroskienpesemiuskovaiset tehkööt omasta elämästään ihan niin vaikeaa, kun vaan keksivät. 

Soitin jäteasemalle ja kysyin, minne esim. vanhat täkit ja tyynyt laitetaan. Sekajätteeseen, oli vastaus.

Vierailija
30/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ap:n kunnan jätehuollosta vastaava taho osaa vastata ja löytyy nettisivut aiheesta miten kierrättää.

Lähitulevaisuudessa on tulossa taloyhtiöihin yms. lumppukeräys samaan tapaan kuin tuli biojätteen keräys ja kierrätys eli jätteen kierrätys laajenee. En tiedä onko vuosi jo päätetty?

Vierailija
31/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain paikkakunnilla on tekstiilijättee keräys. Eli jos on rikkinäisiä vaatteita, niin paras vaihtoehto olisi viedä ne sinne. Ehjät ja puhtaat vaatteet voi halutessaan viedä niihin Uffin laatikoihin. Ja jos nuo vaihtoehdot eivät ole mahdollisia, niin sitten sekajätteeseen.

Vierailija
32/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatejäte kuuluu sekajätteeseen. Jos taloyhtiöllänne ei ole tekstiilikeräyslaatikkoa, voit ihan hyvin laittaa ne sekajätteeseen. Jos voit viedä ne jonnekin lähistön tekstiilikeräyspisteelle, niin vielä parempi, mutta jos et voi, niin eipä sinulla muuta mahdollisuutta ole kuin laittaa ne sekajätteeseen.

Vierailija
33/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vaan reippaasti. Niin ainakin itse teen,siltä jos ne joku käyttöön ottaa niin on ainakin oikeasti niitä tarvitseva ,eikä mikään ituhippi hipsteri vegaani jolla on rahaa niin että ranteet paukkuu.

Vierailija
34/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiin vaan reippaasti. Niin ainakin itse teen,siltä jos ne joku käyttöön ottaa niin on ainakin oikeasti niitä tarvitseva ,eikä mikään ituhippi hipsteri vegaani jolla on rahaa niin että ranteet paukkuu.

Minä vähän epäilen, ettei sun vanhoissa rytkyissäsi ole suurta menetystä kenellekään,  kaikkein vähiten rikkaalle ituhipille.

Kierrättäjä
35/35 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka sulta käy tarkastamassa roskapussit, mitä siellä on

Taloyhtiön kyylömummot. Mulla on suora näköyhteys taloyhtiön roskakatokseen, jonne pääsee vain avaimella. Männä kesänä parvekkeen oven ollessa auki, mummot "sipattivat" keskenään: "Pannaan ovi kiinni, niin kukaan ei näe, että tutkitaan.". Huonompi juttu mummoille, että katoksen yläosa on harvaa lautaa ja vähän ylempää näkyy, mitä siellä tapahtuu. Olenkin oppinut  minä päivinä mikäkin jäteastia tyhjennetään ja vien noina päivinä roskat tyhjiin säiliöihin, jolloin pusseja on hankalampi onkia tutkittavaksi.