Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä mä saan päivän sairaslomaa?

Vierailija
02.09.2008 |

Siis ihan kauhea kysyäkään, mutta muuta en enää keksi...

Olen menossa alkion siirtoon enkä halua kenenkään (en edes terveydenhoitajan) töissä tietävän miksi olen poissa... Tiedän suunnilleen koska PAS tehdään, siis kolmen päivän tarkkuudella. Kaksi noista päivistä on ongelmattomia, sanon vaan, että on asioita, mutta tuo kolmas päivä on koulutuspäivä ja mun olis todella tärkeää olla siellä... En siis saa lomaa enkä lyhyttäkään vapaata tuolle aikaa ilman todella hyvää selitystä. Eli auttakaa!

Niin ja tuota PASia ei oikein voi lykätäkään, sillä mulla tehdään aina lääkkeillä avustettuun kiertoon ja kun laskeskelin, niin loppuvuoden sattuisivat nuo sopivat päivät vielä huonommin. Ts. en edes olisi kaupungissa...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi itsekään ko. päivää omille alaisilleni vapaaksi, mikäli pyytäisivät. En ainakaan ilman kunnon selitystä. En siis voi olettaa, että oma esimies antaisi ko. päivän mulle vapaaksi.

Toki toivon, että ei tarvitse ko. päivänä olla poissa, mutta mikäli vaihtoehtoja ei ole, niin minkäs teet. Vaikka työ onkin mulle tosi tärkeä asia, niin kyllä lapsen tekeminen menee edelle...

Joten parempia vinkkejä pliis.

ap

Vierailija
2/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan helpointa niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse menisin sille terv.hoitajalle juttelemaan.sillähän on vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
5/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa sairaslomaa ja laittaa koodiksi jotain ympäripyöreää esim "gynekologinen hoito", jos vaikka haluavat tutkia töissä koodin salat?

Vierailija
6/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haet siis jommalla kummalla syyllä saikkua päivän.

Vierailija
7/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en todella voi pyytää lääkäriltä ympäripyöreää todistusta. Etukäteen tiedossaolevat lääkärikäynnit kun pitää sopia työajan ulkopuolelle ja mikäli ei mahdollista sopia niistä työnantajan kanssa. Eli taas on vastassa se sama vanha. Mitäs selität miks just tiettynä päivänä pitää mennä, miks ei vaikka kuukauden päästä...

Saako vatsataudilla seuraavan päivän vapaata? Siis ajattelin, josko sillä kävisin edellisenä päivänä jo sairasloman hakemassa, niin ei sit ko. päivänä tarttis aamulla kiirehtiä.

ap

Vierailija
8/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sanot, että töissä alkoi ripulointi, nyt maha ihan sekaisin, heikottaa...etkä voi mennä huomenna töihin. sillä tavalla saat siis edellisenä päivänä vapaata seuraavaksi päiväksi. näytät vaan tosi surkeelta, et meikkaa tai mitään ennen lääkäriä:)

Vierailija
9/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaslomaa, että varmaan kannattaa hakea vasta ko. aamuna.

Vierailija
10/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahatautiset on usein kalpeita. Ja mikäli totuudesta herää epäilys, niin on helppo pyytää potilas makuulle ja tunnustella peräaukon kautta, millaista tavaraa siellä on. Oksentamisen toteaminen on tietenkin vaikeampaa, mutta nekin potilaat on tosi kalpeita.

Soita sinne toimenpidelääkärille etukäteen ja kysy sieltä neuvoa ko. tilanteeseen.

Vierailija
11/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että soitat ja pyydät sairaslomaa koska sinulla on ripuli. Aidolla ripulitaudilla ei pääse menemään mihinkään (tiedän kokemuksesta) ja tautina se voi hyvinkin kestää vain vuorokauden (tai toki pitempään, mutta päivästähän oli kysymys).

Pyydät sairaslomaa samana aamuna kuin tarvitsest sitä. Ainakin täälläpäin terveydenhoitajat eivät ikinä myönnä SL:ää jälkikäteen.

Muuten kannatan rehellisyyttä, mutta mitä terveydenhoitajan vaitiolovelvollisuuteen tulee, niin mikäli haluaa palkkaa siltä päivältä kuuluu työnantajan saada selville millä perusteella työntekijä on poissa. Eli terveydenhoitaja saa ja voi laittaa sairaslomatodistukseen oikean syyn (alkion siirto) mikäli hän ei suostu keksimään tekosyytä kanssasi.

Vierailija
12/12 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä syy olla päivä pois. Ja ole vielä varmuuden vuoksi se seuraavakin, ettet "tartuta muita".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä