Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa lihomisen voi laittaa ikääntymisen piikkiin?

Vierailija
14.11.2023 |

10 kg tullut lisää.

N42

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin vika ettette treenaa lihaksia ja pidätte pikadieettejä ja paastoja.Näin energiankulutus vain vähenee.

Näin toimien minulla ei ole vaikeuksia pysyä laihana.

Vierailija
22/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin vika ettette treenaa lihaksia ja pidätte pikadieettejä ja paastoja.Näin energiankulutus vain vähenee.

Sun vika on yleistys. Mä en ole ikinä ollut dietillä tai paastolla. 

Se on oikea ruovalio, aterian annoskoko ja riittävä liikunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap haluat laittaa lihomisen ikääntymisen piikkiin? Vaikka lihominen johtuisikin iästä, niin siinäkin tapauksessa ihminen lihoo ja jos hoikkana haluaa pysyä, niin jotain on muutettava elintavoissa... 

Vierailija
24/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut luulee että paastolla palaa pelkkää rasvaa.

Vierailija
25/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään iässä.  IKä ei lihota ketään, ei vanhaa eikä nuorta.  Yhtä nolo selitys kuin "painavat luut", tai "romuluut"

tai "kurvit". Kurvit todellakin, valtaisa vatsa ja paksut reidet:::))

No miksi se paino alkaa nousta vaikka ei muuta mitenkään ruokatottumuksiaan entisestä? 

Vierailija
26/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun vika on yleistys. Mä en ole ikinä ollut dietillä tai paastolla. 

Se on oikea ruovalio, aterian annoskoko ja riittävä liikunta.

Joo eikä täällä ole lihaksistossa vikaa, sitä on yli 40% painostani.

Vierailija
27/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt yli 50-vuotiaana voi syödä ja juoda kuten ennen vaan paino alkaa vain nousta. Jotkut tekevät asialle jotain ja toiset sitten eivät. 

Vierailija
28/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 täytin sinä keväänä, kun paino nousi ilman erityistä syytä. Liikuntaa olen harrastanut koko ajan.

Vierailija
29/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen on myös osittain psyykkisistä syistä johtuvaa. Kun elämää on takana jo hieman enemmän ja on käyty läpi monia stressaavia aikoja elämässä niin on myös yksinkertaisesti ollut enemmän aikaa kerätä kiloja. On monille helppoa olla hoikka nuorena kun on elänyt vasta vähän aikaa ja elämä on aktiivista. Sitten taas kun on vakityö ja elämä on hyvin tasaista, mutta kiireistä esim lapsiperhe-arkea niin yleensä itsensä asettaa taka-alalle. Kun kkäö tulee lisää ja huomaa, että ulkonäkö muuttuu muutenkin alkaa muilla arvoilla kuin ulkonäöllä olla yhä enemmän merkitystä. Monilla tai joillain) liikkumisen ja ruokavalion tarkka seuraaminen on seurausta siitä että halutaan optimoida ulkonäköä. Nelikymppisellä on jo muutakin.  Lisäksi osalla nelikymppisillä alkaa jo olla monenlaista pientä kremppaa ja vaivaa mitkä vaikuttavat osaltaan. Paljon pieniä vaikuttavia asioita, joista mikään ei välttämättä ole ratkaisevassa asemassa mutta yhdistelmänä johtavat pitkässä ajassa lihomiseen. 

Vierailija
30/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään iässä. Ikä ei lisää painoa. Mahdollinen energian vähentyminen iässä ei vaikuta painoon. Se liittyy eritoten syömiseen. 

Vierailija
31/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko (85 v) on lihonut pari kiloa. Mutta en usko, että se iästä johtuu. (Ja niinkin päin, että vanhana on ehkä ok olla pari kiloa ylimääräistä; vanhukset, jotka kirjaimellisesti luuta ja nahkaa, ovat aika hurjan oloisia. Ja palelevat helposti. )

Mutta ehkä naisilla (esi)vaihdevuosi-ikä on tosiaan painon suhteen kriittinen? Painoa tulee herkästi lisää ja hankala saada myöhemmin pois?

Vierailija
32/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaihdevuodet alkavat. Todella vaikeaa sen painon kanssa, mutta eipä tuo haittaa. Olin lomalla ja kaikki vaihdevuosi-ikäiset olivat enemmän ja vähemmän ylipainoisia, mutta ei se ketään haitannut vähiten itseä. Ei haittaa yhtään nämä kilot enää.  

Vaihdevuodet on helppo laittaa syyksi melkein kaikkeen. Ihan elintavoista on kiinni. Itselläni päin vastoin vaihdevuosissa, laihtunut, kun aloin katsoa mitä suuhuni laitan. 

Vierailija
33/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vaihdevuodet alkavat. Todella vaikeaa sen painon kanssa, mutta eipä tuo haittaa. Olin lomalla ja kaikki vaihdevuosi-ikäiset olivat enemmän ja vähemmän ylipainoisia, mutta ei se ketään haitannut vähiten itseä. Ei haittaa yhtään nämä kilot enää.  

Vaihdevuodet on helppo laittaa syyksi melkein kaikkeen. Ihan elintavoista on kiinni. Itselläni päin vastoin vaihdevuosissa, laihtunut, kun aloin katsoa mitä suuhuni laitan. 

No kyllä ne vaihdevuodet sitten vaikuttaa, jos pitää sitä ruokavaliota muuttaa entisestä. Jos vaihdevuosilla ei olisi mitään vaikutusta, niin miksi se paino nousee, jos syö ja liikkuu ihan samalla kuin ennenkin? 

Vierailija
34/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sinä muutit ruokavaliotasi. Kyse on siitä, jos ei muuta ruokavaliota ja syö kuin ennenkin, mutta niin vaan paino alkaa nousta, kun tulee vaihdevuodeikään ja on pakko sitä ruokavaliota muutta ellei halua lihoa. 

Vierailija
35/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos on paljon ylipainoa, ei ne vaihdevuodet estä sen pudottamista näköjään mitenkään. Itse aloitin 135 kilosta, pudottanut nyt niistä 40 ja homma jatkuu vielä parikymmentä kiloa. Vaihdevuosissa ollaan tukevasti näin 49-vuotiaana, mutta paino on pudonnut ihan kuten laskennallisesti odottaisikin erilaisten taulukoiden mukaan siitä mitä ikäiseni ja minun aktiivisuudellani oleva kuluttaa. Mihinkään nuoruuden alle 50 kilon painoihin en enää edes pyri.

36/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään vaiheessa. Lopeta mättäminen.

Vierailija
37/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai milloin voi paeta vastuutaan ja syyttää jotain muuta? Nykyaikana ihan koska vaan.

Vierailija
38/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos on paljon ylipainoa, ei ne vaihdevuodet estä sen pudottamista näköjään mitenkään. Itse aloitin 135 kilosta, pudottanut nyt niistä 40 ja homma jatkuu vielä parikymmentä kiloa. Vaihdevuosissa ollaan tukevasti näin 49-vuotiaana, mutta paino on pudonnut ihan kuten laskennallisesti odottaisikin erilaisten taulukoiden mukaan siitä mitä ikäiseni ja minun aktiivisuudellani oleva kuluttaa. Mihinkään nuoruuden alle 50 kilon painoihin en enää edes pyri.

No miksi estäisi, jos muuttaa ruokavaliotaan. Mulla on paino noussut 7 kiloa vaihdevuosien alettua vaikka en muuttanut ruokavaliotani mitenkään. En syö yhtään enempää enkä liiku vähempää kuin ennenkään, mutta niin vaan kiloja kertyy. Nyt pitää tehdä muutos ruokavalioon, että saan kilot pois. 

Vierailija
39/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muistellut sitä, miten valtavasti söin teininä ja parikymppisenä ja silti pysyin hoikkana, vaikka en harrastanut mitään liikuntaa. Söin siis oikeasti todellisia rekkamiehen annoksia monta kertaa päivässä.

Jos nyt lähemmäs 40-vuotiaana vetäisin samalla tavalla ruokaa naamariin, niin olisin varmaan jo 200-kiloinen. Ja nykyään sentään liikun enemmän kuin nuorena, mutta tästä huolimatta kulutus on ilmeisesti minulla nykyisin huomattavasti pienempää kuin nuorempana.

Vierailija
40/57 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne vaihdevuodet sitten vaikuttaa, jos pitää sitä ruokavaliota muuttaa entisestä. Jos vaihdevuosilla ei olisi mitään vaikutusta, niin miksi se paino nousee, jos syö ja liikkuu ihan samalla kuin ennenkin? 

Tottakai täytyy terveytensä eteen tehdä jotain, kun ikää tulee. Vai meinaatko, että voi ihan samoin elää kuin 20- tai 50-vuotiaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi