Tyhmä kysymys mutta miten Subway tilataan?
Jos menee sinne ravintolaan j a tilaisin itselleni ja miehelleni? niin mitä sanon?
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta vaikka tulostamaan ja sitten kassalle
https://www.subway.com/fi-fi/-/media/emea/europe/finland/nutrition/finl…
Mitä kassa sanoo, kun tuon kupongin tarjoan? Miksi minun pitäiis viedä kassalle firman oma ravintoaineseloste? Oletko sinä täysin terve päästäsi?
Jos löytyy vastaava taulukko kuvailemaan komponenttien MAKUA, niin siitä olisi jo vähän apua mikäli pitää itse alkaa suunnittelemaan reseptiä kotona tietokoneen ja taulukkolaskentaohjelman kanssa ennenkuin saa mennä tilaamaan pikaruokasämpylän.
No siinä on sinulle lista, voit katsoa siitä että mitä vaihtoehtoja siinä on, jos on vaikeata. Ei tuo ole mikään kuponki, vaan lista vaihtoehdoista. Lue siitä, tai ole lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Subwaytä ei todellakaan kiinnosta, eikä tarvitse kiinnostaa, se että sinulla ei ole tarvetta leivälle jonka päälliset valitaan itse.
Hyvä että tässä vaiheessa keskustelua sinullekin alkaa aiheen avainongelma hahmottua.
Eli vaadit että yhtä maailman menestyneimmistä pikaruokaravintoloista muuttaa toimintatapaasi koska sinulla on ongelma heidän konseptinsa kanssa?
Ei, mitään ongelmaa ei tässä ole. Muuten kuin sinun päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Koetaanko sekin jotenkin kauhean traumaattiseksi kokemukseksi, jos menee aasialaiseen ravintolaan, jossa valitaan minkätyyppisiä nuudeleita haluaa, vai riisiä vai fried rice, sitten kana, liha, katkarapu tai vege ja missä soosissa haluaa tuon valitsemansa raaka-aineen kokattavaksi, samalla voi vaikuttaa myös tulisuusasteeseen, tuleeko järkyttävä ahdistus?
Kun mennään ruokaravintolaan, jossa on ruokalistat ja pöytiintarjoilu ja kun nimenomaan aasialaisissa ravintolopissa tuo valikoima on perinteisesti kaikkialla tuolla tavoin koostettu, niin harva siitä yllättyy saati järkyttyy, eikä asiassa ole ongelmaa. Ongelmahan tulee, kun Subway hyvin harhaanjohtavasti markkinoi tuotenimillä vaikka tilaus onkin palapeli ja kun sen yleinen ilme antaa olettaa kyseessä olevan pikaruokala eikä hotellin aamiaisbuffetti jossa sämpylään kasataan täytteet itse.
Mua alkaa ärsyttää Subway-fanipojan teeskennelty ymmärtämättömyys. Vai liekö oikeasti sitten se autismi tuon ohilukemisen ja väärintulkinnan takana. Sävyt ei taida oikein välittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vastailet sen voikkarintekijän kysymyksiin.
En ymmärrä miten ihmiset saavat näinkin simppelistä asiasta väännettyä ongelman. Onkohan tämä joku meemivitsi jota en tajua?
Itse asiassa ensin mainostetaan että saa sellaisen kun haluaa sitten kuitenkin mainostetaan valmiita jonka täytteet on joku muu keksinyt
"Mulla ei ole mitään hajua mitä täällä tarjotaan syötäväksi. Silti jostain syystä eksyin ovesta sisään."
Onko Subwayn imago niin kova, että sinne mennään siksi? Lisäksi, kylmiä känttyjä syömään seisaaltaan? Talvella varmaan ihan ykköshitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta vaikka tulostamaan ja sitten kassalle
https://www.subway.com/fi-fi/-/media/emea/europe/finland/nutrition/finl…
Mitä kassa sanoo, kun tuon kupongin tarjoan? Miksi minun pitäiis viedä kassalle firman oma ravintoaineseloste? Oletko sinä täysin terve päästäsi?
Jos löytyy vastaava taulukko kuvailemaan komponenttien MAKUA, niin siitä olisi jo vähän apua mikäli pitää itse alkaa suunnittelemaan reseptiä kotona tietokoneen ja taulukkolaskentaohjelman kanssa ennenkuin saa mennä tilaamaan pikaruokasämpylän.
Eikö ihmiset tiedä tai osaa visioida, miltä maistuu hunajakauraleipä, mozzarella, salami, tulinen kastike tai ihan perusvihannekset yhdessä tai erikseen? Miten sellainen ihminen voi syödä mitään missään tai laittaa itse ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin luulin olevani sosiaalisesti rajoittunut, mutta taidankin tämän koko keskustelun ja ketjun perusteella olla jokin superihminen, kun subwayssa asioiminen ei tunnu yhtään hankalalta ja pelottavalta.
Sanopa muuta! Mähän olen aivan sosiaalisen hierarkian huipulla, kun pystyn vastaamaan ihan lennosta kysymyksiin kuten paahdetaanko, millaista juustoa, käykö kaikki kasvikset. Osaan jopa kysyä tarkentavia kysymyksiä jos jokin on epäselvää. Olen jopa selviytynyt tästä uskomattoman haastavasta tehtävästä vieraalla kielellä ulkomailla!
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ SIIS MENE SUBWAYHIN. Se on tasan niin yksinkertaista. Se että vaadit heiltä jotain mitä he eivät tällä hetkellä tarjoa on nimeomaan sitä että haluat heidän tekevän sinun tahtosi mukaan. Heidän ei tarvitse tarjota tuollaista vaihtoehtoa kun asiakkaita kerran riittää joka ikinen päivä varmaan maailman tappiin asti.
Kaikkien ei ole pakko palvella kaikkia - viestisi on yhtä järkevä kuin että minä alkaisin vaatia McDonaldsilta maailman parhaita pihvejä niin että japanilainen kokki paistaa ne siinä silmieni edessä pöydässä. Katsos kun jotkut ravintolat tarjoaa tällaista annosta, niin sehän vaan palvelisi kaikkia että McD alkaisi myös myydä tällaista ja minä voisin hakea sen pihvin sieltä enkä sieltä oikeasta pihviravintolasta. Kätevää, eikö!
Suosittelen tarkistamaan psyykelääkityksen aika pikapuoliin.
Kyllä, tuon joka vaatii Subwayta vaihtamaan toimintatapaansa koska hän niin haluaa.
Pitää osata sanoa, mitä haluaa?
Joskus tiskin takana on työntekijä, joka ei ymmärrä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetaanko sekin jotenkin kauhean traumaattiseksi kokemukseksi, jos menee aasialaiseen ravintolaan, jossa valitaan minkätyyppisiä nuudeleita haluaa, vai riisiä vai fried rice, sitten kana, liha, katkarapu tai vege ja missä soosissa haluaa tuon valitsemansa raaka-aineen kokattavaksi, samalla voi vaikuttaa myös tulisuusasteeseen, tuleeko järkyttävä ahdistus?
Kun mennään ruokaravintolaan, jossa on ruokalistat ja pöytiintarjoilu ja kun nimenomaan aasialaisissa ravintolopissa tuo valikoima on perinteisesti kaikkialla tuolla tavoin koostettu, niin harva siitä yllättyy saati järkyttyy, eikä asiassa ole ongelmaa. Ongelmahan tulee, kun Subway hyvin harhaanjohtavasti markkinoi tuotenimillä vaikka tilaus onkin palapeli ja kun sen yleinen ilme antaa olettaa kyseessä olevan pikaruokala eikä hotellin aamiaisbuffetti jossa sämpylään kasataan täytteet itse.
Mua alkaa ärsyttää Subway-fanipo
Edellenkään normaalille ihmiselle ei ole mitään ongelmaa tilata sitä kana-teriyakia sieltä Subwaysta. Täytyy olla aika vakava minä minä -syndrooma jos kokee pikaruokaravintolan toimintakonseptin henkilökohtaisena loukkauksena/petoksena. Normaali ihminen kenties yllättyy kerran, että aijaa, täällähän valitaan itse, ja sen jälkeen asia on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten ihmiset saavat näinkin simppelistä asiasta väännettyä ongelman. Onkohan tämä joku meemivitsi jota en tajua?
Itse asiassa ensin mainostetaan että saa sellaisen kun haluaa sitten kuitenkin mainostetaan valmiita jonka täytteet on joku muu keksinyt
Olen eri kirjoittaja mutta en minäkään ymmärrä miten tämä on minkäänlainen ongelma kenellekään. Ihan sama konseptihan on vaikkapa kebab-paikoissa, valitaan se kebabin tyyppi, tuleeko durum, lautanen, pitaleipään tms. Sitten ottaako lammasta, kanaa, falafeliä, halloumia jne. Ja lopuksi kustomoidaan päälle haluamansa vihannekset ja kastikkeet. Samoin tällaisia meksikolaisia "tee oma burrito" -paikkojahan on joka nurkalla kun maailmalle lähdetään. Ei se ole mitään väärää mainostamista ja suurin osa ihmisistä vaan tykkää että on helppo esim jättää sipuli pois kun on sille allerginen.
Kaksi kertaa olen Subwayssä käynyt. Piti vastailla myyjän kysymyksiin mitä mausteita laitetaan. Sitten siitä tuli mitä tuli. Oli se kuitenkin ihan syötävän makuinen. Toisella kerralla halusin tilata valmiin subin. Ei käynyt, vaan myyjä jankkasi, että minun pitää valita mitä laitetaan.. sanoin, että ei ole aikaa tuollaiseen, kaipa teillä on joku valmis subi, jonka voi valita? Enpä ole enää sen jälkeen käynyt ko. paikassa. Pitäisi olla samantapainen kuin joku hammarimesta, että voit valmiiksi valita jonkun minkä ne tekee tai sitten halutessaan valita itse täytteet. Kuka hullu tuonne menee lounasaikaan miettimään mitä laitellaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kirjoittaja mutta en minäkään ymmärrä miten tämä on minkäänlainen ongelma kenellekään. Ihan sama konseptihan on vaikkapa kebab-paikoissa, valitaan se kebabin tyyppi, tuleeko durum, lautanen, pitaleipään tms. Sitten ottaako lammasta, kanaa, falafeliä, halloumia jne. Ja lopuksi kustomoidaan päälle haluamansa vihannekset ja kastikkeet. Samoin tällaisia meksikolaisia "tee oma burrito" -paikkojahan on joka nurkalla kun maailmalle lähdetään. Ei se ole mitää
Erityisherkät ovat pilanneet maailman.
Pari 30 senttistä tummaa pötköä majoneesilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa ärsyttää Subway-fanipo
Ne tuotenimet on niiden päätäytteiden nimiä, muut täytteet valitaan itse. Sitä leipää ei tarvitse omin kätösin valmistaa, sen tekee asiakaspalvelija. Jos itse ei tajua, mikä jonkin ravintolan tai kaupan konsepti on eikä ole ottanut siitä selvää, on se ihan oma moka Jos menee sinne yllättymään ja järkyttymään.
Kuinkahan moni repi aikanaan pelihousunsa sitten, kun alkoi tulla niitä ravintoloita, joissa sai sen vilkkuvan ja tärisevän kapulan kassalta mukaansa ja piti mennä itse hakemaan tilauksensa, ei tarjoiltukaan pöytiin. Uusi sekin konsepti oli aikanaan, nyt ihan tavallista. Subway nyt ei ole mikään kovin uusi ketju, eli ihan yleissivistystä on tietää sen toimintaperiaate.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa olen Subwayssä käynyt. Piti vastailla myyjän kysymyksiin mitä mausteita laitetaan. Sitten siitä tuli mitä tuli. Oli se kuitenkin ihan syötävän makuinen. Toisella kerralla halusin tilata valmiin subin. Ei käynyt, vaan myyjä jankkasi, että minun pitää valita mitä laitetaan.. sanoin, että ei ole aikaa tuollaiseen, kaipa teillä on joku valmis subi, jonka voi valita? Enpä ole enää sen jälkeen käynyt ko. paikassa. Pitäisi olla samantapainen kuin joku hammarimesta, että voit valmiiksi valita jonkun minkä ne tekee tai sitten halutessaan valita itse täytteet. Kuka hullu tuonne menee lounasaikaan miettimään mitä laitellaan..
Mitä "miettimistä" siinä on? Ihan oikeasti nyt. Et siis tiedä mitä haluat leivän päälle annetuista vaihtoehdosta? Ja kysyn ilman kettuilua, koska en ole koskaan ajatellutkaan että jollekulle tämä on valtava ja aikaavievä ongelma.
Jos olet vaikka kaverin luona yötä ja hän kattaa aamupalalla pöytään leipää ja erilaisia päällisiä omille lautasilleen, etkö todella osaa siitä heti valita mitä haluat leipäsi päälle? Sanotaan että pöydällä on voita, majoneesia, goudaa, emmentalia, metvurstia, kanaleikettä, kurkkua, suolakurkkua, tomaattia, paprikaa, sipulia, chilikastiketta, hunajasinappia ja avokadoa - minä tiedän sekunnissa mitä noista laitan leivälleni ja mitä en. Jos taas pöydässä on vaikkapa kolmea itämaista kastiketta joista en ole ikinä kuullutkaan - tiedän sittenkin mitä tuollaisessa tilanteessa teen. Nimittäin kommunikoin kaverini kanssa.
Voiko tämä liittyä johonkin laajempaa luonteenpiirteeseen? Onko sinulla muutenkin vaikeuksia valita? Millainen shoppailija vaikka olet? Mietitkö kauan otatko tuon sinisen vai vihreän paidan? Minä en, nimittäin en vie sitä vihreää paitaa edes sovituskoppiin. Ehkä tämä Subwayssä käyminen yksinkertaisesti on helpompaa nopeasti päättäville ja stressaamattomille ihmisille.
Se voi olla hieman hankalaa ensimmäisellä kerralla, mutta alkaa sujua kun muutaman kerran olet kokeillut. Leivän tilaus tapahtuu näin: Ensin juot pullollisen viinaa. Tämän jälkeen menet Subwayhin ja riisut siellä itsesi alasti ja alat huutaa kaikkia niitä ainesosia kassalle, joita et halua leipääsi. Pakotat myös kassan paahtamaan leipäsi aivan mustaksi ja lisäämään vähintään kolme ruokalusikallista pippuria. Tämän jälkeen maksat leipäsi ja poistut tai jäät vaihtoehtoisesti nauttimaan paikan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla hieman hankalaa ensimmäisellä kerralla, mutta alkaa sujua kun muutaman kerran olet kokeillut. Leivän tilaus tapahtuu näin: Ensin juot pullollisen viinaa. Tämän jälkeen menet Subwayhin ja riisut siellä itsesi alasti ja alat huutaa kaikkia niitä ainesosia kassalle, joita et halua leipääsi. Pakotat myös kassan paahtamaan leipäsi aivan mustaksi ja lisäämään vähintään kolme ruokalusikallista pippuria. Tämän jälkeen maksat leipäsi ja poistut tai jäät vaihtoehtoisesti nauttimaan paikan päälle.
Mä olen kerran ollut Subwayssä asiakkaana, kun toinen asiakas rupesi sytyttämään paikkaa tuleen. Keräsi siis jotain papereita pöydälle ja pisti liekkeihin. Ehkä sekin olikin vain osa sitä miten siellä pitää tilata :D.
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan tuollaisissa paikoissa välitä käydä. Haluan, että kun syön ravintolassa, ammattikokit on miettineet maku- ja koostumusyhdistelmät paikoilleen, eivätkä kysele minulta amatööriltä miten annos kootaan jotta tulee hyvää.
Muistutan vielä, että se en ollut minä joka väitti siellä olevan valmisvaihtoehtoja.