Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys mutta miten Subway tilataan?

Vierailija
13.11.2023 |

Jos menee sinne ravintolaan j a tilaisin itselleni ja miehelleni? niin mitä sanon?

Kommentit (366)

Vierailija
101/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluan tieää. En ole ikinä ostanut kun se prosessi on niin mutkikas ja subbari toljottaa vihamielisesti koko ajan.

On kyllä todella mutkikasta kertoa pikaruokapaikan tiskillä myyjälle mitä haluaa. 

Monelle tulee yllätyksenä, että aina on olemassa ihmisiä joille tavanomaiset asiat ovat älyttömän vaikeita. Heillä ei raksuta päässä yhtään tai ovat muuten vaan sosiaalisesti avuttomia tms. Tuossa tilanteessa en kyllä menisi subin tiskille ollenkaan.

Tavanomainen tapa tilata ruoka-annos ravintolassa on tosiaan joillekin lumihiutaleihmisille älyttömän vaikea konsepti. Ymmärrän että näitä autisteja varten on olemassa tilauskonsepti, jossa asiakas sanelee reseptin detaljitasoisena keittiölle, mutta miksi ihmeessä siinä ohessa ei normaalia vaihtoehtoa normaaleille olisi myös, eli sitä että keittiö määrittää reseptin ja asiakas tilaa valmiin annoksen yksinkertaisesti nimellä?

Vierailija
102/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat jonkun valmiista vaihtoehdoista listalta joko puolikkaana (15cm) tai kokonaisena (30cm), valitset siihen mieluisan leivän (kysyvät sitä), mieluisat salaattivaihtoehdot (kysyvät sitä leivän paahtamisen jälkeen) ja mieluisan kastikkeen (tai annat tekijän valita leipään sopivimman).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti suomalaisia ahdistaa näissä paikoissa, joissa itse saa valita ainekset leipäänsä tai annokseensa se, että joutuu puhumaan asiakaspalvelijalle enemmän kuin "yksi juustoateria Cola zerolla". Kysytäänhän ravintoloissakin pihvin kypsyysastetta, sekä tuleeko ranskalaisia, lohkoperunoita vai mitä lisukkeeksi. Täytyyhän sekin osata päättää ja sanoa. Siellä pikaruokalassakin voi asiakaspalvelija kysyä, tuleeko plus- ateriana, haluatko majoneesia, otatko mukaan.

Mä napsuttelen sen tilauksen itse siihen kosketusnäyttöön, maksan siihen, eikä mun tarvitse puhua kenenkään kanssa. Ei se voi olla niin vaikeaa sen tilauksen otto.

Eli subwayssa toimisi ne kosketusnäyttöpömpelit. Koko subwayn pointti on, että leipä tehdään asiakkaalle hänen toiveidensa mukaan. Jos joku haluaa sinne paprikaa ja punasipulia, niin aina löytyy ihminen joka ne haluaisi siitä valmislistalla olevasta leivästä pois tai vaihtaa muuhun. Eli joka tapauksessa joutuisi puhumaan asiakaspalvelijalle saadakseen mieleisen leivän, jos ei tuollaista pömpeliä ole, jossa ne voi raksia pois. 

Vierailija
104/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti suomalaisia ahdistaa näissä paikoissa, joissa itse saa valita ainekset leipäänsä tai annokseensa se, että joutuu puhumaan asiakaspalvelijalle enemmän kuin "yksi juustoateria Cola zerolla". Kysytäänhän ravintoloissakin pihvin kypsyysastetta, sekä tuleeko ranskalaisia, lohkoperunoita vai mitä lisukkeeksi. Täytyyhän sekin osata päättää ja sanoa. Siellä pikaruokalassakin voi asiakaspalvelija kysyä, tuleeko plus- ateriana, haluatko majoneesia, otatko mukaan.

Mä napsuttelen sen tilauksen itse siihen kosketusnäyttöön, maksan siihen, eikä mun tarvitse puhua kenenkään kanssa. Ei se voi olla niin vaikeaa sen tilauksen otto.

Eli subwayssa toimisi ne kosketusnäyttöpömpelit. Koko subwayn pointti on, että leipä tehdään asiakkaalle hänen toiveidensa mukaan. Jos joku haluaa sinne paprikaa ja punasipuli

Eikö sen saman kyselyn voisi tehdä sillä pömpelillä. Ruksi haluamasi leipä. Ruksi juusto, proteiini, halutut kasvikset, mitä näitä nyt on.

Vierailija
105/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluan tieää. En ole ikinä ostanut kun se prosessi on niin mutkikas ja subbari toljottaa vihamielisesti koko ajan.

On kyllä todella mutkikasta kertoa pikaruokapaikan tiskillä myyjälle mitä haluaa. 

Mainoksessa on "Kana teriyaki". Menen Subway'hin ja pyydän yhden kana Teriyakin. Poistun nälkäisenä ja vihaisena, mutta onneksi rahat vielä taskussa. Menen Mcdonalds'iin ja tilaan Big Macin. Pääsen nälästä ja rahoista. Ei, se ei ole mutkikasta. Subway'n henkilökunnalle sen sijaan on.

ikinä ole kyllä jäänyt nälkäiseksi kana teriyaki -patongista. En toki Bic Macistäkään.. 

Niin, minä olen jäänyt nälkäiseksi ainoastaan olemattomasta kana ter

Sellaisen saa kyllä, valitsee siihen vain juuston, kasvikset, kastikkeen ja paahdetaanko. Ei ole vaikeata ellei siitä tee vaikeata. 

Vierailija
106/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainoksessa on "Kana teriyaki". Menen Subway'hin ja pyydän yhden kana Teriyakin. Poistun nälkäisenä ja vihaisena, mutta onneksi rahat vielä taskussa. Menen Mcdonalds'iin ja tilaan Big Macin. Pääsen nälästä ja rahoista. Ei, se ei ole mutkikasta. Subway'n henkilökunnalle sen sijaan on.

ikinä ole kyllä jäänyt nälkäiseksi kana teriyaki -patongista. En toki Bic Macistäkään.. 

Niin, minä olen jäänyt nälkäiseksi ainoastaan olemattomasta kana ter

Miten niin ei saa? Kyllähän siellä on nimenomaan niitä valmisvaihtoehtoja, eli esim kana-teriyaki. Sitten tilaa semmoisen. Ei voi olla näin vaikeaa kenellekään. 

Vierailija
107/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikös noissa valmisvaihtoehdoissa ala se ihan sama jankkaus, eli mikä leipä, mikä heinä mikä juusto mikä mikä mikä.

Vierailija
108/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on täällä atomi- ja vetykaupungissakin. Pyydät yhden vedyn ja kysymyksiä alkaa sataa: Savu- vai keittokinkulla? Laitetaanko voita ja suolaa? Mitä mausteita? Tuleeko mitä muuta? Käteisellä vai kortilla? Jos erehdyt tilaamaan sen kaikilla mausteilla, joudut vielä selittämään, ettei nyt tule meiramia ja inkivääriä lainkaan.

Vierailija
109/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaat 17 kysymykseen / sämpylä, niin se tilaus tehdään. Ja voit olla varma ettet onnistu saamaan kahta kertaa samanlaista. 

Olen onnistunut saamaan ensimmäisestä tilauksestani lähtien aina samanlaisen yhtä hyvän leivän, valitsemalla aina samat täytteet, paahdon ja kastikkeen. Ei ole vaikeaa.

Teille joita ahdistaa monivalinta, miksi teidän pitää mennä juuri Subwayhin? Valmiita patonkeja valmiiksi valituilla täytteillä saa joka kahvilasta, ärrältä ja kaupasta. Subway taas on ainut paikka, missä voi kaiken valita itse.

Niinpä menenkin muualle kuin subiin, jossa palaa hermo joutavien kyselyyn vastaamisessa. Onko sulla ne seitsemäntoista vastausta jossain kirjoitettuna ylös, kun muistat ne niin hyvin ulkoa? Oletko joku nörtti, joka haluaa syödä aina smaa, eikä halua kokeilla eri vaihtoehtoja?

Mä en ole pitänyt itseäni erityisen fiksuna, mutta tämän keskustelun myötä alkaa valjeta miten vaikeaa elämä tosiaan joillekuille on. 

Vierailija
110/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle tulee yllätyksenä, että aina on olemassa ihmisiä joille tavanomaiset asiat ovat älyttömän vaikeita. Heillä ei raksuta päässä yhtään tai ovat muuten vaan sosiaalisesti avuttomia tms. Tuossa tilanteessa en kyllä menisi subin tiskille ollenkaan.

Tavanomainen tapa tilata ruoka-annos ravintolassa on tosiaan joillekin lumihiutaleihmisille älyttömän vaikea konsepti. Ymmärrän että näitä autisteja varten on olemassa tilauskonsepti, jossa asiakas sanelee reseptin detaljitasoisena keittiölle, mutta miksi ihmeessä siinä oh

No pitääkö sen "normaalin" tunkea väkisin sellaisen konseptin ravintolaan, jossa asiakas päättää yksityiskohtaisesti tilauksensa sisällön. Eikö voi mitenkään mennä muualle, missä saa tavanomaisesti tilata listalta jonkun valmiin annoksen. 

Vierailija
111/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei saa? Kyllähän siellä on nimenomaan niitä valmisvaihtoehtoja, eli esim kana-teriyaki. Sitten tilaa semmoisen. Ei voi olla näin vaikeaa kenellekään. 

Kerrotko uteliaalle, mikä leipä tuossa valmiskanateriyakissa on? Mitkä kasvikset? Mikä juusto? Onko se paahdettu? Onko siinä ketsuppia?

Vierailija
112/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavanomainen tapa tilata ruoka-annos ravintolassa on tosiaan joillekin lumihiutaleihmisille älyttömän vaikea konsepti. Ymmärrän että näitä autisteja varten on olemassa tilauskonsepti, jossa asiakas sanelee reseptin detaljita

Pointti on se, että normaali ihiminen odottaa tavanomaista käytäntöä ja joutuu ihan tietämättömyyttään inkvisition eteen, mikä voi olla hämmentävää, outoa, pelottavaa tai turhauttavaa ihmisestä riippuen. Monelle kokemus on niin kielteinen, varsinkin jos staffin suhtautuminen on ylimielistä tai ilkeää, että toista kertaa ei tee mieli palata. Joskus tietysti on pakko yrittää, jos nälkä on eikä muuta syötävää tarjoavia liikkeitä lähimain.  

Vierailija
113/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli subwayssa toimisi ne kosketusnäyttöpömpelit. Koko subwayn pointti on, että leipä tehdään asiakkaalle hänen toiveidensa

Eikö sen saman kyselyn voisi tehdä sillä pömpelillä. Ruksi haluamasi leipä. Ruksi juusto, proteiini, halutut kasvikset, mitä näitä nyt on

Ehkä Subway tuokin pömpelit jossain vaiheessa. Woltilla tilatessa saat ruksia tuon kaiken tilaukseen, maksaa siinä ja joko hakea itse tai ottaa toimituksen. Todella helppoa. 

Vierailija
114/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heeeeei nythän se selvisi mitä sä teet väärin, sun pitää odottaa että ne tekee sulle sen kans teriyakin. Kato ei saa heti sen tilaamisen jälkeen kävellä vihaisena ulos. Nyt osaat sit seuraavalla kerralla .

Vierailija
115/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavanomainen tapa tilata ruoka-annos ravintolassa on tosiaan joillekin lumihiutaleihmisille älyttömän vaikea konsepti. Ymmärrän että näitä autisteja varten on olemassa tila

Varsinkin jos erehtyy kysymään että mitkäs ne leivät olikaan. Tulee lista juusto-organohunajakauramonijyvätummavaaleajagluteeniton. Jos kysyy että anteeksi miten oli, tulee toiseen kertaan juusto-organohunajakauramonijyvätummavaaleajagluteeniton. Joku autistinen menee jo siinä vaiheessa sekaisin. Itse pystyn kyllä.

Vierailija
116/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subwayn äänekkäät fanithan ovat nimenomaan nirsjoilijoita ja fakkiutuneita, jotka haluavat kontrolloida jokaisen täytteen ja syövät aina samaa elämänsä loppuun saakka. Heidän on mahdoton käsittää normaalia ihmistä. Normaalille valikoiminen ja luettelointi on työläs ja tarpeeton rasite. Normaalille ekat kerrat ihan turha ja käsittämätön totutusta täysin poikkeava rasite. Tottuneempi normaali ottaa yleensä melko satunnaiset vaihtoehdot ja tuhansista kombinaatioista saakin joka kerta erilaisen lopputuloksen, harvoin kahdesti samaa, harvoin kahdesti hyvää. Normaali valitsisi mieluiten jonkun hyväksi miettimän valmisyhdistelmän. Näitä voisi kokeilla erilaisia ja muodostaa sitten oman mielipiteensä suosikkimallista tai ehkä huomata, mikä pikku muutos voisi sopia omaan makuun paremmin, esim. jättää jokin pois tai vaihtaa juuston malli.

Anteeksi nyt, mutta kenellekään "normaalille" ei ole vaikeaa vastata aivan tavallisiin kysymyksiin siitä mitä leipänsä päälle haluaa. Lisäksi jokainen "normaali" tajuaa että niitä valmiiksi mietittyjä annoksia saa muista ravintoloista ja kaupoista kuin juuri tästä kyseisestä. Meille normaaleille on monesti erittäin hyvä juttu että saa itse valita, yksi kun ei tykkää suolakurkusta ja toinen jäävuorisalaatista. Enkä ole ikinä onnistunut valitsemaan pahaa tai edes outoa makuyhdistelmää, olen nimittäin normaali ihminen ja pystyn kuvittelemaan miltä ainekset maistuvat yhdessä. 

Vierailija
117/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla autisti, että et sisäistä puoliakaan niistä vaihtoehdoista, etkä etenkään pysty mielessäsi kuvittelemaan siinä litaniassa, minkälaisesta leivästä tai täytteestä mahtaa olla kyse. Kun ei voi edes pistää niitä vaihtoehtoja listalle seinälle, että voisi etukäteen jotain suunnitella. Haloo nyt on 2023 ja ihmiset kommunikoi tekstillä eikä selittämällä. Se säästää yksinkertaisesti aikaa.

Vierailija
118/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavanomainen tapa tilata ruoka-annos ravintolassa on tosiaan joillekin lumihiutaleihmisille älyttömän vaikea konsepti. Ymmärrän että näitä autisteja varten on olemassa tilauskonsepti, jossa asiakas sanelee reseptin detaljitasoisena keittiölle, mutta miksi ihmeessä siinä oh

Miksi ihmeessä ravintolaketjun jolla on 37 000 toimipistettä yli sadassa maassa (= ihmiset tykkäävät) pitäisi tanssia sinun pillisi mukaan, siksi että sinä et osaa valita juustoa ja kastiketta leipääsi annetuista vaihtoehdoista? (Ps. se autisti tässä on ihan joku muu.. ja se on siis ihan ok olla kirjolla, mutta se ei ole hän joka osaa valita omat täytteet leipäänsä).

Vierailija
119/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subwayn äänekkäät fanithan ovat nimenomaan nirsjoilijoita ja fakkiutuneita, jotka haluavat kontrolloida jokaisen täytteen ja syövät aina samaa elämänsä loppuun saakka. Heidän on mahdoton käsittää normaalia ihmistä. Normaalille valikoiminen ja luettelointi on työläs ja tarpeeton rasite. Normaalille ekat kerrat ihan turha ja käsittämätön totutusta täysin poikkeava rasite. Tottuneempi normaali ottaa yleensä melko satunnaiset vaihtoehdot ja tuhansista kombinaatioista saakin joka kerta erilaisen lopputuloksen, harvoin kahdesti samaa, harvoin kahdesti hyvää. Normaali valitsisi mieluiten jonkun hyväksi miettimän valmisyhdistelmän. Näitä voisi kokeilla erilaisia ja muodostaa sitten oman mielipiteensä suosikkimallista tai ehkä huomata, mikä pikku muutos voisi sopia omaan makuun paremmin, esim. jättää jokin pois tai vaihtaa juuston malli.

Anteeksi nyt, mutta kenellekään "normaalille" ei ole vaikeaa vastata aivan tavallisiin kysymyksiin siitä mitä leipänsä päälle haluaa. Lisäksi jokainen "normaali" tajuaa että niitä valmiiksi mietittyjä annoksia saa muista ravintoloista ja kaupoista kuin juuri tästä kyseisestä. Meille normaaleille on monesti erittäin hyvä juttu että saa itse valita, yksi kun ei tykkää suolakurkusta ja toinen jäävuorisalaatista. Enkä ole ikinä onnistunut valitsemaan pahaa tai edes outoa makuyhdistelmää, olen nimittäin normaali ihminen ja pystyn kuvittelemaan miltä ainekset maistuvat yhdessä. 

Saat anteeksi turhan ja sekavan möykkäsi.

Vierailija
120/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noilla on tarkoitus kun nälkään on aivan turha sitten syödä?