Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys mutta miten Subway tilataan?

Vierailija
13.11.2023 |

Jos menee sinne ravintolaan j a tilaisin itselleni ja miehelleni? niin mitä sanon?

Kommentit (366)

Vierailija
161/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subwaytä ei todellakaan kiinnosta, eikä tarvitse kiinnostaa, se että sinulla ei ole tarvetta leivälle jonka päälliset valitaan itse.

Hyvä että tässä vaiheessa keskustelua sinullekin alkaa aiheen avainongelma hahmottua. 

Eli vaadit että yhtä maailman menestyneimmistä pikaruokaravintoloista muuttaa toimintatapaasi koska sinulla on ongelma heidän konseptinsa kanssa?

Ei, mitään ongelmaa ei tässä ole. Muuten kuin sinun päässäsi.

Sinun päätäsi riivaa mm. ongelma, että kuvittelet mun vaativan jotain Subwayltä ja sitten myötänärkästyt kuvitelmistasi. 

Vierailija
162/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin Subissa eikä tartte toista kertaa mennä. Kauhee tenttaus, eiks niillä ois voinnu olla valmiita valittavia? Vesikin maksoi ja kallista oli tavallisesta voileivästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse ei tajua, mikä jonkin ravintolan tai kaupan konsepti on eikä ole ottanut siitä selvää, on se ihan oma moka Jos menee sinne yllättymään ja järkyttymään.

Minä kuten varmasti suurin osa tavallisista ihmisistä menee ravintolaan syödäkseen. Pikaruokaravintolaan syödäkseen nopeasti helppoa ja huokeaa. Ravintoloille on vuosituhansien mittaan kehittynyt hyvästä syystä toimiva konsepti ruokalistoista ja tilaamisesta ja pikaruokaloissa se on viimeisen sadan vuoden aikana hioutunut erittäin helpoksi ja nopeaksi asiointikokemukseksi.

On totta, että eräs ydinfyysikko kehitti kaikesta tästä yleismaailmallisesta normaalista täydellisesti poikkeavan käänteiskonseptin eli ns. epäravintolan. Se sopii hyvin autisteille ja muille ydinfyysikoille. En kiistä sitä. Sille löytyy myös vastine esim. yökyläkaverin aamiaispöydästä. En kiistä sitäkään.

Normaalit tavanomaiseen tottuneet järkyttyvät, pettyvät tai turhautuvat, koska he eivät käsitä epäravintolan olemassaoloa ja sen syitä eivätkä pidä siitä vaivautuneisuudesta, jota sellainen tylyn asiakaspalvelun saattelemana heille tuottaa - negatiivisen ensi- ja asiakaskokemuksen. He, jotka menivät vain saadakseen helposti ruokaa. He taas, joiden intressi on etukäteen perehtyä konseptimagiaan ja humaltua niiden erikoislaatuisuudesta syntyäkseen uudelleen fanipoikana, ovat eri porukkaa. 

164/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo No-Chicken teriyaki hyvää ? Onko siellä muuta vegeä ?

Vierailija
165/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikäähän, jos kaikista mahdollisista leipä, täyte, juusto, kastike ja vihannesvariaatioista, mitkä ovat mahdollisia subwayn valikoimasta koota, olisi valmiit leivät. Se "ruokalistahan" olisi valovuoden mittainen. Sitten joku valittaisi, kuinka on liikaa valinnanvaraa, ei pysty päättämään ja ei jaksa lukea niin pitkää listaa ja ahdistaa sen lukeminen siinä jonossa :D 

Vierailija
166/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lisäisin muutaman valmiin vaihtoehdon, jotka olisi esim. valittu 10 eniten myydyn pohjalta. Sehän ei poistaisi mahdollisuutta valita myös niin kuin tähänkin asti. MUTTA jokin syyhän tähän on, että Subi ei näin toimi. En tiedä.

Vierailija
167/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta vaikka tulostamaan ja sitten kassalle

https://www.subway.com/fi-fi/-/media/emea/europe/finland/nutrition/finl…

Mitä kassa sanoo, kun tuon kupongin tarjoan? Miksi minun pitäiis viedä kassalle firman oma ravintoaineseloste? Oletko sinä täysin terve päästäsi?

Jos löytyy vastaava taulukko kuvailemaan komponenttien MAKUA, niin siitä olisi jo vähän apua mikäli pitää itse alkaa suunnittelemaan reseptiä kotona tietokoneen ja taulukkolaskentaohjelman kanssa ennenkuin saa mennä tilaamaan pikaruokasämpylän. 

Eikö ihmiset tiedä tai osaa visioida, miltä maistuu hunajakauraleipä, mozzarella, salami, tulinen kastike tai ihan perusvihannekset yhdessä tai erikseen? Miten sellainen ihminen voi syödä mitään missään tai

Tiedän, että on tuohisuita, joille leipä on leipää ja salami salamia. Itse olen kulinaristi ja ymmärrän, että salameita on kymmeniä eri päälaatuja ja yksilöllinen tuote vielä sisältää omat vivahteensa. Onhan jo pelkkä salami kymmenien aineksien sekä valmistusmenetelmien summa. Vihannesten maussa on paljon eroja riippuen vaikkapa lajikkeesta, allkuperästä ja kypsyysasteesta. Tomaatteja on kymmeniä erilaisia ja kotimainen tai espanjan lentotomaatti ovat kovin eri makuisia ja eri koostumuksella. Ei voi tietää maistamatta, miltä yksittäisetkin aineksen maistuvat, puhumattakaan niiden yhdistelmistä. Ymmärrän hyvin, että Subwayn makumaailma (satunnainen) sopii oikein hyvin heille, joille ruokailun maku on pääasiassa kuvittelukyvystä kiinni - eli ei ole reseptoreita tai harjaannusta aistia monimutkaisempia makuja ja makuyhdistelmiä.

Paras vitsi koko ketjussa on tuo tulinen kastike -visiointi. XD

Vierailija
168/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikäähän, jos kaikista mahdollisista leipä, täyte, juusto, kastike ja vihannesvariaatioista, mitkä ovat mahdollisia subwayn valikoimasta koota, olisi valmiit leivät. Se "ruokalistahan" olisi valovuoden mittainen. Sitten joku valittaisi, kuinka on liikaa valinnanvaraa, ei pysty päättämään ja ei jaksa lukea niin pitkää listaa ja ahdistaa sen lukeminen siinä jonossa :D 

Ei tarvi olla kuin 1 liha, 1 kana ja 1 vegevaihtoehto. Niitä voi ravintolakin sitten viikoittain vaihdella, jos sattui saamaan just erän lammasta halvalla. Osa noista aineista on semmoisia, mistä et ole koskaan kuullutkaan. Mutta kun koko paikassa ei ole ainuttakaan ammattitaitoista kokkia, tulee paikanpito halvaksi.

Vierailija
169/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinnostava ajatus. Mikä sai sinut sellaisen kehittelemään?

Vierailija
170/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse ei tajua, mikä jonkin ravintolan tai kaupan konsepti on eikä ole ottanut siitä selvää, on se ihan oma moka Jos menee sinne yllättymään ja järkyttymään.

Minä kuten varmasti suurin osa tavallisista ihmisistä menee ravintolaan syödäkseen. Pikaruokaravintolaan syödäkseen nopeasti helppoa ja huokeaa. Ravintoloille on vuosituhansien mittaan kehittynyt hyvästä syystä toimiva konsepti ruokalistoista ja tilaamisesta ja pikaruokaloissa se on viimeisen sadan vuoden aikana hioutunut erittäin helpoksi ja nopeaksi asiointikokemukseksi.

On totta, että eräs ydinfyysikko kehitti kaikesta tästä yleismaailmallisesta normaalista täydellisesti poikkeavan käänteiskonseptin eli ns. epäravintolan. Se sopii hyvin autisteille ja muille ydinfyysikoille. En kiistä sitä. Sille löytyy myös vastine esim. yökyläkaverin aamiaispöydästä. En kiistä sitäkään.

Normaalit t

Subway on maailman suurin pikaruokaravintolaketju, jonka päätuote on subit eli täytetyt leivät asiakkaan valitsemilla täytteillä. 17-vuotias Fred DeLuca mietti vuonna 1965 Bridgeportissa Yhdysvalloissa, miten rahoittaisi lääketieteen opintojaan. Fred DeLuca avasi ravintolan, jonka nimeksi tuli "Pete's Super Submarines", joka pian muotoutui nykyiseen muotoonsa Subway. Nykyisin ravintoloita on 102 maassa noin 40 000. Vuosittain Subway avaa ympäri maailmaa yli 2 000 uutta ravintolaa. Subwayn oman ilmoituksen mukaan ketjulla on Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Australiassa enemmän ravintoloita kuin esimerkiksi McDonald'silla.

Suomeen Subway tuli heinäkuussa 2000, kun Helsingin Annankadun ravintola avautui. Suomen sadas Subway-ravintola avattiin lokakuun lopussa 2012 Kuopion Päivärannan K-Citymarketin yhteyteen.Taloustutkimuksen tekemässä tutkimuksessa Subway on ollut useina vuosina paras pikaruokaketju.Vuonna 2014 Subway oli Suomen kolmanneksi suurin pikaruokaketju Hesburgerin ja Kotipizzan jälkeen. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Subway

Subwayn tarina alkaa siis 60-luvulta ja Suomeen ravintoloita perustettu jo yli 20 vuotta. Ei tarvitse konseptimagiaan perehtyä. Kyllä 20 vuodessa luulisi tulevan selväksi, mikä on ko pikaruokapaikan toimintamalli.

Vierailija
171/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla ei ole mitään hajua mitä täällä tarjotaan syötäväksi. Silti jostain syystä eksyin ovesta sisään."

Onko Subwayn imago niin kova, että sinne mennään siksi? Lisäksi, kylmiä känttyjä syömään seisaaltaan? Talvella varmaan ihan ykköshitti.

Brändimarkkinointi tosiaan on vahvaa. Kadunvarsimainoksia on kaikkialla ja telkkarissa pyörii taajaan mainoksia prime time:ssä. Laaja massa kyllä tietää, että Subway on täyteleipäravintola. Markkinoinnista valitettavasti saakin sitten harhaanjohtavan kuvan, kun mainoskuvissa on vaikkapa se kana teriyaki ihan nimellä ja kuvituksena valmis täytepatonki. sitä ei kerrota, että sellaista ei ole listalla. Eikä ole koko listaa itse asiassa, vaan asiakkaan on päätettävä itse, millainen on se kana teriyaki -sämpylä jota alkaa tilaamaan, jokaista yksittäistä täytettä, lisuketta ja maustetta myöten.

Vierailija
172/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mulla ei ole mitään hajua mitä täällä tarjotaan syötäväksi. Silti jostain syystä eksyin ovesta sisään."

Onko Subwayn imago niin kova, että sinne mennään siksi? Lisäksi, kylmiä känttyjä syömään seisaaltaan? Talvella varmaan ihan ykköshitti.

Brändimarkkinointi tosiaan on vahvaa. Kadunvarsimainoksia on kaikkialla ja telkkarissa pyörii taajaan mainoksia prime time:ssä. Laaja massa kyllä tietää, että Subway on täyteleipäravintola. Markkinoinnista valitettavasti saakin sitten harhaanjohtavan kuvan, kun mainoskuvissa on vaikkapa se kana teriyaki ihan nimellä ja kuvituksena valmis täytepatonki. sitä ei kerrota, että sellaista ei ole listalla. Eikä ole koko listaa itse asiassa, vaan asiakkaan on päätettävä itse, millainen on se kana teriyaki -sämpylä jota alkaa tilaamaan, jokaista yksittäistä täytettä, lisuketta ja maustetta myöten.

PItäis vetää koko roska oikeuteen harhaanjohtavasta mainonnasta.

Vierailija
173/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kassa sanoo, kun tuon kupongin tarjoan? Miksi minun pitäiis viedä kassalle firman oma ravintoaineseloste? Oletko sinä täysin terve päästäsi?

Jos löytyy vastaava taulukko kuvailemaan komponenttien MAKUA, niin siitä olisi jo vähän apua mikäli pitää itse alkaa suunnittelemaan reseptiä kotona tietokoneen ja taulukkolaskentaohjelman kanssa ennenkuin saa mennä tilaamaan pikaruokasämpylän. 

Eikö ihmiset tiedä tai osaa visioida, miltä maistuu hunajakauraleipä, mozzarella, salami, tulinen kastike tai ihan perusvihannekset yhdessä tai erikseen? Miten

Tiedän, että on tuohisuita, joille leipä on leipää ja salami salamia. Itse olen kulinaristi ja ymmärrän, että salameita on kymmeniä eri päälaatuja ja yksilöllinen tuote vielä sisältää omat vivahteensa. Onhan jo pelkkä salami kymmenien aineksien sekä valmistusmenetelmien summa. Vihannesten maussa on paljon eroja riippuen vaikkapa lajikkeesta, allkuperästä ja kypsyysasteesta. Tomaatteja on kymmeniä erilaisia ja kotimainen tai espanjan lentotomaatti ovat kovin eri makuisia ja eri koostumuksella. Ei voi tietää maistamatta, miltä yksittäisetkin aineksen maistuvat, puhumattakaan niiden yhdistelmistä. Ymmärrän hyvin, että Subwayn makumaailma (satunnainen) sopii oikein hyvin heille, joille ruokailun maku on pääasiassa kuvittelukyvystä kiinni - eli ei ole reseptoreita tai harjaannusta aistia monimutkaisempia makuja ja makuyhdistelmiä.

No sä tuskin sitten käyt ollenkaan pikaruokapaikoissa, jos kulinaristi olet. 

Vierailija
174/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subwayn tarina alkaa siis 60-luvulta ja Suomeen ravintoloita perustettu jo yli 20 vuotta. Ei tarvitse konseptimagiaan perehtyä. Kyllä 20 vuodessa luulisi tulevan selväksi, mikä on ko pikaruokapaikan toimintamalli.

Hyvin erikoinen harrastus tosiaan on etsiä kymmeniä vuosia wikipedia- tai aiemmin varmaankin tietosanakirjaknoppitietoa erilaisten ravintolaketjujen konsepteista koettaen bongata sadoista miljoonista tavanomaisista sitä yhtä täysin päinvastaista poikkeusta. Autisminkirjolaisille toki tyypillistä, että on jokin erittäin intohimoinen kapea-alainen kiinnostuksenaihe, johon syvennytään perinpohjaisesti. Tavikset eivät sellaista niinkään harjoita, vaan esimerkiksi erilaisiin ravintoloihin tutustuvat ensi kertaa kävelemällä niistä ovista sisään. 

Vierailija
175/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subwaytä ei todellakaan kiinnosta, eikä tarvitse kiinnostaa, se että sinulla ei ole tarvetta leivälle jonka päälliset valitaan itse.

Hyvä että tässä vaiheessa keskustelua sinullekin alkaa aiheen avainongelma hahmottua. 

Eli vaadit että yhtä maailman menestyneimmistä pikaruokaravintoloista muuttaa toimintatapaasi koska sinulla on ongelma heidän konseptinsa kanssa?

Sinun päätäsi riivaa mm. ongelma, että kuvittelet mun vaativan jotain Subwayltä ja sitten myötänärkästyt kuvitelmistasi. 

Itse kirjoitit että koska et halua valita täytteitä, Subwayn pitäisi tarjota valmisvaihtoehtoja, koska se palvelisi "kaikkia" (= sinua). Subwayn ei tarvitse palvella kaikkia, he palvelevat niitä jotka haluavat/voivat itse valita täytteet leipäänsä.

Vierailija
176/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset tiedä tai osaa visioida, miltä maistuu hunajakauraleipä, mozzarella, salami, tulinen kastike tai

No sä tuskin sitten käyt ollenkaan pikaruokapaikoissa, jos kulinaristi olet. 

Miksi ihmeessä en kävisi, jos on nälkä? Järjetöntä. 

Vierailija
177/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit t

Tässä skenaariossa on edelleen vain yksi autisti ja yksi normaali. Se normaali osaa käydä Subwayssa, se autisti ei.

Vierailija
178/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kirjoitit että koska et halua valita täytteitä, Subwayn pitäisi tarjota valmisvaihtoehtoja, koska se palvelisi "

Mua ei kiinnosta, mitä sössötät. Tiedän, että en ole vaatinut mitåään, joten sellainen olkinukkeilu on vain häpeäksesi.

Vierailija
179/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit t

Nyt lähtee niin sekavaa settiä että pakko kysyä mitä miestä väkevämpää olet tänään nauttinut ei-Subwaysta haetun lounaasi kanssa??? :D Mä oon kerran tuntenut tällaisen ihmisen työelämässä, ja valitettavasti hän todella uskoi tällaisiin päässä kehiteltyihin kuvioihin. Siis esim. siihen että Subwayssa tilaaminen on vaikeaa tai jotain magiaa. Ei käyttänyt tuota esimerkkinä mutta vastaavia oli monta. Ei nämä ihmiset oikeasti tajua että he ovat niitä jotka siitä normaalien joukosta poikkeavat. 

Vierailija
180/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla kuin 1 liha, 1 kana ja 1 vegevaihtoehto. Niitä voi ravintolakin sitten viikoittain vaihdella, jos sattui saamaan just erän lammasta halvalla. Osa noista aineista on semmoisia, mistä et ole koskaan kuullutkaan. Mutta kun koko paikassa ei ole ainuttakaan ammattitaitoista kokkia, tulee paikanpito halvaksi.

Mikä noista subin tarjoamista ainesosista on sellainen, josta muka kaikki eivät ole kuulleet? Ei kai nyt kokkia tarvita voileiväntekoon. Voileivänhän pystyy ihan jokainen tekemään kotonakin ilman michelin-tähtiä. Tarvitaanko hesehampparin tekoonkin kokki.