Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys mutta miten Subway tilataan?

Vierailija
13.11.2023 |

Jos menee sinne ravintolaan j a tilaisin itselleni ja miehelleni? niin mitä sanon?

Kommentit (366)

Vierailija
301/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän semmoinen kylmä paprikansiivu oikeasti maistu juuri miltään. 

Kyllä se todellakin maistuu (ja myös rapsahtava rakenne on ainutlaatuinen), ja se taitaa nyt olla se ratkaiseva ero tässä ihmisten välillä.

Maistuu se mutta ratkaiseva ero on nirsoilu eli keskittyminen yksittäisiin raaka-aineisiin. Autisteille se on vahva vietti. Heillä on herkät aistit ja mustavalkoinen suhtautuminen asioihin, taipumus luokitella, tarve kontrolloida yksityiskohtia. Tosin samalla he keskittyvät yksittäisiin asioihin ja kokonaisuus hämärtyy. Tavikset maistavat kokonaisuuden eivätkä erota sieltä detaljeita ilman eri harjoitusta.

Tavis siis rouskuttaisi vaikka sianrehua ruuassaan, eikä huomaisi sitä, koska kuuluuhan se siihen valmiiseen kokonaisuuteen.&nb

Jos se on hyvää. Tavis äänestää jaloillaan jos ei oo hyvää.

Vierailija
302/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subwayn suurin virhe on olettaa että suomalainen saisi suunsa auki sanoakseen jotain muiden kuullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se todellakin maistuu (ja myös rapsahtava rakenne on ainutlaatuinen), ja se taitaa nyt olla se ratkaiseva ero tässä ihmisten välillä.

Maistuu se mutta ratkaiseva ero on nirsoilu eli keskittyminen yksittäisiin raaka-aineisiin. Autisteille se on vahva vietti. Heillä on herkät aistit ja mustavalkoinen suhtautuminen asioihin, taipumus luokitella, tarve kontrolloida yksityiskohtia. Tosin samalla he keskittyvät yksittäisiin asioihin ja kokonaisuus hämärtyy. Tavikset maistavat kokonaisuuden eivätkä erota sieltä detaljeita ilman eri harjoitusta.

Uskomatonta että tämä tyyppi edelleen luokittelee muita täällä autisteiksi, samalla käyttäytyen itse autistisesti :D. Ei siinä, autistisuudessa ei ole mitään pahaa, mutta tämän on pakko olla trolli, koska kukaan ei voi olla noin sokea omalle käytökselleen. 

Vierailija
304/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-m-mutta miten kukaan voi tietää mitkä täytteet sopii yhteen?? 

Käyttämällä järkeä. Niinkuin ruuanlaitossakin. 

Vierailija
305/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavis siis rouskuttaisi vaikka sianrehua ruuassaan, eikä huomaisi sitä, kos

Jos se on hyvää. Tavis äänestää jaloillaan jos ei oo hyvää

Eli jos se on pahaa, niin silloinhan sen maun huomaisi sieltä seasta....

Vierailija
306/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-m-mutta miten kukaan voi tietää mitkä täytteet sopii yhteen?? 

Käyttämällä järkeä. Niinkuin ruuanlaitossakin. 

Se vähän niin kuin oli tuon kommentin pointti. Huumoria katsos.

Vierailija
307/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö itse aivan kaikkia raaka-aineita, et nirsoile yhtään mistään etkä ole allerginen millekään? Jos se "tavis" on kerran niin hyvä hahmottamaan kokonaisuuksia, niin miksei hän osaa tilata subwayssa ja koota itse valitsemistaan raaka-aineista sitä hyvää ja mieleistään kokonaisuutta? 

Vierailija
308/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten Subway olisi suosittu. Täällä avautui 2 Subwayta silloin kun ne tuli Suomeen, toinen oli vielä hyvällä paikalla ja se kaatui ensin. Alkuvillityksen jälkeen ei käynyt enää väkeä. Toinen oli pitkään kiinni... tällä hetkellä toimii, mutta aina kun kävelen ohi siitä niin ei siellä asiakkaita näy. Sen sijaan viereisessä ravintolassa käy porukkaa, kun siellä on seisova pöytä ja vaihtuvat menut. Ei tarvi kauaa miettiä kumpaan menee, kun nälkä iskee.

Miten ihmeessä ne ihmiset pystyy valitsemaan seisovasta pöydästä mitä syövät, kun ei ole valmiiksi lautaselle laitettuja annoksia. Miten voi tietää, mitkä ruuat ja salaatit sopii yhteen?

Vierailija
309/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eihän semmoinen kylmä paprikansiivu oikeasti maistu juuri miltään."

Minusta paprikassa taas on hyvin vahva maku. No, nämähän ovat kirjaimellisesti makuasioita.

Itse kasvatan kesällä paprikoita ja niissä on huoneenlämmössä vahva maku. Nuo kylmät viipaleet on aika mitätöntä syömistä. Vähän kuin jotkut tuontimansikat. 

Vierailija
310/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluan tieää. En ole ikinä ostanut kun se prosessi on niin mutkikas ja subbari toljottaa vihamielisesti koko ajan.

Tämä! Yritin kertoa etten ole asioinut teillä ennen. Myyjä mulkoilee ilmeellä "tyhmä!". Asiakasjono vaihtaa jalalta toiselle painoa. Ei tartte enää siinä firmassa asioida.

Vierailija
311/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta paprikassa taas on hyvin vahva maku. No, nämähän ovat kirjaimellisesti makuasioita.

Itse kasvatan kesällä paprikoita ja niissä on huoneenlämmössä vahva maku. Nuo kylmät viipaleet on aika mitätöntä syömistä. Vähän kuin jotkut tuontimansikat. 

Minä en kasvata paprikoita, mutta minusta niiden maku on vahva kylmänä, haaleana, lämpimänä ja kuumana.

Vierailija
312/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluan tieää. En ole ikinä ostanut kun se prosessi on niin mutkikas ja subbari toljottaa vihamielisesti koko ajan.

Tämä! Yritin kertoa etten ole asioinut teillä ennen. Myyjä mulkoilee ilmeellä "tyhmä!". Asiakasjono vaihtaa jalalta toiselle painoa. Ei tartte enää siinä firmassa asioida.

Miksi vain yritit kertoa?

Vierailija
313/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kasvata paprikoita, mutta minusta niiden maku on vahva kylmänä, haaleana, lämpimänä ja kuumana.

Paprikoita on niin moneen lähtöön.  Yleensä nuo buffettien yms palat on niitä "ihan ok". Mutta se siitä.  

Vierailija
314/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subwayn tarina alkaa siis 60-luvulta ja Suomeen ravintoloita perustettu jo yli 20 vuotta. Ei tarvitse konseptimagiaan perehtyä. Kyllä 20 vuodessa luulisi tulevan selväksi, mikä on ko pikaruokapaikan toimintamalli.

Hyvin erikoinen harrastus tosiaan on etsiä kymmeniä vuosia wikipedia- tai aiemmin varmaankin tietosanakirjaknoppitietoa erilaisten ravintolaketjujen konsepteista koettaen bongata sadoista miljoonista tavanomaisista sitä yhtä täysin päinvastaista poikkeusta. Autisminkirjolaisille toki tyypillistä, että on jokin erittäin intohimoinen kapea-alainen kiinnostuksenaihe, johon syvennytään perinpohjaisesti. Tavikset eivät sellaista niinkään harjoita, vaan esimerkiksi erilaisiin ravintoloihin tutustuvat ensi kertaa kävelemällä niistä ovista sisään. 

Missä tynnyrissä on täytynyt elää, jos jo yli 20 vuotta Suomess

No katsos kun tavalliset ihmiset ei koe mitään mielenkiintoa selvitellä eri ravintoloiden konsepteja ihan vain siltä varalta, jos joskus sattuisi sellaisen kohdalla tulemaan nälkä ja hakeutuu sisään tsekkaamaan paikan ja sen ruoat. Juuri tuosta puhuin. Se EI ole normaalia ja tavanomaista. Ei mun keskuudessa eikä sukulaisten ja tuttavienkaan

Subway on niin vanha ja kuuluisa ketju, että jo on ihme jos keneltäkään tutulta ei ole kuullut eikä mediastakaan, mikä siellä ravintolassa on jutun juoni. Monella on älylaite taskussa tai käsilaukussa, siinä vaan ravintolan ovella nopsaan kollaa, että minkä sortin paikka se on ja onko siellä minkälainen menu eli haluaako mennä sinne. Subwayssa kyllä myös näkee, että siellä on se tiski, kyllä käy nopeasti selväksi, miten siellä toimitaan. 

Vierailija
315/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten Subway olisi suosittu. Täällä avautui 2 Subwayta silloin kun ne tuli Suomeen, toinen oli vielä hyvällä paikalla ja se kaatui ensin. Alkuvillityksen jälkeen ei käynyt enää väkeä. Toinen oli pitkään kiinni... tällä hetkellä toimii, mutta aina kun kävelen ohi siitä niin ei siellä asiakkaita näy. Sen sijaan viereisessä ravintolassa käy porukkaa, kun siellä on seisova pöytä ja vaihtuvat menut. Ei tarvi kauaa miettiä kumpaan menee, kun nälkä iskee.

Miten ihmeessä ne ihmiset pystyy valitsemaan seisovasta pöydästä mitä syövät, kun ei ole valmiiksi lautaselle laitettuja annoksia. Miten voi tietää, mitkä ruuat ja salaatit sopii yhteen?

Jep :D Mitenkäs sitten Spice Ice, onhan sielläkin monta jäätelövaihtoehtoa, kastikkeita, vohveleita, strösseliä....iiik, mistä tietää mitkä niistä sopii yhteen, voi apua. Tarvitaan kokki siihenkin.

Vierailija
316/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subin ainesosat eivät ole kovin laadukkaita, esim. thaimaalaista vedellä jatkettua kanaa - ylikansallisena yhtiönä yrittänyt pimittää raaka-aineiden alkuperää. Itse en ole ostanut vuosiin, parempia täytettyjä patonkeja saa muualta.

Älkää ostako möttöisiä subeja, joissa huono hinta-laatu-suhde, suosikaa mieluumin jotain kotimaista. Itse en halua syödä ainakaan ulkomaista antibioottikanaa.

Vierailija
317/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt olet tästä ketjusta varmasti saanut ohjeita ja vinkkejä subbarissa asiointiin. Se, että jonossa puhisevat asiakkaat vaihtavat jalkaa, ei ole sen firman vika. Kyllä ne samat malttamattomat tuhisee niskaan ihan ruokakaupan kassajonossakin, jätätkö heidän takia menemästä juuri siihen kauppaketjuun. 

Vierailija
318/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subway on niin vanha ja kuuluisa ketju, että jo on ihme jos keneltäkään tutulta ei ole kuullut eikä mediastakaan, mikä siellä ravintolassa on jutun juoni. Monella on älylaite taskussa tai käsilaukussa, siinä vaan ravintolan ovella nopsaan kollaa, että minkä sortin paikka se on ja onko siellä minkälainen menu eli haluaako mennä sinne. Subwayssa kyllä myös näkee, että siellä on se tiski, kyllä käy nopeasti selväksi, miten siellä toimitaan. 

Ja kuten aiempana kerroin Chick-fil-A-kokemuksestani, ei se haittaa vaikka menisikin vähän pieleen. En mä alkanut siellä riehumaan että ei jukolauta te ette tarpeeksi selvästi selittäneet että tähän hamppariin ei kuulu kastiketta vaan mun pitää itse valita se?! Kun se vähän niinku kuuluu siihen konseptiin ja mä ite en vaan tajunnut. Elämä jatkuu ja seuraavalla kerralla osaan.

Vierailija
319/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten aiempana kerroin Chick-fil-A-kokemuksestani, ei se haittaa vaikka menisikin vähän pieleen. En mä alkanut siellä riehumaan että ei jukolauta te ette tarpeeksi selvästi selittäneet että tähän hamppariin ei kuulu kastiketta vaan mun pitää itse valita se?! Kun se vähän niinku kuuluu siihen konseptiin ja mä ite en vaan tajunnut. Elämä jatkuu ja seuraavalla kerralla osaan.

Tämä juuri, ei pidä traumatisoitua iäksi ja puida pyhää vihanyrkkiä jotakin ravintolaa vastaan, jos ei ensimmäisellä kerralla hoksannut tilata vaikka kastiketta tai heti tiennyt montako lisuketta voi valita ja muistanut niitä ulkoa. Jokin häpeä joillain suomalaisilla, että ruokatilauskin pitää mennä niin täydellisesti. Matkailu myös avartaa, niin tulee niitä erilaisia ravintolakonsepteja vastaan, eikä ota niin suurta murhetta asiasta, elämä jatkuu. 

Vierailija
320/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama jengi sitten menee ravintolaan tilaamaan listalta annoksen josta pitää poistaa se, tämä ja tuo ja tilalle sitä ja tätä. Mutta kun olisi vaihtoehtona konsepti jossa saa ihan itse valita itselleen sopivat aineosat ja täytteet niin sitten tulee paniikki.