Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys mutta miten Subway tilataan?

Vierailija
13.11.2023 |

Jos menee sinne ravintolaan j a tilaisin itselleni ja miehelleni? niin mitä sanon?

Kommentit (366)

Vierailija
341/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sama jengi sitten menee ravintolaan tilaamaan listalta annoksen josta pitää poistaa se, tämä ja tuo ja tilalle sitä ja tätä. Mutta kun olisi vaihtoehtona konsepti jossa saa ihan itse valita itselleen sopivat aineosat ja täytteet niin sitten tulee paniikki. 

Ei sama jengi. 

Osittain kyllä. Osittain myös sama jengi, joka pöyristyy, kun ravintola palveleekin englanniksi. Ja sitten kauhea möyhääminen, kun ravintola ei ollutkaan sellainen kuin halusi. Se ravintola päättää, mitä tekee ja miten palvelee. Pitää pysyä poissa niistä paikoista, joiden palvelusta tai konseptista ei pidä, eikä vaatia niitä ravintoloita muuttumaan itsensä mukaan. On muitakin paikkoja hakea voileipä, kuin Subway. Voileivän voi myös tehdä kotona. Ei Subway olisi suosittu ja menestynyt, jos kukaan ei ikinä koskaan haluaisi valita leipänsä täytteitä yksityiskohtaisemmin.

Vierailija
342/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa. 

Valitse ensin pääraaka-aine, eli täyte, koska se määrää hinnan:  kana-teriyaki, kananrinta, kalkkuna tai joku muu.  Tilaa yksi kana-teriyaki.

Myyjä kysyy mikä leipä, valitse herkullisimman näköinen : kauraleipä, 4-viljan leipä, vehnäleipä. Myyjä kysyy, sinä vastaat.

Sen jälkeen myyjä kysyy ja sinä vastaat.  Saat itse valita mitä täytteitä otat pääraaka-aineen lisäksi. 

Juustoa?  Kyllä vai ei.  Mitä kasviksia haluat?  

Tai sitten, sano:  Kaikilla täytteillä!  

Minä varmaan sanoisin, että tee joku vaan. Kai ne kaikki syötäviä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/366 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sama jengi sitten menee ravintolaan tilaamaan listalta annoksen josta pitää poistaa se, tämä ja tuo ja tilalle sitä ja tätä. Mutta kun olisi vaihtoehtona konsepti jossa saa ihan itse valita itselleen sopivat aineosat ja täytteet niin sitten tulee paniikki. 

Ei sama jengi. 

Osittain kyllä. Osittain myös sama jengi, joka pöyristyy, kun ravintola palveleekin englanniksi. Ja sitten kauhea möyhääminen, kun ravintola ei ollutkaan sellainen kuin halusi. Se ravintola päättää, mitä tekee ja miten palvelee. Pitää pysyä poissa niistä paikoista, joiden palvelusta tai konseptista ei pidä, eikä vaatia niitä ravintoloita muuttumaan itsensä mukaan. On muitakin paikkoja hakea voileipä, kuin Subway. Voileivän voi myös tehdä kotona. Ei Subway olisi suosittu ja menestynyt, jos kukaan ei ikinä koskaan haluai

Höpö höpö. Yrität vain pilkata ja leimata puhtaasti omalla mutulla vaikka koko väite on epälooginen. Surkeaa keskustelua.

Vierailija
344/366 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 sivua patongin tilaamisesta. Kaikkea sitä näkee...

Vierailija
345/366 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin ketjun innoittamana syödä subia lounaaksi. 

Vierailija
346/366 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro myyjälle että olet ekaa kertaa ja opettelet vasta tilaamaan. He neuvovat sinua jos et tiedä jotakin asiaa.

Tein noin ja myyjä ei neuvonut vaan pyöritteli silmiään. Sen jälkeen en ole käynyt, ei ne subit niin hyviä ole.

Tapahtuiko kenties Palokassa?

Vierailija
347/366 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon kuinka hieno tämä lumihiutalekonsepti on. Harvasta muusta niin arkisesta asiasta syntyy edes keskustelua. Tilaa jos osaat -slogan tosiaan tuottaa eksklusiivisuuden tunteen - minä fanipoikana olen älykkäämpi ja kauniimpi muita, osaanhan sujuvasti tilata itselleni käntyn! Vastaavaa ei pääse kokemaan muualla sen jälkeen kun osaa kolmevuotiaana voidella leipäpalansa ihan itse ekaa kertaa.

Vierailija
348/366 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yli 60 vuotias äitini jännitti monimutkaista ostotilannetta. Hän meni sisälle ja kertoi olevansa ensi kerran, mutta osoitti kuvaa seinällä, mikä näyttää hyvältä. Myyjä opasti loput. Ihan hyvin se meni, vaikka toki uusi tilanne, joka vaikuttaa monimutkaiselta etukäteen niin voi jännittää.

Vierailija
349/366 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon kuinka hieno tämä lumihiutalekonsepti on. Harvasta muusta niin arkisesta asiasta syntyy edes keskustelua. Tilaa jos osaat -slogan tosiaan tuottaa eksklusiivisuuden tunteen - minä fanipoikana olen älykkäämpi ja kauniimpi muita, osaanhan sujuvasti tilata itselleni käntyn! Vastaavaa ei pääse kokemaan muualla sen jälkeen kun osaa kolmevuotiaana voidella leipäpalansa ihan itse ekaa kertaa.

Et oo tainnu olla keskustelussa esim. siitä kuka laittaa ostoshihnalle sen kapulan, kyllä siitäkin arkisesta asiasta näkyi löytyvän raivojankkausta. 

Vierailija
350/366 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat ihan itse mutuilla sekä pilkata ja leimata muita.

Vierailija
351/366 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, minkälaisen patongin pyydät myyjältä, kaikki maistuu samalta pullamössöltä. Itsetehdyt ovat paljon parempia.

Vierailija
352/366 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja kuulemma tavikset ei osaa maistaa erilaisia makuja vaan maistaa vaan kokonaisuuksia eikä siksi osaa koostaa itse patonkia. Siis haloo, patonkia. Ammattikokin pitäisi laittaa resepti kokoon...

Autistilla yhä vaikeuksia ymmärtää tekstejä. Harjaantunattomat tavikset eivät maista erityisen voimakkaasti yksittäisiä täytteitä ja siksi heille ei myöskään ole suurta väliä niillä. Aines ainekselta valikointi koskee nirsoilijoita joiden ruokailussa tärkein piirre on että EIHÄN SIINÄ VAIN OLE

Subwayn tai muidenkaan, missä saa ainekset itse valita, pointti ei ole "eihän siinä vain ole" vaan "kuten haluat". Niillä on ero. Jonain päivänä joku haluaa kanaa ja paprikaa, toisena kinkkua ja kurkkua sekä tomaattia ja kolmantena tonnikalaa salaatilla. Ei hän mene ostamaan leipää tai ruoka-annosta sillä ajatuksella, että eihän tuossa ole vaan ole sitä, vaan sen mukaan, mitä tekee mieli ja mitä haluaa silloin syödä. 

Miksi sitten pääargumentti sitä vastaan, että listalla olisi myöäs valmiita vaihtoehtoja, on juurikin nirsot poistattajat/vaihdattajat? Niinpä. Kapsahdit omaan kuoppaasi nytten.

Vierailija
353/366 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän semmoinen kylmä paprikansiivu oikeasti maistu juuri miltään. 

Kyllä se todellakin maistuu (ja myös rapsahtava rakenne on ainutlaatuinen), ja se taitaa nyt olla se ratkaiseva ero tässä ihmisten välillä.

Maistuu se mutta ratkaiseva ero on nirsoilu eli keskittyminen yksittäisiin raaka-aineisiin. Autisteille se on vahva vietti. Heillä on herkät aistit ja mustavalkoinen suhtautuminen asioihin, taipumus luokitella, tarve kontrolloida yksityiskohtia. Tosin samalla he keskittyvät yksittäisiin asioihin ja kokonaisuus hämärtyy. Tavikset maistavat kokonaisuuden eivätkä erota sieltä detaljeita ilman eri harjoitusta.

Syötkö itse aivan kaikk

Olet siis kulinaristi, joka ei erota ruuasta eri raaka-aineita ja makujen yksityiskohtia ja siksi annoksen sisältämillä asioilla ei ole mitään väliä ja haluat käydä pikaruokapaikassa syömässä valmissämpylää listalta. Weird flex, but ok bro. 

Sinulle muodostaa siis ylitsepääsemättömiä vaikeuksia ymmärtää esim. persoonapronomineja. Ei ihmekään millainen sotku tämä kaikki on ollut taas. Hän, he, minä ovat kaikki ihan eri asioita ja vielä se pirkuleen passiivimuoto päälle!

Vierailija
354/366 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja kuulemma tavikset ei osaa maistaa erilaisia makuja vaan maistaa vaan kokonaisuuksia eikä siksi osaa koostaa itse patonkia. Siis haloo, patonkia. Ammattikokin pitäisi laittaa resepti kokoon...

Autistilla yhä vaikeuksia ymmärtää tekstejä. Harjaantunattomat tavikset eivät maista erityisen voimakkaasti yksittäisiä täytteitä ja siksi heille ei myöskään ole suurta väliä niillä. Aines ainekselta valikointi koskee nirsoilijoita joiden ruokailu

Ei se ole pääargumentti, eikä edes mikään argumentti ylipäätään. Valmiita vaihtoehtoja ei ole, koska ne eivät kuulu ravintolan konseptiin.

Vierailija
355/366 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistilla yhä vaikeuksia ymmärtää tekstejä. Harjaantunattomat tavikset eivät maista erityisen voimakkaasti yksittäisiä täytteitä ja siksi heille ei myöskään ole suurta väliä niillä. Aines aineks

Ei se ole pääargumentti, eikä edes mikään argumentti ylipäätään. Valmiita vaihtoehtoja ei ole, koska ne eivät kuulu ravintolan konseptiin.

Tuo ei ole edes selitys saati perustelu, miksi niiin ei ole. Tuo on vain "hauki on kala" eri sanoin. Koko keskustelun pointti on se, että tuo nk. konsepti on typerä ja monet siitä ärsyyntyvät, eikä sen laajentamisesta myös valmisvaihtoehtoihin olisi kenellekään mitään haittaa, mutta monille suuri ilo ja apu ja kauppakin kävisi varmasti paremmin.

Vierailija
356/366 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole edes selitys saati perustelu, miksi niiin ei ole. Tuo on vain "hauki on kala" eri sanoin. Koko keskustelun pointti on se, että tuo nk. konsepti on typerä ja monet siitä ärsyyntyvät, eikä sen laajentamisesta myös valmisvaihtoehtoihin olisi kenellekään mitään haittaa, mutta monille suuri ilo ja apu ja kauppakin kävisi varmasti paremmin.

Se on nimenomaan selitys, ja näemmä oikein hyvä selitys koska Subway on maailman suurin pikaruokaketju. Konsepi on siis erittäin toimiva, eikä sitä ole mitään syytä lähteä muuttamaan.

Vierailija
357/366 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin sovelluksella (subwayn) Sitten sovellus näytti että tilaus valmiina 13.45. Menin sisälle odottamaan rvintolaan. Kun tilaus oli valmis, sovellus ilmoitti, menin kassalle ja myyjä kysyi vain, oliko varmasti ettei paahdettu. Sanoin että kyllä ja sain subway patonkini.

Vierailija
358/366 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä olisi tehdä valmiita leipiä ja heittää niitä sitten päivän päätteeksi roskiin? Paikkoja on tosiaan yli 40 000 joten määrä olisi melkoinen. Nykyinen konsepti on loistava koska siitä ei synny juurikaan hävikkiä. 

Vierailija
359/366 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole todellakaan ensimmäinen kilometriketju aiheesta! 

Vierailija
360/366 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana kävin lentokentällä Subwayssa, ensimmäistä kertaa vuosiin. Oli muuten yhtä helppoa ja nopeaa se tilaaminen kuin aina ennenkin. Luulin jo että ovat muuttaneet konseptiaan ja että tilaus olisi jotenkin hankalaa nykyään, mutta samaahan se oli kuin aina ennenkin. Sanoin mitä haluan ja sain sellaisen leivän kouraani.

Tekemällä tehtyjä ongelmia, jos ei sieltä yhtä leipää saa tilattua!