Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys mutta miten Subway tilataan?

Vierailija
13.11.2023 |

Jos menee sinne ravintolaan j a tilaisin itselleni ja miehelleni? niin mitä sanon?

Kommentit (366)

Vierailija
321/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sama jengi sitten menee ravintolaan tilaamaan listalta annoksen josta pitää poistaa se, tämä ja tuo ja tilalle sitä ja tätä. Mutta kun olisi vaihtoehtona konsepti jossa saa ihan itse valita itselleen sopivat aineosat ja täytteet niin sitten tulee paniikki. 

Jep, ja kuulemma tavikset ei osaa maistaa erilaisia makuja vaan maistaa vaan kokonaisuuksia eikä siksi osaa koostaa itse patonkia. Siis haloo, patonkia. Ammattikokin pitäisi laittaa resepti kokoon...

Vierailija
322/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sama jengi sitten menee ravintolaan tilaamaan listalta annoksen josta pitää poistaa se, tämä ja tuo ja tilalle sitä ja tätä. Mutta kun olisi vaihtoehtona konsepti jossa saa ihan itse valita itselleen sopivat aineosat ja täytteet niin sitten tulee paniikki. 

Jep, ja kuulemma tavikset ei osaa maistaa erilaisia makuja vaan maistaa vaan kokonaisuuksia eikä siksi osaa koostaa itse patonkia. Siis haloo, patonkia. Ammattikokin pitäisi laittaa resepti kokoon...

Osaavatkohan nämä kotona tehdä voileipiä, vai tarvittaisiinko siihenkin reseptiikkaa ja kokin tutkinto? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaavatkohan nämä kotona tehdä voileipiä, vai tarvittaisiinko siihenkin reseptiikkaa ja kokin tutkinto? :D

Tai pystyvätkö mitenkään kokkaamaan yhtään mitään ilman millilitrantarkkaa reseptiä. Vai soittavatko julkkiskokin pitämään kädestä. 

Vierailija
324/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subwayn suurin virhe on olettaa että suomalainen saisi suunsa auki sanoakseen jotain muiden kuullen.

Onhan se kamalaa puhua vieraalle ihmiselle. Uskalsivatkohan nämä pelokkaat yksilöt ennen nettiaikaa soittaa lähipizzeriaan ja tilata. Sehän on vielä pahempi kuin livenä puhuminen. 

Vierailija
325/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän semmoinen kylmä paprikansiivu oikeasti maistu juuri miltään. 

Kyllä se todellakin maistuu (ja myös rapsahtava rakenne on ainutlaatuinen), ja se taitaa nyt olla se ratkaiseva ero tässä ihmisten välillä.

Maistuu se mutta ratkaiseva ero on nirsoilu eli keskittyminen yksittäisiin raaka-aineisiin. Autisteille se on vahva vietti. Heillä on herkät aistit ja mustavalkoinen suhtautuminen asioihin, taipumus luokitella, tarve kontrolloida yksityiskohtia. Tosin samalla he keskittyvät yksittäisiin asioihin ja kokonaisuus hämärtyy. Tavikset maistavat kokonaisuuden eivätkä erota sieltä detaljeita ilman eri harjoitusta.

Kato, autisti-jankkaaja tuli takaisin. Tiedoksesi - siinä ei ole mitään autistista jos vihaa vaikkapa paprikan tai korianterin

Toi on samaa sarjaa kun jostain tavismiehistä jankkaavat trollit, joita ilmestyy aina jostain koloista.

Vierailija
326/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kysyy mitä haluat ja neuvovat tietysti. Oon joskus ajatuksissani mennyt tekemään tilausta tiskin väärästä päästä, heh.

Vierailija
327/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se todellakin maistuu (ja myös rapsahtava rakenne on ainutlaatuinen), ja se taitaa nyt olla se ratkaiseva ero tässä ihmisten välillä.

Maistuu se mutta ratkaiseva ero on nirsoilu eli keskittyminen yksittäisiin raaka-aineisiin. Autisteille se on vahva vietti. Heillä on herkät aistit ja mustavalkoinen suhtautuminen asioihin, taipumus luokitella, tarve kontrolloida yksityiskohtia. Tosin samalla he keskittyvät yksittäisiin asioihin ja kokonaisuus hämärtyy. Tavikset maistavat kokonaisuuden eivätkä erota sieltä detaljeita ilman eri harjoitusta.

Syötkö itse aivan kaikkia raaka-aineita, et nirsoile yhtään mistään etkä ole allerginen millekään? Jos se "tavis" on ker

Kyllä. Syön. Kuten kaikki normaalit aikuiset tekevät. Allergiat erikseen mutta nirsoilu on kirjolaisten, lasten ja kulinaristisesti lapsen tasoisten ihmisten hommia.

Vierailija
328/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sama jengi. 

Vierailija
329/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistilla yhä vaikeuksia ymmärtää tekstejä. Harjaantunattomat tavikset eivät maista erityisen voimakkaasti yksittäisiä täytteitä ja siksi heille ei myöskään ole suurta väliä niillä. Aines ainekselta valikointi koskee nirsoilijoita joiden ruokailussa tärkein piirre on että EIHÄN SIINÄ VAIN OLE (listaa omasi tähän)!!

Vierailija
330/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subway sopii naisille... tai sanotaanko täsmällisemmin että armeijan käymättömille. Samaa oiretta kun jossain lounaslinjastolla, valitaan että mä en tykkää tuosta tomaatin palasta vaan haluan tuolla alempana olevan. Samoin kun kurkun joka on täydellisesti suoraan leikattu eikä ohuempi toiselta reunalta. Salaatin lehdistä haluan nämä kaksi jotka sopivat kivasti värimaailmaltaan keskenään. Tämä peruna ei ole hyvä otan tuon joka on hankalammin kaivettavissa tuolta kuvun alta. Ja pihvi... pitää valita sellainen jossa ei ole rämmäleitä vaan täydellisen siististi leikattu.

Takana olevat manaa että koeta nyt hyvä ihminen valita jotta tämä jono liikkuisi eteenpäin.

Tällaiselle sopii Subin konsepti, jossa voit vaikuttaa jokaiseen sinne leipään tungettavaan artikkeliin. Meille ei-niin-nöpön-nuukille tuo on epämiellyttävä konsepti.

Hei Veeti, sieltä intistä pääsee pois, ei siellä loppuelämää olla eikä tehdä siitä koko identitettiä.  Luulis, että sen jälkeen kun on ollut syötävä mitä on tarjolla, haluaisi valita niitä itselleen mieleisiä aineksia ja jättää vähemmän mieleiset ottamatta. 

Mikä ihmeen kiire sitäpaitsi on jollain lounaslinjastolla rynniä tarjottimella toisen sormille. Se jono liikkuu niin nopeasti kun kassa pystyy laskuttamaan. Vai onko maksutapahtumankin oltava Formula ykkösen nopeudella. 

Vierailija
331/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistilla yhä vaikeuksia ymmärtää tekstejä. Harjaantunattomat tavikset eivät maista erityisen voimakkaasti yksittäisiä täytteitä ja siksi heille ei myöskään ole suurta väliä niillä. Aines ainekselta valikointi koskee nirsoilijoita joiden ruokailussa tärkein piirre on että EIHÄN SIINÄ VAIN OLE (listaa omasi tähän)!!

Subwayn tai muidenkaan, missä saa ainekset itse valita, pointti ei ole "eihän siinä vain ole" vaan "kuten haluat". Niillä on ero. Jonain päivänä joku haluaa kanaa ja paprikaa, toisena kinkkua ja kurkkua sekä tomaattia ja kolmantena tonnikalaa salaatilla. Ei hän mene ostamaan leipää tai ruoka-annosta sillä ajatuksella, että eihän tuossa ole vaan ole sitä, vaan sen mukaan, mitä tekee mieli ja mitä haluaa silloin syödä. 

Vierailija
332/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyhmää kysyä! Subwayssa tilaaminen on yleensä melko helppoa. Kun menet ravintolaan, voit noudattaa seuraavia vaiheita:

Valitse leipä: Kerro ensin, minkä tyyppisen leivän haluat. Subwayssa on useita vaihtoehtoja, kuten valkoinen leipä, täysjyväleipä, juustoleipä ja monia muita.

Valitse täytteet: Määrittele, mitä täytteitä haluat leipääsi. Voit valita esimerkiksi erilaisia lihoja (kuten kanaa, kalkkunaa tai jauhelihaa), vihanneksia, juustoja ja kastikkeita.

Kokoa leipäsi: Subwayn työntekijä kokoaa leipäsi valitsemillasi täytteillä. Voit pyytää lisää tai vähemmän jotain tiettyä täytettä, jos haluat.

Maksa: Kun leipäsi on valmis, vie se kassalle ja maksa tilauksesi.

Jos tilaat myös miehellesi, voit sanoa esimerkiksi: "Haluaisin tilata itselleni [leivän nimi ja täytteet] ja miehelleni [hänen leivänsä nimi ja täytteet], kiitos!"

Ravintolan henkilökunta auttaa mielellään, jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua valinnoissasi. On aina parempi kertoa selkeästi, mitä haluat, jotta saat tilauksen juuri sellaisena kuin haluat sen.

Vierailija
333/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö itse aivan kaikkia raaka-aineita, et nirsoile yhtään mistään etk

Kyllä. Syön. Kuten kaikki normaalit aikuiset tekevät. Allergiat erikseen mutta nirsoilu on kirjolaisten, lasten ja kulinaristisesti lapsen tasoisten ihmisten hommia

Olet siis kulinaristi, joka ei erota ruuasta eri raaka-aineita ja makujen yksityiskohtia ja siksi annoksen sisältämillä asioilla ei ole mitään väliä ja haluat käydä pikaruokapaikassa syömässä valmissämpylää listalta. Weird flex, but ok bro. 

Vierailija
334/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyypillinen subway-vuoropuhelu:

Asiakas: yks kokopitkä spicy italian hunajakauraleipään, kiitos

Myyjä: tuleeko juustoa ja paahdetaanko?

A: tavallinen juusto ja paahdetaan

M: mitkä kasvikset?

A: kaikki tuoreet plus oliivit

M: mitä kastiketta?

A: pelkkä öljy ja etikka

M: tuleeko mausteita?

A: paahdettu sipuli

M: täällä vai mukaan?

A: täällä kiitos

Vierailija
335/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiku kato ju nou, se on vaan niin paljon helpompaa vaihtaa puolet jutuista, kuin päättää itse ne haluamansa. Logik. 

Paniikki tulee vain siitä, että jonossa, muiden kuullen pitää saada artikuloitua eri vaihtoehdoista mitä haluaa. Suomalainen rakastaa jonottaa ämpäreitä tuntitolkulla, mutta muissa jonoissa pitäisi pärjätä telepatialla ja valonnopeudella. 

Vierailija
336/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
337/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, että oikeasti jotkut vastaa aloittajan kysymykseen asiallisesti ja avuliaasti, ei tosiaan ole tyhmää kysyä :) 

Vierailija
338/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa. Tarvitset vain sovelluksen joka esittelee vaihtoehdot. Voit kotona kaikessa rauhassa miettiä millaista mahtaa olla kauraviikunaleipä, texaskstike tai bbq-nyhtökana. Ehkä saat jostain nettisivuilta näiden sisältölistauksen mauan arvioimiseksi. Sitten voit valita vaihtoehdot ja tulostaa muistilistan. Sen kanssa voit mennä lähikauppaan ja ostaa tarvikkeet leipääsi. Toistettuasi tämän tuhansia kertoja tiedät tilata maukkaan makuyhdistelmän kun viimein uskaltaudut artistin pakeille tuomittavaksi oikeaoppisesta asiakkuudesta.

Voileipä/sämpyläartisti 😏

Vierailija
339/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluan tieää. En ole ikinä ostanut kun se prosessi on niin mutkikas ja subbari toljottaa vihamielisesti koko ajan.

Tämä! Yritin kertoa etten ole asioinut teillä ennen. Myyjä mulkoilee ilmeellä "tyhmä!". Asiakasjono vaihtaa jalalta toiselle painoa. Ei tartte enää siinä firmassa asioida.

Kaipa jokainen tajuaa, ettei ne ravintoloiden ja kuppiloiden asiakaspalvelijat aina ole päivänsäteitä. Työ voi olla ajoittain hyvin kiireistä ja toisaalta taas puuduttavan tylsää. Voi miettiä omalle kohdalle, mitä olisi väännellä voileipiä tai burgereita tuntitolkulla purkaen pitkää jonoa ja osa asiakkaista rähisee jostakin. No, eihän asiakaspalvelija sitä turhautumistaan saisi näyttää toki, se on totta. Toisaalta naama peruslukemilla ei tarkoita, että asiakas on tyhmä tai tilaus on tyhmä. Enimmäkseen nuoret ja opiskelijat noissa pikaruokamestoissa työskentelevät, ei se aina ole tosiaan mikään kutsumusammatti vaan tapa saada rahaa elämiseen.

Jos joku on pitänyt ensimmäistä kertaa asioivaa asiakasta mielessään jotenkin tyhmänä, niin voi miettiä mitä itse ajattelisi, jos olisi jonkin asian asiantuntija (voileipien kohdalla ehkä hölmö vertaus, mutta se ihminen tekee niitä jatkuvasti ja tietää koko proseduurin) ja joku ei tajuaisi perusteita jostakin itselleen täysin itsestäänselvästä ja helposta asiasta. Fiksu ei tietenkään niitä ajatuksiaan näytä ulospäin. 

Vierailija
340/366 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalainen tapa tämä, että deli- ja leipäpaikoissa pitää itse osata sanoa mitä haluaa. Minkälainen leipä, lämpimänä vai kylmänä, tuleeko juustoa ja jos tulee niin millaista, mitä leikkelettä vai kanaa...plah, plah, tuleeko salaattia, tomaattia, tuorekurkkua, maustekurkkua, mikä kastike, vai tuleeko sinappi, majoneesi, entä jalapeno, oliivi? Tuleeko keiton, salaatin vai sipsien kanssa, vai kenties hedelmä. Mitä juotavaa? Entä jälkiruoka? Arka ihminen kuolis Amerikassa nälkään. 

Mutta tässä on tämä yksilöllinen palvelu, jokainen voi itse päättää, mitä laitetaan ja tehdä omia variaatioitaan. Ehkä sellaisen,joka ei osaa päättää, kannattaa mennä sinne Heseen ja ostaa se valmis juustopurilainen tms.

Niinpä juuri. Pidän tästä amerikkalaisesta tavasta missä asiakas saa päättää leipänsä koostumuksen. Vuonna 1997 sain ensimmäisen kerran kokea tämän, kun menin eka kertaa tilaamaan kerrosleipää. Leipä oli varsin maukas ja kävin siellä vuosia. Ei ollut subway.