Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi jestas miten uuno huutisostaja. OV

Vierailija
01.01.2007 |

Kohteissani on aivan selvästi maininta, että maksu 7 päivän sisällä. Kohteeni sulkeutuivat 23.12 ja muut maksoivatkin heti. Yhden maksua olenkin sitten odotellut vielä ja laitoin hänelle perjantaina viestiä, että odotan maksua keskiviikkoon asti ja sitten kohde lähtee uudestaan myyntiin.

Ostajalta tuli kiukkuinen viesti, että älä keuhkoo, hän maksaa tiistaina. Ja kaikki eivät päivystä koneen äärellä joulun pyhinä. Joo-o, mutta onkos se niin vaikea laittaa viestiä, kun tekee huudon tai ennen huudon tekoa, että olen loman vietossa X-päivästä X-päivään ja palaan sitten asiaan?? Mielelläni annan maksuaikaa ym. mutta se kommunikointi on se avainasia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi vaikka olisi maksanutkin jo 27.12, rahat ei välttämättä näkyisi tililläsi vielä perjantaina.

Et jousta seitsemän päivän periaatteestasi, vaikka niistä 7 päivästä 4 on sellaisia, jolloin raha ei liiku? Kukahan tässä UUNO on ;)

Vierailija
2/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joulu. Pankit kiinni.

Ja kaikki eivät varmaan joka ikisen tekemänsä huudon yhteydessä viitsi näpytellä viestiä " Hei! Jos satun mahdollisesti voittamaan huudon, niin muistathan että nyt on joulu, eikä maksuliikenne eri pankkien välillä kulje. Ja suurin osa ihmisistä ei käy netissä joulunpyhien aikaan, kun on parempaakin tekemistä, ns. oikeakin elämä" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä nuo kaikki, jotka maksoivat kohteet 23.-27.12, saavat postia huomenna. Koska kaikkien rahat näkyivät tililläni 27.-28.12 ja pääsin perjantaina postitamaan kohteet.

Taidatkin olla muuten tuo ostaja.. Mulla nimittäin kohteissa aivan selvästi mainitaan, että 7 päivän jälkeen kohde lähtee uudestaan myyntiin.

Jahas, selailin tuon palautteita ja kyse taitaakin olla erittäin hitaasta maksajasta, hän on nimittäin vasta nyt saanut palautteita marraskuussa sulkeutuneista kohteista.

Vierailija
4/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että kohteeni pitää lunastaa seitsemässä päivässä, olkoot ne kuinka pyhäpäiviä tms.

Siinä oli ihan tarpeeksi aikaa ja kummastippas nuo muut ostajat saivat hoidettua kaupat loppuun nopeasti? Hhhmm, mites se voikaan olla mahdollista, jos rahat eivät muka liikkuneet viime viikolla ollenkaan?

Vierailija
5/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyse taitaakin olla erittäin hitaasta maksajasta, hän on nimittäin vasta nyt saanut palautteita marraskuussa sulkeutuneista kohteista.

Vierailija
6/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen kesällä yhtä huutajaa, joka ei ottanut kuukauteen mitään yhteyttä, kun oli vuosilomallaan. Sitten kuukauden päästä ihmetteli, miksi olin myynyt tuotteen toiselle (hintavarauskaan ei ylittynyt).

Vierailija
7/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei liiku ERI PANKKIEN VÄLILLÄ viikonloppuisin ja pyhinä.

Ehkä toisilla ostajilla oli sama pankki kuin sinulla?

Jos kohteesi sulkeutui 23.12. niin ostaja oli varmaan jo joulunvietossa, palasi ehkä koneensa ääreen vasta 27.12. ja teki ilmeisesti emämokauksen kun ei samalla nanosekunnilla maksanut huutoaan. Oletti ehkä, kuten jokainen suhteellisen normaalilla järjenjuoksulla varustettu, jolle Huuto net ei ole elämän tärkein asia, että otat huomioon sen, että seitsemään päivään mahtui monta sellaista päivää jolloin raha ei liiku.

Aikaa oli vain kolme päivää. Kolme. 3. Siinä ajassa maksusuoritus ei aina ehdi pankista toiseen, vaikka maksaisi heti ekana pankkipäivänäkin.

Hengitä syvään, rauhoitu. Ehkä pääset vielä tämänkin kammottavan traumaattisen kokemuksesi yli voittajana.

Vierailija:

Kyse on siitä, että kohteeni pitää lunastaa seitsemässä päivässä, olkoot ne kuinka pyhäpäiviä tms.

Siinä oli ihan tarpeeksi aikaa ja kummastippas nuo muut ostajat saivat hoidettua kaupat loppuun nopeasti? Hhhmm, mites se voikaan olla mahdollista, jos rahat eivät muka liikkuneet viime viikolla ollenkaan?

Vierailija
8/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla unohtuu joskus myyjänä/ostajana palautteet. Laitan sitten kerralla enemmän, kuin alkaa yksitellen sirottelemaan eri päiville ja kellonajoille. Joskus unohtuu palaute ihan kokonaan.

Positiivisia palautteita mulla monta sataa ja 0 negaa/neutraalia.

Vierailija:

Vierailija:

kyse taitaakin olla erittäin hitaasta maksajasta, hän on nimittäin vasta nyt saanut palautteita marraskuussa sulkeutuneista kohteista.

Vierailija
9/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myyjänäkään en asettele mitään tiukkoja ehtoja maksun saamisen nopeudelle. Silti olen AINA saanut rahani kohtuullisen nopeasti (max. 10 päivässä).

Minäkin sain juuri muutaman palautteen marraskuussa sulkeutuneista kohteista: itse olen nopea, mutta ostajilla kestää palautteen kirjoittaminen joskus. Sekään ei haittaa minua laisinkaan.

Vierailija:

Taidatkin olla muuten tuo ostaja.. Mulla nimittäin kohteissa aivan selvästi mainitaan, että 7 päivän jälkeen kohde lähtee uudestaan myyntiin.

Jahas, selailin tuon palautteita ja kyse taitaakin olla erittäin hitaasta maksajasta, hän on nimittäin vasta nyt saanut palautteita marraskuussa sulkeutuneista kohteista.

Vierailija
10/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pitää alkaa huutelemaan, jos on lomalla eikä kotona koneen äärellä! Jättäis huutamatta sitten.

Vierailija
11/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaja on kerta palannut kotiin torstaina tai perjantaina, niin ihan hyvin hän olisi voinut ottaa silloin yhteyttä ja maksaa. Jos en olisi itse ottanut ollenkaan yhteyttä uudestaan, niin aivan varmasti olisin jäänyt ilman rahoja.

Ja muilla ostajilla on ollut eri pankki ja rahat ovat siirtyneet kahdessa päivässä tililleni (siis arkipäivässä).

Ja kyllä tiedän, ettei rahat liiku eri pankkien välillä pyhinä. Mutta saman pankin sisällä ne kyllä liikkuu.

Vierailija
12/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääressä. Ap:n huutajalla ei ole ollut edes aikomusta maksaa lähellä huudon loppumista, kun kerran vasta 10 päivän jälkeen on ajatellut maksavansa. Olis jättänyt huutamatta.

Itse en ole koskaan mitään myynyt, mutta huutanut sitäkin enemmän. Mielestäni pitää toimia sen mukaan, miten on sovittu ennen huudon loppumista. Huutajan olisi ollut korrektia ilmoittaa, ettei ehdi hoitaa maksua sovittuna/vaadittuna aikana.

Vierailija
13/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitäs pitää alkaa huutelemaan, jos on lomalla eikä kotona koneen äärellä! Jättäis huutamatta sitten.

Vierailija
14/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut sentään ymmärtää joulurauhan päälle

Vierailija
15/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan hyvin menivät kaupaksi, vaikka olikin joulu.

Ja sitä maksuaikaa olisi saanut, jos olisi sitä kysynyt. Mutta ei, kun ei.

Vierailija
16/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti laitan ostajalle muistutusviestin 5 päivää kohteen sulkeutumisen jälkeen!

Vierailija
17/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huuto päättyy, selvitetään maksuasiat mielestäni niin pian, kun myyjä suvaitsee ilmoittaa tilitietonsa. Joskus niitä saa odottaa pitkäänkin. Mutta mikäli tilinumero tulee saman päivän aikana, maksan kyllä heti.

Minä kyllä katson, milloin huuto päättyy ja mietin, onko mahdollista lunastaa huuto. Jos olen matkoilla, en huuda tai sitten kysyn etukäteen voinko voittaessani maksaa tuotteen myöhemmin.

Vierailija
18/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja on ollut netin ääressä ainakin Tapaninpäivänä, koska on tehnyt silloin pari huutoa. Eli kyse taitaakin olla jostain erittäin hitaasta maksajasta.

Vierailija
19/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitietojani en lykkää kenellekään, ennen kun ollaan sovittu postitetaanko vai noudetaanko.

Vierailija
20/24 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muutaman oharihakijan, niin nuo eivät enää mulle sovi.

Ja itse otan aina ensin yhteyttä ja annan tilitietoni. Koska kohteissani on myöskin selvästi mainittu postikulut.

Joten ostajan eka yhteydenotto on ihan turha, missä hän kysyy tilitietojani. Nopeammin homma hoituu, kun annan tilitietoni.