Paljonko saat rahaa kuukaudessa säästöön?
Kysymys otsikossa.
Kun nyt tuntuu että kaikki hinnat on kohenneet ja entistä vaikeampaa saada mitään säästöön pakollisten menojen jälkeen.
Kommentit (109)
meidän perheen tuloista säästöön on jäänyt keskimäärin 5832,19 €/kk, vaikka marraskuun tulot eivät ole kokonaan tullut, mutta menot ovat jo menneet.
En mitään, säästöt hupenivat peräkkäisiin sattumuksiin. Kaksi kesti mutta kolmas veti jo miinukselle ja nyt lyhennän luottokorttivelkaa eikä säästöön saa mitään ennen vuoden vaihdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1700€ yhteensä n. 4000€ tuloista
Puolisosi kanssa?
Ohis. Kysymys on yksikömuodossa eli eikös vastauskin ole...
Vierailija kirjoitti:
En.
Joka kuu tulee muutama satanen miinusta.
Töissä käymiseen menee meidän perheessä pelkkään dieseliin yli 900€/kk.
Enemmän järkeä olis maata kotona tukien varassa.
T. Kolmelapsinen työssäkäyvä perhe Uudeltamaalta
Ja tulosi tipahtaisi nollaan.jos et usko niin ota heti lopputili työstäsi niin kyllä varmasti huomaat että ei se sosiaaliturva ollutkaan niin suuri kuin mitä sinulle valehdeltiin.heti huomenna lopputilin ottamaan !pidä kiirettä paikkoja on rajoitetusti!!!
Vähän vaihdellen 1000-1500 jemmaan 3200 nettopalkasta ja satanen perintökämpän lainanlyhennystä päälle.
Miehellä jää non 1000€ 1950 netosta, hänen kulurakenteensa on hiukan kevyempi kuin minun.
Hauska huomata tässäkin ketjussa kuinka naiset laskevat miehen tulot omiksi tuloikseen.
Suomalaisen naisen itsenäisyys vaikuttaa olevan enemmänkin myytti.
Puolet nettopalkasta, eli 1000e, sijoituksiin.
Pyöreä nolla. Kaikki menee mitä tulee.
Aina vaan säästin ja säästin. Nyt olen eläkkeellä ja haaskaan koko eläkkeeni joka kuukausi - ostan hyvää ruokaa ja teen mitä mieli tekee. Asunto velaton ja sijoituksia on. Eläke on 2.900 netto. Ainahan täällä ja ip-lehdissä kehoitetaan mälläämään eläkkeellä eli kirjoitetaan "nauttimaan". Olen ottanut neuvosta vaarin ja käyn kampaajalla usein ja ulkona syömässä jatkuvasti, välillä kokkaan ystäville notkuvat pöydät tai kutsun heitä ravintolaan jos seuraa kaipaan, hekin tietenkin minut kutsuvat.
Olen nelikymppinen yksinelävä nainen ja nettopalkkani on kuukaudesta riippuen 1600-1800€. Säästöön laitan 160-400€ kuussa. Pidän säästämisestä, ja säästössä onkin jo ihan kiva summa.
Brutto 3600, Netto 2500, en saa säästöön, toisaalta minulla on varaa tehdä asioita, jotka koen tärkeiksi.
Puoliso tienaa enemmän, hänellä jää säästöön, sillä tekee töitä etänä. Matkakustannus- ja lounaskuluja hänellä ei ole. Hän ei myöskään harrasta matkustelua, joten siinä säästyy myös rahaa. Tänä vuonna olen tehnyt kolme ulkomaanmatkaa. Siihen mennyt n. 3000e. Myös ensi vuonna kaksi matkaa tulossa.
Harrastuksiin minulla menee n.500e vuodessa (kuntoilu, teatteri, leffat).
Vierailija kirjoitti:
Jos säästää paljon, niin seuraavana vuonna jää säästöön vielä enemmän. Säästöt alkavat tuottaa korkoa korolle.
Jos säästää kunnolla, niin äkkiä käy niin että säätöön jää enemmän kuin tienaa.
Äkkiäpä hyvinkin..? Säästä vaikkapa 100 000 euroa niin ne tuottavat osinkoina jotain 4000 euroa nettona vuodessa.
Tarvitsisin yli 1 000 000 euron osakesalkun jotta se tuottaisi sen verran mitä tienaan töistäni.
No ei teillä huonosti mene, teillä jotka saatte säästöön satoja tai tuhansia euroja kuukaudessa. Jos itse saisin edes 50 euroa säästöön - puhumattakaan 1000e/kk - niin olisin tyytyväinen. Käyn töissä, mutta yksinasuvana ei jää nykyään mitään säästöön. Kun käyn läpi tiliotetta niin näkee, että kaikki rahat menee ruokaan, vuokraan ja laskuihin. Sitten jos näyttäisi että nyt saisi sen pari kymppiä säästöön, niin tulee joku yllättävä meno. Ruoka on kallistunut ihan älyttömästi. Eniten huolestuttaa, kun ei saa mitään säästöön pahan päivän varalle. Samalla ärsyttää, koska olen töissä ja esim. opiskeluaikana aina luuli, että kyllä sitten palkasta on hyvä säästää pahan päivän varalle. Mutta ei ihmisillä huonosti mene, jos saa tuhansia euroja säästöön kuussa, eikä näköjään elinkustannusten nousu vaikuta joidenkin kohdalla ollenkaan. Saisipa itsekin säästöön edes jotain!
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että täällä on paljon etuoikeutettua porukkaa kommentoimassa, jotka on saaneet perintönä ja kumppaneiden ansiosta asumisen puoli-ilmaiseksi jo nuorena, eikä ole koskaan syrjitty työmarkkinoilla ja maksettu heikompaa palkkaa esim. etnisen taustan takia. Kaikki tämä ja ne ei kykene edes keksimään itseään kehittäviä harrastuksia eikä käytä myöskään mitään palveluita, jotka tuottais lisää työpaikkoja. Saa vain liikaa rahaa, jota makuuttaa jossain muuten vaan. Ei voi todeta muuta kuin, että Suomi on turhia ihmisiä täynnä.
Mulla säästäminen on tulevaisuusinvestointi. Mikä estää sinua tekemästä järkeviä valintoja, jotta ihan itse keräisit itsellesi kaiken sen mitä muilta kadehdit? Kuinka paljon itse kannat vastuuta itsestäsi ja kuinka paljon vaadit yhteiskunnan kannattelevan sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos säästää paljon, niin seuraavana vuonna jää säästöön vielä enemmän. Säästöt alkavat tuottaa korkoa korolle.
Äkkiäpä hyvinkin..? Säästä vaikkapa 100 000 euroa niin ne tuottavat osinkoina jotain 4000 euroa nettona vuodessa.
Tarvitsisin yli 1 000 000 euron osakesalkun jotta se tuottaisi sen verran mitä tienaan töistäni.
No kyllä minulle hyvin kelpaa sijoitusten lisätulot. Viime vuonna verotettava pääomatuloni oli 30 000 euroa. Toki vähemmän kuin palkkani mutta silti ihan mukava lisä.
Vähintään 300,-, se menee sijoituksiin aina tilipäivänä suoraveloituksena. Ja kuun lopussa laitan säästötilille sen mitä edellisestä tilistä on jäänyt, joskus 50,-, joskus 500,-. Pienet matkat, hotelliyöt ym maksan ihan käyttötililtä, säästötilillä sitten isommat reissut ainakin osittain. Ikinä ei tili ole tyhjä ennen seuraavaa palkkapäivää. Tai siis todellisuudessa ikinä käyttötilillä ei ole vain satasia, pidän siellä toimintatonnia ihan varmuuden vuoksi. N47 YH
En käsitä kuinka kumppanin kanssa elävä lapseton ihminen ei saa euroakaan säästöön 2500 euron nettotuloista. Sitten valitetaan muka huonoa palkkaa, vaikka syy löytyisi peiliin katsomalla.
Tuli mieleen eräs keskituloinen ihminen, joka lehdessä itki sitä, kuinka epäreilua ja rankkaa, kun joutui jättämään vuosittaisen etelänreissunsa väliin.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että täällä on paljon etuoikeutettua porukkaa kommentoimassa, jotka on saaneet perintönä ja kumppaneiden ansiosta asumisen puoli-ilmaiseksi jo nuorena, eikä ole koskaan syrjitty työmarkkinoilla ja maksettu heikompaa palkkaa esim. etnisen taustan takia. Kaikki tämä ja ne ei kykene edes keksimään itseään kehittäviä harrastuksia eikä käytä myöskään mitään palveluita, jotka tuottais lisää työpaikkoja. Saa vain liikaa rahaa, jota makuuttaa jossain muuten vaan. Ei voi todeta muuta kuin, että Suomi on turhia ihmisiä täynnä.
Huomaa että olet todella kateellinen koska muut osaavat hoitaa raha-asiansa kuntoon ja elää siten että säästöönkin jää jotain vaikka palkka olisi pieni. Mitään emme ole saaneet edes puoli-ilmaiseksi vaan kumpikin joutuneet tekemään hitosti töitä ja elää sen mukaisesti, käyty kouluja ja haettu työpaikkoja aivan samalla lailla kuin kaikki muutkin. Edes perintöä ei ole koska vanhemmat elävät vielä.
Ellei Suomi sinulle kelpaa olet vapaa muuttamaan täältä pois.
Vierailija kirjoitti:
No ei teillä huonosti mene, teillä jotka saatte säästöön satoja tai tuhansia euroja kuukaudessa. Jos itse saisin edes 50 euroa säästöön - puhumattakaan 1000e/kk - niin olisin tyytyväinen. Käyn töissä, mutta yksinasuvana ei jää nykyään mitään säästöön. Kun käyn läpi tiliotetta niin näkee, että kaikki rahat menee ruokaan, vuokraan ja laskuihin. Sitten jos näyttäisi että nyt saisi sen pari kymppiä säästöön, niin tulee joku yllättävä meno. Ruoka on kallistunut ihan älyttömästi. Eniten huolestuttaa, kun ei saa mitään säästöön pahan päivän varalle. Samalla ärsyttää, koska olen töissä ja esim. opiskeluaikana aina luuli, että kyllä sitten palkasta on hyvä säästää pahan päivän varalle. Mutta ei ihmisillä huonosti mene, jos saa tuhansia euroja säästöön kuussa, eikä näköjään elinkustannusten nousu vaikuta joidenkin kohdalla ollenkaan. Saisipa itsekin säästöön edes jotain!
Paljonko sulla menee sitten niihin vuokraan, ruokaan ja laskuihin?
Itse olen yksinasuva ja työssäkäyvä. Tonni menee elämiseen kaikkinensa, toinen tonni menee sijoituksiin.
Jos säästää enemmän kuin tienaa, niin sitten vasta säästöt alkavatkin kasvamaan.