Paljonko saat rahaa kuukaudessa säästöön?
Kysymys otsikossa.
Kun nyt tuntuu että kaikki hinnat on kohenneet ja entistä vaikeampaa saada mitään säästöön pakollisten menojen jälkeen.
Kommentit (109)
Vuoden aikana säästöön menee 12 000 euroa. Elän tulojeni mukaan. Palkka kuukaudessa ennen veroja/muita vähennyksiä on 2 500 euroa.
Taidan olla pikkuisen kateellinen kun näyttäisi että moni saa edelleen aika kivan summan säästöön. Onneksi olkoon teille, pystyisinpä samaan itsekin!
ap
300-500 €. Säännölliset nettotulot vain 1562 € työkyvyttömyyseläkkeestä, mutta vuosittain teen kuitenkin satunnaista keikkatyötä n. 1000-4000 € neton edestä. Asun yksin pikku yksiössä eikä elätettäviä ole.
Tällä hetkellä en yhtään koska olen aikuiskoulutustuella ja maksan yksin omakotitalon kuluja. Olen joutunut käyttämään vähäisiä säästöjäni.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla pikkuisen kateellinen kun näyttäisi että moni saa edelleen aika kivan summan säästöön. Onneksi olkoon teille, pystyisinpä samaan itsekin!
ap
Mieti myös se kääntöpuoli. Jos saa paljon rahaa säästöön, ei ehkä ole kauheammin sosiaalista elämää.
Olen työtön mutta pyrin säästämään joka kuukausi vähintään 300 €.
Kuukaudesta riippuen tuloja on ollut tänä vuonna 2500-3500 € (netto) ja säästöön jää keskimäärin 450 €. Viime keväänä oli avioero, ja se on kyllä syönyt kaikki säästöt tänä vuonna, kun on pitänyt ostaa uudet huonekalut itselle ja lapsille ja muuttaa, lisäksi oli pakko hankkia uudet silmälasit. Toivottavasti ei tule mitään erikoista hetkeen... Puskuria onneksi on vielä, ettei tarvi lainaa ottaa, jos vaikka jääkaappi hajoaa, mutta silti kuumottaa kun tilejä katselee.
En jätä yhtään. Säästössä on jo tarpeeksi, joten törsään ihan törkeästi ihan tyhmiinkin juttuihin.
Huomaa, että täällä on paljon etuoikeutettua porukkaa kommentoimassa, jotka on saaneet perintönä ja kumppaneiden ansiosta asumisen puoli-ilmaiseksi jo nuorena, eikä ole koskaan syrjitty työmarkkinoilla ja maksettu heikompaa palkkaa esim. etnisen taustan takia. Kaikki tämä ja ne ei kykene edes keksimään itseään kehittäviä harrastuksia eikä käytä myöskään mitään palveluita, jotka tuottais lisää työpaikkoja. Saa vain liikaa rahaa, jota makuuttaa jossain muuten vaan. Ei voi todeta muuta kuin, että Suomi on turhia ihmisiä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mieti myös se kääntöpuoli. Jos saa paljon rahaa säästöön, ei ehkä ole kauheammin sosiaalista elämää.
Riippuu ihmisestä. Ei kaikki välitä sosiaalisesta elämästä. Itse elänyt yksin koko aikuisiän aina 15-vuotiaasta saakka.
Ajatus kulkee paremmin ja näkee kokonaiskuvat kun joutuu ajattelemaan itse eikä oteta asioita muilta (tietoisesti tai alitajuisesti).
Näihin varmaan vastaa mielellään ne, jotka saavat säästettyä mielestään hyvin. Itse sinkkumiehenä olen säästänyt 1500 euroa kuussa indeksirahastoihin. Välillä ollut hieman haastavampaa.
2500 euroa tulot ja päälle korvauksia 2000 euroa
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että täällä on paljon etuoikeutettua porukkaa kommentoimassa, jotka on saaneet perintönä ja kumppaneiden ansiosta asumisen puoli-ilmaiseksi jo nuorena, eikä ole koskaan syrjitty työmarkkinoilla ja maksettu heikompaa palkkaa esim. etnisen taustan takia. Kaikki tämä ja ne ei kykene edes keksimään itseään kehittäviä harrastuksia eikä käytä myöskään mitään palveluita, jotka tuottais lisää työpaikkoja. Saa vain liikaa rahaa, jota makuuttaa jossain muuten vaan. Ei voi todeta muuta kuin, että Suomi on turhia ihmisiä täynnä.
Miksi rahaa pitäisi tuhlata? Rikkaat rikastuu koska eivät tuhlaa päättömästi. Köyhät pysyy köyhinä koska kuluttavat kaiken tai ylivarojen.
Rahaa käytetään kun sitä tarvitsee käyttää ja siihen on hyvät syyt, suunnitelmat ja harkittu useampaan kertaan. Tämä siis isoissa hankinnoissa. Jos Suomen valtio toimisi samalla tavalla niin olisimme velaton valtio ja maamme olisi hyvinvointivaltio ihan oikeasti (eikä vain puheissa).
molemmat puolison kanssa noin 1500€, eli 3000€ yhteensä. Toki joinakin lomakuukausina ei jää yhtään, eli ehkä n. 2000€ / kk keskimäärin.
Miinuksella mennään tänä vuonna 100- 150€/kk. Onneksi on säästöjä.
N 500-700/kk, paitsi silloin jos jotain isoja hankintoja.
Asun yksin ja nettopalkka noin 3 tonnia kuussa. Lainanlyhennys ja vastike yhteensä 1500€, muu eläminen 500€. 1000€ kuussa rahastoihin.
Vähintään 320 e, josta 120 e lasten säästötileille. Lisäksi vaihtelevasti kryptoihin ja osakkeisiin noin 100-200 e.