Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveellisempiä versioita/vaihtoehtoja herkuista/herkuille, jaetaan ideoita

Vierailija
12.11.2023 |

Aloitan: omenapiirakan sijaan maustamatonta jogurttia, omenasiivuja (uunissa käyneitä), kanelia ja kardemummaa.

Mitä terveellisempiä herkkuja teillä tehdään?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen rahkaa, johon tulee vain pakastemansikoita, ei lainkaan sokeria tai kermaa. Jos on herkkupäivä, lorautan maustamattoman rahkan joukkoon vaniljakastiketta ja sekoitan siihen pakastemansikoita ja joskus mustikoita.

Vanilijakastike hauska idea. Itsellä on vanilijajauhetta, eli siis pelkkää vanilijaa, jota käyttelen tuollaisiin marja/rahka sekoituksiin. Lopputulos on mukavalla tavalla jäätelöä muistuttava

Mitä on vanilijajauhe ja mistä sitä saa? Mun käyttämissä kaupoissa on vain vaniljasokeria, vanilliinisokeria ja joskus harvoin vaniljajauhetta, tietenkin myös vaniljatankoja.

Vierailija
42/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee mieli suklaata, ostan usein suklaarusinoita. Jos närästys ei vaivaa, pakastetusta banaanista ja tummasta kaakaojauheesta (ja taateleita) saa pirtelön joka poistaa meikäläisen suklaanhimon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen rahkaa, johon tulee vain pakastemansikoita, ei lainkaan sokeria tai kermaa. Jos on herkkupäivä, lorautan maustamattoman rahkan joukkoon vaniljakastiketta ja sekoitan siihen pakastemansikoita ja joskus mustikoita.

Vanilijakastike hauska idea. Itsellä on vanilijajauhetta, eli siis pelkkää vanilijaa, jota käyttelen tuollaisiin marja/rahka sekoituksiin. Lopputulos on mukavalla tavalla jäätelöä muistuttava

Mitä on vanilijajauhe ja mistä sitä saa? Mun käyttämissä kaupoissa on vain vaniljasokeria, vanilliinisokeria ja joskus harvoin vaniljajauhetta, tietenkin myös vaniljatankoja.

Prismasta oon tuon ostanut

Vierailija
44/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtikaalisipsit on niin hyviä! Ja varmasti taatelit on makeanhimoon parempi vaihtoehto kuin lisäaineita ja glukoosi-fruktoosisiirappia sisältävät karkit.

Vierailija
45/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä firman? Sallisellakin on nimenomaan vaniljasokeria, ei vanilijasokeria. 

Vierailija
46/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä firman? Sallisellakin on nimenomaan vaniljasokeria, e

Urtekram. 10 g pelkkää jauhettua vanilijaa peltipurkissa

Vierailija
47/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä firman? Sallisellakin on nimenomaan vaniljasokeria, e

Mitä eroa vaniljalla ja vanilijalla?

Vierailija
48/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta saa tummalla suklaalla kuorrutettuja manteleita. Niissä ei ole mitään epäterveellistä, ja käyvät ateriasta.

Aika hassua, että tämä sai niin paljon alapeukkuja, vaikka ap etsi terveellisiä herkkuja. Harva ruoka-aine on yhtä terveellistä kuin mantelit ja tumma suklaa.

Jotkut taisi luulla, että etsittiin kevyitä laihdutusherkkuja.

Vierailija
49/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanilijasta höyryävä: Minun Urtekramin purkissani lukee vanilja. Oletko kenties löytänyt jonkun vaniljan ja vanilliinin sekoituksen, vai onko tuo vanilija joku uutuus?

Vierailija
50/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvistikut + hummus

Tuoreet hedelmät, marjat

Riisi/-maissikakut + maapähkinävoita, banaania ja kanelia

Vierailija
51/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanilijasta höyryävä: Minun Urtekramin purkissani lukee vanilja. Oletko kenties löytänyt jonkun vaniljan ja vanilliinin sekoituksen, vai onko tuo vanilija joku uutuus?

Jos höyryämisellä tarkoitat minua, joka vastaili jauheeseen liittyviin kysymyksiin, niin täällä siinä purkissa lukee kans vanilja. Kyseessä on kieliopillinen hairahdus, josta tämän keskustelun myötä otin opikseni.

Vierailija
52/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaliha naposteltavaksi. Kohtuullinen määrä kaloreita ja proteiinia. Täyttävää, ei tarvitse syödä paljon.

Miinuksena paljon suolaa.

Vierailija
53/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos höyryämisellä tarkoitat minua, joka vastaili jauheeseen liittyviin kysymyksiin, niin täällä siinä purkissa lukee kans vanilja. Kyseessä on kieliopillinen hairahdus, josta tämän keskustelun myötä otin opikseni.

Hyvä sinä. Itse olen näet joskus pöljyyksissäni ostanut vanilliinisokeria, kun piti ostaa vaniljasokeria. Ihmettelin pistävää makua ja asiaa tutkittuani tajusin, ettei tuo kammotus sisältänyt oikeaa vaniljaa ollenkaan. Tuo Urtekram päätyy usein omaan maustehyllyynikin:)

Vierailija
54/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta saa tummalla suklaalla kuorrutettuja manteleita. Niissä ei ole mitään epäterveellistä, ja käyvät ateriasta.

Aika hassua, että tämä sai niin paljon alapeukkuja, vaikka ap etsi terveellisiä herkkuja. Harva ruoka-aine on yhtä terveellistä kuin mantelit ja tumma suklaa.

Jotkut taisi luulla, että etsittiin kevyitä laihdutusherkkuja.

Aivan, ja luulevat, että terveellisyyttä mitataan kaloreilla.

Vierailija
55/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipaloi banaani ja laita viipaleiden päälle nokare maapähkinävoita. On hyvää ja ravintorikas herkku. Kevyttä toki ei ole, mutta se ei tarkoita etteikö olisi terveellistä

Vierailija
56/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaania ja tuoreita mansikoita joita dippaa (proteiini)suklaavanukkaaseen.

Banaanisiivuja vaahterasiirapissa pannulla karamellisoituna, kanelilla maustettuna. Kylkeen vähän vaniljajäätelöä. Ei mikään ökyterveellinen herkku, mut varmaan parempi kuin karkkipussi :)

Suklaavanukkaan voi syödä ihan suklaavanukkaana, ei siihen tarvitse mitään dipata. Ne tuoreet mansikat on ainakin minulle ihan tarpeeksi makea herkku yksistäänkin. Saatan syödä puoli litraa mansikoita yhtenä iltana silloin kun mansikoita saa.

Siirappeja en syö ikinä, nehän on pelkkää sokeria, eikä se terveelliseksi sillä muutu, että työntää sinne banaania joukkoon.

Ihmiset huijaa itseään sillä, että laitetaan epäterveellisen joukkoon terveellisiä hedelmiä tai marjoja. Annoksesta tulee isompi, mutta ei se terveelliseksi muutu.

Vierailija
57/98 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun käyttämiseksi kaupoissa on joskus vaniljajauhetta, niin tiedät mistä sitä saa. Aika vaikea vastata, jos et kerro edes kaupunkia, missä asut. Ja jos ei satu asumaan samassa kaupungissa, niin miten sen kauppojen valikoimat pitäisi tietää.

Vierailija
58/98 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun käyttämiseksi kaupoissa on joskus vaniljajauhetta, niin tiedät mistä sitä saa. Aika vaikea vastata, jos et kerro edes kaupunkia, missä asut.

Katsopa vastauksia vähän ylempää, asia on ratkennut jo. En kysynyt vaniljajauheesta.

Vierailija
59/98 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee marenkeja ja korvaa sokerin karppisokerilla, ei tule juuri yhtään kaloreita.

Eikös hiljattain ollu jotain juttua noista sokerinkorvikkeista, että ovat hirveitä myrkkyjä? Ei suositella käytettäväksi.

Vierailija
60/98 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju.

Meidänkin perheessä on alettu korvata karkkeja ja makeita leivonnaisia terveellisemmillä herkuilla. Nykyisin menee paljon hedelmiä ja marjoja. Mahdollisuuksien mukaan tuoreina. Pakastettuihin voi lisätä lorauksen vaniljakastiketta. Olen tehnyt myös hedelmäsalaatteja kulloinkin kaupassa tarjolla olevista hedelmistä + meloneista. Pari kolme hedelmälajia kerrallaan. Nyt enää harvoin tekee mieli karkkia.