Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppojen viimeistä päivämäärää lähenevien ja valikoimasta poistuvien tuotteiden alennus

Vierailija
12.11.2023 |

Hintalappu ilmoittaa -30 % alennuksen, mutta kassalla tätä alennusta ei yleensä saa ellei erikseen pyydä myyjää korjaamaan hinnoittelua. Sama juttu S- ja K-ketjun kaupoissa. Nyt loppui minulta hävikkitalkoissa mukana olo. Helpommalla pääsee ostamalla tuoreempia tuotteita.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että monet myyjät eivät "huomaa" alennusta, siksi sanon jo kassalle tullessa missä tuotteissa on alennukset ja katson kuitista pitääkö paikkansa, jos ei pidä pyydän korjaamaan.

Vierailija
2/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että monet myyjät eivät "huomaa" alennusta, siksi sanon jo kassalle tullessa missä tuotteissa on alennukset ja katson kuitista pitääkö paikkansa, jos ei pidä pyydän korjaamaan.

Hirveä työ asiakkaalle pitää huoli siitä, että saa ne alennukset, johon on oikeutettu. En jaksa tuota enää, varsinkin silloin on hankalaa kytätä hintoja, jos on isommat ostokset tai kiire johonkin. Jatkossa ruokahävikki olkoon täysin kauppiaan ongelma, minä ostan tuotteet täyteen hintaan hyvillä päiväyksillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ollut koskaan ongelmia, äsken ostin paistopistetuotteita ja niissä normi hinta, kassa laski alennuksen.

Vierailija
4/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole ollut koskaan ongelmia, äsken ostin paistopistetuotteita ja niissä normi hinta, kassa laski alennuksen.

Kiitos tiedosta. Minä olen välillä ostanut jopa alekampanjatuotteita normaalilla hinnalla ja huomannut jälkikäteen asian. Kuittia vastaan on liikamaksun kyllä saanut takaisin. Asiakaspalvelupisteessä asiointi on silloin silti vienyt koko ruokatauon eikä pahoitteluja ole kuulunut.

Vierailija
5/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu ostaa lähes pilaantunutta pskaa?

Vierailija
6/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi enosi kun isäsi sua teki.

Vierailija
7/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suorittanut lukemattoman määrä tutkimuksia tavaroiden pilaantumisesta. Olen havainnut että yksikään tavara ei mene pilalle viimeisen käyttöpäivämäärä jälkeisenä yönä kello 24.00. Varsinkin kuivatuotteet oikein säilytettyinä täysin käyttökelpoisia vielä pitkään, jopa vuosia, päiväyksen jälkeen.

Vierailija
8/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä liioittelet. Yleensä sen alennuksen saa erikseen pyytämättä. Ehkä 10-20% kerroista jää saamatta.

Vierailija
9/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa aletuotteet hihnalle niin, että alelappu on hihnan kulkusuuntaan nähden tuotteen "etupuolella" näin myyjän on se myös helppo havaita, tai sitte laittaa laputetut tuotteet joko ensimmäiseksi tai viimeiseksi ja mainita tästä kassalla.

Ei kukaan kassa pyörittele kaikkia tuotteita kassalla lappuja etsien. Kassat yleensä muistaa tuotteiden enarien paikat ulkoa, niin tuoteitta ei tarvitse turhaan pyöritellä.

Vierailija
10/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä liioittelet. Yleensä sen alennuksen saa erikseen pyytämättä. Ehkä 10-20% kerroista jää saamatta.

Oma kokemus on erilainen. Todella usein viimeistä käyttöpäivää lähenevien ruokien ja kaupan muiden poistotuotteisiin merkitty alennus jää saamatta. Tässä ei ole merkittävää eroa K- ja S-ryhmän välillä.

Vierailija
11/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa aletuotteet hihnalle niin, että alelappu on hihnan kulkusuuntaan nähden tuotteen "etupuolella" näin myyjän on se myös helppo havaita, tai sitte laittaa laputetut tuotteet joko ensimmäiseksi tai viimeiseksi ja mainita tästä kassalla.

Ei kukaan kassa pyörittele kaikkia tuotteita kassalla lappuja etsien. Kassat yleensä muistaa tuotteiden enarien paikat ulkoa, niin tuoteitta ei tarvitse turhaan pyöritellä.

Onnistuu ehkä helpommin jos ei ole kuin pienet ostokset.

Vierailija
12/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko hintatakuut ja laatutakuut? Siwassa ainakin oli ja niitä ihan mainostettiin. Joitakin tuotteita onnistuin saamaan ilmaiseksi takuina.

Vierailija
13/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ketjulla on suoraan alennusviivakooditarra sen orkkishinta viivakoodin päällä, joten se alennus tulee ihan väkisin. Myös itsepalvelukassalla sama toiminto väkisinkin. Ainakin täällä stadissa.

Vierailija
14/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalaput omaan pinoon hihnalle ja sit kertoo kassalle et "nää on punasilla lapuilla", siitä helppo sitten katsoa kuitista että kaikki on alennettuina kun ovat peräkkäin.

Vierailija
15/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punalaput omaan pinoon hihnalle ja sit kertoo kassalle et "nää on punasilla lapuilla", siitä helppo sitten katsoa kuitista että kaikki on alennettuina kun ovat peräkkäin.

Miksi asiakkaan pitäisi tehdä myyjän puolesta työt? Onnea vain niiden aletuotteiden järjestelyyn kun lykkäät kassalle lapsiperheen viikko-ostokset. Muutenkin ihmiset huokailevat jonon takana kun tyhjennät ostokset kärrystä hihnalle ja pakkaat mukaasi.

Vierailija
16/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ketjulla on suoraan alennusviivakooditarra sen orkkishinta viivakoodin päällä, joten se alennus tulee ihan väkisin. Myös itsepalvelukassalla sama toiminto väkisinkin. Ainakin täällä stadissa.

Täällä maakunnassa aletuotteita (ruokaa) ei ole kovin pitkään pystynyt ostamaan itsepalvelunkassalla. Ässässä olen joskus kysellyt miksei poistotuotteista saa luvattuja alennuksia. Kuulemma alet ovat voimassa tietyn ajan, jonka jälkeen alennukset ikään kuin nollautuvat vaikkei poistotuotteita kukaan käy siirtämässä alekorista pois. Alennuksen voi silloin saada, jos hoksaa myyjälle asiasta huomauttaa ja hinta korjataan käsin, muuten poistotuote on vastoin hintalappujen ilmoituksia normaalihintainen.

Vierailija
17/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu ihan yhtä lailla, vaikka ostat koko kaupan tyhjäksi. Niitä ei oikeasti aina huomaa, koska joka ikistä tuotetta ei todellakaan ole aikaa jäädä pyörittelemään ympäri. Jos et ymmärrä itse laittaa tuotteita niin, että aletarra näkyy kassahenkilölle, niin sitten olet ihan tuurin varassa, saatko alen vai et.

Vierailija
18/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu ihan yhtä lailla, vaikka ostat koko kaupan tyhjäksi. Niitä ei oikeasti aina huomaa, koska joka ikistä tuotetta ei todellakaan ole aikaa jäädä pyörittelemään ympäri. Jos et ymmärrä itse laittaa tuotteita niin, että aletarra näkyy kassahenkilölle, niin sitten olet ihan tuurin varassa, saatko alen vai et.

En ole, koska minun osaltani aletuotteiden ostaminen loppuu tähän. Kauppias heittäköön hävikkiin menevät tuotteet roskiin, ei ole minun päänvaivani. Ostan jatkossa tuotteet kaupasta aina mahdollisimman pitkillä päiväyksillä.

Vierailija
19/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asiakkaan pitäisi tehdä myyjän puolesta työt? Onnea vain niiden aletuotteiden järjestelyyn kun lykkäät kassalle lapsiperheen viikko-ostokset. Muutenkin ihmiset huokailevat jonon takana kun tyhjennät ostokset kärrystä hihnalle ja pakkaat mukaasi.

Ihan hyvin se onnistuu vaikka kärry on ääriään myöten täysi, kärryn täytön aikana teet jo alustavan sijoittelun miten laitat lopuksi kassahihnalle.

Jos tavaraa on paljon niin juuri silloin virheiden mahdollisuus on suurin siksi asia tehdään helpoksi kassahenkilölle ja sinulle itsellesi tarkistaa jälkikäteen.

Tuosta huokailusta vielä, minun takanani ei ilmeisesti kukaan huokaile tai jos huokailee niin tekee sen kovin salaa etten siihen kiinnitä huomiota. Ja jos huokailee niin mitä sitten, asiat eivät etene yhtään sen nopeampaa, vaikka kuinka puhkuu ja puhisee.

Vierailija
20/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä alennusta varmasti kukaan myyjä tahallaan jätä laittamatta. Valitettavaa, mutta jos sanot asiasta, niin kyllähän se korjataan heti oikein. Ihmisiä ne kassatyöntekijätkin vaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi