Te keillä on ollut patti, tai kyhmy rinnassa, mikä se oli?
Huomasin pari viikkoa sitten pienen liikkuvan patin toisessa rinnassa. Se on täysin aristamaton, ei ole mitenkään kipeä edes kosketellessa, liikkuu ihon alla koskettaessa ja melko pieni, tuntuma vastaa ehkä aavistuksen turvonnutta imusolmuketta. Ehkä n sentin pituinen.
En nyt ole kauhean huolissani, tai peloissani, koska tämmöinen oli myös vuosia sitten ja se hävisi itsestään, eli oli todennäköisesti hormoneista ja kierron vaiheesta johtuvaa.
Tämä nyt ei kuitenkaan vielä ole kadonnut ja olisi varmaan kaiken varalta hyvä käydä sitä näyttämässä. Mietin vaan, että mikähän on paras väylä ja mille lääkärille mennä? Arvauskeskukseen kuukausien jonot eikä sieltä pääse esim. Gynelle edes pyytäessä.
Kommentit (43)
Mulla on ollut nestekysta. Tyhjennettiin ruiskulla. Ei ollut pahalaatuinen/syöpää. Yksityisellä gynellä kävin ja siellä todettiin. Samassa paikassa kuvattiin (ultra+mammografia), sekä tyhjennettiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en sitten koskaan ole ymmärtänyt, että miten joku voisi havaita jonkun erityisen patin rinnassaan. Mulla on erittäin paljon hyvin epäsymmetristä ja monenmallista kovaa rauhaskudosta rinnoissa, enkä todella tajua, miten siitä sekamelskasta jonkun uuden patin voisi havaita. Ilmeisesti kaikilla sitä rauhaskudosta ei ole samaan malliin.
Tissit olleet aina pelkkää perunapeltoa ja lisäksi ovat kystia täynnä. Ultran mukaan kummastakin tissistä näitä löytyy yhteensä 14kpl, toki uusia kasvanut ja vanhoja puhjennut, mut kyllä sitä vaan silti huomas oikein helposti tollasen nännin viereen ihon alle yhtäkkiä kasvaneen kivikovan yli sentin möykyn josta pystyy ottamaan kiinni, patin siis saa ihan sormien väliin pyöriteltäväksi vaikka ei pinnalle näykkään. Syöpähän tuo varmaan mun tuurilla on..
Itsellä alle 30v syöpä, vaikka perimältäni ja elämäntavoiltani en millään tavalla kuulunut riskiryhmään. Leikkaus, sytot ja sädetys. Hakeudu tutkimuksiin asap.
En tiedä, samanlainen oli itsellä joskus ja katosi myös itsekseen. Poista ruokavaliosta kaikki syöpäaineet ja synteettiset kemikaalit, niin keho parantaa itse itsensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en sitten koskaan ole ymmärtänyt, että miten joku voisi havaita jonkun erityisen patin rinnassaan. Mulla on erittäin paljon hyvin epäsymmetristä ja monenmallista kovaa rauhaskudosta rinnoissa, enkä todella tajua, miten siitä sekamelskasta jonkun uuden patin voisi havaita. Ilmeisesti kaikilla sitä rauhaskudosta ei ole samaan malliin.
Tissit olleet aina pelkkää perunapeltoa ja lisäksi ovat kystia täynnä. Ultran mukaan kummastakin tissistä näitä löytyy yhteensä 14kpl, toki uusia kasvanut ja vanhoja puhjennut, mut kyllä sitä vaan silti huomas oikein helposti tollasen nännin viereen ihon alle yhtäkkiä kasvaneen kivikovan yli sentin möykyn josta pystyy ottamaan kiinni, patin siis saa ihan sormien väliin pyöriteltäväksi vaikka ei pinnalle näykkään. Syöpähän tuo varmaan mun tuurilla on..
Mitä te oikein syötte. Omat rinnat ovat ihan pehmoista ihoa vaan
Sinulla ei ole työterveyttä? Kaikki kyhmyt rinnassa pitää tutkia heti. Kyllä terkussakin otetaan ne todesta.
Mulla on kaksi kertaa ollut nestekystiä rinnassa. Molemmilla kerroilla mammografia ja ultraus. Hävisivät itsestään.
Rasvapatti. Kävin tarkistuttamassa. Kun töissä olin tekemisissä kemikaalien kanssa ja niitä rasvapatteja tuli jalkojen lihaksiinkin. Mammo ja ultra lähete tuli pelkällä akuutissa käymällä. Toi kipuili aina menkkojen aikaan. Vaihdoin duunia ja laihduin. Katosi muut rasvapatit. Mut tuo pieni rintaan jäi. Ei kipuile enää.
Mitä ruokavaliossa on ns. syöpää aiheuttavaa muu kuin sokeri? Entä meikit ja hiusvärit?
Vierailija kirjoitti:
Rasvapatti. Kävin tarkistuttamassa. Kun töissä olin tekemisissä kemikaalien kanssa ja niitä rasvapatteja tuli jalkojen lihaksiinkin. Mammo ja ultra lähete tuli pelkällä akuutissa käymällä. Toi kipuili aina menkkojen aikaan. Vaihdoin duunia ja laihduin. Katosi muut rasvapatit. Mut tuo pieni rintaan jäi. Ei kipuile enää.
Eli lipooma? Voiko lipooma olla myös rinnassa? Luulin että vain jaloissa ja käsissä.
Eka patti oli rasvapatti
Toka nestekysta
Kolmas syöpä, joka ei näkynyt paria kuukautta aik tehdyssä mammografiassa vasta sitten ultrassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä t
Luuletko, että,ne muhkurat on siinä ihossa? Muhkurarinnatkin on päältä pehmeää ihoa😅. Muhkurainen rintakudos ei riipu kyllä syömisistä,yhtään.
Fibroadenooma, löysin 12 vuotta sitten ja hyvin vähän kasvanut siinä ajassa.
Minulla se patti oli rintasyöpä. Ja olin silloin normaalipainoinen, tupakoimaton ja alle 50 vuotta. Tarkemmissa tutkimuksissa todettiin, ettei rintasyöpägeeniäkään ole.
Mulla oli pingispallon kokoinen paise. Rinta muuttui tulipunaiseksi ja oli kipeä. Paisetta tyhjennettiin mutta se uusiutui ja poksahti. Kyllä yhtäkkiä oli rusehtavaa nestettä liiveissä
ab kuuri suonen sisäisesti ja se oli hoidettu. Syöpäkin tutkittiin.
lääkäri sanoi että johtui tupakasta.