Äidit jotka valehtelemalla peruvat lasten synttäreille tulon
Kaksi perhettä jotka ilmoittivat 3-5 henkeä ensin synttäreille ja jotka 5 minuuttia ennen juhlien alkamista laittoivat viestiä että ovat sairaana Näemme päiväkodissa joka päivä, he eivät kuitenkaan tuoneet lahjaa, vaikka ilmoittivat että ovat tulossa. Lapsi odotti heitä. Tälläinen suora valehtelu ilmenee siinä, että laitetaan viestiä 5 minuuttia ennen tilaisuutta. Jos lahjaa ei anneta jälkikäteen, on selvää ettei aikomustakaan ole ollut tulla juhliin. Vai ehdittekö 5 minuutissa hankkia lahjan, parkkeerata ja saapua juhliin.
Niin kyllästynyt näihin valehtelijoihin Enää emme kutsu heitä ikinä.
Kolmas kohtelias äiti, laittoi muutama tunti aiemmin viestiä että lapsi oksennustaudissa ja toi jälkeenpäin ihanan palapelin lahjaksi Oli todella tulossa, lahja hankittu ja oli pettynyt kun eivät päässeet.
Kommentit (71)
Taas kerran ihmetyttää miksi juuri ÄITI peruu ja on muutenkin vastuussa, on perheessä usein isäkin!
Missä kutsutaan lapsen koko perhe kaverisynttäreille? Minulla on kolme lasta, on tullut asuttua maalla ja kaupungissa, pari vuotta ulkomaillakin, enkä ole vielä koskaan tällaiseen törmännyt. Vaikutaa joltain itsekeksityltä ongelmalta tai hirveän pieniltä ympyröiltä.
Tää on kuin siitä ketjusta, että järjestettiin lapsen synttärit aamulla klo 5:30, kun se sopi meille hyvin eikä päiväkotikavereista tullut kukaan, vaikka kaikki oli valmiina. Jokaisella oli joku tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Missä kutsutaan lapsen koko perhe kaverisynttäreille? Minulla on kolme lasta, on tullut asuttua maalla ja kaupungissa, pari vuotta ulkomaillakin, enkä ole vielä koskaan tällaiseen törmännyt. Vaikutaa joltain itsekeksityltä ongelmalta tai hirveän pieniltä ympyröiltä.
Oi että niin sä olet asunut vähän aikaa ulkomailla, niin muilla on hirveän pienet ympyrät😂 LOL
Lähetetäänkö sinun isoissa, merkittävissä ympyröissäsi 2-, 3-, 4- ja 5-vuotiaat yksin päiväkotikaverin synttäreille.. 😂
Onneks meillä ei järjestetä synttäreitä ku tutussa porukassa. Ei tuu tämmöisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Voihan elämän kevät.. on asiat melko mallillaan elämässä kun tällainen on kriisin paikka.
Nyt jos koskaan tulisi opetella olemaan loukkaantumatta jokaisesta pikku asiasta. Kaikki otetaan henkilökohtaisesti ja jäädään mutustelemaan niitä. Yrittäkää edes olla aikuisia. Kuinka tällaiset vanhemmat kasvattavat lapsensa kohtaamaan epäonnistumisia ja pettymyksiä kun eivät itse osaa käsitellä edes pieniä sellaisia.
Mitä helv mä just luin. Apn kirjoitus on vanhempien eli sinun huonoista, suorastaan luokattomista tavoista. Ei kyse ole loukkaantumisesta. Sinäkö ilmoitat 5 henkeä toisen juhliin, perut ne 5 vailla, ja olet että tämmöinen on ihan Ok toivottavasti ei tunneta!
Todella kurjaa. Mutta meillä ainakin synttäreille osallistuminen on lapselle itselleen tosi tärkeää ja harmi olisi ihan valtava jos jouduttaisiin perumaan. Eli sekin näkökulma tässä on, että mikäli peruu juhliin tulon, on se tosi ikävää paitsi juhlien järjestäjälle ja päivänsankarille, myös sille omalle lapselle joka oli kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan elämän kevät.. on asiat melko mallillaan elämässä kun tällainen on kriisin paikka.
Nyt jos koskaan tulisi opetella olemaan loukkaantumatta jokaisesta pikku asiasta. Kaikki otetaan henkilökohtaisesti ja jäädään mutustelemaan niitä. Yrittäkää edes olla aikuisia. Kuinka tällaiset vanhemmat kasvattavat lapsensa kohtaamaan epäonnistumisia ja pettymyksiä kun eivät itse osaa käsitellä edes pieniä sellaisia.
Mitä helv mä just luin. Apn kirjoitus on vanhempien eli sinun huonoista, suorastaan luokattomista tavoista. Ei kyse ole loukkaantumisesta. Sinäkö ilmoitat 5 henkeä toisen juhliin, perut ne 5 vailla, ja olet että tämmöinen on ihan Ok toivottavasti ei tunneta!
Onpa kellon tarkkaa toimintaa! Kyllä 5 min ennen juhlia voi sattua jotain tai vaikka matkalla sinne. Tosin jos joku este jollekin tulee ni voishan osa porukasta tulla. Mut ap tais mielensä pahoittaa jostain lahjasta. Ei kai sellaistakaan oo pakko tuoda kenenkään synttäreille? Ja jotku voi antaa sen rahana/lahjakorttina.
Sitten ihmetellään seuraavan sukupolven mitättömiä käytöstapoja. Kotona ne opitaan hyvät ja huonot tavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tänä syksynä vielä kertaakaan ilmoittanut, että meiltä tullaan synttäreille. Vanhemmat vetävät herneen nenään ja päiväkodin pihassa tentataan, että mitä meillä on, kun ei tulla Toven synttäreille. Vastaan hymyillen, että "kaikenlaista muuta on sovittuna". Ei tee mieli etsiä sitä tiettyä legopakettia, joka synttärisankarille tulee hankkia ja käyttää viikonlopusta 3 tuntia siihen, että kärvistellään jonkun 4v:n synttäreillä. Mieluummin tehdään lapsen ja kavereitten kanssa kaikkea kivaa.
Lapsen synttäreille tuli 3 kutsuttua vierasta, itse asiassa kaikki kutsutut lapset eikä ollut mitään pakkolahjomista. Mentiin teatteriin ja saatiin hieno ohjattu kierros kulisseissa ja takahuoneessa.
Tuonikäisille lapsille se synttäreillä vouhottaminen on just sitä oikeasti kivaa. Omilla lapsilla 3-6-vuotiaana on
Tuommoisten 3-4-vuotiaitten kohdalla voi kyllä olla vaikea tietää, koskeeko kutsu vain lasta vai toivotaanko myös vanhemman tulevan. Meillä tuli tilanne jossa 5v oli kutsuttu juhliin ja onneksi tuli puheeksi asia etukäteen, kun perhe oli olettanut että ilman muuta tulee vanhemman kanssa. Oman lapsen kutsuun laitoinkin sitten että saa tulla vanhemman kanssa tai ilman, pari vanhempaa tuli, esim se äiti jonka lapsella on vastikään diagnosoitu diabetes. Mutta niin, kysymällähän nämä selviää.
Miksi käytät kysymyspronominia väärin?
Jos et osaa edes alkeellisia kielioppisääntöjä, niin kuka haluaa lapsensa leikkivän lapsesi kanssa? Noin ylimielinen suhtautuminen kanssakäymiseen ja kieleen ei osoita muiden arvostamista.