Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit jotka valehtelemalla peruvat lasten synttäreille tulon

Vierailija
11.11.2023 |

Kaksi perhettä jotka ilmoittivat 3-5 henkeä ensin synttäreille ja jotka 5 minuuttia ennen juhlien alkamista laittoivat viestiä että ovat sairaana Näemme päiväkodissa joka päivä, he eivät kuitenkaan tuoneet lahjaa, vaikka ilmoittivat että ovat tulossa. Lapsi odotti heitä. Tälläinen suora valehtelu ilmenee siinä, että laitetaan viestiä 5 minuuttia ennen tilaisuutta. Jos lahjaa ei anneta jälkikäteen, on selvää ettei aikomustakaan ole ollut tulla juhliin. Vai ehdittekö 5 minuutissa hankkia lahjan, parkkeerata ja saapua juhliin. 

Niin kyllästynyt näihin valehtelijoihin Enää emme kutsu heitä ikinä.

Kolmas kohtelias äiti, laittoi muutama tunti aiemmin viestiä että lapsi oksennustaudissa ja toi jälkeenpäin ihanan palapelin lahjaksi Oli todella tulossa, lahja hankittu ja oli pettynyt kun eivät päässeet.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se riemu syntyykin, kun joku vanhempi oikeasti tuokin sen vatsatautisen Pirjo-Elmerin juhliin, kun "olisi muuten tullut pahamieli, Pirjo-Elmeri niin halusi päästä Sara-Anteron juhliin..."

Vierailija
42/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat on kivoja järjestäjälle, ei muille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärsin apn lahjakommentin niin, että jo pelkkä lahjattomuus on todiste siitä, että alunperinkään ei ollut tarkoitus osallistua, mutta ei vaan kehdattu jostain syystä sanoa sitä suoraan. Jos olisin itse hankkinut tyttäreni ystävälle toivomansa barbien lahjaksi, tietysti haluaisin juuri hänen saavan sen, vaikka tyttäreni ei pääsisikään osallistumaan. 

Vierailija
44/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmille varmaan tuskaa, mutta lapsena kaverisynttärit oli ihania!! Niin vieraana kuin päivänsankarina.

Vierailija
45/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole tänä syksynä vielä kertaakaan ilmoittanut, että meiltä tullaan synttäreille. Vanhemmat vetävät herneen nenään ja päiväkodin pihassa tentataan, että mitä meillä on, kun ei tulla Toven synttäreille. Vastaan hymyillen, että "kaikenlaista muuta on sovittuna". Ei tee mieli etsiä sitä tiettyä legopakettia, joka synttärisankarille tulee hankkia ja käyttää viikonlopusta 3 tuntia siihen, että kärvistellään jonkun 4v:n synttäreillä. Mieluummin tehdään lapsen ja kavereitten kanssa kaikkea kivaa.

Lapsen synttäreille tuli 3 kutsuttua vierasta, itse asiassa kaikki kutsutut lapset eikä ollut mitään pakkolahjomista. Mentiin teatteriin ja saatiin hieno ohjattu kierros kulisseissa ja takahuoneessa.

Tuonikäisille lapsille se synttäreillä vouhottaminen on just sitä oikeasti kivaa. Omilla lapsilla 3-6-vuotiaana on ollut älyttömän tärkeää päästä synttäreille ja kaikkiin vaan on menty mihin on kutsuttu. Lahja viedään ja mekko päälle ja onnitellaan. Itsekin menen mukaan jos vaan pääsee, tutustuu samalla sitten lapsen kavereiden vanhempiin. Sama koulupolku kuitenkin monella odottaa.

Vierailija
46/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Minä en ole tänä syksynä vielä kertaakaan ilmoittanut, että meiltä tullaan synttäreille. Vanhemmat vetävät herneen nenään ja päiväkodin pihassa tentataan, että mitä meillä on, kun ei tulla Toven synttäreille. Vastaan hymyillen, että "kaikenlaista muuta on sovittuna". Ei tee mieli etsiä sitä tiettyä legopakettia, joka synttärisankarille tulee hankkia ja käyttää viikonlopusta 3 tuntia siihen, että kärvistellään jonkun 4v:n synttäreillä. Mieluummin tehdään lapsen ja kavereitten kanssa kaikkea kivaa.

Lapsen synttäreille tuli 3 kutsuttua vierasta, itse asiassa kaikki kutsutut lapset eikä ollut mitään pakkolahjomista. Mentiin teatteriin ja saatiin hieno ohjattu kierros kulisseissa ja takahuoneessa."

Onpa ylimielinen kommentti. Te ette viitsi osallistua muiden juhliin mutta odotatte muiden osallistuvan teidän jär"

Ymmärsin viestistäsi, että et päästänyt lastasikaan juhliin, joihin hänet oli kutsuttu. Sen vielä ymmärrän jotenkin, jos koko perhe ei halua osallistua, vaikka kutsuun olisi normaalien käytöstapojen mukaan hyvä vastata myöntävästi ihan jo lapselle annettavan esimerkin vuoksi.

Kuulostat todella passiivis-aggressiiviselta ihmiseltä kuvatessasi, miten tekohymyä vääntäen esität kutsun esittäneille vanhemmille tekosyitä ja pilkkaat muiden lahjatoiveita.

Eihän se aina herkkua ole kaikkiin lasten juttuihin tai vaikka omienkaan sukulaisten perhejuhliin osallistua, mutta myötätuntoa ja kykyä asettua toisen asemaan on tärkeää opettaa lapselle. Joskus voi olla hyvä laittaa toisen tunteet oman mukavuudenhalun edelle. Niistä synttärisankareista, joiden kutsuista olette kieltäytyneet, on varmasti tuntunut pahalta. 

Vierailija
47/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmille varmaan tuskaa, mutta lapsena kaverisynttärit oli ihania!! Niin vieraana kuin päivänsankarina.

Riippuu kyllä lapsen luonteesta. Kuvottavaa pakkopullaa mulle, aikuisten kotileikkiä.

Vierailija
48/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleenkään, että lastenjuhlien lahja annettaisiin jälkikäteen. Eiköhän sen ajatuksettoman tusinalahjan saa sitten seuraava juhlija. Olisin kiusaantunut, jos oma lapseni saisi lahjan, vaikkei vieras saanut osallistua hauskoihin juhliin. Sukulaislapset tai sydänystävä asia erikseen.

Kerran yhden lapsen kaverin vanhempi ilmoitti tuntia ennen juhlia, että lapsi lähtikin nyt mummolaan. En tainnut edes vastata viestiin, en tiennyt mitä sanoa.

Kyllä minä antaisin lahjan, jos tuleekin este ettei pääse juhliin. Ihan varmasti se lapsi siitä lahjasta ilostuu. Miksi kiusaannut lapsesi puolesta? Ajatteletko omaa lastasi ollenkaan? 

Vierailija
49/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen synttäreille tuli 3 kutsuttua vierasta, itse asiassa kaikki kutsutut lapset eikä ollut mitään pakkolahjomista. Mentiin teatteriin ja saatiin hieno ohjattu kierros kulisseissa ja takahuoneessa.

Tuonikäisille lapsille se synttäreillä vouhottaminen on just sitä oikeasti kivaa. Omilla lapsilla 3-6-vuotiaana on ollut älyttömän tärkeää päästä synttäreil

Ongelmana on se, että en ole kutsunut sinua mukaan juhliin. Olet kuokkavieraana ja se aiheuttaa minulle ylimääräistä vaivaa. Sinulle ei ole kahvia, ei teetä. ei kauramaitoa, ei katettuna mehulasia pöytään. Kaapista toki laseja löytyy, mutta juhla latistuu samantien kasvatustapahtumaksi, kun yhden lapsen vanhempi päättää osallistua ja tuoda mukanaan pedagogisen elementin. Ei synttärisankari, sinä et saa yksin pitää sitä lahjaksi saamaasi tavaraa kädessä, pitää oppia jakamaan. Ai voi ei, sekö meni rikki, no ei voi mitään, kun et heti antantu sitä meidän Olga-Helmerille.

Lastenjuhlat on juhla lapsille. Kutsuja kyllä kertoo, jos haluaa vanhemmat mukaan. Jos kutsu on vain Mira-Petterille, niin se ei koske Mira-Petterin vanhempia yhtään enempää kuin Mira-Petteriä koskee hääkutsu, jossa lukee kuoressa Maija ja Pera Petkele.

Vierailija
50/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan elämän kevät.. on asiat melko mallillaan elämässä kun tällainen on kriisin paikka. 

Nyt jos koskaan tulisi opetella olemaan loukkaantumatta jokaisesta pikku asiasta. Kaikki otetaan henkilökohtaisesti ja jäädään mutustelemaan niitä. Yrittäkää edes olla aikuisia. Kuinka tällaiset vanhemmat kasvattavat lapsensa kohtaamaan epäonnistumisia ja pettymyksiä kun eivät itse osaa käsitellä edes pieniä sellaisia. 

Vierailija
51/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Lapsen synttäreille tuli 3 kutsuttua vierasta, itse asiassa kaikki kutsutut lapset eikä ollut mitään pakkolahjomista. Mentiin teatteriin ja saatiin hieno ohjattu kierros kulisseissa ja takahuoneessa."

Onpa ylimielinen kommentti. Te ette viitsi osallistua muiden ju

Miksi lapseni osallistuisi juhliin, joiden takia hän menettää mökkireissun tai laivaristeilyn tai leikkimökinrakennustalkoot omassa pihassa? En halua opettaa lapselleni sitä, että oma elämä pitää siirtää sivuun ja miellyttää muita, jotta pysyy kaveriporukoissa mukana. Jos etukäteen on jotain sovittu, siitä pidetään kiinni eikä ryhdytä muokkaamaan omaa elämää muiden toivomaksi.

En pidä omana mukavuudenhaluna sitä, että sitoutuu harrastukseen tai jo sovittuihin asioihin, mutta nähtävästi sinä elät minä-minä -elämää, jossa muiden pitää toteuttaa toiveesi, tai sitten osoittaa huonoa käytöstä. Kutsuun tulee vastata kyllä tai ei, kutsu ei ole mikään ehdottomasti vain kyllä-vastausta vaativa asia.

Vierailija
52/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan elämän kevät.. on asiat melko mallillaan elämässä kun tällainen on kriisin paikka. 

Nyt jos koskaan tulisi opetella olemaan loukkaantumatta jokaisesta pikku asiasta. Kaikki otetaan henkilökohtaisesti ja jäädään mutustelemaan niitä. Yrittäkää edes olla aikuisia. Kuinka tällaiset vanhemmat kasvattavat lapsensa kohtaamaan epäonnistumisia ja pettymyksiä kun eivät itse osaa käsitellä edes pieniä sellaisia. 

No aika törkeää perua kutsu viisi minuuttia ennen juhlan alkua. 

Vierailija
53/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄIDITkö ne aina peruu ja valehtelee? Isät ei asiaan liity mitenkään? Vai onko niin että jos olisi isästä kiinni niin kukaan ei ilmoittaisi koskaan mitään?

Vierailija
54/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Onpa ylimie

Lastasi käy sääliksi. Vamhempiaan ei voi valita.

Vierailija
55/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kyllä tuon yhden lasta sääliksi. 

Vierailija
56/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Onpa ylimie"

Sovittu laiva- tai mökkireissu ovat tietysti eri asia. Niistähän ei tässä ollut kyse vaan siitä, että ei viitsitä mennä juhliin, jos niitä ei ole järjestetty sillä tavalla, jolla itse haluaa juhlat järjestettävän. Tuskin sinäkään ilahtuisit, jos kaikkien kolmen kutsutun vieraan vanhemmat jättäisivät juhlat väliin, koska teatterivierailu kuulostaa typerältä ohjelmalta. Jokuhan saattaa ajatella näinkin. En minäkään nauti lastenjuhlista, joihin vanhemmat kutsutaan, mutta pystyn kyllä lapseni takia uhraamaan tähän pari tuntia elämästäni. Lapselle on tärkeää päästä juhliin, ja olisi lapselle ikävää olla ainoa, jonka vanhemmat eivät ole mukana.

Vierailija
57/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Lapsen synttäreille tuli 3 kutsuttua vierasta, itse asiassa kaikki kutsutut lapset eikä ollut mitään pakkolahjomista. Mentiin teatteriin ja saatiin hieno ohjattu kierros kulisseissa ja

Ei sinne teatteriin kutsuttu vanhempia. Heiltä kysyttiin etukäteen lupa järjestää lapsille ko. mahdollisuus ja kaikkien mielestä se oli hyvä idea. Toki kutsuun oli mahdollista vastata kieltävästi vielä senkin jälkeen, kun "virallinen kutsu" tuli, mutta ei yksikään vanhempi ilmoittanut, että minä tulen sitten mukaan, koska minun maailmassani lastenjuhlat ovat aina ensisijaisesti perheen aikuisten juhlat.

Vierailija
58/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tuota yhtä, joka saa aidot lastenjuhlat eikä mitään vanhempien "olen hyvä kasvattaja" - esittelytilaisuuksia?

Vierailija
59/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleenkään, että lastenjuhlien lahja annettaisiin jälkikäteen. Eiköhän sen ajatuksettoman tusinalahjan saa sitten seuraava juhlija. Olisin kiusaantunut, jos oma lapseni saisi lahjan, vaikkei vieras saanut osallistua hauskoihin juhliin. Sukulaislapset tai sydänystävä asia erikseen.

Kerran yhden lapsen kaverin vanhempi ilmoitti tuntia ennen juhlia, että lapsi lähtikin nyt mummolaan. En tainnut edes vastata viestiin, en tiennyt mitä sanoa.

Kyllä minä antaisin lahjan, jos tuleekin este ettei pääse juhliin. Ihan varmasti se lapsi siitä lahjasta ilostuu. Miksi kiusaannut lapsesi puolesta? Ajatteletko omaa lastasi ollenkaan? 

Varmasti lapsi ilostuu kolmannestakymmenennestä krääsäpalasta, mutta meille kyllä riittää ne 30, jotka saatiin juhlissa. Jos joku parka ei edes päässyt juhliin, niin säästäkään lahjan suosiolla niihin pippaloihin, joihin pääsee edes paikalle. Lapsiperheen elämä on muutenkin riittävän kallista, niin säästää voi edes tässä kohtaa sen kympin verran.

Vierailija
60/71 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tuota yhtä, joka saa aidot lastenjuhlat eikä mitään vanhempien "olen hyvä kasvattaja" - esittelytilaisuuksia?

Sitä kenen äidillä on vihamielinen asenneongelma sekä ylimielinen suhtautuminen muihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän