Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ajattelet että parisuhde ilman seksiä on kaverisuhde....

Vierailija
11.11.2023 |

....niin suhteesi ovat joko seksisuhteita, fwb-suhteita tai sitten olet vain päätynyt suhteeseen seksin vuoksi etkä oikeasti välitä toisesta muuta kuin seksielämäsi mahdollistajana. 

Parisuhteen erottaa kaverisuhteesta rakkaus. Sen yksi ilmentymä voi olla seksi, mutta se olisi parisuhde myös ilman seksiä. 

Oletko samaa vai eri mieltä? 

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erimieltä

Vierailija
2/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on myös paras ystäväni. Sillä lisällä, etten harrasta seksiä muiden kavereideni kanssa, joten jos seksi joskus loppuu ilman hyvää syytä, pitänee pohtia vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri mieltä. Minulle seksi nyt vain ilmentää parisuhdetta. 

Vierailija
4/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sun mielipiteesi. Toki jokaisessa parisuhteessa tulee hiljaisempia kausia, mutta jos seksittömyyttä vain jatkuu ja jatkuu, niin kyllähän se silloin on vain kaverisuhde. Mulle seksi on tärkeä osa parisuhdetta. Ei ainoa osa, mutta tärkeä osa kuitenkin. Eikä se tarkoita, että kyse olisi vain seksisuhteesta tai on parisuhteessa vain sen takia, että saa seksiä.

Sun tapa ajatella asioita ei ole ainoa oikea.

N44

Vierailija
5/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, mutta minä olenkin aseksuaali eli parisuhde ilman seksiä on minulle juuri se oikeanlainen parisuhde. 

Vierailija
6/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ja eri mieltä.

Kaverista voi välittää ja olla lämpimiä tunteita, rakastaa ilman romanttisia tunteita, mutta kyllä en harrastaisi seksiä pelkän kaverin kanssa vaan säästän sen parisuhteeseen. 

Vierailija
7/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina rajataan vain seksi pois että suhde muuttuu kaverisuhteeksi? En minä ainakaan suuteloi, nuku lusikassa, halaile ylenpalttisesti jne kavereitani.

Vierailija
8/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä seksiä on ja välillä ei, mutta koen kuitenkin aina olevani parisuhteessa. Seksi ei meidän parisuhdetta muodosta, vaikka hauskaa onkin. 

Vierailija
9/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan eri mieltä. En vähättele aseksuaalien parisuhteita tai niitä, joilla seksi on esimerkiksi iän tai sairauden vuoksi loppunut. Mutta itsellä seksi on olennainen osa parisuhdetta enkä näe olevani onnellinen suhteessa, jossa ei ole seksiä, vaikka siinä kuinka olisi toisenlaista rakkautta. Minulle seksi on perustarve, ja toisaalta niin sidoksissa rakkauteen ja parisuhteeseen, ettei näiden tarpeiden hoitaminen vieraissakaan tulisi kyseeseen.

Vierailija
10/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina rajataan vain seksi pois että suhde muuttuu kaverisuhteeksi? En minä ainakaan suuteloi, nuku lusikassa, halaile ylenpalttisesti jne kavereitani.

Niin. yleensä kun seksi puuttuu, niin puuttuu myös muukin erotiikka.

Vierailija
11/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että osa palstalaisista voi joutua pettymään vanhetessaan... samaa mieltä ap:n kanssa. Sitten jos sen seksin lisäksi on poissa kaikki hellyydenosoitukset ja rakkaus niin voi puhua kaverisuhteesta.

Vierailija
12/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi kuuluu parisuhteeseen. Se on yksi syy olla parisuhteessa.

Sinä et määrittele muiden parisuhteita.

Vierailija
13/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Voi olla ilman tai sen kanssa. Jokainen valitsee. Kunhan ei kenelläkään ole paha mieli, vaan hyvä mieli.

Vierailija
14/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja mieliä...

Seksi on vain yksi osa parisuhdetta. Parisuhde on luottamusta, rakkautta, kumppanuutta, ystävyyttä, parisuhde on liitto, juridinen tai sovittu.

Meillä oli lähes parin vuoden seksitön kausi. Silloin käytiin paljon läpi yhdessä asioita. Kumpikin oli haluton. Tai sitten oli aavistus halua, niin toinen oli muualla. Itsensätyydyttäminenkään ei ollut tarpeen.

Todettiin, että kyllä me joudetaan taapertamaan seksittömässkin liitossa. Jos toisella on ylitsepääsemättömiä tarpeita, niin sitten asiat uudestaan esille.

Meidän on hyvä näin. Ystävyys ja ennenkaikkea syvä luottamus ja rakkaus ovat valtavia vetovoimia. 

Mulla on ystävät vähissä, koska en luota ihmisiin. Liuta hyvänpäivän tuttujahan ne on. Lisäksi puuttuu yhteinen aaltopituus ja huumori, eli mielenkiintoiset puheenaiheet.

Mies taas on sosiaalisempi. Hänellä ystäviä kaikenlaisista sukupuolista moinen moisista heimoista. On yhteyttä yms. Silti hän palaa mun luokse, vaikka maailman tuuliin voisi helposti lähteä.

Seksittömyydessä myös päätimme olla toisillemme uskollisia. Itse mietin, että jos mies kärsis tilanteesta, niin miksei hän sitten hankkisi suhdetta.

Hän loukkaantui ajatuksesta. Ei seksi hänellekään ole vaan suorittamista. Hän haluaa tunteen, fiiliksen. Haluaa olla rakastettu ja rakastaa.

Hellyytä on päivittäin. Joka päivä suukotellaan ja halaillaan. Köllötellään sylikkäin. Rapsuttelua ja hipsuttelua.

N51

Vierailija
15/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole parisuhteessa missä ei olisi seksiä.

Vierailija
16/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt sanoa sulle samaa kuin teineille opetetaan, seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää. Se voi olla vaikkapa sitä suukottelua ja lusikassa nukkumista. Todennäköisesti siksi et harrasta kavereidesi kanssa sitä.  

Vierailija
17/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi parisuhteessa jossa ei ole minkäänlaista läheisyyttä mutta ilman yhdyntäpainotteista seksiä voisin olla helposti. 

Vierailija
18/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, mutta minä olenkin aseksuaali eli parisuhde ilman seksiä on minulle juuri se oikeanlainen parisuhde. 

Mikäs siinä kunhan et vaan sotke kenenkään normaalin ihmisen elämää.

Vierailija
19/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että osa palstalaisista voi joutua pettymään vanhetessaan... samaa mieltä ap:n kanssa. Sitten jos sen seksin lisäksi on poissa kaikki hellyydenosoitukset ja rakkaus niin voi puhua kaverisuhteesta.

Seksiä on vanhanakin, jos niin haluaa. Konstit on monet. Ei tarvi pettyä kun ottaa lusikan...tai...kauniiseen käteensä...

Vierailija
20/81 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja mieliä...

Seksi on vain yksi osa parisuhdetta. Parisuhde on luottamusta, rakkautta, kumppanuutta, ystävyyttä, parisuhde on liitto, juridinen tai sovittu.

Meillä oli lähes parin vuoden seksitön kausi. Silloin käytiin paljon läpi yhdessä asioita. Kumpikin oli haluton. Tai sitten oli aavistus halua, niin toinen oli muualla. Itsensätyydyttäminenkään ei ollut tarpeen.

Todettiin, että kyllä me joudetaan taapertamaan seksittömässkin liitossa. Jos toisella on ylitsepääsemättömiä tarpeita, niin sitten asiat uudestaan esille.

Meidän on hyvä näin. Ystävyys ja ennenkaikkea syvä luottamus ja rakkaus ovat valtavia vetovoimia. 

Mulla on ystävät vähissä, koska en luota ihmisiin. Liuta hyvänpäivän tuttujahan ne on. Lisäksi puuttuu yhteinen aaltopituus ja huumori, eli mielenkiintoiset puheenaiheet.

Mies taas on sosiaalisempi. Hänellä ystäviä kaikenlaisista sukupuolista moinen moisista heimoi

Ihmeen hyvin pääsitte yli parin vuoden seksittömyydestä.

Meillä on jo yli vuoden täydellinen seksittömyys miehen haluttomuuden takia. Aluksi olin siitä todella loukkaantunut ja vihainen, nyt olen melko välinpitämätön ja haluton jo itsekin. Koen että seksitön liitto on kuolettanut seksuaalisuuteni ja naiseuteni kokonaan. Välillä haaveilen vieraista miehistä, mutta itsetunto on laskenut niin, että en usko kelpaavani heillekään. Mietin eroa hyvin usein.

Tuntuu käsittämättömältä, että jotkut ovat helposti selvinneet parin vuoden seksittömuydestä. En tiedä selviänkö minä, että voiko se enää palautua välillemne, sillä en enää koe itseäni halutuksi, enkä voi enää uskoa, että koskaan kokisinkaan. Olen lähes kirjautunut suhteestamme ulos ja kun mies kerran teki pienen aloitteen kaiken tämän jälkeen, huomasin kammoksuvani ajatustakin seksistä hänen kanssaan ja oli pakko kieltäytyä.

Toinen N51

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan