Oikeesti 50-luvulla naista syytettiin jos tuli raiskatuksi?
Kommentit (56)
Ei syytetty. Kuka niin on väittänyt, siis ap:tä lukuunottamatta?
Vierailija kirjoitti:
Syytetään naista vieläkin siitä, että hän joutui raiskautuksi. Tervetuloa naisen elämään :)
Miehen korvaan naisen raiskaaminen kuulostaa kiihottavalta kun on annettu tosissaan munaa.
Vierailija kirjoitti:
En syytä naisia siitä mutta nainen voi itse vaikuttaa asiaan esim pukeutumalla,käytöksellään ja sillä missä liikkuu.
Nainen siis omalla käytöksellään voi vaikuttaa asiaan.
M24
Niin, ei kannata esim. lähteä jännäneegereiden mukaan yksin vaikka kuinka olisi jalkapalloilija tai muu urheilija:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syytä naisia siitä mutta nainen voi itse vaikuttaa asiaan esim pukeutumalla,käytöksellään ja sillä missä liikkuu.
M24
Niin, ei kannata esim. lähteä jännäneegereiden mukaan yksin vaikka kuinka olisi jalkapalloilija tai muu urheilija:
Suurin osa raiskaajista on miehiä. Värillä ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytetään naista vieläkin siitä, että hän joutui raiskautuksi. Tervetuloa naisen elämään :)
Miehen korvaan naisen raiskaaminen kuulostaa kiihottavalta kun on annettu tosissaan munaa.
Puolet naisten harlekiinikirjoista mässäilee raiskauksilla jostain syystä. Sairasta mistä naisetkin kiihottuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M24
On sillä tilastollisesti aika massiivisesti väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ei syytetty. Kuka niin on väittänyt, siis ap:tä lukuunottamatta?
Niin, en minä ole tosielämässä koskaan tällaisiin väitteisiin törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M24
Tilastollisesti toki, mutta minä en lähde suomalaisen enkä ulkomaalaisen miehen/miesten mukaan ikinä. Mies on aina mies.
Vierailija kirjoitti:
M24
Pukeutuminen ei kyllä liity, vaikka siitä onkin tullut aiheeseen liittyvä klisee jota jaksetaan jauhaa. Itse olen pukeutunut aina miten tykkään, eikä ole ahdisteltu tai mitään. Siis pidän niitä kuuluisia minihameita yms.
Käytös, olemus ja seura vaikuttaa tietysti, mutta fiksuthan osaavatkin pitkälti suojata itsensä eli välttelevät tilanteita joissa on selkeä riski väkivaltaan. En silti syytä niitä ihmisiä joilla ei syystä tai toisesta ole samanlaista itsesuojeluvaistoa ja ymmärrystä maailman pahuudesta, vaan tuomitsen ja syljen henkisesti aina niiden päälle, jotka eivät kunnioita toisten ihmisten koskemattomuutta vaan raiskaavat, hakkaavat jne. Aina.
Tuollaiset miehet on juuri niin pahoja, että tunnistavat kyllä kuka on sen verran tyhmä/vaaraton, että sitä voi käyttää omien sadistisen halujen uhrina. Haluavat kohdella kaltoin ja tehdä pahaa. Aiheuttaa kärsimystä maailmaan.
Erittäin halveksittavaa.
Muistan joskus aikoinaan jonkun Usalaisen poliitikon kommentin rai--skausten uhreille, tyyliin ei se niin paha juttu ole, laitat vaan silmät kiinni ja ajattelet jotain muuta, se on nopeasti ohi. Tälläiset asenteet oli joillakin vielä 70-90 luvulla. Tollaisessa ilmapiirissä elettiin.
m47
Vierailija kirjoitti:
M24
Eli sun mielestä nainen saa tulla raiskatuksi, jos se pukeutuu liian antavasti, käyttäytyy liian flirttailevasti, tai liikkuu myöhään illalla kaupungilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on näitä. Jos erehtyy sanomaan, että joissakin tilanteissa omallakin käytöksellä saattaa olla merkitystä tulee feministit lankoja pitkin.
Totta kai omalla käytöksellä on merkitystä. Ongelma on vaan se, että yleensä ra*skaaja on naisen tuttu (miesystävä/perhetuttu/jopa sukulainen). Pitääkö meidän siis olla koko ajan varovainen jokaisen miehen kanssa?
No ei ole enää nykyään.
https://www.stat.fi/media/uploads/sukupuolistunut_vakivalta_teemasivu/s…
" Yli 80 prosentissa sekä naisten että miesten kokemista parisuhteen ulkopuolisista fyysisistä väkivallanteoista tekijä on mies. Tyypillisesti tekijä on uhrille ennestään
Kolmannes..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M24
Eli sun mielestä nainen saa tulla raiskatuksi, jos se pukeutuu liian antavasti, käyttäytyy liian flirttailevasti, tai liikkuu myöhään illalla kaupungilla?
Eli et osaa siis lukea tai ymmärrä Suomea.
Raiskauksen merkitystä naiselle on liioiteltu. Ei ollenkaan niin paha asia kuin väitetään.
Tietyissä maissa vielä näin vuonna 2023 nainen joutuu vankilaan, jos tulee raiskatuksi. Tervetuloa todellisuuteen ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M24
Tilastollisesti toki, mutta minä en lähde suomalaisen enkä ulkomaalaisen miehen/miesten mukaan ikinä. Mies on aina mies.
Koska tilastoista ei tarvitse välittää ja nainen on aina nainen, en minäkään lähde naisten matkaan:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/578c1675-d3a3-4c84-878a-7d26b01efd4b
Vierailija kirjoitti:
Tietyissä maissa vielä näin vuonna 2023 nainen joutuu vankilaan, jos tulee raiskatuksi. Tervetuloa todellisuuteen ap!
Niin, ne maat sijaitsevat tuolla hieman etelämpänä ja niissä naiset on yleensä pakkosäkitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytetäänhän sitä nytkin. Mitäs menit vieraan miehen huoneeseen, mitäs pukeuduit niin rohkeasti, mitäs annoit ymmärtää.
Naisille annetaan muutenkin erittäin ristiriitaisia "elämänohjeita". Meille opetetaan lapsesta asti, että miesten kanssa pitää olla varovainen. Pitää katsoa miten pukeutuu, puhuu, ja kenen kanssa menee sänkyyn. Samalla ei saisi yleistää, koska "ei kaikki miehet".
Niinhän se on.
Eihän kaikki naisetkaan ole rahanahneita alistajia tai väkivaltaisia tai nalkuttaja tai kieroilijoita.
Silti on hyvä tiedostaa, että jotkut on.
Ei kaikki miehet ole väkivaltaisia. Jos huomaan jonkun olevan, niin pyrin poistumaan. Kai varoitellaan siksi, että osattaisiin ennakoida. Ettei jouduttaisiin uhkaaviin tilanteisiin.
Olisi aihetta joissakin tapauksissa syyttääkin, pitää ymmärtää ottaa huomioon miten paljon tyrkyttää itseään.
Tämän logiikan mukaan naisten tulisi vältellä kaikkia miehiä. Naisen ra*skaa yleensä tuttu jomman kumman kodissa. Vaatetuksesta riippumatta.