Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon valoja pidät kotona päällä synkkänä syysiltana?

Vierailija
11.11.2023 |

Pidätkö vaan välttämättömät valot ja istut hämärässä vai pidätkö kaikki valot päällä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka huoneessa kaikki valot. Muuten iskee masennus.

Vierailija
2/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä synkkä vuoden aika on? Joka vuosi on syksy,talvi,kevät kesä. Valo on pällä siellä missä itse olen ja tunnelmavalo. Maisema voi olla kunis katuluyhdyt heijastaa ympäristön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä huoneessa on kulloisellekin tekemiselle riittävästi valoa, missä satun olemaan. Muuten koko muu talo on aivan pimeänä. Ärsyttää katsella naapuritaloja, joissa on superkirkkaat valonheittimet pitkin yötä päällä. Toki ihan oma asiansa elää kuin näyteikkunassa, mutta en keksi mitään syytä valaista taloa, jos itse olen sen sisällä.

Sähkönsäästäjä
4/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkari auki, yksi antiikkikynttilä, yksi pöytäkynttilä ja kuusi tuikkua. Hyvin riittää. Mullahan on siis jatkuva Earth Hour.

Vierailija
5/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valot päällä tietenkin vain siinä huoneessa, missä olen. Kynttilä pöydällä tuo tunnelmaa.

Vierailija
6/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valot päällä tietenkin vain siinä huoneessa, missä olen. Kynttilä pöydällä tuo tunnelmaa.

Ja pilaa sisäilman.

Vierailija
7/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo vain siinä huoneessa, jossa oleskellaan. Juuri nyt olohuoneessa. Pari kynttilää ja pieni pöytälamppu, jossa on miellyttävä, pehmeä valo.

Ei ole mitään tarvetta pitää kaikkia (edes olohuoneen) valoja päällä. 

Etupihalla on myös ulkovalot päällä, että kotiinsaapuvien on mukavampi tulla kotiin, kun ei ole pilkkopimeää.

Vierailija
8/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valot mieluiten päällä. Ja puoliso kulkee perässä sammuttelemassa niitä kitinän saattelemana, vaikka ledivalojen virrankulutus on vuodessa vähemmän kuin telkkarin tunnissa hänen hömppäohjelmiaan.

Kyllä vituttaa pidemmän päälle superpihin ihmisen kanssa samaa asuntoa asua.

Vierailija
9/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valot päällä. Inhoan näitä aikaisin pimeneviä päiviä. Minua alkaa väsyttää jos kotona on hämärää, aivoni luulevat että on nukkumaanmenoaika.

Vierailija
10/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon pieniä valonlähteitä. Joka huoneessa aina pieni valonlähde, yleensä pöytälamppu ja lisää sytytellään kun sinne menee. Olkkarissa nyt kaksi kausivaloa, kaksi jalkalamppua ja kaksi pöytävalaisinta . Kattovaloja meillä ei ole oikeastaan ikinä päällä, silloin pienen hetken kun siivoaa tms. 

Vierailija
11/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkkarin jalkalampussa valo. Muutama kynttilä. Muut huoneet pimeinä. Tykkään tunnelmavalaistuksesta

Vierailija
12/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka huoneessa kaikki valot. Muuten iskee masennus.

0/5.

Vierailija
13/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tv on auki niin riittää pistorasiassa oleva yövalo.

Vierailija
14/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki valot päällä. Inhoan näitä aikaisin pimeneviä päiviä. Minua alkaa väsyttää jos kotona on hämärää, aivoni luulevat että929 on nukkumaanmenoaika.

Miten sun aivot näkee hämärän joka on eri huoneessa missä sun silmät ja siis sinä kokonaan? 

Vierailija
15/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valot pois päältä. Telkkarissa on  vain kuva ja hiukan valoa.

Vierailija
16/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki valot päällä. Inhoan näitä aikaisin pimeneviä päiviä. Minua alkaa väsyttää jos kotona on hämärää, aivoni luulevat että929 on nukkumaanmenoaika.

Miten sun aivot näkee hämärän joka on eri huoneessa missä sun silmät ja siis sinä kokonaan? 

Ei me kaikki asuta isoissa taloissa. Mulla on pieni kaksio jossa on avokeittiö ja makkari on käytännössä alkovi.

Vierailija
17/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä huoneissa on normaalit kattovalot päällä missä joku ihminen on joka tarvitsee sitä valoa, vain käytävä on sellainen jossa yleensä on valot myös vaikka ei välttämättä tarvisi. Keittiöön ja ruokailutilaan jää helposti valot vaikka siellä ei enää ole ketään. Usein käy niin, että sammutan valot keittiöstä, niin samantien joku menee juomaan tai jotain sinne, ja lähtiessään taas jättää ne valot päälle. Minä en edes laita valoja jos vaan käyn siellä, kun sekä olohuoneesta että käytävästä tulee sinne sen verran valoa että saa otettua vettä tai jotain.

Vierailija
18/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me kaikki asuta isoissa taloissa. Mulla on pieni kaksio jossa on avokeittiö ja makkari on käytännössä alkovi.

Niin eli sulla on yksi huone, ja pidät niinkuin muutkin valot siinä huoneessa jossa oleskelet. Miksi sitten sanot että "kaikki valot päällä"?

Vierailija
19/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneessa kaikki valot päällä, muualla vain jos siellä liikutaan.

Vierailija
20/26 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli sulla on yksi huone, ja pidät niinkuin muutkin valot siinä huoneessa jossa oleskelet. Miksi sitten sanot että "kaikki valot päällä"?

Jospa huoneessa on useampi valonlähde?