Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Helsinkiläinen kauppa otti käyttöön uudet ostoskärryt: raivo repesi kokenut kauppias puolustaa

Vierailija
11.11.2023 |

Ja sitten odotamme, kun joku koirista alkaa ärhentelemään kanssa asiakkaille ja hyökkää kimppuun ja ties mitä vielä.

Ensin täytyy sattua  jotain peruuttamatonta, ennen , kuin uskotaan, ettei koiria ruokakauppoihin!

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6341197

Kommentit (209)

Vierailija
141/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan koiria. En asioi ravintolassa,  kaupassa, kahvilassa, jonne saa tuoda lemmikin. Tunnen myös hyvin allergisia ihmisiä,  jotka saavat oireita esimerkiksi siitä, jos koira on aiemmin istunut samalla tai viereisellä penkillä. Pitää muistaa heidätkin,  jotka koiria pelkäävät,  esimerkiksi yksi lapsistani. Tuskin on mikään harvinainen fobia.

Miten olet selvittänyt, että mihin paikkaan sen lemmikin saa tuoda ellei lemmikki ole nyt näkyvästi näkyvillä? Oletko selannut kaikki nettisivut miten ravintola suhtautuu lemmikkeihin vai miten olen karsinut nämä paikat pois?  

Vierailija
142/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo. Busseissa saa viedä koiria ,mutta ei penkeillä. Silti näkee jatkuvasti koiria penkeillä. Koiran omistajat ovat vieraantuneet ihmisten ja koirien maailmasta ja pitävät koiria ihmisistä. Eivät todellakaan noudata säädöksiä. Siksi niitä ei tarvita joka paikkaa. 

Osa noudattaa, mutta paljon on koiria, joita ei ole ilmoitettu rekisteriin tai kakkoja kerätä olen koira ystävällinen, mutta Suomessa niitä on liikaa, eikä niitä kouluteta, ei ole etikettiä, eikä koiran omistajat tajua ettei koira ole samassa asemassa kuin ihminen. Kourallisislle koira voi olla korkeammassa asemassa, mutta muille ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan koiria. En asioi ravintolassa,  kaupassa, kahvilassa, jonne saa tuoda lemmikin. Tunnen myös hyvin allergisia ihmisiä,  jotka saavat oireita esimerkiksi siitä, jos koira on aiemmin istunut samalla tai viereisellä penkillä. Pitää muistaa heidätkin,  jotka koiria pelkäävät,  esimerkiksi yksi lapsistani. Tuskin on mikään harvinainen fobia.

Miten olet selvittänyt, että mihin paikkaan sen lemmikin saa tuoda ellei lemmikki ole nyt näkyvästi näkyvillä? Oletko selannut kaikki nettisivut miten ravintola suhtautuu lemmikkeihin vai miten olen karsinut nämä paikat pois?  

Kysyn, koska mulla ei ainakaan ole hajuakaan mihin paikkoihin sen koiran saa viedä ellen nyt omin silmin näe sen lemmikin jossain ravintolassa tai kaupassa. Miten varmistat etukäteen ettei lemmikit ole tervetulleita ravintolohin ja kauppoihin? 

Vierailija
144/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus laitan koirani kassiin, kun käyn ostoksilla.  Näin voin yhdistää koiran lenkin ja ostokset. Koiria varastetaan kaupan edestä.  Täytyy kyllä sanoa, että joku Rottweiler tai Schäfer pelottaisi minua kaupan käytävällä.  Molemmista tosi huonoja kokemuksia. Parempi olisi joku suljettu koppi kärryn alla.

Olen huomannut, että koiralenkeillä ei tule enää vastaan rottweilereita ja schäfereitä tai dobermanneja. Taitaa olla katoavaa perhekoiraa. Enemmän tulee vastaan pieniä terriereitä ja muitakin pieniä koirarotuja.  

Minua tulee kyllä usein pitbull-tyylisiä koiria vastaan. Kierrän aina tosi kaukaa koska omistajat on yleensä sellasia elämänkoululaisia että en menisi luottamaan

Vierailija
145/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en ymmärrä. Yleensä nämä kaikkialle raahattavt eivät ole niitä parhaiten koulutettuja. Häiritsevät myös opaskoiran työtä, ja voivat aiheuttaa niille myös vaaratilanteita hyökkäämällä.. Jenkeissähän tätä jo on, kun monella ties mitä höpöhöpö "avustajakoiraa".

Vierailija
146/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva! Arvostan. Koiravihaajat voivat mennä muualle.

Se että kritisoi koiranomistajien leväperäisyyttä.ja se takia ei halua koiria joka paikkaa, ei tarkoita koiravihaajaa. 

Vierailija
147/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en ymmärrä. Yleensä nämä kaikkialle raahattavt eivät ole niitä parhaiten koulutettuja. Häiritsevät myös opaskoiran työtä, ja voivat aiheuttaa niille myös vaaratilanteita hyökkäämällä.. Jenkeissähän tätä jo on, kun monella ties mitä höpöhöpö "avustajakoiraa".

Mun kokemus on pieniä ja kilttejä koiria, jotka seuraavat emäntäänsä. Vaatekaupoissa olen nähnyt, mutta en vielä kertaakaan ruokakaupassa. 

Vierailija
148/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti niihin kärryihin saa laittaa kurahaalarisen lapsenkin . Helposttaisi paljon. 

Vierailija
149/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun yksin koiran kanssa matkustaa, on hänen päästävä kauppaan. Kävin Tampereella koiran kanssa kaupassa ja hienosti meni. Käyn toistekin. Kyllä niille koirat Tomille vielä kauppoja piisaa mistä valita.

Niin, _hänen_ eli sen ihmisen on päästävä kauppaan. Koira ei ole hän. Lisäksi, jännä kun sekä minä että noin biljoona muuta ihmistä on pystynyt vuosisatoja, ja pystyy edelleen, matkustamaan yksin koiran kanssa ottamatta sitä mukaan kauppaan. Ihan älytöntä. Rakastan koiraani, mutten näe mitään syytä raahata sitä mukaan kauppaan/kirjastoon/uimahalliin/kirpputorille/ravintolaan/kahvilaan/huvipuistoon tai kaiken huipuksi, työpaikalleni eli yökerhoon. Ihan oikeasti. Minulla ei ole mitään noita koirakärryjä vastaan, mutta rehellisesti mun mielestäni menee jo vähän överiksi. 

Vierailija
150/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään sortin elävät elukat kuulu ruokakauppaan. 

Vierailija
151/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ilmoittavat asiasta jo ovella,  toiset kantapään kautta.  Ei se niin vaikeaa ole, toisin kuin annat ymmärtää. 

Vierailija
152/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että sun lapsi pelkää koiria. Sellainen lapsi kuin vanhempansa. Onnea vaan lapsenkasvatukseen, kun olet saanut jo ainakin yhden fobiaa kylvettyä 😂

Vierailija
153/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, että lapsesi pelkää koiria kun äippä on näyttänyt esimerkkiä, että koirat ovet persiistä. Toivottavasti lapsesi hankkivat isoina monta koiraa 😄

Ohis

Vierailija
154/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tämä ny vihreiden muille lemmikeille sopii? Eikös koira ole niille saastainen eläin? Voivatko mennä samaan kauppaan ollenkaan?

Vierailija
155/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ilmoittavat asiasta jo ovella,  toiset kantapään kautta.  Ei se niin vaikeaa ole, toisin kuin annat ymmärtää. 

Ok. En ole nähnyt missään kaupan ovella, että koirat ovat tervetulleita. Enkä edes sellaiseen kiinnittäisi huomiota. 

Vierailija
156/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei ihmisiä ruokakauppoihin ellei ole zombi?

Vierailija
157/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono valinta. Entä tapauksissa, jossa asiakas ensiksi ottaa tuotteen, laittaa sen kärryyn koiran kanssa ja sitten tuleekin toisiin aatoksiin ja laittaa tuotteen takaisin. Tällä välin koira on voinut nuolla tuotetta (vaikka hedelmää)?

Toisaalta jos tämä on vain joku pikkukauppa, niin ei mitään, kunhan ei tule kaikkiin kauppoihin.

Vierailija
158/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet ostoskeskukseen ja sitten syynät kaikin mahdollisin tavoin minne liikkeeseen voi tuoda vaikka koiran? Ihanko oikeasti käytät tuohon aikaasi etkä vain kiertele kauppoja muuten vaan? 

Vierailija
159/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei ihmisiä ruokakauppoihin ellei ole zombi?

Koiraihminen rinnastaa elukkansa ihmiseen?

Vierailija
160/209 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kun se mamin Musti murisee ja näyttää hampaitaan ohikulkeville asiakkaille?

Mukava ostoskokemus?

Aina voi antaa puudelille monoa jos se alkaa agressiiviseksi.

Ennemminkin omistajalle monoa, nehän ne koirat kouluttaa ja raahaa joka paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi